Vlaky v Děčíně nabíraly velká zpoždění kvůli muži na sloupu. Slezl po sedmi hodinách

RegioPanter mezi Ústím nad Labem a Děčínem. Foto: České dráhyRegioPanter mezi Ústím nad Labem a Děčínem. Foto: České dráhy

(aktualizováno 11:30) Cestující na hlavní trati mezi Prahou a Děčínem a dál do Německa musejí počítat dnes s velkými zpožděními.

58 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
LKB

Dispecink CD bohuzel reagoval standardni taktikou „Jedeme obvykly scenar dopravy a radsi pockame, az to prejde. Lidi pockaji, Casu Dost.“ misto „OK, je treba to objet tam a tam, prvni ranni spoje uz stoji ve vypnute stanici, tak je musime odtahnout motorovou lokomotivou, dalsi spoje do ukonceni MU muzeme nechat MU objet z bezpecne vzdalenosti pres nasledujici stanice a zajistit NAD mezi decinskymi nadrazimi.“

Zjevne necekali, ze pan bude na sloupu tak dlouho. Ale u MU prece nemuzete cekat, ze se to vyresi rychle… Procesy veli reagovat operativne!

Miloš

Bránil provozu?Nebránil.Tak ho tam měli nechat.Měl tři možnost.Upálitse,spadnout nebo slézt.První dvě- nejlepší řešení.Není možné,aby kvanta cestujících byla terorizována podobnými týpky.

Pražák

Ten člověk je evidentně duševně nemocný. Úroveň civilizovanosti společnosti se mj. pozná i dle toho jak se k takovým lidem chová. Něco takového se může stát každému, před nemocí nikdo imunní není.

AAA

jasně, civilizovaná společnost je nechá lézt po sloupech a když je to přestane bavit tak jim ještě dá lízátko. a nezpůsobil si náhodou tu duševní nemoc sám fetem?

Pražák

Ne, civilizovaná společnost je nenechá usmažit elektrickým proudem. A budete možná překvapen, ale většina psychických poruch není zapříčiněna požíváním narkotik (včetně alkoholu za, který tu mnozí v článku o zákazu vlastního alkoholu u RJ a Leo tak bojovali). Já vážně nechápu kde se ta nenávist v téhle zemi bere. Psychická nemoc je stejná nemoc jako třeba rakovina, může se to stát i Vám.

Anonym ze severu

Jestli je dotyčný pod vlivem nebo jenom nemocný se dá poznat na místě neštěstí. Jestli si opravdu chce vzít život, tak bych mu v tom raději nebránil…

Lada

Myslím, že v době kdy bezpečně vylezl na stožár s TV pod napětím věděl dobře co dělá. Takže mohl úplně stejně slézt, pokud by viděl že jeho konání nemá odezvu.
Nechal bych tomu volný průběh.

Pražák

Právě že zřejmě nevěděl, psychicky nemocní lidé si prostě některé věci neuvědomují či je vidí jinak než zdraví lidé.

Anonym ze severu

A víme, že byl psychicky nemocný?

PKCZ

Ranní R 614 z Prahy do Ústí 50 min. zpoždění, a ještě z Holešovic, to tedy bylo cestování…

Marty

Stačilo jen zapnout TV

Cestující

Nechal bych ho myslivcům

Jarda

Setřást ze stožáru a jedeme dál. Jaký pak s**ní s tím.

X 1

Asi před měsícem jeden podobnej stál od 2:00 na hromosvodu budovy banky, před hlavním nádražím v Děčíně. Asi v 8:30 řachnul na dlažbu. Naposledy.
Buďto je to nějaké příbuzenstvo a mají to v rodině, nebo je v Děčíně novej dealer se zajímavým matrošem.

Tronda

V Podmoklech takových vyšinutých bude víc.

Sacrebleu

Ano nejen v Podmoklech.

Cestující EC 178

Bohužel zde je krásně vidět nepružnost dispečerského aparátu ČD. Pokud se tato událost stala ve 4 hodiny ráno, tak poslat první ranní (a nyní i následující) ECčko do Ústí na hl.n. a čekat co se stane, mi přijde hodně slabé. Při využití odklonu Ústí n.L.-Jih – Západ – Střekov a dále směr Děčín východ dol.n a Děčín-Prostřední Žleb (i za cenu dvojího objetí soupravy (nechci ale věřit, že by se nenašel jeden posunovač, případně kolega strojvedoucí, který by mohl být na čele sunutého dílu mezi Západem a Střekovem)) by sice zpoždění lehce narostlo, ale určitě by nepřesáhlo (zatím) 3 hodiny… Číst vice »

BoH

Problém je v tom, že pokud vám spadne trolej, tak víte zhruba, kolik vám zabere oprava. Když vykolejí vlak, taky víte, jak dlouho vám potrvá oprava, pokud chcípne mašina (a detekujete problém), tak taky víte, kdy bude hotová oprava. Ale tady nevíte vůbec nic. Nemůžete vědět, jestli se situace vyřeší za minutu, hodinu, den,…

Cestující EC 178

Zastávám názor (nějaký čas jsem na dispečerské pozici seděl), že je lepší udělat za 10 minut špatné rozhodnutí než žádné. Po sedmi hodinách se situace vyřešila. Není 7 hodin čekání na to, jestli se to náhodou za 10 minut nevyřeší trochu moc?

BoH

10 minut je cena za odklon (tedy čas, který vlak stráví tím, že pojede po odkloněné trase)? Pokud ano, tak OK, pak máte pravdu.

Lukáš

Pokud by se jelo odklonem, tak jen v Ústí jsou to 3 úvratě a to nevím jestli by se nemusela dělat úvrať i v Děčíně. Takže reálně minimálně 30-45 minut navíc

BoH

Výtečně, takže to není o těch 10 minutách, jak mluví Cestující EC 178 :))

Vít Jůza

O těch 10 minutách psal Cestující EC 178 jako o čase k dispečerskému rozhodnutí. V Ústí 2 úvrati, jak psal …. třetí (resp. první samozřejmě) by byla v případě zajetí nejprve na hlavní, což by mělo výhodu zastavení na stanici dle jízdního řádu. Při asi pomalejší trati na pravém břehu a všem tom šíbování i nutné dopravě cestujících mezi obvyklými a skutečnými zastávkami vlaku by určitě ke zpoždění (navýšení zpoždění) došlo, Lukášův odhad tak asi může odpovídat …. což ovšem je relativně obvyklé zpoždění, ne jako ty 4 hodiny kterých dnes vlak rekordman dosáhl.

BoH

Ale právě o to jde. Rozhodnout můžete za 10 minut. Ale celkový dopad na zpoždění nebude těch 10 minut. A pokud se děje něco nepředvídatelného (tedy nevíme, jak dlouho to potrvá), tak rozhodnout za 10 minut, že ten vlak zpozdíme o hodinu kvůli objízdné trase, není tak jednoduché…

Jiří

O kvalitě dispečerských rozhodnutí v této lokalitě mám pochyby už delší dobu, kdy EC čeká na zpožděný Os 6 minut, ale Os na zpožděný EC nepočká 40 vteřin. Situaci Os právě vyjíždějícího ze stanice zrovna v momentě, kdy EC dobržďuje lze vidět v UL docela často.

BoH

Tak o tom vůbec nepochybuji. Také mě mnohokrát rozhodnutí dispečerů štve. Jen si myslím, že v tomto konkrétním případě nebylo vůbec snadné rozhodnout, jestli odklon, nebo posečkat. Přeci jen obdobné případy sebevrahů většinou netrvají až tak dlouho.

Ondřej

Dobrá tedy, můžete za deset minut přestřihnout červený drát a vyhodit tak do povětří celé město. Anebo můžete přemýšlet o něco déle a díky tomu dospět ke správnému řešení, že je potřeba přestřihnout zelený drát.

Cestující EC 178

Tak pokud srovnáváte skutečnost, že někdo svým rozhodnutím vyhodí město do povětří s tím, jestli dispečer nechá cestující „vyhnít“ 4 hodiny zbytečně ve vlaku nebo se rozhodne danou situaci nějak vyřešit, tak budiž, určitě Vám to brát nebudu… Ale krásně jste tímto narazil na obecný problém. Převládá dneska trend, kdy se lidé bojí postavit za svoje rozhodnutí a vždy se alibisticky potřebují krýt někým jiným nebo něčím dalším. Toto je krásný příklad… Místo toho, aby dispečer vyvinul nějakou svojí iniciativu, tak to radši nechá „vyhnít“, protože co kdyby to třeba bylo špatné rozhodnutí? Co když se to třeba rozjede? Není… Číst vice »

železničář v důchodu

Cestující EC 178: Potíž je v tom, že v (dávnější) minulosti to (po dopravní stránce) řešil jediný dispečerský aparát sedící většinou v kancelářích na jedné chodbě jednoho patra (provozního oddílu ČSD) a mající nadřízené útvary (správa dráhy + ministerstvo) s adekvátně podobnými strukturami – teď jsou to minimálně 2 samostatné firmy s vlastními dispečerskými aparáty sedícími v různých budovách či dokonce různých městech, které se musejí nejdřív dohodnout mezi sebou a dát příslušné pokyny každý svým podřízeným, což už je samo o sobě komplikace, navíc trvající mnohem déle, než když jeden (jediný) vedoucí směny obešel několik sousedních kanceláří a všichni… Číst vice »

Modré zábradlí

Na druhou stranu, od doby telegrafu a poštovních holubů, se komunikační možnosti drobet vylepšily…

LKB

zeleznicar v duchodu: Myslim, ze jste to popsal velmi prilehave. Ale to je jedno, kolik je do toho zapojenych organizaci, reseni MU meli najit tak ci tak. Maji k tomu IS, e-maily, telefony atd.

Jiří Kocurek

Jak to asi dělají v letectví, kde není možné letadlo ve vzduchu zastavit a nechat ho 7 hodin čekat, až „se“ problém vyřeší. Přičemž dispečinky jsou nejen v různých budovách, ale i v různých státech.

Romanero

Souhlasím. Možná stačilo jen sehnat motorovou lokomotivu a ten Děčín prostrkat..

gambleraalkac

Tak podle fotek bych to tipoval na pernikare

Jiří Šrámek

Čím více sebevrahů, tím méně sebevrahů.

XXXD

To bych neříkal, třeba ještě někoho inspiruje.

Sacrebleu

Včera jedno pako u Příšovic pod 1146 a večer v Semilech pod 5485.

Vít Jůza

Děkuji za zajímavou informaci. Ještě po 14. hodině mě ČD nechaly z Mnichova Hradiště do Loukova u Mnichova Hradiště shánět si taxík. Čili tedy 3 hodiny po nehodě, a v úseku, kde klidně mohly jezdit?

Petr Novotný

Bohužel na vině není ČD, ale když se sejde policie + drážní vyšetřovatel, tak to stojí za to…

Vít Jůza

Policie + drážní vyšetřovatel brání např. při nehodě u Příšovic jezdit i do Loukova i zajištění náhradní dopravy do a ze všech stanic a zastávky? Ano rozkopané hlavní silnice od nádraží Turnov po Příšovice jsou komplikací, ale 3 hodiny po nehodě už člověka snad nemuseli nechávat si shánět taxi, ale mohli to mít vymyšlené lépe

Ondřej Pechar

A ještě soudní lékař z Prahy, aby vyloučil cizí zavinění.
Ale si ho nemůžou soudní lékaři(musejí být dva) seškrábnout s kolejí, odvézt do Prahy na ÚSL a tam to řešit?

gambleraalkac

Slusnej sebevrah si ciste prostreli hlavu pred IKEMem a to tak, aby si neposkodil ani rohovky. Nikomu neuskodi a jeste nekomu pomuze jako darce. Bezohlednej sebevrah se chova jak terorista, viz. tento pripad a obnoveni dopravy by melo mit prednost pred zachranou jeho zivota, kdyz o nej sam nestoji.

Vít Jůza

„Sebevrah“ chovající se jako terorista nechce ukončit život, ale volá o pomoc. Nebo mu tedy může jít o to, podělit se o svá trápení s druhými.

gambleraalkac

O pomoc se ale nevola sjetim lajny a polonahym poskakovanim po stozaru, nybrz na krizovou linku.

Vít Jůza

Máte pravdu, blbnutí s drogami a po drogách je další varianta. Ale také nemusí tak jednoznačně znamenat, že o život nestojí. A také se takovým někdy ještě dá pomoci, i když, jakmile má někdo vyhulený mozek, to je skutečně těžké. Sám nevím, která linka jezdí v Děčíně jako krizová, koneckonců nejsem Děčíňan. Samozřejmě je pomoc lepší hledat jiným způsobem a na jiných adresách než na stožárech, ale někdy to ty chudáky ani nenapadne, někdy to nefunguje, někdy takovou možnost z různých důvodů nebo bez důvodu zavrhnou. Ale to ještě úplně neznamená, že dotyčný nestojí o život a nevolá svým způsobem… Číst vice »

Vašek

Přestě tak, jako terorista, který bere jako rukojmí sám sebe. A neuvědomuje si, že život není právo, ale povinnost.

Vašek

Přesně tak, jako terorista, který bere jako rukojmí dám sebe a neuvědomuje si, že život není právo, ale povinnost.

XXXD

Te je zvláštní, že i když se situace odehrává na severu Ústeckého kraje, tak je tu tweet od ROPIDU a ne od DÚK.

vydra

A ČD nahodilo informace o mimořádnosti ještě o něco později:)

Leinad

PIDu nejezdí rychlíky Kralupy – Praha a svádí to na Ustečáky kteří o ničem neví.

Eskimo Joe

Copak, sloupolezecká šotomafie chce posunout laťku ještě o kousek dál?

Poudy

Panebože to je vůl..

exttmis

Až ho sundají, dají mu to k náhradě? Asi těžko, idiotům v tomhle státě všechno projde.

Tomáš V.

Svym zpusobem bude nahradou, kdyz bude dalsich par desitek let pracovat a odvadet dane. Porad je to ve vysledku mnohem lepsi bilance, nez kdyby zemrel.

vydra

Spíš je důležité, aby mu někdo pomohl spořádat si život, jestli na to sám nestačí. Je možné, že dotyčný chtěl přivolat pozornost na svoji situaci. Tahat se celý život s nesplatitelným dluhem by ho už opravdu odsoudilo k záhubě.

gambleraalkac

Nemyslim si, ze zpusobeni skody v radu statisicu je dobrou cestou z dluhove pasti.

Lukáš

Tohle uhraje na nesvéprávnost. A pokud mu pak opravdu někdo pomůže, aby se dal dohromady, tak proč ne.
Osobně ze svých daní raději zaplatím tohle, než obídek pro poslance.

Ferenc Futurista

Dej si facku, pitomče.