Vlaky se vrátí na část Kozí dráhy ještě v září, mají již jízdní řád
První den po obnovení provozu na Kozí dráze. Foto: Ústecký kraj
Do Krupky pojedou z Děčína čtyři páry vlaků.
Do Krupky pojedou z Děčína čtyři páry vlaků.
Poslední dva týdny jsme si s dětmi prošli kus Kozí dráhy (nestihli jsme bohužel celý úsek až z Telnice), pár fotek je k nahlédnutí zde (a řada dalších železničních).
https://photos.app.goo.gl/8GAQ9YDXcvnEnJ817
Když už se to za ty prachy obnovilo, tak by to chtelo i zimni provoz pro lyzare..
Vyhozené peníze.
Hmm … Bývala kdysi v Unčíně na zastávce krásná hospůdka i s možností posezení venku na zahrádce – bohužel jsem ji znal jen pohledem z vlaku a teď už tam dávno není … V Chlumci u Chabařovic je snad v nádražní budově pořád ještě funkční nálevna (vchod z přednádraží), ale podle facebooku má dost silně omezenou otevírací dobu (od 16 hodin), takže příliš použitelná ve vztahu k těm vlakům zatím není. V Telnici u nádraží penzion s restaurací zřejmě je stále ještě funkční, v Krupce je snad na lanovce nějaký bufet, ale co (a zda vůbec něco) je tam ještě… Číst vice »
Já bych místo těch negativistických keců níže čekal nadšení a informaci kdy se tam všichni diskutující, jejichž život stál bez této dráhy za starou bačkoru, konečně plánují vypravit.
Já jsem se sem vypravil s dětmi už několikrát, naposledy poslední dva víkendy. Máme prošlou celou Kozí dráhu z Telnice až do Jeníkova (z Děčína do Telnice jsme samozřejmě jeli) i přilehlé vlečky v Novosedlicích (tady jich je několik) nebo v Dubí (tady byla zase přeložka).
Samozřejmě se i svezeme, když počasí dovolí.
Krupka je fajn. Zvlášť ve vztahu k lanovce či památkám přímo v ní. Dál už je to teda zralé na projíždění a jediný větší smysl má až konečná stanice, jakožto přestupní. Ještě by to chtělo nějaké doplňující autobusy v Jílovém (Sněžník) a Libouchci (Tisá)
(cyklo)Bus na Sněžník z Děčína jezdí, asi není atraktivní jet nejdřív několik minut šukafonem do Jílového a tam přestupovat na bus. Samozřejmě pěšky ze Sněžníku se na vlak dojde celkem dobře. U té Tisé je ten pěší přístup horší a ten přímý bus z Děčína je tam taky. Nevím jak velká je poptávka na vlak+bus ve směru od Krupky.
Z Krupky „nádraží“ i z Novosedlic lze vyrazit do hor, nejen na houby. Je tu příroda hezká.
Z Lesní Brány můžete jít do Dubí nebo opačným směrem okolo Teplic, to už je jen pro pár nadšenců spíše kulturní krajiny (i když procházka kolem jezer – zatopených dolů přes Košťany až k Barboře není k zahození).
A konečná v Jeníkově – přestup dále směr Chomutov a samozřejmě Barbora, vyhledávané koupání. Můžete i na golf, ale většina golfistů vlakem nejezdí.
Tak snad tím bude jezdit hodně lidí.
No to to rovnou mohli protáhnout přes TP – Lesní bránu až do Oldřichova, jako tomu bývalo dříve. Když něco dělají, tak to mají dělat poradně!
Tam to asi tak úplně jednoduché nebude, navíc si nejsem jistý, zda lze v Oldřichově přímo (a zabezpečeně) vjíždět k peronům nové jeníkovské zastávky a odjíždět od nich.
Když zvládli úsek Telnice-Chlumec, kde chyběla většina upevnění a kolejnice měly rozchod +- půl metru, tak zbytek by neměl být tak problematický. Určitě by se musely opravit pražce na výhybkách v Krupce, ty jsou hodně shnilé, jinak je tu trať vcelku zachovalá. V Novosedlicích došlo před zastavením provozu zjevně k opravě, úsek je tu skoro jako nový. Podobně je v Lesní bráně dokonce koridorová kolej s pružným upevněním. Na mostě přes silnici I/8 už neroste asi metru vysoká bříza. Nejhorší je úsek těsně před Lesní bránou, kde chybí místy téměř štěrk a kolej se propadá, ale i to je jistě… Číst vice »
Ona ta trať dál není úplně v nejlepším stavu. V Teplicích je dokonce několik nepěkně vypadajících propadů, převážně na náspech – asi kvůli vodě.
No, buď Bohu díky – jen je škoda, že to trvalo tak dlouho a skuteční viníci jako obvykle opět uniknou nejen trestům, ale i veřejnému pranýřování, které by rozhodně zasloužili.
Viníci už jsou v důchodu. Nové vedení už jen napravuje chyby ale ještě chvilku to bude trvat.
Odchod do důchodu z nich vinu sejmout nemůže – a tím spíš by zasloužili aspoň to pranýřování.
No jo, no, udavač se nezapře… 😇🤪🤔🤦♂️
Velmi rád bych minimálně v tomto případě bonzoval víc, ale i když leccos pamatuji, dostatek informací mi bohužel chybí: pokud jde o úsek z Telnice dál k Oldřichovu, mluvilo se kdysi (pokud si správně vzpomínám) m.j. i o velké nevoli nějakého z šéfů TD v Mostu, ale jen on sám by asi na tak velikou lumpárnu nestačil.
Stačily by tresty adekvátní způsobené škodě. Ale toho se v ČR nedočkáme. Kolik že v mezičase vykázala SŽ na „údržbu“ této trati? Kdo rozhodl o neprovádění prací? Kolik bude stát oprava onoho nekonání? Jak je vůbec možné, že si SŽ sama řekne, co chce dělat a co ne? Mít takovou firmu na správu budov, už dávno by to byl bývalý správce.
Maximálně tak stát udělí pokutu SŽ S.o. jako takové, z ničí kapsy to nepůjde.
SŽ je jen právnická osoba, která má své vedení, které tam někdo volí a tam hledejte problém.
Jaké neprovádění prací? Teď jste určitě někoho ze SŽ urazil. Co žiju v Teplicích (už to bude 19 let) jsem tu šel mnohokrát a minimálně jednou údržba namazala v Lesní bráně několik výhybek a před pár lety pokácela břízu na mostě přes silnici I/8.