Vlaky se vrátí na část Kozí dráhy ještě v září, mají již jízdní řád

První den po obnovení provozu na Kozí dráze. Foto: Ústecký krajPrvní den po obnovení provozu na Kozí dráze. Foto: Ústecký kraj

Do Krupky pojedou z Děčína čtyři páry vlaků.

Odebírat
Upozornit na
guest
23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
troglj

Poslední dva týdny jsme si s dětmi prošli kus Kozí dráhy (nestihli jsme bohužel celý úsek až z Telnice), pár fotek je k nahlédnutí zde (a řada dalších železničních).
https://photos.app.goo.gl/8GAQ9YDXcvnEnJ817

Lukáš David

Když už se to za ty prachy obnovilo, tak by to chtelo i zimni provoz pro lyzare..

Dominik

Vyhozené peníze.

kelímek

Hmm … Bývala kdysi v Unčíně na zastávce krásná hospůdka i s možností posezení venku na zahrádce – bohužel jsem ji znal jen pohledem z vlaku a teď už tam dávno není … V Chlumci u Chabařovic je snad v nádražní budově pořád ještě funkční nálevna (vchod z přednádraží), ale podle facebooku má dost silně omezenou otevírací dobu (od 16 hodin), takže příliš použitelná ve vztahu k těm vlakům zatím není. V Telnici u nádraží penzion s restaurací zřejmě je stále ještě funkční, v Krupce je snad na lanovce nějaký bufet, ale co (a zda vůbec něco) je tam ještě… Číst vice »

Michal M

Já bych místo těch negativistických keců níže čekal nadšení a informaci kdy se tam všichni diskutující, jejichž život stál bez této dráhy za starou bačkoru, konečně plánují vypravit.

troglj

Já jsem se sem vypravil s dětmi už několikrát, naposledy poslední dva víkendy. Máme prošlou celou Kozí dráhu z Telnice až do Jeníkova (z Děčína do Telnice jsme samozřejmě jeli) i přilehlé vlečky v Novosedlicích (tady jich je několik) nebo v Dubí (tady byla zase přeložka).
Samozřejmě se i svezeme, když počasí dovolí.

fabec

Krupka je fajn. Zvlášť ve vztahu k lanovce či památkám přímo v ní. Dál už je to teda zralé na projíždění a jediný větší smysl má až konečná stanice, jakožto přestupní. Ještě by to chtělo nějaké doplňující autobusy v Jílovém (Sněžník) a Libouchci (Tisá)

Twix

(cyklo)Bus na Sněžník z Děčína jezdí, asi není atraktivní jet nejdřív několik minut šukafonem do Jílového a tam přestupovat na bus. Samozřejmě pěšky ze Sněžníku se na vlak dojde celkem dobře. U té Tisé je ten pěší přístup horší a ten přímý bus z Děčína je tam taky. Nevím jak velká je poptávka na vlak+bus ve směru od Krupky.

troglj

Z Krupky „nádraží“ i z Novosedlic lze vyrazit do hor, nejen na houby. Je tu příroda hezká.
Z Lesní Brány můžete jít do Dubí nebo opačným směrem okolo Teplic, to už je jen pro pár nadšenců spíše kulturní krajiny (i když procházka kolem jezer – zatopených dolů přes Košťany až k Barboře není k zahození).
A konečná v Jeníkově – přestup dále směr Chomutov a samozřejmě Barbora, vyhledávané koupání. Můžete i na golf, ale většina golfistů vlakem nejezdí.

Ares

Tak snad tím bude jezdit hodně lidí.

Jan

No to to rovnou mohli protáhnout přes TP – Lesní bránu až do Oldřichova, jako tomu bývalo dříve. Když něco dělají, tak to mají dělat poradně!

udavač

Tam to asi tak úplně jednoduché nebude, navíc si nejsem jistý, zda lze v Oldřichově přímo (a zabezpečeně) vjíždět k peronům nové jeníkovské zastávky a odjíždět od nich.

troglj

Když zvládli úsek Telnice-Chlumec, kde chyběla většina upevnění a kolejnice měly rozchod +- půl metru, tak zbytek by neměl být tak problematický. Určitě by se musely opravit pražce na výhybkách v Krupce, ty jsou hodně shnilé, jinak je tu trať vcelku zachovalá. V Novosedlicích došlo před zastavením provozu zjevně k opravě, úsek je tu skoro jako nový. Podobně je v Lesní bráně dokonce koridorová kolej s pružným upevněním. Na mostě přes silnici I/8 už neroste asi metru vysoká bříza. Nejhorší je úsek těsně před Lesní bránou, kde chybí místy téměř štěrk a kolej se propadá, ale i to je jistě… Číst vice »

Bez přezdívky

Ona ta trať dál není úplně v nejlepším stavu. V Teplicích je dokonce několik nepěkně vypadajících propadů, převážně na náspech – asi kvůli vodě.

udavač

No, buď Bohu díky – jen je škoda, že to trvalo tak dlouho a skuteční viníci jako obvykle opět uniknou nejen trestům, ale i veřejnému pranýřování, které by rozhodně zasloužili.

lysanek

Viníci už jsou v důchodu. Nové vedení už jen napravuje chyby ale ještě chvilku to bude trvat.

udavač

Odchod do důchodu z nich vinu sejmout nemůže – a tím spíš by zasloužili aspoň to pranýřování.

Jackub

No jo, no, udavač se nezapře… 😇🤪🤔🤦‍♂️

udavač

Velmi rád bych minimálně v tomto případě bonzoval víc, ale i když leccos pamatuji, dostatek informací mi bohužel chybí: pokud jde o úsek z Telnice dál k Oldřichovu, mluvilo se kdysi (pokud si správně vzpomínám) m.j. i o velké nevoli nějakého z šéfů TD v Mostu, ale jen on sám by asi na tak velikou lumpárnu nestačil.

Paja

Stačily by tresty adekvátní způsobené škodě. Ale toho se v ČR nedočkáme. Kolik že v mezičase vykázala SŽ na „údržbu“ této trati? Kdo rozhodl o neprovádění prací? Kolik bude stát oprava onoho nekonání? Jak je vůbec možné, že si SŽ sama řekne, co chce dělat a co ne? Mít takovou firmu na správu budov, už dávno by to byl bývalý správce.

Frantík

Maximálně tak stát udělí pokutu SŽ S.o. jako takové, z ničí kapsy to nepůjde.

Edudant

SŽ je jen právnická osoba, která má své vedení, které tam někdo volí a tam hledejte problém.

troglj

Jaké neprovádění prací? Teď jste určitě někoho ze SŽ urazil. Co žiju v Teplicích (už to bude 19 let) jsem tu šel mnohokrát a minimálně jednou údržba namazala v Lesní bráně několik výhybek a před pár lety pokácela břízu na mostě přes silnici I/8.