Vlaky se vrátí na část Kozí dráhy ještě v září, mají již jízdní řád
První den po obnovení provozu na Kozí dráze. Foto: Ústecký kraj
Do Krupky pojedou z Děčína čtyři páry vlaků.
Do Krupky pojedou z Děčína čtyři páry vlaků.
Doufejme, že celou tu trať nestihne příliš poničit o nadcházejícím víkendu drsné počasí – především samozřejmě tu již obnovenou část.
Poslední vlak s lidma tudy jel asi 26.6.2010. Hurvínek z Ústí.
A v nějaký den také už po zastavení pravidelné osobní dopravy tam přece snad jezdil „ukázkově“ i RegioJet desirem – ale na podrobnosti už si nevzpomínám.
Otázka, jestli ten náměstek hejtmana bude i po volbách.
Podstatné je, že trať už bude sjízdná aspoň do Krupky, a jsem přesvědčen, že pak už si nikdo netroufne zkoušet ji jen tak „mír nix tír nix“ rušit. A pokud se stihne i obnova zbytku ještě dřív než případní škůdci dosáhnou rozhodných pozic (i po volbách stejně chvíli trvá, než se pořádně rozkoukají), tak by situace mohla být definitivně zachráněna. A pak už se dají vymýšlet i různé další vylomeniny – například zkusit o víkendech ohnout mezistátní autobusovou linku č. 398 přes Novosedlice a udělat pořádně provázané jízdní řády vlaků a autobusů (jde-li to = nevím, detaily jsem nezkoumal), a… Číst vice »
Má se opravit i zbývajíci úsek ať to má smysl.
Ale tahle postupná metoda je asi nejlepší způsob, jak toho dosáhnout. Snáz se protlačilo obnovení toho kousku do Krupky, přínos se dostaví okamžitě, potom se bude lépe argumentovat potřeba zprovoznit i zbytek.
Určitě lepší než nic. Aby to mělo smysl komplexně opravit celou trať.. vždyť jen Teplice jsou 50 tis. Město.
Pokud chce kraj linku až na Moldavu, tak Teplice jsou mimo trasu. Do Teplic jen úvratí, Teplice lesní brána asi nebude v současnosti ideální přestupní místo. A možná i mimo Most, pokud by se jelo přes Osek.
Ústí je taky mimo trasu..Ale na funkci to nemá vliv..Nebo?
To je sice vize kraje, ale takovou oklikou na Moldavu nikdo běžně jezdit nebude (ani na výlet = maximálně jednou za rok na projíížďku a dost): na jednodenní výlety na hory by tam měl smysl nějaký autobus (nejlépe „historický“ = třeba Š706 RTO) od zastávky v Novosedlicích k nádraží v Dubí s řádnými vazbami na vlaky na obou tratích, a v Dubí by bylo vhodné zajíždět až skutečně na nádraží (= asi nutné úpravy komunikace pro pravidelný provoz). Ale i to je v tuto chvíli jen teorie a vážně se tím spojením z Děčína až na Moldavu zatím asi ještě… Číst vice »
Teplice mají na této trati zastávku v Novosedlicích – kdysi přímo k ní jezdil dokonce trolejbus (a měl tam smyčku) …
Smyčka je tam pořád.
A taky hospoda, i když v sobotu zavřená.
Že je tam hospoda v sobotu zavřená, to je samozřejmě hodně špatně, ale kdyby tam zase začaly jezdit vlaky, možná by to tam přineslo i takové oživení, že by ji její provozovatel otevíral aspoň v letní sezóně odpoledne.
A pokud smyčka zůstala, je to jen dobře, protože by bylo dokonce i možno zavést ve vazbě na vlaky Kozí dráhy i nějakou „nostalgickou“ trolejbusovou linku a na ní třeba střídat vhodná vozidla (pokud teplický DP nějaká taková má nebo si je někde vypůjčí).
ovšem s touto tratí nemají Teplice nic společného (kromě slova v názvu jedné zpustlé stanice v kopci nad městem)
Na této trati mají Teplice fakticky zastávku v
Novosedlicích, jež sice adminidtrativně jsou samostatnou obcí, ale organicky souvisejí s Teplicemi už hodně dávno (podobně jako třeba sousední Proboštov) – a takových míst, která sice nejsou administrativně spojená, ale přesto jsou vnímána jako jeden celek (třeba i proto, že jsou spojeny jedinou MHD), je ostatně v ČR víc.
Kdyby to ovšem měli dělat celé najednou, tak by se letos rozhodně nezačalo jezdit ani do Krupky – a je otázka, zda by se na ten větší rozsah stavby vcelku našlo naráz i dost peněz. Etapizace „salámovou metodou“ je určitě výhodnější, jen nesmí skončit hned po 1. etapě.
Od Oldřichova může opravovat tratovka ..vyměnit pražce a podkladnice zvládne..když na to 10 let dlabali a brali za to peníze.
A mimochodem byl zájem i o nákladní dopravu..ale to SZ nezajímá. Heslo SZ nejradši ať jim po kolejích nikdo nejezdí.
Kdo konkrétně projevil zájem o nákladní dopravu?
Co vím tak ČD Cargo a ryko
https://zdopravy.cz/cd-cargo-chce-na-kozi-drahu-nalozene-vozy-na-ni-zatim-nesmi-155184/
https://zdopravy.cz/cd-cargo-chce-na-kozi-drahu-nalozene-vozy-na-ni-zatim-nesmi-155184/
Takhle po kouskách je to zajímavější.
Podstatné ovšem je, aby existovaly i ty další kousky: termín volebního víkendu tím prvním kouskem stihli, ale překvapivě se zatím nikdo nesnaží to patřičně „prodat“, takže další akce může klidně zase na dlouho usnout – přitom by se hodilo brzké další prodloužení minimálně do Novosedlic (hlavně kvůli Teplicím).
Je vidět, že když komunál chce, tak je schopen obrátit nepříznivou situaci, na straně SŽ chápu, že jsou opatrní, aby se to za několik volebních období, nestála investice, kde peníze vyletěli oknem, tím, že se zde opět nebude objednávat doprava, což chápu, ale min. nyní ti cyoadá, že to min. desetiletí má smysl
„nestála investice, kde peníze vyletěli oknem“
Jenže SŽ za údržbu té trati účtovala peníze. Takže?
Občas toho rád využiju, jezdil jsem svého času jako dítě z Unčína do Novosedlic a z Unčína do Děčína. V červnu jsem vyjel z Oldřichova jako PMD na vyloučenou kolej a jel jsem směr Děčín. Dojel jsem po přejezd P2030, dále cca 20 metrů za přejezdem u Wandama to už bylo nesjízdné. Někdo tady zmínil TP. Lesní Bránu. Napřed by ty feťáky a vše co tam okupují nádraží musel někdo vypakovat a hlídat to tam. Za Lesní Bránou je to nivelačne zvlněné cca 200 metrů, jinak stačí nějaká údržba, podbití a hlavně vyřezat dřeviny na průjezdný průřez a dalo by… Číst vice »
Tu možnost přímé jízdy mezi lokálkou a novými peróny v Jeníkově jsem zpochybňoval já, protože podle původních návrhů rekonstrukce stanice Oldřichov u Duchcova to tak nevypadalo (= možná něčí škůdcovské snahy) a podle „letecké mapy“ nelze přejet křížem mezi lokálkou a kolejemi pro opačný směr – takže je použitelný jen jeden perón (chybí aspoň ještě jedna spojka mezi hlavními kolejemi hned u zastávky), ale aspoň tak. Díky za upřesnění.
Já to bral zase tak jestli se dá vjet a odjet z Jeníkova. Ano, tam jen na jednu stranu přijet a zase z ní odjet. Dnes by ta doprava dávala smysl jí ukončit někde jako Teplice, nebo Litvínov. Vjet do Jeníkova a z Jeníkova jet jaký okolí směr, proto jsem psal o návěstidlech z obou stran.
Přičemž doplnění té spojky by se hodilo už proto, aby se dalo od Děčína jezdit na logickou „nostalgickou konečnou“ Duchcov staré. 🙂
V Duchcově ovšem už asi není ani kam jezdit: pokud vím, ruinu budovy nádraží před několika roky zbourali.
Tak malou zastávku někde u přejezdu ulice Lípové a do centra by to bylo i blíž.
No kdyby se město chtělo ukázat, tak by mohlo iniciovat prodloužení trati z prostoru přejezdu dále podel Lípové ulice blíže k centru. A slavný zámek je kousek.
Udělat novou zastávku u rybníka (nejlépe možná ještě hned před přejezdem) by samozřejmě bylo možné i hezké, ale když nevznikla už dřív, dnes se do toho už nikdo nepustí: místní obyvatelé si už dávno zvykli na autobusy (vždyť i železniční zastávka v pustině na přeložce je využívána jen zcela minimálně, i když Duchcov má i MHD) a výletníci a turisté se museli přizpůsobit = jen pro ně to teď už nikdo chtít stavět nebude. Škoda, bylo by to pěkné …
Ukončit vlak a odtud vypravit zpátky asi není problém, problém bude, že bude pořád obsazená jedna kolej pro hlavní trať.
Chápu to dobře, že je to politický handl za to, že kraj nebude dělat problémy s VRT?
Ano. Ta otočka o 180° má s VRT opravdu tuhle souvislost.
Já si myslím, že je to dobře, že jsou se schopni úředníci domluvit, ústecký kraj tak zavyje 2 mouchy jednou ranou
Obnova Kozí dráhy je jednoznačně správný výsledek, ale o právě tom řešení VRT, k jehož podpože SŽ touto cestou kraj doslova dokopala, bych to raději netrvrdil: kraj asi dobře věděl, proč se mu právě to řešení původně nelíbilo.
Možná.
Mně ale nedává smysl protestovat proti VRT, naopak je to pro kraj jako druhá dálnice – Ústí se posune z podřadného města na mapu Evropy (samozřejmě za předpokladu, že nebude realizována varianta bez zastavování v Ústí).
No podřadného zas ne..ale zlepšení by to přinést mohlo.
Otázka je, jestli být na mapě Evropy je k něčemu dobré. Vzpomínám si na trilogii Slunce, seno … tam si taky představovali, jak to bude fajn.
„Telefon si necháme zavést až do maštale!“
Určitě to vítám, i když jsem z východní Moravy. Možná se někdy svezu. Je pravda, že trať jsem projel v 90.letech, ale možná se svezu. Každopádně pro lidi plus. I když je mi jasné, že pro zadkovoziče v autech asi ne…
Tohle je zářný příklad toho, co způsobí jeden blbec na pozici Hejtmana a kolik potom stojí peněz dát vše alespoň přibližně do původního stavu.
Ano, Šulc z ODS. Plánoval vést v trase železnice přivaděč na D8 z Děčína. To byly přesně ty doby, kdy na sjezd ODS přijela vozidla s VIP SPZ v době, kdy bylo udělení kombinace čísel SPZ vždy náhodné 🙂
Souhlasím, že za Šulce nebyla VHD zrovna prioritou. Nicméně za to, že se část trati rozkradla, nemůže přímo on. A nemůže ani za to, že Správa železnic účtovala za údržbu, ale dělala velké nic a nechala trať chátrat. Objektivně ta trať vznikla v 19. století, kdy se rozvíjel průmysl, formani nestačili a automobily neexistovaly. Každá fabrika nebo důl měl svou vlečku a všechno se vozilo vlakem. Mobilita obyvatel byla mizivá a stačily jí dva až tři páry vlaků denně, proti chůzi to bylo pořád o hodně rychlejší. Navíc trať vznikla jako konkurence Ústecko-Teplické dráze, ale v konkurenci moc neuspěla, mj.… Číst vice »
Správně – nelze svádět všechno jen na toho lumpa Šulce (a spíše nezapoménejme, jak mu tehdy při rušení osobní dopravy na lokálkách zdárně sekundoval Jeřábek): Kozí dráha byla celá sjízdná ještě několik roků po zastavení provozu, a už když tam začal jezdit aspoň o sezónních víkendech Honza Šatava, pokoušel se o prodloužení těch vlaků aspoň do Krupky, ale SŽDC až tehdy prohlásila trať za telnicí za nesjízdnou (a také se postarala, aby tam skutečně trať nesjízdná byla = možná právě za ty finance, které si účtovala za její údržbu). Šulc sice nechal zastavit pravidelný osobní provoz, ale to byl jen… Číst vice »
Výborné, chválím tlak krajského úřadu na zprovoznění a propojení tratí! Až bude objednaná obsluha, je na obyvatelích a podnikání, aby vlaky využívali, znovu otevřeli hospody, lyžařské areály, a turistické zajímavosti, aby tam bylo proč jezdit.
Hospody ano. Ale obávám se, že lyžařské areály to mají s klimatickou změnou prakticky sečtené. Přirozeného sněhu bude statisticky ubývat (což nevylučuje občasné kalamity, výkyvy a extrémy jsou průvodním jevem klimatické změny). Udržet ekonomicky výdělečně třeba lyžařský areál v Telnici bude čím dál horší, vyrobit umělý sníh čím dál komplikovanější a lyžování bude nekřesťansky drahé. Ti, co na to budou mít, budou jezdit spíše do Špindlu nebo do Alp. A určitě nepřijedou Kozí dráhou.
Si dáme na lyže kolečka a budem zase světoví.
Fandím tomu ,snad bude jezdit tolik lidí aby to Ústecký kraj zase nepřestával objednávat.😀😀
To ovšem nezáleží ani zdaleka tolik na počtu cestujících, ale spíše na vůli a zájmech vlivných osob.
Poslední dva týdny jsme si s dětmi prošli kus Kozí dráhy (nestihli jsme bohužel celý úsek až z Telnice), pár fotek je k nahlédnutí zde (a řada dalších železničních).
https://photos.app.goo.gl/8GAQ9YDXcvnEnJ817
Moc pěkně zdokumentováno. Já letos musel vynechat, tak to umím ocenit.
Když už se to za ty prachy obnovilo, tak by to chtelo i zimni provoz pro lyzare..
To by musela být navazující doprava z nádraží k sjezdovce. Pěšky to jít nechceš s kompletní lyžařskou výbavou.
Pro běžkaře to má smysl. Sjezdaři se vozí autem nebo maximálně autobusem, který má zastávku u vleku. Vlak jen výjimečně, když splňuje výše uvedené (Železná Ruda).
Přesně to mě napadlo – vede to přímo pod lanovku, nahoře upravené trasy, ale na začátku listopadu ani na konci března už to na běžky nebude.
Vyhozené peníze.
To už tady někdo s podobným nickem píše od prvních článků, kdy bylo započato s provozem Zdopravy.cz
Jen počkejte, až dorazí Likvidátor shotoušků. 😀
Hmm … Bývala kdysi v Unčíně na zastávce krásná hospůdka i s možností posezení venku na zahrádce – bohužel jsem ji znal jen pohledem z vlaku a teď už tam dávno není … V Chlumci u Chabařovic je snad v nádražní budově pořád ještě funkční nálevna (vchod z přednádraží), ale podle facebooku má dost silně omezenou otevírací dobu (od 16 hodin), takže příliš použitelná ve vztahu k těm vlakům zatím není. V Telnici u nádraží penzion s restaurací zřejmě je stále ještě funkční, v Krupce je snad na lanovce nějaký bufet, ale co (a zda vůbec něco) je tam ještě… Číst vice »
Já bych místo těch negativistických keců níže čekal nadšení a informaci kdy se tam všichni diskutující, jejichž život stál bez této dráhy za starou bačkoru, konečně plánují vypravit.
Já jsem se sem vypravil s dětmi už několikrát, naposledy poslední dva víkendy. Máme prošlou celou Kozí dráhu z Telnice až do Jeníkova (z Děčína do Telnice jsme samozřejmě jeli) i přilehlé vlečky v Novosedlicích (tady jich je několik) nebo v Dubí (tady byla zase přeložka).
Samozřejmě se i svezeme, když počasí dovolí.
No tak to je super, protože bez cestujících to bude tuplem k ničemu.
Otázkou je jestli víkendové svezení pár výletníků a nadšenců bude stačit na zaplacení alspoň té 810 co tam bude jezdit (pochybuju že tam bude něco novjejšího). Jako je fajn že ta trať bude zase v provozu ale nesmí to jenom vozit vzduch jinak to bude černá díra na peníze.
Řekněme, že potenciál je za hezkého počasí 30 osob do vlaku, nikoliv za celý den (Mochov).
„Když nemáte 810, dejte tam Muvku.“
Škoda, že jste tedy nešel hned sám příkladem: takto je to od vás jen zběsilé kejhání potrefené husy.
já to zkusím druhý provozní víkend
Krupka je fajn. Zvlášť ve vztahu k lanovce či památkám přímo v ní. Dál už je to teda zralé na projíždění a jediný větší smysl má až konečná stanice, jakožto přestupní. Ještě by to chtělo nějaké doplňující autobusy v Jílovém (Sněžník) a Libouchci (Tisá)
(cyklo)Bus na Sněžník z Děčína jezdí, asi není atraktivní jet nejdřív několik minut šukafonem do Jílového a tam přestupovat na bus. Samozřejmě pěšky ze Sněžníku se na vlak dojde celkem dobře. U té Tisé je ten pěší přístup horší a ten přímý bus z Děčína je tam taky. Nevím jak velká je poptávka na vlak+bus ve směru od Krupky.
A jezdi busy i z opacneho smeru?
Z Krupky „nádraží“ i z Novosedlic lze vyrazit do hor, nejen na houby. Je tu příroda hezká.
Z Lesní Brány můžete jít do Dubí nebo opačným směrem okolo Teplic, to už je jen pro pár nadšenců spíše kulturní krajiny (i když procházka kolem jezer – zatopených dolů přes Košťany až k Barboře není k zahození).
A konečná v Jeníkově – přestup dále směr Chomutov a samozřejmě Barbora, vyhledávané koupání. Můžete i na golf, ale většina golfistů vlakem nejezdí.
Tak snad tím bude jezdit hodně lidí.
Úspěch bude když si to vydělá alspoň na naftu do toho šukafonu co tam bude jezdit…
kýbl nafty?
😆Heh, čekal jsem tuhle reakci. 😅 Jde o to aby když už se věnovalo tolik úsilí a peněz do znovuzprovoznění trati (to že SŽ nedělala co měla je věc jiná) a objednala se dopava si to svým provozem vydělalo alspoň na ten „kybl nafty“.
No zatím průměrně 17 cestujících na spoj.Dotace na jednu jízdenku cca. 400 Kč.
Ale zase kraj ušetří na U1. Sice tam budou cestující 2 roky jezdit v Honekrech,ale o víkendu se mohou projet Kozinou.
No to to rovnou mohli protáhnout přes TP – Lesní bránu až do Oldřichova, jako tomu bývalo dříve. Když něco dělají, tak to mají dělat poradně!
Tam to asi tak úplně jednoduché nebude, navíc si nejsem jistý, zda lze v Oldřichově přímo (a zabezpečeně) vjíždět k peronům nové jeníkovské zastávky a odjíždět od nich.
Když zvládli úsek Telnice-Chlumec, kde chyběla většina upevnění a kolejnice měly rozchod +- půl metru, tak zbytek by neměl být tak problematický. Určitě by se musely opravit pražce na výhybkách v Krupce, ty jsou hodně shnilé, jinak je tu trať vcelku zachovalá. V Novosedlicích došlo před zastavením provozu zjevně k opravě, úsek je tu skoro jako nový. Podobně je v Lesní bráně dokonce koridorová kolej s pružným upevněním. Na mostě přes silnici I/8 už neroste asi metru vysoká bříza. Nejhorší je úsek těsně před Lesní bránou, kde chybí místy téměř štěrk a kolej se propadá, ale i to je jistě… Číst vice »
Projekt s tím počítal. Ten šturc směrem k zastávce je tam navíc připraven na doplnění perónu pro možnost ukončení těch vlaků bez blokování hlavní koleje.
No, nevím: od jednoho z těch jeníkovských perónů se na Kozí dráhu nedostanete, takže ten dávný a dnes už neproveditelný nápad na ježdění z Děčína až do Duchcova (po zrušené trati) by stejně realizovat nešel. A když teď kraj chce jezdit přímo do Louky u Litvínova, tak to půjde také jen po jedné koleji (kolem jednoho perónu). Ale aspoň to využití „šturcu“ pro končící a výchozí vlaky Kozí dráhy by samozřejmě po příslušných úpravách užitečné bylo, byť asi perón nevyhoví svojí šířkou platným předpisům pro oboustranná nástupiště.
Teď mi došlo, že on by vlastně mohl stačit jen další vnější perón u toho šturcu, bez zásahu do už stávající nové zastávky, a to by problémy působit nemuselo.
Z Kozí dráhy se dá dojet jen k pravému nástupišti ve směru do Chomutova/Litvínova. Ale dá se i na ten šturc, kde by mohlo být kusé nástupiště.
Jezdit do Duchcova po staré trati (dnes vlečce) mi nedává moc smysl sice vede blíže k městu než hlavní trať, ale stále po okraji a k turistickým cílům je to daleko. Ještě tak k Liptické výsypce, ale to zase není cíl pro každého.
Ten Duchcov byly vize související se snahami o záchranu tamní nádražní budovy – teď už ovšem „není co řešit“.
Ona ta trať dál není úplně v nejlepším stavu. V Teplicích je dokonce několik nepěkně vypadajících propadů, převážně na náspech – asi kvůli vodě.
No, buď Bohu díky – jen je škoda, že to trvalo tak dlouho a skuteční viníci jako obvykle opět uniknou nejen trestům, ale i veřejnému pranýřování, které by rozhodně zasloužili.
Viníci už jsou v důchodu. Nové vedení už jen napravuje chyby ale ještě chvilku to bude trvat.
Odchod do důchodu z nich vinu sejmout nemůže – a tím spíš by zasloužili aspoň to pranýřování.
No jo, no, udavač se nezapře… 😇🤪🤔🤦♂️
Velmi rád bych minimálně v tomto případě bonzoval víc, ale i když leccos pamatuji, dostatek informací mi bohužel chybí: pokud jde o úsek z Telnice dál k Oldřichovu, mluvilo se kdysi (pokud si správně vzpomínám) m.j. i o velké nevoli nějakého z šéfů TD v Mostu, ale jen on sám by asi na tak velikou lumpárnu nestačil.
Stačily by tresty adekvátní způsobené škodě. Ale toho se v ČR nedočkáme. Kolik že v mezičase vykázala SŽ na „údržbu“ této trati? Kdo rozhodl o neprovádění prací? Kolik bude stát oprava onoho nekonání? Jak je vůbec možné, že si SŽ sama řekne, co chce dělat a co ne? Mít takovou firmu na správu budov, už dávno by to byl bývalý správce.
Maximálně tak stát udělí pokutu SŽ S.o. jako takové, z ničí kapsy to nepůjde.
SŽ je jen právnická osoba, která má své vedení, které tam někdo volí a tam hledejte problém.
Jako ve vládě? To přece není možné….
Jaké neprovádění prací? Teď jste určitě někoho ze SŽ urazil. Co žiju v Teplicích (už to bude 19 let) jsem tu šel mnohokrát a minimálně jednou údržba namazala v Lesní bráně několik výhybek a před pár lety pokácela břízu na mostě přes silnici I/8.
A ta škoda jako vznikla jako tím, že se nelily po léta peníze do kanálu?
Pokud máte pocit, že skončily někomu v kapse, podejte trestní oznámení. Já mám za to, že byly použity na opravdu tratí, po nichž se jezdí častěji než o letních víkendech.
Takoví jako je tento mám opravdu rád, podejte…. zřejmě nějaký prokoučovaný zaměstnanec Policie? Pokud vím od zastavení provozu jich bylo podáno několik a nikam to nevedlo. Snad všechny odloženy?
No vidíte. Takže se nic trestného nestalo.
Protože k obvinění musí být také důkazy. Samotné obvinění nic neprokazuje.
Ne, nejsem ani právník, ani policajt, ani kamioňák … a nemáme tady komunismus ani nacismus, kde obvinění důkazem bylo.
SZ vykazovala peníze na údržbu této tratí..
Přesně, ty administrativní náklady v tabulce, jak uvedlo ředitelství na údržbu a pak to ani nedokázali zdůvodnit, to bylo směšné.
„Kolik že v mezičase vykázala SŽ na „údržbu“ této trati?“
To je ale čistě na rozhodnutí SŽ, nikoliv na vedení kraje. A že to nejspíš dělali ze msty…
A vy tu „škodu “ dovedete vyčíslit?