Vlaky se vrátí mezi Tišnov a Nové Město. Po třech dnech našla Správa železnic příčinu problému ničení kol
Regionova v Novém Městě na Moravě. Foto: knesl kynčl architekti
Během zítřka dojde k opravě trati.
Během zítřka dojde k opravě trati.
Dyt to projely drezinou.. tak co. Hotovo. Ne?
Jak to, že se chyba neprojevila?
A fakt nikoho nenapadlo poslat tam měřicí vůz a trať standardně zatížit?
Nestačím se divit
V kontextu vydané výluky (s předpokladem do 22.3.) působí tento článek dost zmatečně.
https://www.cd.cz/jizdni-rad/omezeni-provozu/vyluka/16036/
Však oni budou nekvalitně vyrobená i samotná kola !
Já to fakt nechápu, to prostě nemůže nějakej poloožralej nádražák si dát pěší procházku po té trati s cigárem v hubě a prostě koukat na koleje? To snad bude vidět i pouhým okem, ne?
To pamatuji, ale je to hóódně dávno. Myslím, že na to měl i dlouhé kladívko. 🙂
To jistě může,ale je otázka,jestli jeho hlášení někoho vůbec zajímá.
Yep. Chyba nebude v pochuzkari..
Tohle není od styku tam bude problém někde jinde a větší.Trhliny jsou podle fota ze dvou třetin mimo styk koleje a kola.Taky se nepíše zda je to na všech kolech nebo jestli na jedné nebo oboustranách nápravy.
Trochu mě zaráží, že by na vině měl být lehký výškový rozdíl ve styku kolejnic. Všichni pamatujeme doby, kdy na každém spoji kolejnic vlak „drncnul“, protože vlivem dilatace v zimním období vznikaly mezi kolejemi mezery. To si myslím, že byla větší než lehká nerovnost, a nic se nedělo.
Ono bude asi rozdíl v dilataci (spára) a výškový rozdíl. Při dilataci se kolo převalí, kdežto u výškového rozdílu obruč „narazí“.
Myslím, že při dilataci se kolo nejprve propadne do díry a potom vyskočí zpět na kolej. Takže dvě namáhání. Při vjezdu na nerovnost pouze jedno.
Aby se kolo propadlo, musela by ta díra být poměrně velká :). Kdežto nárazu stačí jen kousek vyšší výška.
A to na těch prohnutých stycích a svárech v minulosti standardních hlavně na koridorech nenaráželo?
Kdyby jen komunistické sváry a styky. Taky plno žab hlubokých klidně 20 mm.
Takže ani já nevěřím tomu, že za to může jede styk, ani více nekvalitních styků. Pokud za to může styk, tak jedině v kombinaci s něčím, co mění vlastnosti materiálu obručí.
Sakra chlapi, nejezděte s těma mašinama po schodech! 🙂
Anebo ma pravdu P. Šimral a je to úmyslné.
Takto jsem to určitě nenapsal. Psal jsem v nadsázce, že tam třeba někdo lepí kuličky z ložisek na kolejnice. Ale zcela jistě to tímto nebude a určitě to nebude úmysl.
Měřicí vlak tam byl kdy? Asi by poznal velký špatný.
Jj, proto tam moc nejezdí.. takových míst je víc..
nevim proč,vzpoměl jsem si na řadu 843…tam slo ale o metalurgickou vadu…
Tak tomu osobně moc nevěřím. Takto kolo poškozené přejetím mírně rozdílných výšek kolejnic nevypadá…
Zkusil bych měření dynamického útlumu před a za stykem + někde úplně jinde na trati. Sice jde o veličinu zásadní z hlediska akustických parametrů, ale fakticky hodně vypovídá o tuhosti trati jako takové. Myslím, že příčina bude spočívat v přejezdech mezi úseky trati s velmi rozdílnou tuhostí ( = můj tip, netvrdím, že tak doopravdy je)…
Tak to je Teda krutopřísné nesmysl. To by se pak dělo na každém železné mostě, na přejezdech, na pevne jizdni draze…
Jeden styk lehce zvýšený? Tak to by se za komoušů musely obruče rozpadat všem vlakům.
Pane kolego,
ALE to železo je každé jiné …… T – S49 – UIC a tak dále no a po TŘICETI letech a opravách skoro každej styk je VRAŽDA !!!!!!
Vyjádřete se technický přesně, prosím.
Jenže dnes se vše vyrábí z bláta, pak to takto dopadá.
Vše ne. Je rozdíl, jestli koupíte šroubovák za 50,- „z blata“, který ojedete na prvních třech šroubcích a nebo Würth za 350,- který vydrží pomalu přejetí tankem
Blbý je, že není nijak výjimečná situace, že těch 350 stojí i ten šroubovák „z bláta“ a laik si v dobré víře koupí předražený šunt … holt nemůžeme každý rozumět všemu.
Ale za tip na Würth díky, zkusím.
Používejte Torx a neojede se nic. Bity mám použitelné i po 10+ letech celkem intenzivní práce.
A co že je tam vyrobvené dneska? Ta 810 nebo ty kolejnice, které dost možná pamatují obsdazení v 68 roce?
Lehce zvýšený … po zatížení nápravou, nebo nezatížený?
PS: Už kdysi dávno někdo vymyslel jednotky SI a ještě před tím palce … kolik palců je lehce, 3/8, čili asi centimetr?
Tak by mě zajímalo jestli pozítří doopravdy vyjedou. Škoda že už nežije Jolanda, mohl bych se jí zeptat
Hlavně,že ji poslední roky stále opravovali,bylo to k uzoufání..možná to „zprasili“ ti naši demokratičtí pracovníci,co prošli pár měsíčními rychlokurzy,něco jako právníci na Plzeňských právech..holt zde se to nedá ošulit, u Bendy nebo Řápkové ano …
co znamená „naši demokratičtí pracovníci“?
Nejspíš že si mohli demokraticky rozhodnout, jak se jim to chce opravovat? 😆
jó tož téčko se špatně pasuje na na Áčko – joooj i téčko na S49 a nedej bože na R65
A v kterém úseku ten defekt nakonec našli?
Ani bych se nedivila,že to bylo na těch čerstvě opravovaných..kdoví jací dělníci byli na opravách- teď je moderní brát zahraniční přes agentury,ti možná neviděli trAaťod narození…ale ušetří se..
A reptáliani, zidojesteri a zednari
Zato řadoví flákači z traťovek jsou pro trať přímo požehnáním… Projděte si třeba úsek Střelice – Miroslav nebo Znojmo – Božice, abyste viděla, co dokáží přehlížet a zprasit (všeho)schopní Češi. 😉
Vsadil bych se, že tím se to nevyřeší. Viděl bych to spíš na problém s tuhostí uchycení kolejnic a s tím související polygonizaci jízdní plochy.
Pěkná ostuda.
Jednou jsem jel po nějakém úseku (nízkou rychlostí) to mlátil každý spoj kolejnic, jsem se divil že to vůbec drží pohromadě
To není jediná trať. Teplice- Radejčín jezdí místo Stadlerů 841 Regionovy, 810 protože Stadlery byly poškozovány stavem tratě. “ Je to jako jízda po schodech“ hodnotí strojvedoucí.
Ano,to je pravda.Místo řady 841.2 jsou nasazována vozidla 809,814.Pokuty za vozidla odlišné řady jdou na vrub SŽ,nebo ČD?Ví to někdo?
Špatný styk. Z toho nikdy nekouká nic dobrého ☺
Dobrá správa a špatný styk ….
Kvůli „hrbolu“ na spoji kolejnic praskají kola na motoráku, nejsme schopni to x dní zjistit, a tak si snad na vylepšení reputace někdy opět v novinách přečteme titulky, že vlaky budou jezdit 250, nebo 350 nebo teda kolik. Ale no jo, ja vím že to spolu nesouvisí, jenom to přesně takhle vnímá obyčejná veřejnost. A to s tou drezínou bude přesně tak, jak tu uvádí ostatní, tzn aniž bych se chtěl navážet do té hromady odborníků, co se příčinu snažili zjistit, doporučuji napřístě vytáhnout ze skladu tu drezínu vyrobenou z jízdního kola s opěrným kolečkem. No hergot dyť jsme to… Číst vice »
Na šlapačce by to nedali. Po pár přejetých stycích by měli sedlo vnořené velmi hluboko v hýždi…
Na šlapačce by to nepoznali. Není tak těžká, aby na rozpadlém styku kolejnici ohnula dostatečně dolů, aby pak kolo narazilo na hlavu následující kolejnice a muselo na ni z části vyskočit a z části tu kolejnici ohnout dolů.
Balkán: https://youtu.be/GKPDhTCffNw&t=269
Tu v ČR jsem viděl rozpadlý styk na bláťáku a fakt jsem se divil, protože pod nákladním vozem se kolejnice prohla ovýšku hlavy S49. Je to několik roků, Správa to už dávno opravila, ale evidentně rostou další.
Že by styk mezi novou kolejnicí a sjetou starou? Škoda že neřekli k tomu víc.
Nemělo by pravidelně kontrolovat pochůzkář?Pokud by byl spoj ve stavu, že ničí kola, tak bych se divil, že si to nevšimnul.
Nebo to pochůzkář nahlásí a končí to oblíbeným, teď nejsou peníze, udělá se to někdy…
To by o tom místě věděli a nemuseli ro tři dny hledat.
To by určitě přiznali, že o tom ví…
Taky pravda
Pochůzkář, taková funkce ještě u SŽ je?
Myslíte manažera sjízdnosti trati?
Rozlezlý styk není zas tak neobvyklý jev, čím to že jen na této trati dělá škody? A až takové že praská jízdní plocha?
Přesně. Jestli za to může takový styk, tak musí bit příčina současně ještě v něčem jiném.
Na drezíně to drncnutí vůbec nevnímáte…
Hlavně její váha bude tak poloviční, vzdálenost dvojkolí také, takže se ten náraz ani nemusí tak hodně projevit.
Kolejnice může být „ve vzduchu“ a lehká drezína ji nestlačí, přejede hladce. Možná.
Byl tam i měřící vůz, a v mediálním přihlášení řekli, vše v pořádku. Viz ČT