Vlaky se vrátí mezi Tišnov a Nové Město. Po třech dnech našla Správa železnic příčinu problému ničení kol

Regionova v Novém Městě na Moravě. Foto: knesl kynčl architektiRegionova v Novém Městě na Moravě. Foto: knesl kynčl architekti

Během zítřka dojde k opravě trati.

64 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Nestačím se divit

Dyt to projely drezinou.. tak co. Hotovo. Ne?
Jak to, že se chyba neprojevila?

A fakt nikoho nenapadlo poslat tam měřicí vůz a trať standardně zatížit?
Nestačím se divit

Domis

V kontextu vydané výluky (s předpokladem do 22.3.) působí tento článek dost zmatečně.

https://www.cd.cz/jizdni-rad/omezeni-provozu/vyluka/16036/

vlastimil

Však oni budou nekvalitně vyrobená i samotná kola !

Jan

Já to fakt nechápu, to prostě nemůže nějakej poloožralej nádražák si dát pěší procházku po té trati s cigárem v hubě a prostě koukat na koleje? To snad bude vidět i pouhým okem, ne?

Milan J

To pamatuji, ale je to hóódně dávno. Myslím, že na to měl i dlouhé kladívko. 🙂

Chronosphere

To jistě může,ale je otázka,jestli jeho hlášení někoho vůbec zajímá.

Nestačím se divit

Yep. Chyba nebude v pochuzkari..

Zdeněk Šula

Tohle není od styku tam bude problém někde jinde a větší.Trhliny jsou podle fota ze dvou třetin mimo styk koleje a kola.Taky se nepíše zda je to na všech kolech nebo jestli na jedné nebo oboustranách nápravy.

Milan J

Trochu mě zaráží, že by na vině měl být lehký výškový rozdíl ve styku kolejnic. Všichni pamatujeme doby, kdy na každém spoji kolejnic vlak „drncnul“, protože vlivem dilatace v zimním období vznikaly mezi kolejemi mezery. To si myslím, že byla větší než lehká nerovnost, a nic se nedělo.

Xarex

Ono bude asi rozdíl v dilataci (spára) a výškový rozdíl. Při dilataci se kolo převalí, kdežto u výškového rozdílu obruč „narazí“.

Milan J

Myslím, že při dilataci se kolo nejprve propadne do díry a potom vyskočí zpět na kolej. Takže dvě namáhání. Při vjezdu na nerovnost pouze jedno.

Xarex

Aby se kolo propadlo, musela by ta díra být poměrně velká :). Kdežto nárazu stačí jen kousek vyšší výška.

qěcy

A to na těch prohnutých stycích a svárech v minulosti standardních hlavně na koridorech nenaráželo?

qěcy

Kdyby jen komunistické sváry a styky. Taky plno žab hlubokých klidně 20 mm.
Takže ani já nevěřím tomu, že za to může jede styk, ani více nekvalitních styků. Pokud za to může styk, tak jedině v kombinaci s něčím, co mění vlastnosti materiálu obručí.

Martin Frank

Sakra chlapi, nejezděte s těma mašinama po schodech! 🙂

Marcel

Anebo ma pravdu P. Šimral a je to úmyslné.

Petr Šimral

Takto jsem to určitě nenapsal. Psal jsem v nadsázce, že tam třeba někdo lepí kuličky z ložisek na kolejnice. Ale zcela jistě to tímto nebude a určitě to nebude úmysl.

Marcel

Měřicí vlak tam byl kdy? Asi by poznal velký špatný.

Nestačím se divit

Jj, proto tam moc nejezdí.. takových míst je víc..

petr

nevim proč,vzpoměl jsem si na řadu 843…tam slo ale o metalurgickou vadu…

Rostislav K.

Tak tomu osobně moc nevěřím. Takto kolo poškozené přejetím mírně rozdílných výšek kolejnic nevypadá…
Zkusil bych měření dynamického útlumu před a za stykem + někde úplně jinde na trati. Sice jde o veličinu zásadní z hlediska akustických parametrů, ale fakticky hodně vypovídá o tuhosti trati jako takové. Myslím, že příčina bude spočívat v přejezdech mezi úseky trati s velmi rozdílnou tuhostí ( = můj tip, netvrdím, že tak doopravdy je)…

Alfonse

Tak to je Teda krutopřísné nesmysl. To by se pak dělo na každém železné mostě, na přejezdech, na pevne jizdni draze…

qěcy

Jeden styk lehce zvýšený? Tak to by se za komoušů musely obruče rozpadat všem vlakům.

Ivo

Pane kolego,
ALE to železo je každé jiné …… T – S49 – UIC a tak dále no a po TŘICETI letech a opravách skoro každej styk je VRAŽDA !!!!!!

qěcy

Vyjádřete se technický přesně, prosím.

Pavel Nocar

Jenže dnes se vše vyrábí z bláta, pak to takto dopadá.

Radim

Vše ne. Je rozdíl, jestli koupíte šroubovák za 50,- „z blata“, který ojedete na prvních třech šroubcích a nebo Würth za 350,- který vydrží pomalu přejetí tankem

123

Blbý je, že není nijak výjimečná situace, že těch 350 stojí i ten šroubovák „z bláta“ a laik si v dobré víře koupí předražený šunt … holt nemůžeme každý rozumět všemu.
Ale za tip na Würth díky, zkusím.

Dusanh

Používejte Torx a neojede se nic. Bity mám použitelné i po 10+ letech celkem intenzivní práce.

Jiří Kocurek

A co že je tam vyrobvené dneska? Ta 810 nebo ty kolejnice, které dost možná pamatují obsdazení v 68 roce?

Jiří Kocurek

Lehce zvýšený … po zatížení nápravou, nebo nezatížený?

PS: Už kdysi dávno někdo vymyslel jednotky SI a ještě před tím palce … kolik palců je lehce, 3/8, čili asi centimetr?

Štofik

Tak by mě zajímalo jestli pozítří doopravdy vyjedou. Škoda že už nežije Jolanda, mohl bych se jí zeptat

josefina

Hlavně,že ji poslední roky stále opravovali,bylo to k uzoufání..možná to „zprasili“ ti naši demokratičtí pracovníci,co prošli pár měsíčními rychlokurzy,něco jako právníci na Plzeňských právech..holt zde se to nedá ošulit, u Bendy nebo Řápkové ano …

Petr S.

Nejspíš že si mohli demokraticky rozhodnout, jak se jim to chce opravovat? 😆

Ivo

jó tož téčko se špatně pasuje na na Áčko – joooj i téčko na S49 a nedej bože na R65

Ojin

A v kterém úseku ten defekt nakonec našli?

josefina

Ani bych se nedivila,že to bylo na těch čerstvě opravovaných..kdoví jací dělníci byli na opravách- teď je moderní brát zahraniční přes agentury,ti možná neviděli trAaťod narození…ale ušetří se..

gwann

A reptáliani, zidojesteri a zednari

asdf

Zato řadoví flákači z traťovek jsou pro trať přímo požehnáním… Projděte si třeba úsek Střelice – Miroslav nebo Znojmo – Božice, abyste viděla, co dokáží přehlížet a zprasit (všeho)schopní Češi. 😉

Honza Plomer

Vsadil bych se, že tím se to nevyřeší. Viděl bych to spíš na problém s tuhostí uchycení kolejnic a s tím související polygonizaci jízdní plochy.

Jiří Lopata

Pěkná ostuda.

Marek

Jednou jsem jel po nějakém úseku (nízkou rychlostí) to mlátil každý spoj kolejnic, jsem se divil že to vůbec drží pohromadě

Apollo 17

To není jediná trať. Teplice- Radejčín jezdí místo Stadlerů 841 Regionovy, 810 protože Stadlery byly poškozovány stavem tratě. “ Je to jako jízda po schodech“ hodnotí strojvedoucí.

3PO

Ano,to je pravda.Místo řady 841.2 jsou nasazována vozidla 809,814.Pokuty za vozidla odlišné řady jdou na vrub SŽ,nebo ČD?Ví to někdo?

Marek

Špatný styk. Z toho nikdy nekouká nic dobrého ☺

Fsp

Dobrá správa a špatný styk ….

OndraS

Kvůli „hrbolu“ na spoji kolejnic praskají kola na motoráku, nejsme schopni to x dní zjistit, a tak si snad na vylepšení reputace někdy opět v novinách přečteme titulky, že vlaky budou jezdit 250, nebo 350 nebo teda kolik. Ale no jo, ja vím že to spolu nesouvisí, jenom to přesně takhle vnímá obyčejná veřejnost. A to s tou drezínou bude přesně tak, jak tu uvádí ostatní, tzn aniž bych se chtěl navážet do té hromady odborníků, co se příčinu snažili zjistit, doporučuji napřístě vytáhnout ze skladu tu drezínu vyrobenou z jízdního kola s opěrným kolečkem. No hergot dyť jsme to… Číst vice »

Happy

Na šlapačce by to nedali. Po pár přejetých stycích by měli sedlo vnořené velmi hluboko v hýždi…

Jiří Kocurek

Na šlapačce by to nepoznali. Není tak těžká, aby na rozpadlém styku kolejnici ohnula dostatečně dolů, aby pak kolo narazilo na hlavu následující kolejnice a muselo na ni z části vyskočit a z části tu kolejnici ohnout dolů.

Balkán: https://youtu.be/GKPDhTCffNw&t=269

Tu v ČR jsem viděl rozpadlý styk na bláťáku a fakt jsem se divil, protože pod nákladním vozem se kolejnice prohla ovýšku hlavy S49. Je to několik roků, Správa to už dávno opravila, ale evidentně rostou další.

Granja

Že by styk mezi novou kolejnicí a sjetou starou? Škoda že neřekli k tomu víc.

noerf

Nemělo by pravidelně kontrolovat pochůzkář?Pokud by byl spoj ve stavu, že ničí kola, tak bych se divil, že si to nevšimnul.

M152

Nebo to pochůzkář nahlásí a končí to oblíbeným, teď nejsou peníze, udělá se to někdy…

noerf

To by o tom místě věděli a nemuseli ro tři dny hledat.

Kicruj

To by určitě přiznali, že o tom ví…

Jiří Kocurek

Taky pravda

DuDr.

Pochůzkář, taková funkce ještě u SŽ je?

tarten

Myslíte manažera sjízdnosti trati?

P_V

Rozlezlý styk není zas tak neobvyklý jev, čím to že jen na této trati dělá škody? A až takové že praská jízdní plocha?

qěcy

Přesně. Jestli za to může takový styk, tak musí bit příčina současně ještě v něčem jiném.

Jan

Na drezíně to drncnutí vůbec nevnímáte…

Igor

Hlavně její váha bude tak poloviční, vzdálenost dvojkolí také, takže se ten náraz ani nemusí tak hodně projevit.

Kyz

Kolejnice může být „ve vzduchu“ a lehká drezína ji nestlačí, přejede hladce. Možná.

PetrB

Byl tam i měřící vůz, a v mediálním přihlášení řekli, vše v pořádku. Viz ČT