Vlaky se vrací po čtvrt roce na Pražský Semmering, končí první etapa opravy
Z opravy viaduktů na Pražském Semmeringu. Foto: Metrostav
Od úterních 22:30 se znovu vrací vlaky na nejméně vytíženou, ale nejkrásnější pražskou trať ze Smíchova do Hostivic. Stavbaři na
Byla by nějaká šance využít tuto trať pro dopravu na letiště? Přes Prahu 6 to ještě dlouho nepůjde a určitě větší počet cestujících kteří do Prahy přijedou vlakem a chtějí na letiště stejně přijedou na hlavák.
Ne.
Byla, však také některé varianty s ní počítaly.
Jen by byl problém s kapacitou mezi Smíchovem a hlavním. Časově taky o něco delší, ale odpadne přesun mezi Masaryčkou a hlavákem. Viz níže i přispěvatel babilon.
Závislá trakce a dálkovinu berme jako samozřejmou výbavu.
Jako turistická atrakce je to fajn, ale vyšší ambice, než to má teď, ta trať asi mít nikdy nebude. Některá nádraží jsou daleko od zástavby (třeba Praha-Žvahov, Praha-Stodůlky) a mimo dosah ostatní dopravy.
Ale co mi vadí, proč se všechno musí jmenovat nějak světově? Pražský Semmering, České Švýcarsko, Česká Kanada, Posázavský pacifik…, vím, že to tam vypadá jako v těch oblastech, na které se odkazuje, ale to nemáme víc fantazie, abychom si vymysleli nějaké originální názvy?
České Švýcarsko, Český Merán byly asi snahy místních o podporu turistického ruchu. V XIX. století poměrně běžná snaha.
Pacifik a Kanada byly romantické legendy vymyšlené trampy, snaha o útěk z industrializovaných měst a později šedivosti totáče…
Docela by mě zajímalo, proč tam obnovovali ty výhybny. Zlí jazykové tvrdí, že je to proto aby se měli lidi jak dostat z Kladna do Prahy, až začnou tu trať modernizovat.
A co je na těch jazycích zlého? To, že tvrdily část pravdy?
A nejsou to spíš dobré zprávy (jazyky)?
Třeba taky hrozí, že se lidi z Kladenska naučí jezdit na Smíchov, tím by se mohla i obsazenost vlaků zvýšit po opětovném přesměrování dopravy na původní trať přes Dejvice.
Nejkrásnější bych zrovna neříkal… mně se výrazně víc líbí ta dolní trať přírodou či jízda po Negrelláku s vyhlídkou na hrad (a ta taky ohromí mnohem více cizinců, než vyhlídka na věžáky na Pankráci ze Semmeringu). Tady máte 2 krátké pěkné mosty s trochou přírody kolem, ale jinak vyhlídka rychle skončí a jedete jen kolem skladišť, bezdomovců pod mostem, nebo tuctovýma domkama.
Z dopravního hlediska jistě tato trať je a zůstane poněkud doplňková a alternativní, nejen v Praze, ale zvláště v Praze mají ale svůj význam i doplňková a alternativní spojení. Přece jen doplňuje spojení na některá místa, kam nic jiného nejezdí a některá, kam jiné železniční trati nevedou. A nic proti původnímu spojení směr Slaný přes Rudnou (Je v Rudné v provozu spojka v původním směru??), ale také tam může být nějaká výluka, a také má omezenou kapacitu, a dvě trati jsou vždy víc než jedna. A Dejvická trať je (zvlášť pro nákladní vlaky) méně šikovně napojená na zbytek sítě, zvlášť… Číst vice »
V Rudné by se z Prahy na Slaný jet i dalo (tam chybí spojka Hostivice – Nučice), ale nepřekřížíte bezúvraťově Buštěhradku na Jenečku – kolej a most sice existují, ale jsou ve výluce. Ale ono je to stejně jedno, protože pokud něco jede z Prahy na Slaný, tak stejně přes Kralupy.
Pro nákladní dopravu je trať přes Dejvice naopak vhodnější, protože se s ní dá snadno dostat na libeňský ranžír (platí samozřejmě pouze při sjízdnosti Negrelliho viaduktu).
Ale trať přes Dejvice má nepříznivé sklonové poměry(25 promile).Navíc hustou os.dopravu.Z tohoto důvodu má trať přes Zličín výhodnější parametry pro nákladní vlaky.
Jedna z mála tratí, kde si myslím, že by cyklostezka bylo lepší řešení. Trať se nedá smysluplně napasovat na zbytek pražského uzlu, neřeší nic v osobní ani nákladní dopravě.
Řeší to, že není třeba přebíhat mezi hlavním a Masaryčkou (nebo nyní Vltavskou).
Neřekl bych, že jedna z mála, ale rozhodně souhlasím.
Ač jsem zastánce regionálních tratí, u této zastání nenalézám. Vzhledem k tomu, že ji obklopuje podstatně rychlejší kolejová doprava (metro a tramvaje) s výrazně kratším intervalem a mnohonásobně větší přepravní kapacitou, přijde mi jako dost přebytečná. Většina lidí z jejího okolí na vlak nechodí a značná část těch, kteří přijedou z Hostivice do Prahy, přestoupí na sídlišti Řepy na tramvaj. Nákladní doprava na ni téměř vůbec žádná není a uprostřed města se těžko bude hledat nějaká možnost jako např. svážení dřeva apod.
A teď si vemte, jaký potenciál vám tady žije kolem trati. A nic. Jak to asi bude vypadat v okolí Kácova, nebo kdekoliv jinde, si odpovězte sám.
V Kácově není ani metro B, ani tramvaje, tam je holt jenom ten vlak. Navíc v případě Kácova trať může trochu dávat smysl pro turistický ruch, to v případě Semmeringu těžko.
Děláte, jako by tam nebyly silnice…
No chtěl jsem říci, že zatímco Semmering je velice dobře nahraditelný již existujícím metrem a tramvajemi a jako takový je dle mého názoru zcela postradatelný, Posázavský pacifik může nabídnout něco, co silnice nikoliv. Protože v trvrzení následujícím za slovy Posázavský pacifik se neshodneme, navrhuji v tomto bodě debatu ukončit, jste pro?
Ale přesně tohle nabízí i Semmering. Na vlas. Turistickou atrakci, jinak zcela nevyužitelný.
Akorát ho nikdo nepoužívá, ten Pacifik. Neb to není o nahraditelnosti (a ta tam je, vedou tam silnice a lépe), ale o tom, že tam skoro nikdo u trati nežije a tam kde jo, je to na vlak tak daleko, že to skoro nikdo nechce používat. A pro tu turistiku Semmering leží alespoň tam, kde je dostatečný zdroj cestujících, což takový Kácov nikoli.
Z přípoje na spěšný vlak z Tábora do Prahy tam ráno přestupuje možná i stovka lidí.
do toho jednoho šukafonu?
Os 9224 má kapacitu 118 lidí..
V okolí Kácova vám to řeknu jasně. Za hezké slunečné soboty i 20 lidí ve vlaku, ale průměrně za celý týden asi tak 2 na spoj. Je to jeden z vůbec nejslabších úseků železnice ve Středočeském kraji, potažmo celé ČR.
Oprava v pořádku. Naši předkové si s tím nedali práci jen kvůli tomu, aby to někdo v roce 2018 zrušil z toho důvodu, že není schopen získat více cestujících do vlaků.
Nejsem zastánce oprav tratí s minimálním provozem, ale toto smysl má – jednak jsou ty mosty památkově chráněny a druhak bych v Praze nerusil žádnou trať pokud není jistota že nebude potřeba v budoucnu.
Dneska sehnat pozemky pro liniove stavby je problém. Zvlášť v Praze, viz stavba metra D.
ono s hodinovým taktem asi více cestujících těžko seženete
Týká se všech pražských tratí. Aby fungovaly jako běžně používaná část městské dopravy, třeba snížit intervaly na 10 minut (méně vzhledem ke kapacitě tratí není možné).
Jenže zkrácení intervalu osobních vlaků PID na 10 minut Vám vyžene nákladní dopravu ze železnice zpět na silnice.
Což znamená, že potřebujeme? Ano, 4 koleje.
Pochopitelně ne na této trati. Ale všude jinde (011,091,171,231) ano. Tam, kde se už nevejde ani myš (091) VRT výjezd prioritně.
Divil byste se, kolik těch „myší“ by se na kralupskou trať ještě vešlo – stačilo by třeba i jen dodělat „ušetřená“ odjezdová návěstidla u konců perónů zastávky v Podbabě (směr Roztoky u Prahy), atd. …
Jak kde – třeba právě na „semmeringu“ by to žádné problémy pro nákldní dopravu neznamenalo: tam je spíše problém, že by to asi stejně žádný velký efekt spočívající v nárůstu frekvence nepřineslo – možná jen v úseku Hostivice – Praha-Zličín (což už ale vlastně není „semmering“) …
Proto nelze více než tak na 10 minut zkracovat interval ani na dvoukolejných tratích, že se tam musí vejít i vlaky nákladní a rychlíky. A osobní a nákladní vlaky na jedné trati není až takový problém, při vhodném zabezpečení může jet osobní vlak v poměrně těsném závěsu za nákladním se stejnou průměrnou rychlostí, kombinování s vlaky, které chtějí jet podstatně rychleji, je samozřejmě horší, za cenu své rychlosti blokují vše ostatní, proto je třeba bránit jejich zhoubnému bujení.