Vlaky s obrazy horských štítů. ZSSK vybrala podobu nových jednotek pro Tatry

Soutěž o polep vlaků TEŽ - návrh 5Soutěž o polep vlaků TEŽ - návrh 5

S obrazy pěti výjimečných, ale méně známých štítů Vysokých Tater budou jezdit nové soupravy pro Tatranské elektrické železnice (TEŽ). Z

S obrazy pěti výjimečných, ale méně známých štítů Vysokých Tater budou jezdit nové soupravy pro Tatranské elektrické železnice (TEŽ). Z pětice finalistů v soutěži o polepy pro nové jednotky od společnosti Stadler vyhrál návrh Jakuba Rusňáka.

Červenobílou barevnou kombinanaci doplní obrazy vrcholů Ganek (2462 m), Kostolík (2262 m), Stredohrot (2441 m), Bradavica (2476 m), Vysoká (2560 m). Vítěze vybrala odborná porota Železničné spoločnosti Slovensko (ZSSK), která vítězný návrh zveřejnila na svém facebookovém profilu.

https://www.facebook.com/ZSSK.sk/posts/10156577968908440

V anketě deníku Zdopravy.cz se návrh označený číslem pět umístil na druhém místě, s velkým náskokem vyhrál návrh číslo 2.

Nové vlaky od společnosti Stadler Rail mají začít jezdit v roce 2022. Kontrakt počítá s dodávkou pěti elektrických jednotek a duální lokomotivy pro provoz v síti Tatranských elektrických železnic (TEŽ) a Ozubnicovej železnice (OŽ). Celkem za ně ZSSK zaplatí 38 milionů eur.

Vlaky nabídnou 91 sedaček a 2 místa pro cestující na vozíku. Nové jednotky budou mít hybridní pohon – ozubnicový i adhezní, takže budou moci jezdit jak na zubačce ze Štrby na Štrbské Pleso, tak i na ostatních tratích TEŽ. Lokomotiva má elektrický i dieselový pohon, může jezdit na ozubnicové i běžné trati. V zimě bude možné využít lokomotivu jako sněžný pluh. Je možné ji ovládat také na dálku. Kabina strojvedoucího bude klimatizovaná.

Zájem o cestování na tratích TEŽ neustále roste, od roku 2014 stoupl o více než třetinu, stávající kapacity už nestačí. V roce 2017 přepravily vlaky v Tatrách 2,589 milionu cestujících.

Tagy Tatranské elektrické železnice (TEŽ) ZSSK
8 komentářů