Vlaky RegioJetu začnou nově zastavovat na Vysočině
Lokomotiva Bombardier TRAXX MS3 v čele vlaku RegioJet ve stanici Brno-Královo Pole. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Cesta vlakem z Prahy do Brna bude od nového jízdního řádu trvat přes tři hodiny.
Naučili jsme lidi na Vysočině jezdit auty, ale teď se můžou vrátit do vlaku 🙂 (a auto používat třeba jako zahradní výstavku).
Přemýšlím správně, můžu se stát ministrem?
Diskuze je už stará několik dnů, ale vzpomínám si že kdysi mez. expres Chopin projížděl Hranice na Moravě .. ale potom stál hodinu v Přerově … / bez záruky .. mohu se mýlit ../
Já si zase pamatuji Chopin, který zastavoval jen Svinov a potom až Břeclav.
Dobrý den ještě chibi rj a ex Leon víc rychlíku děkuju
jA bic chtel všcky tihleti dobravce. Aď nám to tu stavý každích padnácd mynut
a motýle
nevím proč se posmívat člověku původem také rusínského (=“východoukrajinského“), že ne vždy se povede gramatika v češtině.
Vám se někdo směje za špatnou gramatiku?
1) Odkud víte, jakého původu je Jana?
2) Rusínsko je ZÁPADNÍ Ukrajina.
Rusíni jsou kdyby něco zapadoukrajinci .. ale Rusíni se necítí být Ukrajinci . At se to do nich cpe horem dolem , oni jsou Rusíni . Bretonec nebo Bask či Korsičan je de iure taky Francouz , ale opravdu je to Bask, Korsičan a Bretonec.
No hlavně, aby si na to místní příliš nezvykli a nepožadovali po skončení výluky trvalé vedení těchto spojů po této trati.
to můžou, na tom není nic špatného 🙂
To sice můžou, ale trvalé vedení spojů v této trase i po skončení výluky by asi většině cestujících neprospělo a zbytečně z toho budou hádky.
Něco jako Ex9 (cosi rychlejšího v trase R9) i bez výluky by nemuselo být na škodu.
Když to pan R.J. uzná za dobrý byznys ,bude to ..
I jeden nebo dva páry by si cestující našel, tahle výluka by byl skvělý způsob jak se uvést na trase a pak klidně pokračovat s menší nabídkou.
Ketchup1970:
A může si to „pan R.J.“ rozhodnout sám o své vůli? Asi těžko, že.
„test hospodářské vyváženosti“
Co to má s testem hospodářské vyváženosti? Vy jste hodně velkej chytrouš, že?
Otázka je, kolik z místenek bude „uvolněno“ pro tyto relace…
Všichni vědí, že Záhuba má osypky z místenek.
Dobrá zpráva. Škoda, že RgJ nebude zastavovat v Krpoli. Ale to bychom už chtěli moc. Holt budu muset dojet z Krpole do Židenic vlakem. Za mne jinak super!
? „test hospodářské vyváženosti“ ?
Nechapu proc EC a railjety nestavi v Brodě a ve Žďáře, kdyz uz tam bude stavět regiojet a prodlouzi se jízdní doba.
? „test hospodářské vyváženosti“ ?
To jste si někde přečetl a teďka vás nechce pustit echolálie?
Protože by se tím ještě víc prodloužil pobyt rychlíků Vysočina a následného Od, které právě v Havlíčkově Brodě předjíždí. RJ jede v jiné časové poloze, takže s těmito vlaky nekoliduje.
Od = Os. Navíc síťovou funkcí ČD, by se tím narušily další přípoje v Praze, Kolíně, Brně a Břeclavi. Ono když posunete jeden vlak, tak už pak kolikrát hýbete s celou republikou.
Proč by měly?
Že tam staví RegioJet, tím spíše by konkurence měla nabízet něco jiného (a ne dělat totéž za menší cen)
Není to nejvhodnější řešení zastavovat na Vysočině, i kvůli konkurenci a tomu, že stát platí za dopravní obslužnost rychlíky ČD a ne Regiojet a náklady na prokazatelnou ztrátu tím pádem budou vyšší. Kvalita vozidel se u ČD má příští rok o něco zvýšit. A to nelobuji za ČD, jen poukazuji na to, že nelze narušovat svévolně síť dálkových spojení, co objednává stát, konkurencí typu Regiojet.
Obzvláště ut,st nepojede v úseku KH – Brno s ČD skoro nikdo…
Už teď je to velice slabý…
Do Havl.Brodu ještě pár lidí pokračuje, pár jednotlivů i do Ždáru, ale dál do Brna skutečně prázdno.
To je super dostat tu mínusy za reálnou situaci.
Jezdím tam dost často (Od srpna většinou 2x týdně)
Proto by bylo nejlepší, když by tam začaly jezdit jednotky, které by se v KH/Brodě mohly různě rozpojovat, spojovat.
Na Panter od Brna by se mohl připojovat další od Jihlavy.
On si může svévolně někdo přidávat a ubírat zastávky na spoji, aniž by od toho měl svolení DÚ? Pokud má povolení DÚ, tak to asi nebude jen tak svévolná akce. Jako když jede Pepa brázdit dědinu na motorce.
ÚPDI bych řekl, že disponuje tím nejdůležitějším razítkem…
A odlišoval bych „open-access“ linky plus také je jiný režim na železničních kolejích, kde jejichž dopravní provoz není dotován provozními dotacemi (viz např. linky z/do Ratíškovic nebo linky z/do Lednice nebo do z/do Uhřic u Kyjova/Ždánice)
To je problém MD, že tam objednává dopravu, když tam jezdí dopravce bez dotací.
Spíš je ostuda železnice, pokud dá autobus vlaku na cca 200 km hodinu. Bohužel stav infrastruktury vyhání lidí z vlaků do aut a autobusů a náklad do kamiónů.
A s dalšími „hurá, chceme“ dálnicemi (a nadto „nechceme-lepší“ železnicemi) to bude v tomto směru jen horší.
Náklad už je v kamionech dávno. A uhlí, písek a cement na dráze zůstane, don’t worry.
Do budoucna uhlí bude ubývat díky omezením, písek a cement je otázka, protože k novým betonárkám jíž koleje nevedou.
Naopak by mohla být potencionálně zajímavá přeprava kontejnerů z Číny či Indie, což je rychlejší než loď, ale problém rozchod kolejí přes Rusko a okolní státy.
komunální odpady do spalovny
Do spaloven to budou vozit klasické kuka-vozy, protože to bude zdroj tepla a elektrické energie.
Jedna loď převeze tolik kontejnerů, že by to vlaky vozily 5 let. Železnice tomu nemůže v normálních dobách reálně moc konkurovat (ale tím netvrdím, že nemůže existovat prostor pro tyto vlaky, obzvlášť, pokud se číně povede víc industrializovat i západ)
5 let asi ne navíc lodní doprava musí být v případě ČR stejně kombinovaná se železniční (aspoň doufám že se kontejnery po dvou či třech nepřepravují stovkami kamionů!) Také by mne zajímalo které evropské přístavy pro zboží z Číny, J. Koreje, Japonska aj. používáme. Železniční spojení Evropy s Čínou je stále důležitější a na jeho vylepšení se v Číně i Rusku již pracuje. Překážkou by mohlo ovšem být zdejší uměle udržované nepřátelství vůči Rusku.
Průměrná cestovní rychlost vlaku z Číny je kvůli různým finesám na trati 10 km/h. 😀
Ale je fakt, že je to pořád rychlejší a spolehlivější než loď, které pořád padají kontejnery do moře.
Vy už jste dlouho nejel autobusem do Brna, že? Ale co se týká první části příspěvku – jsem rád, že je tu i někdo jiný než ten dav dotačních bolševiků.
Tak ono je otázkou jaký by měl skutečný dopad, kdyby byl prosazen koncesní model v nějaké extrémnější podobě.
Asi jak v Británii.
Až tam nebude ČD nasazovat ty nepoužitelné šroty, pak možná nebudu utíkat k RJ 🙂
Od prosince Bee238/Bpee237.
Jaktože budou náklady na prokazatelnou ztrátu vyšší?
1) Když místo přestupů spoj v závazku – open access – spoj v závazku pojedu raději celou cestu autem (protože někdo zakáže open access), tak se ztráta zvýší?
2) Nejsou náhodou smlouvy ministerstvo – ČD netto, není jízdné ve prospěch dopravce?
Nezlobte se na mě, ale za to, že se v roce 2022 bude jezdit mezi Prahou a Brnem přes 3 hodiny, za to by měl někdo viset na kandelabru, ať jsou důvody jakékoli… Pak se každý diví, že lidi raději jedou po D1, emise neemise, když to vlakem trvá přes 3 hodiny(a to v případě, že není zpoždění, na což je mimochodem v poslední době z vlastní zkušenosti šance téměř nulova…) a autem kolem 2 hodin… A to říkám jako zaryty příznivce veřejné dopravy…
Duvodem jsou hlavne chimery o VRT! Diky tomu se koridory nerovnaji coz ma za nasledek jednak stale dlouhou jizdni dobu, ale hlavne obloukovute useky z podstaty vyzaduji mnohem castejsi a narocnejsi udrzbu. Takze misto tunelu Brno – Blansko (neni protoze pry VRT) mame lokalku s Vmax 80 km/h a po 20 letech totalne vybrousene koleje a rozpadly spodek, takze trat musite stavet prakticky znova. V rovnem tunelu byste na temze svrsku jezdil mozna 40 let a pak by se menily jenom kolejove pasy behem par nocnich vyluk.
Jizdni doba Brno – Blansko je dneska 20 minut. Takze co byste tam diky tomu vasemu tunelu usetril? 10 minut? A co dal?
A kolik byste na tak kratkem useku chtel usetrit vice? Naopak 10 minut na tak kratickem useku je velka uspora! Totez Ust-Chocen, Navic by se trat kilometricky i zkratila, a hlavne dale na Ceskou Trebovou je spousta useku, kde i drobne prelozky by mohly dale zvysit rychlost. Cely usek CT-tunel Muzlov mohl byt davno cely na 160 km/h. A i jine useky. Na to ze se ta trat v 90 letech komplet cela zavrela, tak se tam vlastne neudelalo naprosto nic, zadne ani drobne prelozky! Pouhe zakonzerovani stavu poplatneho infrastrukture pred 150 lety. Ta trat je rychlostni cimburi, vite kolik… Číst vice »
A proč jste si vlastně v 90. letech nekoupil Aston Martin? Neptám se, že jse na to neměl peníze. Měl jste si koupit Aston Martin.
Ale teď už se s tím nedá nic udělat a věšením lidí to fakt nezlepšíte. To může třeba i přerazit psovi páteř – ale běhat nezačne.
Ale stát na to měl peníze. Jen je utratil za jiné priority než železnici, bohužel
To by byl měl i na „železné dálnice“ – jenže jsme přeci teď ta země, co bez aut nepřežije, nebo co… 🙂
Stat je bezucelne promarnil a dela to doted, byly leta kdy investice do zeleznice byly dokonce vyssi nez do dalnic.
Jste naprosty demagog, ty finance na to byly a jsou, koneckoncu vsechny tyto stavby se deji jenom proto, ze SZ nema pripravene projekty na skutecne realne investice, aby se daly cerpat unijni fondy. Takze jak to rikate? My „udrzujeme“ za penize, ktere se mely investovat. Na udrzbu jsou kolego ale penize tzv. „provozni“, nikoliv investicni. Ta vase „udrzba“ je prozirani vlastni budoucnosti.
No proste by bylo potreba 100 km komplikovany novostavby (tunely, zarezy), jizdni doba 2 hodiny a trat je porad o 50 km delsi nez je potreba (to k ty propaleny elektrice). K tomu jste nevyresil nedostatek kapacity pro nakladni dopravu, Vysocina ma zeleznicni spojeni porad jak za krale Klacka a dohady o VRT pokracujou dal, protoze ta cesta je porad 2x delsi nez by mohla bejt.
Nad mlekem rozlitym v 90. letech nema cenu plakat.
Ono ma vse ale svoje politicke dusledku, kdyby po 1. koridoru to bylo Praha-Brno 2-2:10 tak vlaky budou praskat ve svech, snadno se ukaze ze zeleznice ma potencial a snadno ziskate verejnost pro stavbu VRT. Co ale vidi verejnost v CR, miliardy ktere se nalily do koridoru tak, ze se zadny vyznamny efekt nedostavil, vetsina lidi z vlaku stejne davno utekla a tudiz nejaka stavba VRT je pro ne okrajovym problemem a naopak chteji dalnice, ktere realne pouzivaji. VRT nevydupete z niceho, ceska zeleznice se v ocich verejnosti davno zdiskreditovala a tudiz logicky nejaka vrt nejsou politicke body, tudiz ani… Číst vice »
Něměl byste si to zkrácení cestovních dob tak idealizovat. Kvůli dvaceti minutám z 2,5 hodiny se prakticky nic nezmění. Podstatně důležitější je spolehlivost, komfort, cena jízdného.
Něco jiného byla třeba Praha – Ostrava, ale tam šla jízdní doba dolů o hodinu.
Výrazné změny zájmu cestujících se dají očekávat, až to bude místo 2,5 hodiny za jednu hodinu, protože pak to dovede za slušný čas i dveře dveře, nikoliv nádraží nádraží…
Tipnu si, že pár % cestujících by zlákalo, kdyby nástupní/výstupní zastávky byly i na předměstích… Tj. pokud dálkový z Brna vyráží směr Praha přes Havl.Brod, tak by měly být také zastávky v Brno-Židenice, Brno-Kr.Pole. Možná plus Modřice (pokud vlak jede od jihu, od Břeclavi)
Souhlas – pokud už nehoníme každou minutu (vlak prohrává i nádraží-nádraží) a čas dveře-dveře např. Královo Pole – koleje Jarov narostl přes 4 hodiny (autem do 2,5 hodiny), tak by mohlo pomoct zastavování v Kr. Poli a Libni, aby se čas stlačil ke snesitelným 3 hodinám…
Hlavně by se ušetřila spousta kapacity pro hustou příměstskou a nákladní dopravu.
Chiméry jsou to leda kvůli preferenci dálnic. Žehlit tratě ve stylu „Brno – Přerov zrušíme/vzdálíme zastávky místním, aby expres ušetřil pár minut“ nedává v celkovém kontextu smysl. Možná přitáhnete dálkové cesty, ale zase ztratíte ty příměstské. Budou lidé proto chtít dojíždět dále? Nebo je k tomu budete tlačit a vytvářet rozsáhlé vnitřní periferie?
Zeleznice ma sva specifika, je efektivni na dlouhe vzdalenosti a nebo v pripade velkeho mnozstvi nakladu (osob). Jak typicke, mezi Prahou a Brnem jezdime pres 3 hod a D1 logicky praska ve svech, ale ustrednim problemem je nejaka zastavka u Prerova nebo lokalka do Mochova, ktere jsou dokonalym prunikem provoznich nevyhod zeleznice-kratky usek + malo lidi.
Oni se na Brno-Prerov ruší a vzdalují zastávky? Jediná zastávka která se ruší je Hoštice-Heroltice, která je beztak v poli. Ostatní zastávky zůstávají na stejném místě nebo se naopak přibližují ( Němčice, Holubice, Blažovice, Rousínov),. Krom toho dnes až do Vyškova žádná příměstská doprava není.
Nevím, proč dementi z SŽ nemohli začít s rekonstrukcí tratě přes Vysočinu o rok nebo dva dříve, těch 10-15 minut by se tam uspořit určitě dalo.
Možná proto, že se opravovala D1.
A proč současně rozvrtali Praha – Kolín? To snad proboha ještě 2 roky vydržet mohlo? Tam je největší zpožďování a rozvracení grafikonu.
Protože období čerpání z EU a připravenost projektů…
…nepripravenost projektu.
Jenže máme rok 2021 a za par let se bude modernizovat úsek Okrouhlice-Svetlá-Lestina v původní poloze, čili z 70 Km/H na 75/80 Km/H. No znamená konzervaci stávajícího muzea a vzhledem k obloukum vyšší opotřebení vršku… Sice má být jednou v souběhu VRT, ale to podle mě neospravedlňuje tu konzervaci klikatice. Vzdyt to VRT dřív jak za 30 let hotova nebude, když jsme za tu dobu nedodelali ani koridor
Tato trať by měla být v budoucnu mezi Prahou a Brnem až 4. volbou pro dálkovou osobku – VRT, Pardubice a HK (tzn. 3. volbou pro nákladku)… Z Prahy do HB/Jihlavy/Žďáru by se také mělo dát dostat po VRT…
Naštěstí dnes se už lidi po krátkých jízdních dobách tolik neženou. Dnes si každý chce dát kafe, svačinu a ukájet se či pracovat na notebooku. A hlavně pravidelná nabídka každou půlhodinu resp. hodinu, přijdu, jedu.
Pisu to tu opakovane, ceska zeleznice dosahla bodu rozkladu. Tezce na nas dopadaji nekoncepcni rekonstrukce koridoru, ktere zachovaly cetne obloukovite useky. Jednak je diky nim dlouha jizdni doba a hlavne takove useky vyzaduji vyrazne vyssi udrzbu nez rovna prima trat. Tunel Brno Blansko a Usti -Chocen jiz mely davno 20 let stat! Praha – Brno by byly jiz dlouha leta vlakem cca za 2:10-15 hod a soucasne by nemuslo dojit k soucasnemu uzavreni tehoz useku. To se nam ty predchozi usporne rekonstrukce sakra zacinaji nevyplacet-ty skody, ktere jsou pro zeleznici nedozirne, uz jenom ta opetovna absoltni ztrata duvery, kterou zeleznice… Číst vice »
A jak si představujete udělat všecky ty opravy, aniž by byla jediná výluka? To, že se vyměňuje opotřebované není známkou rozkladu.
Známkou rozkladu by byly pomalé jízdy v celé délce trati, aby se nic nemuselo vyměňovat.
Porad zvanite to stejne. Novy tunel Usti-Chocen mohl byt postavet aniz by to melo jakykoliv vliv na provoz na puvodni trati, pouze by se behem par dni prevedl provoz ze stare na nove trati, vystavba samotna by nemela zadny vliv na provoz na stavajici trati, totez platilo pro tunel Brno-Blansko. Proto pisy, ze ceska zeleznice dosahla bodu rozvratu! Dohnaly nas predstavy o bajnych VRT zhmotnene v osizenych koridorech. Problem je, ze po tomto vyceletem rozvratu zeleznice se vlastne na jizdni dobe Praha-Brno neusetri vubec nic a bude zase nekde okolo 2:30. Naklady atronomicke, ztrata duvery az na samotne dno a… Číst vice »
Ten tunel sice mohli stavět, ale nebyly na něj peníze. Brno – Blansko tunelem taky nebyly peníze. A přišel byste o obsluhu Adamova, což je docela dost podstatný detail.
koukněte se už sakra na mapu, Adamov se dá v pohodě napojit, z obou směru je tam jak místo, tak i vhodné geologické podmínky
No o těch geologických podmínkách bych se klidně hádal…
tak do toho, dle doc.Krmíčka z ústavu geotechniky na FAST VUT
je vyloženě kolem Svitavy velmi tvrdá hornina, vhodná k zakládání tunelových staveb..
Pokud do deseti let kopnou do VRT, tak stavět tunel s výhledem na tak krátkou dobu se nevyplatí, že se na to nenašly peníze v devadesátkách se taky nedivím, to už ty miliardy za tunel investovat raději jinam…
dobře osobní doprava se vyřeší případnou VRT, ale opomíjíte nákladní dopravu pro kterou je to nejkratší nejméně kopcovité spojení Čech a Moravy
Seznamte se prosím s možnými projekty. Zjistíte, že možnost „přehodit napojení za pár dní“ na novou trať neexistuje. Můžete to sledovat v reálu na stavbě nové tratě Votice – Sudoměřice…
Před dvaceti lety byl rok 2001. Tedy příprava staveb Brno – Blansko a UCho by musela začít někdy v roce 1991. Tehdy měl náš stát úplně jiné starosti, role železnice v něm vůbec nebyla ujasněná a to, že se od roku 1993 dařilo rozjíždět opravu koridorů v původní stopě se rovná malému zázraku…
Taky to mohlo dopadnout jako na Slovensku, výchozí čáru jsme měli zcela stejnou.
Jak to dopadlo na Slovensku? Ze se na trati Bratislava – Zilina rovnaly oblouky a zkracovala se jizdni doba? Treba ted se setri cas v useku Puchov – Povazska Bystrica kolem Nosicke prehrady.
„Jak to dopadlo na Slovensku?“
Tak, že po pomaly 30-tich rokoch modernizovaný koridor ešte ani nedorazil do Žiliny, o Košiciach ani nechcem hovoriť.
Jo, ale taky mnoho regionálních tratí poslali do kopru…
ty ses nejakej chytrej, hele… 🙂
nerad, ale musel jsem přesedlat na autobus, sice trpím a ten jízdní komfort je vachrlatý, ale je to levnější, RYCHLEJŠÍ a spolehlivější. Vždyť není dne, aby se něco nedoje*alo…..
Já si díky situaci na české železnici po více než 40 letech ježdění vlakem v listopadu chystám dělat řidičák. Bohužel. Trpěl jsem toho dost, ale teď už to bohužel dál nejde.
Ujíždění přípojů, prodávání místenek na neexistující místa, zpoždění z 99% jízd, ujíždění přípojů i vědomě podle jízdního řádu klidně i o minutu.. tak to je prostě už vrchol.
Jo, ujizdeni pripoju je specialita ČD:-( Min.sobotu mě a jeste hezkým par lidem takhle v Chocni po 7.00 h ujela Svitava do Brna a do Vídně jsem dorazil o 2h dele:-(
Nebo příklad v ČB: Zde přijíždí od Prahy expres Praha – České Budějovice a jednu minutu po jeho příjezdu mu ujíždí mezinárodní osobní vlak na Velešín, Kaplici, Rybník (Lipno nad Vltavou), Linz. Další jede možná za dvě hodiny (zde takt moc nefunguje).
To je tak, když jsou vlaky optimalizovány více pro vlaky než pro uživatele. Vyhánění lidí a zboží bohužel reálně nepřestalo. Neexistuje dostatečný zájem vrátit přepravy na koleje.
Současné vlaky jsou absolutně nekonkurenční ! Jen blázen může jet vlakem. V posledním roce jsem jel 6x a vždy měl vlak + 15 – 60 min ..
Zlaté auto !!!
Nechápu proč ČD nenasadí Pendolina na Brno ať honí čas.. protože 3 hodiny v roce 2021 je ulet.
No já to vidím zase tak, že bych byl blázen, kdybych někdo jel Praha-Brno(popřípadě Ostrava) jinak než vlakem. Pokud Teda nevozim nejske zboží.
Ve vlaku si odpočinku, pracuji, vyjde to výrazně levněji než autem, cesta je pohodlnější. Osobně mi navíc vyhovuje, že CD staví v Krpoli, takže pro mě to vychází časově nastejno jako kdyby to jelo z hl. nádraží, kam bych 20 minut musel cestovat.
Zní to neuvěřitelně, ale pro obyvatele některých městských částí se situace zlepšila, protože nemusí jezdit až na hlavák. Královopolské nádraží je pro ně blíž a tím, že tam zastavují dálkové vlaky Českých drah (kromě berlínské Vindobony), tak šetří čas. Ale podobně to bylo i při výluce, kdy dálkové vlaky zastavovaly v Židenicích. Pro část obyvatel ze severu Brna se vlak do Prahy přiblížil.
Tento „významný“ objev byl učuněn zastavováním některých dálkových vlaků v Libni ….
„Jižní“ vlaky budou zastavovat od prasince v Zahradním Městě, protože v rámci učunění je pro cestující z této lokality výhodnější než jezdit do Nuslí / HLN.
Ve Vídni zastavují EC v Majdlu než aby jel cestující do centra – a zpět … v Hamburku na Dammtoru, případně Harburgu … cestovní dobu vlaku to o tolik neprodlouží a odlehčuje to MHD …. V Dresden na Neustadtu, v Berlína na jižním kříži ….
Pro Regiojet bohužel Kénik neexistuje
Tak si panu Radimovi stěžujte !
Není náhodou na vině třebas, že to neprošlo „test hospodářské vyváženosti“? Hádám, nevím to.
Tj. co když RGJ nesmí, nikoliv nemůže zastavovat nástup/výstup v Brno KrálovoPole?
Radimovi se ale nesmí říkat ze nesmi :-))
To záleží, co s tím rozdílovým časem chcete dělat…
To já měl štěstí, moje zkušenost z posledních jízd je -2 až +12min. A to i s tou hrůzou, co byla u Poříčan.
Na druhou stranu, kdy ještě zažiju, jako u rj256, z Brna hl.n. +2, v Praze v Holešovicích v celé trase bez jediného zastavení s 2 min náskokem.
Zlaté auto.. to úplně ne, pořád je to auto, musíte řídit a nemůžete pracovat za jízdy jako řidič… každopádně pravdu máte v té rychlosti.
Autobus jede 2:30 a teď to stíhá často i za 2:15. Vlak jede 2:57 a málokdy přijede na čas.
Samozřejmě vlak je pořád pohodlnější.. ale na ty dvě hodiny teď mnoho lidí volí přednostně autobus.
Patologická posedlost „úspora“ času, stíhat za den 10 věcí ….
Nedovedu si představit, jak by těch 10 věcí stíhali v době bez dálnice, vlaků v parní trakci apod .. bez mobilů apod ….
Většina lidí ale žije dneska, ne před 150 roky.
Ostatně kdyby lidi nespěchali, tak by nikdy žádná železnice nevznikla. Vždyť povoz to odveze za týden.
Zas od nich tehdy nikdo (okolí, zaměstnavatel) neočekával, že z těch 10 věcí za den stihnou určitě aspoň 8, nejlíp všech 10. Jsou situace, kdy si člověk může dovolit jet tím tempem z minulosti a situace, kdy to zkrátka nejde, nebo jen za vysokou cenu.
Nicméně občas je to skutečně až patologický a spousta lidí spěchá v podstatě ze zvyku a nedokáže zpomalit (maximálně když je k tomu donutí třeba zdraví) ani tehdy, kdy je nic a nikdo zvenčí nehoní, aby pak veškerej ušetřenej čas nebo ještě nějakej navíc spotřebovali na vzpamatovávání se z toho spěchu.
já jsem zpátečník…ale abych v polovině případů jel brno-praha či zpět cca 3:40 až 4 hod, to už je trošku moc retro i na mne. vstanu ve 4:30 ráno a už v hezkých 10:15 jsem v kanceláři v Praze. suuuuper.
Jojo. Považte, není to tak dávno, jen asi půl druha století, to byla skleněná okna ve vlaku luxus, co si mohli dopřát jen ti z lepších tříd. A taky jsme byli živi.
😀
Otázka je, kolik by tím nahnali a jestli by to byl podstatnej rozdíl. On čas fakt není jedinej důležitej parametr a pro spoustu lidí ani ten nejpodstatnější. To už třeba ta spolehlivost je pro řadu lidí důležitejší, než jestli je v jízdním řádu o 15 minut víc nebo míň. Je jasný, že dobře to není a opravdu rychlá spojení uvnitř ČR i do zahraničí nám bolestně chybí a část lidí od cesty vlakem ty jízdní doby odradí. Ale furt je řada dobrých důvodů tím vlakem jet, když člověk nehoní každou minutu. A zrovna Praha-Brno se dá jet opravdu pohodlným vlakem,… Číst vice »
(Nyní) exponujte ty tři hodiny (reálně více) respirátorem 🙂 Z toho je blivno více, než že se klikatíme Vysočinou a kvůli méně předvídatelným časům dojezdu se vám rozhodí dojezd k domovu i v rámci návratové večerní emhádé, nebydlíte-li někde na páteři. Psychologicky cokoli okolo tří hodin (ne-li více) mezi Prahou a Brnem je průser pro obchodní bilanci a oříšek pro marketéry. To prostě jen tak neprodají. Zvláště když autobus je schopen reálně zajet Florenc – Grand za 2:20, resp. těch 2:30-35 je taková většinou jistota. Kde jsou ty časy, kdy vlaky to dávaly za 2:28-2:35. Půlka času věnována něčemu pracovnímu,… Číst vice »
Že dvouhodinové řízení může být relaxace naprosto chápu, sám to tak mám. Ale zrovna na D1 na to nastanou podmínky jednou za uherský rok. (A jo, už jsem ji projel v době po „kompletní“ opravě, tedy v aktuálním mezidobí, kdy tam není žádné zúžení kromě jednoho z „kompletní“ rekonstrukce kvůli termínu vyřazenému mostu. Je to lepší, ale relaxační jízda to fakt není.) V respirátoru jsem letos cestou na dovolenou a z ní opakovaně strávil několikanásobek těch tří hodin. Příjemné to není, taková katastrofa, jakou z toho řada lidí dělá, taky ne. Možná si kupujou blbý respirátory, já si v létě… Číst vice »
A kam furt spěcháte, abyste mohl doma mobilovat o ničem nebo brouzdat po internetu ?
Až bude litr benzínu za pade, tak za vlak budete rád ….
Blbý agrument, vše se promítne do ceny jízdného..
A když bude nafta za pětistovku, tak budou muset na pole s motykou a ne s traktorem. Bude lip!
Cena koní a krav stoupne 😀
Souhlasím, kolikrát jsem se v poslední době přistihl, že jsem u počítače a třeba hodinu nepracuju kvůli dopisování si s někým. Už ty facebooky raději nepouštím a je klid a můžu v pohodě makat. Ale máte pravdu, že přesně kvůli těmto věcem lidi pospíchají. Aby doma pustili na domácím kině ukradenej film nebo si chatovali s „přáteli“ 😀
Nebo aby stíhali současně vařit večeři + psát domácí úkoly s prcky nebo je zabavit jinak. Pak nakrmit, pomodlit, povečerníčkovat, zuby a uspat.
Plus nějaký ten večerní program pro dospělé.
Přesně tak. Pro někoho je asi nepředstavitelné, že nespěcháme na facebook, ale za manželkou a dětmi, případně po večerních spojích do postele. Každý máme jiný důvod, proč někde chceme být rychleji, a všechny jsou v pořádku. Jízda v dopravním prostředku domů je zkrátka ztráta času a pro koho není cesta cílem, tak mu to jedno, kdy dojede. rozhodně není. A jezdit o 40 min dýl je fakt dost. Mezi Stuttgartem a Frankfurtem je to 200 km taky, a vlak tam jede hodku a půl a s ICE jen 77 min. Tak by to mělo vypadat tady. Že si někdo zvykne,… Číst vice »
když to jezdilo 2:35, tak jsem nemusel jezdit v tak šílenou hodinu nebo jsem nepřišel o půl dne, jak nyní.
zjevně jako důchodce neřešíte kolik máte volného času. ti, co vám na ten důchod vydělávají, pracují obvykle pět dní v týdnu a mají jen dva volné dny. které nechtějí trávit ve věčně zpožděném vlaku.
omlouvám se, že jsem už dost osobní, ale řekl jste si o to.
Až bude „odpadní“ – litr benzínu za pade, tak půjdou diesloví Brejlovci/Bardotky/Šukafony…. taky rovnou do šrotu. 😀
Individuální statistika je fajn, ale dělat z ní velké závěry je nesmysl… Já mam opačnou zkušenosti – 6x/6 pod 15 minut zpoždění a po dálnici 3x/4 nad hodinu zpoždění. Ale zároveň vím, že jsem měl na trati spíš štěstí a na dálnici smůlu…
Jezdím průměrně jednou, dvakrát za týden a vlak za poslední rok snad ani jeden nedojel včas. 5 minut je zpoždění naprostý standart a běžně zažívám půlhodinová zpoždění, kdy Vám ujíždí přípoj. Mělo by se s tím něco dělat nebo prostě nebude těma vlakama jezdit nikdo.
Mám stejnou zkušenost, ale naštěstí je to zpoždění téměř vždy zaviněno tím, že „s tím něco dělá“. Někdy se to prostě udělat musí.
Jaké průměrné zpoždění máte při jízdě autem? Nebo prostě komplikacemi cestou prostě započítáváte rovnou do jízdní doby? Oblíbenou trasu umím o víkendu ráno za 25 minut, v pracovní dny ve špičce pod 45 minut nejdu a hodina není výjimka. Mám si u auta v pracovní dny automaticky započítat 20 – 40 minut zpoždění na cestu?
Tak ono to „zlaté auto“ také není zdaleka vždy výhra; bohužel mu bylo vytvořeno mnohem příznivější prostředí – a teď je spousta řevu, kdykoli se to má jen trochu narovnat zpět…
Zastavování RJ by mohlo mít pozitivní dopad na cenu. Dosud u monopolních ČD je jízdenka do Žďáru dražší než do Brna.
O 11 minut déle i u ČD? To už se počítá s nějakými dalšími výlukami i na Vysočině ?
asi to budou tahat brejlema pod Pernštejnem……
Jaký je důvod prodloužení JD nezastavujících vlaků ČD?
Důvod je ten, že trať se s odklony rozpadá, protože víc než jednu rychlíkovou linku R9 ve dvouhodinovém/hodinovém ve špičce taktu a osobák z Havlbrodu do Kolína po 120 minutách to prostě už nedá:-))) – viz níže:
a) Rámcová dohoda na provedení stavebních prací „Operativní odstranění neodkladných závad na trati Brno – Golčův Jeníkov“, hodnota smlouvy: 30 000 000,- Kč bez DPH, podepsáno 08.10.2021,
b) Smlouva o dílo na zhotovení stavby „Oprava trati v úseku Sázava u Žďáru – Golčův Jeníkov – udržení parametrů provozuschopnosti a propustnosti trati“, hodnota smlouvy 7 767 564,- Kč bez DPH, podepsáno 30.09.2021.
Díky za informace, ale ty plánované výluky se týkají všech vlaků, to stále nevysvětluje, proč u nezastavujících vlaků ČD je prodloužení JD stejné jako u nově navíc zastavujících vlaků RGJ…
Nejspíš proto, že vlaky ČD by mohli zastavovat stejně jako vlaky RJ, ale protože ČD nedokážou (i přes dražší jízdné) jezdit expresy do Brna bez dotací, zastavují jenom tam kde stanovil objednatel.
Hlavně že to SŽ řeší teď… O tě odklonech se vědělo už 2 roky zpět. To měli na přípravu trati na takový provoz dost času…
Hlavne to za tu jizdni dobu 2:57 nebylo nikdy relane stihnout! Byl to marketingovy cas, aby to bylo jako pod 3 hod a tolik to nebilo do oci. Kazdy kdo trochu zna aktualni podminky vedel, ze je to naprosta blbost. Ten cas 3:05-3:11 je tak akorat realisticky. Problem bude mit zase Regiojet, protoze nacpat tam ta zastaveni navic bude problem. Poctejte u RJ tak 5-10 min zpozdeni jako standard. A pockejte az na vrchovine zafouka a nasnezi. Potom s vychodni a zapadni cast CR stanou dve samostante navzajem nedostupne jednotky 🙂
Není to tak dlouho, co jsem absolvoval jízdu s rj256 Brno hl.n. odj 14:41, Praha – Holešovice 17:31, tj za 2:50.
Tak to je ještě lepší výsledek, než EC 9 v roce 1993, který to jezdil za 2:56.
Vzpomínám si, že v květnu 1999 jsem jel EC Antonín Dvořák z Holešovic do Brna. Šlo o jednu z posledních jízd přes Havlíčkův Brod. Šlapal jako hodinky, žádná pomalá ani omezení jiným vlakem, v Brně jsme byli za 2:49. A to tehdy nebylo z Havl. Brodu do Brna nikde více než 100 (teď už je řada úseků na 120-140). Pravda, něco jiného je výjimečně příznivá konstelace hvězd a něco jiného reálná provozní situace s kapacitně přecpanou tratí a rozkopaným úsekem Praha-Kolín.
Tak to se těším.. Až zase pojedu z Prahy do Deutschbrodu, tak pojedu žluťákem. Dokud ČD nezareaguje a nepošle na R9 nové vagony, tak zůstávám u RJ.
On má RGJ nové ,myšleno doslovně “nové” vagóny ? O novych vím akurát v modrých barvách , pokud mu tedy uznáte netrakční skládačku interJet jako vagóny ..
Tak to je dobře. Měli tam zastavovat hned a měl sem klid , ale dobře alespoň na toto. Na druhou stranu jsem jezdil přes Přerov den předem a stavoval se u rodičů takže to taky nebylo úplně marně
Tím se RJ definitivně stává nepoužitelným. Kdyby místo toho raději stavěl v Kéniku a vynechal Šimice.
Dotaz… Šimice = Brno-Židenice?
přesně tak..
a Kénik byly původně Kartouzy. Ale tam se tomu tak už hóóóódně dlouho neříká.
Samotný vývoj brněnského katastru a místních názvů v kombinaci i se změnami reliéfu je pak na dizertaci minimálně.
dík
Dotaz – máte prosím konkrétní dokument, kterým ÚPDI dovolil firmě RGJ tyto 3 nové zastávky pro nástup/výstup?
Zajímá mě, jak v praxi vypadá výsledek „testu hospodářské vyváženosti“ od ÚPDI.
Díky.