Vlaky RegioJetu začnou dočasně jezdit na Slovensku pod licencí City Rail
Bratislava hlavná stanica a vlak RegioJetu v čele s lokomotivou Bombardier Traxx MS2. Foto: RegioJet
Pro cestující se u spojů na Slovensko nic nezmění. Důvodem změny je nový legislativní proces.
Zatím co ostatní se podivují, jak „někdo“ může nemít papíry, já se musím smát:
A: „Pane, vždyť nemáte papíry, nejezdí to, tam se to rozpadá a umírají v tom lidi“
B: „Pardon, ono to (od teď) patři jiné společnosti“
A: „Tak to je vše ok“
Fungující legislativa je krásná věc…
Že se podařilo najít způsob, jak udržet provoz, lze ocenit. Bylo by zajímavé vědět, čím byla potřeba takového nouzového řešení vyvolána. Byla snad legislativa, o níž se tu píše, zavedena takovým tempem, že jí dopravce nemohl kompletně vyhovět tak, aby sám licenci získal včas? Nebo to bylo jinak?
ERA je ta organizace, která chce za každé škrtnutí perem nehorázdné prachy?
Opravdu nestačí národní „homologace“? Aneb ať žijí rovné podmínky mezi silniční a železniční dopravou.
ale v silniční dopravě se taky všechno homologuje evropsky 🙂
Centrálním evropským úřadem s nehoráznými cenami? 😉
problémy evropy vyřeší více evropy!
problém je lisabonska smlouva, změnila způsob přenášení pravomoci na EU
A kolik stojí její existence ročně?
(Ve smyslu dopravců).
Nevím, tuhle pravomoc mají relativně nově, ale už od začátku bylo jasný, že je to provar…
Píše se tu, že úspěšně předložil dokumenty – to jako že kurýr neměl zpoždění? :d
Spíš bych si to vyložil tak, že úřad to převzal, zpracovává žádost a zatím neměl námitky ani nepožadoval doplnění.
A žádostí se budou intenzivně zabývat , důkladně ji prošetří a na jejím základě , pokud bude vše v pořádku , vydají stanovisko . Jistě pracují na plné kule , není třeba to nijak časově ohraničovat , už tu jeden dopravce je dlouhodobě a může potvrdit , že prodleva nehrozí . Že by Balkán ?
DOTAZ na redakci, když pojedu žlutým vlakem na Slovensku a dojde k havárii (např. brzdy nebo jiná závada na žlutém vlaku), tak mě odškodní, pokud se zraním? Nebo když umřu vinou havárie, tak kdo odškodní mé pozůstalé?
Firma RGJ? Nebo budu doufat, že moji pohledávku (náhrada škodu,…) zaplatí firma City Rail která s loňským obratem 36 milionů prodělala 3 miliony (a majetku taky moc nemá)?
Tak to budete řešit přes Regiojet jako prodejce jízdenky. Pak to záleží na smluvním vztahu mezi Regiojetem a City Rail.
Nevím… Mnohem, mnohem radši bych byl, kdyby můj jednoduchý dotaz položila redakce firmě RGJ a písemnou odpověď Regiojetu doplnila do článku…
Taková informace (kdo je odpovědný kvůli případné škodě, nedejPaneBože, vůči cestujícím … jestli RGJ či jakýsi CityRail) je pro cestující mnohem zásadnější, než informace kterou ZDopravy.cz napsal: tj že si firma CityRail půjčuje nějakou techniku od firmy RGJ, aby CityRail mohl vozit dřevo…- 🙂
omlouvám se, beru to jako takovou samozřejmost, že mě nenapadlo to v textu řešit.
Děkuji za pochopení. Občas jsem takový pomalejší… (nejen myšlenkově -:).
Tj. díky jestli se Vám povede zveřejnit od RGJupřesňující vyjádření jak je to s odpovědností vůči cestujícím, když neeee RGJ, ale jakýsi City Rail.
Fakt mě to zajímá.
nevím, co ještě chcete slyšet. smluvní vztah má cestující s RJ, pro cestujícího se nic nemění.
Takže k povinným k náhradě škody cestujícího je povinným firma RGJ (je mi jedno jestli si RGJ sjednal a jakou pojistku)?
Tj. když mi jako (invalidovi) ex-cestujícímu po případné nehodě vlaku RGJ přijde náhrada škody, která mi subjektivně bude připadat příliš malá, tak kdo je pasivně legitimovaným k doplatku náhrady škody?
Koho mám žalovat v tomto KONKRÉTNÍM případě, aby žaloba nebyla zamítnuta z důvodu že jsem v žalobě nenapsal toho správného žalovaného…:
– RGJ
– City Rail
– oba společně a nerozdílně
– nebo je ještě jiná možnost?
Ano, můžete žalovat RGJ a City Rail a/nebo pojištovna se může připojit jako vedlejší účastník na straně žalovaného
Nechápu… V případě této KONKRÉTNÍ situace, kdo je odpovědným za náhradu škody na zdraví/životě cestujících ve vlaku, který prý je firmy RegioJet, ale jaksi „papírově“ to je vlak firmy City Rail???
Jednoznačná informace od firmy RegioJet, je to oč jde…. Já nepotřebuji nikoho přesvědčovat, neboť „každý svého štěstí strůjce“….
a fakt to potřebuješ vědět právě teď?
kolikárt v průěbu příštíh pár měsíců plánuješ jet regiojetem na slovensku?
Jo. Na druhé straně mi radí, že lepší to vzít autem, než plně zafunguje konec nynější vlády a nástup nějaké normální vlády.
Vzhledem k tomu, že bydlím na Slovácku (plus Brno) a mám příbuzné na západním/středním Slovensku
tak to asi budes muset zustat doma
Auto? ČD?
Anebo RGJ naférovku napíše jak to je….
proc by mel rgj neco psat?
odpovednost se neodviji od toho, co napise rgj, ale od platne legislativy.
Podnikatel nabízející službu vůči spotřebiteli má povinnost v tom co spotřebiteli slíbí (či neslíbí). viz příloha č. 1 k zákonu 634/1992
tak znovu.
odpovednost za zpusobene skody se odviji z platne legislativy. nikoli z toho, co regiojet prohlasi.
priloha 1 zakona 634/1992 nema s odpovednosti (a s tim, kdo bude vyplacet odskodneni) nic spolecneho.
Mýlíte,… ve vztahu podnikatel veřejeně nabízející spotřebiteli… tak já jako spotřebitel nesmím být klamán nabídkou či činou nekalou spotřebitelskou praktickou podnikatele… Lidově řečeno – pokud RGJ to slíbí, tak to musí splnit… a já z upřesnění od pana Sůry pochopil, že firma RegioJet a.s. (RGJ) se vůbec nijak nezbaví své odpovědnosti vůči cestujícímu, i když se firma RGJ na čemsi, mi nesrozumitelném domluvím s jakousi třetí firmou (např. s firmou City Rail, kterou rozhodně nechci já jako cestující používat)…
Doplním to důležité co vypadlo z mého textu… z upřesnění od pana Sůry jsem pochopil, že panu Sůrovi firma Regiojet a.s. (dále také RGJ) upřesnila (=firma RGJ doplnila):RegioJet a.s. se vůbec nijak nezbaví své odpovědnosti vůči cestujícímu, i když se firma RGJ na čemsi, mi jako cestujícímu nesrozumitelnému, domluvím s jakousi třetí firmou (např. s firmou City Rail, kterou rozhodně nechci já jako cestující používat).
Z mého pohledu je celá záležitost vyjasněna, ledaže by pan Sůra se opravil, kdyby popřel své tvrzení… což předpokládám neudělá. Ale zítra si zkontroluji text toho článku na ZDopravy.cz
🙈 tohle uz je moc i na me. vy musite byt strasna osina v pozadi
Nikdo Vás nenutil a nenutí, abyste řešil moji otázku…. předpokládám, že nemáte žádnou rozhodovací pravomoc ve firmě RegioJet a.s.
Hezký den.
Chlape „bídná“, je zřejmé, že číst umíte, tak si najděte na webu text občanského zákoníku a tam najdete vyčerpávající odpověď na vaše úvahu o tom, kdo vás MUSÍ bez cavyků odškodnit ….
Tys mu teda poradil . Až to dočte tak nebude řešit problém jeden ale dalších patnáct a to už nemůže dát , bude na hospitalizaci 🚑
Přesně tak:-)
Axeli , „líbí“ se tvůj přístup k životu a eliminaci případných problémů , vedle tebe musí být radost žít 😜👍
Stačí, když jako cestující nemusím čelit fintám s jakousi firmou CityRaila.s. kterou neznám a nechci s ní mít nic společného…
Viz občanský zákoník
A co vlastně tady chcete, právní poradenství? Jízdenku jsem koupil od Regiojetu a jeho subdodavatele mě nezajímají. (Nicméně až se to stane, tak si vezmu advokáta.)
Případům jako Studénka a dlouhé čekání na pravomocný rozsudek by prohlášení RegioJetu stejně nemuselo zabránit, tak byste měl vyjádření tiskového mluvčího a co jako.
Pokud se něco hrozného stane – mě jako cestujímu – tak potřebuji advokáta na telefonu, kterému jsem schopen laicky vysvětlit VŠE důležité… V tomto konkréntím případě holt nebude me riskovat „právní hlavolamy“ a při cestách na Slovensku se vyhneme vlakům Regiojetu…. Neboť ideální problém je ten, který nikdy nevznikne…
Co je to „vše důležité“, nestačí informace „koupil jsem jízdenku od RegioJetu“? Jestli RJ má pojištění nebo subdodavatele je při samotném psaní žaloby jedno. V tomto jsou zajímavější různá IDS, když na stejnou linku má licenci více dopravců, to je horší než subdodávka.
Když pojede autem, srazí vás někdo s povinným ručením podle jiných pravidel (v Česku na auto, jinde na řidiče). Spadne na vás strom z hranice dvou pozemků, vlastnictví jednoho je předmětem soudního řízení a druhý pozemek se zrovna převádí.
Pane Leinad, jo IDS, to je fakt… Ten problém je čím dál větší… Neskutečné právnické hlavolamy…
Ježišmarja to jsou starosti, mě třeba cestujícího zajímá v kolik to pojede..
To mě taky… Akorát poté, co jsme četli o těch dlouholetých soudních sporech zraněných/pozůstalých po nehodě u Studénky, tak holt člověk musí počítat i s nepříjemnou eventualitou, co až nějaká havárie vlaku/busu se smrťákem či s doživotními následky cestujících…
bože, vy fakt řešíte kraviny.
v první řadě – když toto budete řešit, nejspíš to (vzhledem k vašemu .. ehm … uvažování) necháte právníkovi. a on sám bude vědět, na koho se obrátit.
jinak ano – pro vás je tím správným regiojet.
nebo ještě jednou?
Klidně se rozhodujte dle svého… Vůbec nijak Vás nenutím, abyste tyhle otázky řešil… Víte, kdy Noe stavěl a zásoboval ten svůj hausbót??? Než začalo pršet…
A co takhle studeny obklad? Jakykoliv dopravce s vami nejdrive neuzavre dohodu o nahradach, ale nakupem jizdenky vybsouhlasite s jeho podminkami, kde je cosi ur receno
RegioJet. Nevím, kolikrát vám to mám ještě napsat.
Děkuji to byl můj dotaz, že jste získal dodatečnou informaci od firmy REGIOJET a.s., která upřesnila stav, kdy vlak prý provozuje fakticky RGJ, ale „papírově“ vlak provozuje jakási firma City Rail
Chytrému napověz, hloupého trkni ….
Viz občanský zákoník …..
Spis bych to řešil u projektu typu Flix , kde si objednává část vozidla a zbytek jede v režii dopravce nebo jiné prodejní skupiny jízdenek , zde vidím celkovou odpovědnost výhradně na RJ a forma je věc opět RJ . Za toto nedopatření si ponesou jistě zvýšené náklady a to je poučí , nicméně jednat s úřady na Slovensku bude samostatná kapitola . Toto je příklad kde by se i hodila jednotná nebo centrální legislativa EU , která by mohla v tom drážním salátů přispět ke zjednodušení , nebo minimálně k lepší čitelnosti
Myslíte FlixBus jezdící v ČR, že vůči mě jako cestující odpovídá za případnou škodu na mém zdraví/životě nikoliv FlixBus, nýbrž odpovídá jakási najatá dopravní firma, kterou neznám?
No, to tak to mě nenapadlo!!! Díky!!!
Ako môže mať RJ zodpovednosť dopravcu ak nie je dopravca (nemá licenciu)?
Ak si kúpim letenku napr. u Student Agency a lietadlo bude mať nehodu, SA žiadnu zodpovednosť nemá, má ju letecká spoločnosť.
Například i proto, že nákup letenky je něco zcela jiného a letecká doprava se neřídí drážními zákony.
Vyjádření RGJ máte v textu od začátku. Pro cestující se nic nemění. Tedy nejen servis, ale i to, kdo má odpovědnost atd.
Ještě jednou moc děkuji, že jste získal dodatečnou informaci od firmy REGIOJET a.s., která upřesnila stav, kdy vlak prý provozuje fakticky RGJ, ale „papírově“ vlak provozuje jakási firma City Rail
Odpověď najdete v občanském zákoníku – dopravce nese objektivní odpovědnost za škody způsobené provozem dopravního prostředku. Této objektivní odpovědnosti se nemůže zbavit.
Ve stejném duchu odškodnily ČD „poškozené“ v případě nehodové události EC 108 dne 8.8.2008 ve Studénce, ačkoli za zkroucení podpůrné konstrukce mostu nemohly … nastoupila objektivní odpovědnost s nímž je uzavřena přepravní smlouva, nikoli toho, na čí licenci se jede (například víkendový dopravce turistických vlaků – „šotospolek“ – najímající si personál formou KMČ = „kdo má čas“ a jede to za symbolickou mzdu nebo „zadarmo“ v rámci služeb / členství ve spolku) ….
Pan Sůra již doplnil vyjádření firmy Regiojet a.s…. tj. odpověď na můj výše uvedený již byla zveřejněna firmou Regiojet a.s. Pokud jde o Váš příklad pane Miroslav Zikmund – současný občanský zákoník platí od 1.1.2013…. tj. příliš nerozumím proč DNES vycházíte z právních předpisů které platily dříve (tj. v roce 2008) – pokud jde o Váš příklad s tím šotospolkem, tak jak to souvisí s podivným vztahem Regiojet a.s. a jakási firma CityRail a.s. … jestli nám cestujícím do toho nic není, tak proč Regiojet a.s. tuto informaci zveřejnil??? Nevšiml jsem si, že by šotospolky jezdili maximálkou se silně vytíženými/opotřebovanými… Číst vice »
Žádné vyjádření RegioJetu doplněno, byla tam od počátku jediná věta: pro cestující se nic nemění. Dál debatu s Vámi vzdávám.
Lenže Regiojet v tomto prípade nie je dopravca. Dopravcom je CityRail.
Železnice nemá něco jako povinné ručení?
Jistěže má a Axel to moc dobře ví.
Ne, Axel to fakt neví a ocenil by, kdyby RJG oficiálně prohlásil, že sice vlak je papírově City Rail či kýhovýra, ale za případnou škodu na zdraví/životě cestujících ručí firma, který dělá seriózní byznys ve velkém, takže při škodě např. 30 milionů bude z čeho platit náhradu škody … Na tu otázku se ptám, ne protože RGJ, ale protože jsem si přečetl o těch dlouholetých soudních sporech invalidů či pozůstalých po lidech co byli ve vlaku u Studénky… (já to zjišťoval když se letos objevily zprávy o příčině nehody troleje v Brně) Ze stejného důvodu mě taky příliš nepotěšilo, že… Číst vice »
České dráhy přece odskodnění cestujícím vyplatili. Ač viník není dodnes určen.
Zkuste google
takhle jako?
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/nehoda-ve-studence-ceske-drahy-vyplatily-poskozenym-14-milionu-samy-inkasovaly-52-milionu_201703090655_akottova2
viz např. https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/1263627-reporteri-ct-bez-rozsudku-se-obeti-studenky-odskodneni-nedockaji Tj. pokud by se nehoda stala u vlaku RGJ, který prý papírově je vlak City Rail – tak v podobné situaci nízkého odškodnění – koho pozůstalí mají žalovat, aby žaloba nebyla zamítnuta z důvodu nesprávné „pasivní legitimace žalovaného“: – RJG – CityRail – oba společně a nerozdílně – nebo snad je ještě jiná možnost? Pan Sůra níže pár slovy naznačil, že náhradou škody je povinná pojišťovna City Rail a že jakousi roli by hrál RGJ v procesu odškodňování… Jenže pak nedává smysl, proč v roce 2011 pozůstalí zesnulých od Studénky, žalovali firmu ČD, nikoliv pojišťovnu u které… Číst vice »
Ale to je zase o něčem jiném … OZ popř. jiný právní předpis stanovil hodnotu bodu „újmy na zdraví“, tu ČD vyplatily podle počtu bodů … tam není o čem diskutovat … hodnota bodu ze zákona … To že ČD dostaly od EUROVIE peníze neznamená, že měly být rozděleny mezi pozůstalé – ČD vznik la škoda na majetku = lok 151.018 odepsána – nová by stále 100 milionů, k tomu zničené vozy, náklady na obnovu provozu ….
Nemáte pravdu, že cosi je pevně stanoveno… Ve skutečnosti se o nároky museli soudit cestující s firmou ČD… Viz soudní jednání cca 10 let po nehodě: https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/mladik-prisel-pri-nehode-ve-studence-o-nohy-ceske-drahy-zaluje-o-odskodneni_201703151150_akottova2
Píšete nemysly …. poškození „ze Studénky“ byli odškodněni ze zákona dopravcem ČD a.s. stejně tak jako poškození z nehody KROUNA z června 1995. S ČD se nikdo nesoudil, ČD splnily svoji zákonnou povinnost dle OZ. Kauza Studénka se soudí jako trestný čin a hledá se viník pádu podpůrné konstrukce na němž bude možné nárokovat další odškodnění … Matláte hrušky a jabka …. spory mohou mít „studénští“ z titulu připojení se s požadavkem na náhradu škody v rámci trestního řízení …, ta jim může být přiznána, pokud bude znám viník – zatím není. I když bude znám viník, tak je pravděpodobné,… Číst vice »
Pane Miroslav Zikmund, výše v diskuzi je dostatek odkazů na informace, které vyvrací Vaše tvrzení ohledně invalidů/mrtvých po nehodě u Studénky… „S ČD se nikdo nesoudil,“ Bohužel, pravý opak byl pravdou, neboť ČD trvalo na tom, aby proběhly soudy… Já nekrizuji fakt, že cestující zraněný/usmrcený při nehodě vlaku, by se musel o odškodnění… Já kritizuji fakt, že ohledně nesrozumitelného vztahu firem Regiojet a.s. a Cityrail a.s. mi nebylo jasné s kým se soudit… Naštěstí pan Sůra následně zveřejnil vyjádření Regiojet.a.s, že odpovědným v žádném případě není jakási firma Cityrail a.s. nýbrž odpovědným je firma Regiojet a.s…. takto jsem pana Sůru… Číst vice »
vy ale míchátě dvě věci dohromady.
české dráhy už vyplatily odškodnění cesgtujícím. tečka. to je známo, došlo k tomu, a nikdo to nezpochybní.
to, čím tady argumentujete jsou požadavky „nad rámec“ tohoto, kdy se někteří prostě soudí o víc.
Vždyť jo… Já nekritizuji fakt, že možná by bylo nutné se soudit o své pohledávky…. Já se dotázal na podivný vztah mezi firmou A (RGJ) a B (jakýsi CityRail), kdy mi nebylo jasné kdo za co odpovídá… Neboť pokud cestující zraněný při případného nehodě vlaku zažaluje někoho jiného, než měl (tj. netrefí „pasivně legitimovaného),… tak velmi pravděpodobně dojde mezitím k promlčení… Viz příklad výše, kdy probíhá soud 10 let po nehodě… A i advokát poškozeného „netrefil“ v sepsané žalobě tu správnou společnost, kterou měl žalovat… To jediné mi vadilo, že nebylo jasné kdo je kdo ve vztahu Regiojet a.s. a… Číst vice »
Odškodnění je z pojistky, ne z hospodářského výsledku. Ale jen si myslím hejtněte.
zdroj? A z čí pojistky – firmy RGJ či firmy CityRail či kýhovýra firmy xyz?
Ještě že nepojedeš nočním vlakem z Prahy do Švýcarska.
Tam je dopravců, že by tě asi jeblo. 🙂
Dosud jsem takovou cestu neplánoval…
Ale párkrát jsem jel NightJetem… Podle toho jsem se kdysi dopátral, tak u případné nehodě já jako poškozený (invalidně) cestující bych se domáhal náhrady škody od ÓBB, tj. rakouský soud, rakouský advokát atd….
I kdybych do NightJetu nastupoval mimo Rakousko
Noční vlaky nejsou jen Rakouské ucelené Nightjety.
Hádanka za bludišťáka: český vůz , + 10 dalších z jiných zemí, manipulace ve Vídni, Linci, Salzburgu a Innsbucku, směřující do Švýcarska, ovšem ještě na území Lichtenštejnska.. Ale ty jsi zrovna v moment nehody byl v Maďarském restauračním voze? 🙂
Já chci cestovat. Ne řešit právní hlavolamy…
A nemůžu si pomoc, ale tenhle článek opravdu vypadá, že vše je „slunečné a báječné“… Ale kdyby nedej Pane Bože, se stala další Studénka, což co včíl, pozůstalí po cestujících
Bylo by to 2x 10 roků soudů?
Kvůli Studénce trvaly soudy cestujících s firmou ČD přes 10 roků… v tomhle případě „bludišťáků RGJ a City Rail“ by to byl třebas dvojnásobek, pokud by nedošlo k promlčení či k prekluzi“)
Já chci cestovat. Ne řešit právní hlavolamy…
pak je OA ideální volba 🙂
Právě. Nebo ČD
Tak zrovna ČD v zahraničí, je dost podobné co Regiojet.
To mě zajímá… Řekněme Brno-Bratislava, jízdenka koupena ve firmě ČD… kdo je odpovědným vůči cestujícím, pokud vlak havaruje?
DOPRAVCE ….
?
Pro něj jedině polstrovaná sanitka..
tak proc necestujete a resite nesmysly?
Zopakuji – nikdo a nic Vás nenutí zabývat se mojí otázkou.
Hezký večer.
Že by vám to proplatila Zdravotní pojišťovna?
A pokud se staráte o proplacení peněz po smrti, tak zcela jistě máte životní (při)pojištění. Nebo jen blbě kecáte.
nemám úrazové pojištění ani pojištění pro případ smrti. Řídím-li auto, tak si dávám extra majzla abych nezpůsobil nehodu… A jestli mě zabije někdo v jiném autě, tak pozůstalé odškodňuje pojišťovna viníka (či ČKP)…
U vlaků fakt nevím jak to je.
Ptám se.
Čekal bych, že tato informace bude součástí článku, když už ZDopravy potřeboval napsat, že si City Rail půjčuje techniku od RGJ, aby CityRail mohl vozit dřevo (??? mě jako cestujícímu je ta informace úplně na nic ???)
Nehejtuju.
RegioJet. Z pojistky City Rail.
Promiňte, to nechápu.Úplně jednoduše – např. mým pozůstalým (po případné nehodě vlaku RGJ, ale papírově City Rail) doputuje např. 50 tisíc jako celková částka odškodnění… Pozůstali se budou chtít soudit neboť budou považovat náhradu škody za příliš nízkou… , koho mají příbuzní žalovat aby žaloba nebyla zamítnuta z titulu nesprávně žalovaného (že „netrefili“ pasivně legitimovaného) – kdo je „pasivně legitimovaný v tomto KONKRÉTNÍM PŘÍPADĚ?
RJG nebo City Rail nebo oba společně a nerozdílně? Nebo je ještě nějaká jiná možnost?
RegioJet.
Děkuji. A protože jste novinářem, nikoliv právním expertem, tak budu předpokládat, že toto co jste nyní zveřejnil, je vyjádření firmy RegioJet (tj. že to není Vás názor, nýbrž jste přebral informaci firmy RGJ)…
Doporučoval bych poradu s Vaším právním zástupcem, kterého jistě dávno máte! BTW: Každý kvalifikovaný doktor obojího práva Vám jistě s potěšením vysvětlí, jak snadno lze zažalovat i vícero odpůrců najednou. Pochopitelně toto v ČR
a naprosté většině dalších zemí lze! Nicméně, žalobní petit by Vám měl rozhodně vypracovat kvalifikovaný advokát, nikoliv právník amatér!
tak samozřejmě to může vyřizovat i obecný zmocněnec 🙂
Zopakuji – nikdo a nic Vás nenutí zabývat se mojí otázkou.
Hezký večer.
To jistě, ale do žalob o vyšší odškodnění se má pouštět specializovaný advokát ….
jen se nesmí zmocnovat moc často. neboť ho pak za toto vinklareni od soudu ženou svinskym krokem
Mate sakra trpelivost :)))
Na odškodnění v rámci objektivní odpovědnosti existují tabulky …. z hlediska pasivní legitimace je žalován ten, kdo vám poskytl „nedostatečné“ odškodné ….
zdroj? A jak zraněný cestujcí při případné nehodě vlaku či busu pozná, který právní subjekt (která firma) je pasivně legitimovaná, tak aby nedošlo k zamítnutí podané žaloby… viz reálná situace, kdy zraněný cestující po nehodě u Studenky (přišel o obě nohy) žaloval nejen firmu ČD, ale taky 2 další firmy (soud zamítnul žalobu na obě další firmy a nechat soudní řízení pokračovat pouze ohledně sporu cestujícího s firmou ČD)… https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/mladik-prisel-pri-nehode-ve-studence-o-nohy-ceske-drahy-zaluje-o-odskodneni_201703151150_akottova2 „Původně mladík nežaloval jen České dráhy, ale i dvě firmy, které se na stavbě mostu ve Studénce podílely. Soudce Vladimír Polák ale Radiožurnálu potvrdil, že připustil jen žalobu na České… Číst vice »
Pane Axel, můžete mi říct, jak se staví ČD k podivnostem a odškodnění zákazníka například v rakouském Railjetu, nebo polské Warsovii, provozovanými „klamavě“ pod značkou ČD?
Dokonce ve vlaku ČD Warsovia si nemohu koupit ani české občerstvení a jeho ceny vůbec neodpovídají ostatním vlakům ČD. Ba co víc, personál tehoto vlaku ČD kolikrát ani neumí pořádně česky !!!!
Žádám Vás o podání vysvětlení, nejen co se týče odškodnění v případě nehody, nebo poruchy, ale také kdy bude ve vlacích ČD konečně český personál a české produkty.
Děkuji
To nevím… Ovšem u vlaku Leo, který jede z Ostravy na Slovensko, jsme po tom kdysi pátrali, a tehdy nám vyšlo, že poškození cestujícího má na starosti Leo Express (firma regiostrovaná v ČR) i když jde o část linky na slovenském území (nevím přesně na základě čeho jsme před lety k tomu dospěli) … myslíte že jsme se spletli…? Tj. v případě havárie vlaku, který vyjel z ČR směr Slovensko a havaroval na části linky na území Slovenska, kterou firmu by měl žalovat cestující? Je to stejné u všech firem, nebo se to liší? a) Arriva (předpokládejem, že dojde k… Číst vice »
Nevím co pořád řešíte…. Smlouvu uzavíráte s přepravcem, kdo je držitelem licence je naprosto irelevantní….
Stačí si pročíst zákoník….
Tak proč cestující (který ve vlaku ČD u Studénky přišel o obě nohy) se zhruba 10 let soudil nejen s ČD, ale taky s dalšími 2-mi firmami? Ze zprávy, ze které jsem čerpal (tuším na irozhlas.cz) bylo výslovně uvedeno, že žalobu za toho chudáka (cestujícího, který při nehodě utrpěl doživotní následky) podával advokát…
A to byla situace jednodušší, neboť ČD nebylo v jakémsi zvláštním holportu s jakousi neznámou firmou (mysím zvláštní vztah RegioJet a.s. a CityRail a.s. popsaný v tomto článku)
Asi by bylo dobrý se pojistit?
Prozatím to vyřešíme, že pojedem autem… A v delší časové perspektivě opravdu budeme řešit pojištění. Jednak úrazové a taky pojištění právní pomoci…
RailJet, RegioJet, CityRail. Jak nápadité a lehce rozeznatelné názvy. 👎
To musí byt moc těžký úkol vymyslet si název, když se opisuje jak ve škole. A navíc na hodině angličtiny. Možná brzo uslyšíme o nějake nové firmé v dopravě s názvem RegioRail nebo CityJet..
Doufám, že podobná moudra budete psát i pod texty o leteckých společnostech, že tak nudně využívají slova jako air nebo airlines.
Když ono obojí (rail / air) je opravdu všudypřítomné a poněkud jednotvárné… 🤔😇 To markeťáci neumí vymyslet něco originálnějšího? V tomto kontextu jsou Smartwings dost originální. 😇 Nebo třeba FlyDubai.
Leo expres?
Myslíte třeba „Przedsiębiorstwo Usług Kolejowych KOLPREM“, který má v ČR také licenci? Je toto dostatečně originání?
Foglschrott
CityJet už je zabraný ÖBB jako obchodní značku pro příměsto
Jako by „české dráhy“, „správa železnic“, „železnice SR“, „železničná spoločnosť SK“, „polské koleje panstwowe“ byly nejak extra nápadité názvy…
Navrhněte něco zajímavého, jsem zvědav.
Státní dráhy. 😀
To sice bude fádní, ale bude odpovídat realitě (opravdu budou státní podnik)
České zpozdene dráhy…..
Željeznice Republike Srpske, Željeznice Federacije Bosne i Hercegovine, Hrvatske željeznice, Željeznički prevoz Crne Gore, Slovenske železnice
To byl byl Balkán, vše od sloval železo. Latinsky se železo řekne ferrum. A cesta se řekne via. Ruzných „Ferrovia“ je po světě hromada.
Proč ale vymýšlet název, který danou věc popisuje, když bychom mohli napsat „Zelený Bubo“ a tvrdit, že to je skvělý název pro zmrzlinu. Co s tím má ale soplečného výr veký….
CityJet jezdí v Rakousku příměstská jednotka alá slon,
https://zdopravy.cz/rakouske-drahy-potvrdily-vystaveni-cityjetu-v-budejovicich-12166/
Jízda na cizí licenci je běžná, ale překvapující je že relativně zkušený dopravce si neohlídá a takovou podstatnou věc buď řeší na poslední chvíli a nebo je překvapen délkou řízení. Spekulace že RJ nemá papíry v pořádku nechám jiným, protože tomu nice nenasvěcuje.
To mě také značně překvapilo. Mám obavy, aby ty předložené dokumenty byly také v pořádku a odpovídaly přísnějším nárokům. Soukromníci mi v poslední době chystají jen samá nepříjemná překvapení. Leo byl prodán, RJ udělá takovýto šlendrian, jinak se to nazvat asi nedá. Sedím teď v rychlíku ČD, rozvoz občerstvení v pohodě klimatizace funkční okna krásně čistá, to se bohužel o Leošovi a někdy ani o RJ říci v poslední době nedá a hlavně jedeme na minutu přesně. Asi přehodnotím svůj postoj ke státnímu dopravci.
A neni to zkratka tim, ze ted jsou jine pozadavky na dokumenty a Jancura si nedrzi pravni oddeleni, krete by to prubezne sledovalo? A pokud ty dokumenty maji podchycovat neco s firemnimi procesy a ty bylo treba zmenit, tak to take chvili trva.
Dobre to rozhodne neni, ale jsou i horsi veci…
Tak velká firma by snad právní oddělení mít měla, ne? Nebo aspon smluvně zajištěné právníky.
Velka firma to je ze ma hodne provoznich zamestnancu, ale aby byla konkurenceschopna tak kolik muze mit neprovoznich. Levnejsi je si najimat pravni sluzby a tohle si proste nepodchytili. To by jste se divil kolik firem ma management osekany dle zapadni ho vzoru.
Navíc kdoví jakou pakárnu z toho Braťa udělali. Vůbec bych se nedivil kdyby bazírovali na podání ve slovenčině, přestože u nás je na úřadě možné podávat podání i slovensky.
Navíc slovenská pobočka bude možná celkem malá na to aby to držela.
Každopádně bych čekal že to povede k nějaké univerzálnosti a zakomponování vlastnické struktury, takto to vypadá že to pořád zůstane milion separé úřadů s přidanou byrokracií navíc.
Že jo. Československo už 28 let neexistuje ale úřadům a UK to zapomněli říct…
Na Slovensku verejná správa zo zákona musí akceptovať dokumenty predložené v češtine.
Jo, to jsme viděli při koronaviru, kdy musela být potvrzení od zaměstnavatele ve slovenštině.
Jen upřesním… Na Slovensku se tamní jazyk se oficálně nejmenuje „slovenština“…
ERA jsou „braťa“?
Proces běží v koordinaci s Dopravným úradem coby národní dopravní autoritou na Slovensku
Vzhledem k tomu jaké opičky se na Slovensku občas dějí a jak některým leží RJ v žaludku bych se nedivil kdyby to nebylo nejrychlejší kvůli tomu.
ERA = EU, takže také braťa
co tohle je za blábol o efektivitě…?
mimochodem, vzhledem ke zlutakove velikosti nějakého interního či kvazi-interniho právníka mít bude. pokud není interní, pak stojí víc…protoze zde jistě nebude problém, že by zaměstnanec neměl co dělat….
Otázka jak je to se Slovenskou částí. S kamarádem ze Slovenska občas máme celkem dlouhé a zajímavé diskuse a pokud náhodou někdy zabrousíme do uspořádání států, nebo zákonů, tak tam jsou mnohdy podstatné rozdíly. A nejedná se o blbosti typu základního jmění akciovky, což je rozdíl nicotný a nepodstatný. Třeba setrvale zapomíná na existenci senátu v ČR.
Takže bych se nedivil kdyby Slovenská část byla jenom malá pobočka s externími právníky.
Tento stav u ČD je ovšem ze značné míry způsoben existencí právě té konkurence… 😉
Ale já jako běžný cestující vůbec neřeším čím je který stav způsoben. Jen popisují současnou realitu. A ta je bohužel taková, že Leo i RJ začínají v kvalitě služeb zaostávat. A to do toho nezahrnují vlaky do Chorvatska, protože tam nemám praktické zkušenosti, to by ale asi to hodnocení dopadlo ještě hůře.
Tak ono asi vypravit vlaky do Chorvatska neni az takova legrace a pokud si chcete udrzet tu cenu, za kterou to jezdi, tak holt uz asi neni mozne mot treba treti nahradni soupravu na pripadny zpozdeni a s tim se uz vezou dalsi veci. A pokud ano, bude cena zase jak u CD a tim padem k nicemu, protoze s tim nikdo nepojede.
ano, byl by o dost dražší. a vo tom to jako je…
tvářim se…nad mé služby není. a ještě jsem levny… 🙂
a výsledek…je pouze levný…
Zajímavé je, že na železničních webech je Regiojet kritizován za kvalitu vlaků do Chorvatska a přitom má plné vlaky. Takže je otázka, kde je pravda?
Nebo jinak, většina cestujících do Chorvatska nejezdí vlaky pendolino, railjet a o proti řadám 81x, 83x, 85x, či vagónům řád A149, B239, které vidí v běžném provozu a pamatuji ze svého mládí je to pro ně posun.
Však jestli jste si všiml, psal jsem, že do toho vlaky do Chorvatska nezahrnují.
I RJ sám nedávno naznačoval že většina cestujících do Chorvatska nejsou pravidelní zákazníci RJ v Čechách.
co tohle zase plácate???
1) k reakci na kvalitu…proč se u nás např.prodávají odporné uzeniny extrémně problematického slozeni…protoze je to levné…
2) jake vozidlo rady 83x je nasazovano pravidelně do provozu?
3) račte mi najít řadu vagónu…B239.
jo, jo, zase ti termiti, že?
1) rozhoduje cena, málo lidí zkoumá poměr kvality a ceny.
2) 842
3) přepsal jsem se, mělo být uvedeno B249
Inu chtějí si užít zábavy. Jako třeba zkrátit přes 100 minut z Ogulinu do Splitu a 326 „tarifních“ km ujet za 4:O5 hodiny …. rychleji než klopidlo …. v opačném směru za 4:25
Přesně
Režijní jízda předpokládám…
Jestli to nebude tim, ze se CD zlepsili predevsim diky RJ a LEO co?
V roce 2008, kdy se na nynější S7 zaváděly 471, a na nynější R27 jezdily 954, nemůže být o žádném zlepšení ani řeči.
Prdlajs. Bez RJ,Leo nebo ARR s GW atd bychom kromě stávajících 47 brečících témat měli ještě dalších tisíc důvodů proč TO nejde . Za špínu na WC mohou cestující a proto jim nejvíce vyhovuje gravitační záchod , 810 jsou spolehlivé a léty prověřené a zpoždění je motivace pro duševní rozvoj a flexibilitu 🙂 Je spoustu zlepšení které přijdou časem sami , ale díky hlavně RJ za zrychlení
ano, jasně…a zkuste chvíli přemýšlet…kdy objednali modří…různé rady, co patří k tomu lepšímu…
Pendolino – 1997
railjet – 2010 nebo 2011
sloni…postupně cca od 2000
různé ty bmz…kdyby jich spoustu nevyfouknul RJ, tak jich modří mají víc…proste je predbehnul
pavouci jsou taky starší…
Premiér do Hamburku stále nejezdí.
Bmz jaké vyfouknutí?
no, CD to tehdy nezvládli včas zadministrovat a tak koupil RJ. zdroj: kamarád z CD…který neměl důvod kecat…ze jsou kasparci
No jo, ojetin v dobrém stavu je na trhu omezené množství, ale byl tam ze strany RegioJetu snad nějaký podraz?
No tak ti soukromníci mají na rozdíl od státního dopravce, licenci k provozování osobní dopravy v zahraničí.
Čímž je jejich situace na finančních trzích výhodnější, než u někoho, kdo musí být vázán na kooperaci s někým. Řekněme si to upřímně. Pokud by za ČD jako ručitel nestál Český stát, tak by si na finančních trzích půjčovali za mnohem horší úroky než teď, anebo jestli vůbec.
Bezcennému Leošovi vlastnění licencí zachránilo kejhák.
Na minutu přesně? Říkáte České dráhy?:-)
A neni to tim, ze provoz ridi jina firma? – SZ?
Jojo, je to zvláštní. Nevím, jestli je to ekonomickými následky covidu, ale zvenku je podobných indicií až moc…
Faktury
On:….nedivte se,ČR nemá u ERA zastoupení.A ti zk……ni z Francie dělají fakt velké problémy.Ona se ta železnice umlátí sama,narozdíl od gumokol(Bus,kamión).Jako fakt to není žádná prdel projít certifikací ERA.A bez ní jste v řiti,bohužel..
A nebo ti chudáci ve Francii (nevím jestli jsou to zrovna oni) pouze a jen vyžadují jasná pravidla a nejsou kreativní a nemají pochopení pro kreativní hledání kliček jak co obejít?
Já vám nevím, ale dokážete odhadnout dobu, jakou potřebuje stavební úřad na stavební povolení po změněn zákona?
Ať to není tak těžké, tak pouhý rodinný domek na vesnici.
Tak to dokážu úplně přesně. Po Novém roce až zákon začne platit, tak podám kompletní dokumentaci v lednu a nejpozději v dubnu začnu stavět s podmínkou že dodám vše co dodat mám a dodržím podmínky územního plánu, místního regulačního plánu a projektant dodrží další normy a zákony. Bude-li vše dodání správně bude tak bude stačit 30 dní výjimečně 60 dnů. Lhůty jsou dané.