Vlaky RegioJetu vyjedou do Budapešti koncem července, cena z Prahy začne na 399 korunách
Souprava RegioJetu poprvé na vídeňském hlavním nádraží. Foto: RegioJet
RegioJet zavede nové vlakové spojení Praha – Brno – Vídeň – Budapešť od 31. července. Žluté vlaky budou v každém
A proč ne‘? Vždyˇje to příjemná novinka….ulehčí to frekvenci via Slovensko…..Člověk aspoň pak nebude muset stát, když nestihne místenku. Pokud se na to nebude vydělávat tunelováním státních slev, tak jsem jedině pro…Rakušákům se tam vrátěj vozy, který to tam brázdily před lety a podle toho je asi cena, ale určitě si to své zákazníky najde. Jo, držím palce, cestování se stane na obou rameních kulturnější.
Tak dnes v Břeclavi jsem u RJ viděl na voze cedulku Praha hl – Budapešť – Keleti
hmmm tak to je zajímavé, díky z postřeh, mínusáře nechápu
Měl jsem to vyfotit aby nevěřící tomašové uvěřili.
Je čas urobiť ČD pápá 😝.
A tý jsi to ještě neudělal,?…hmmmm…tak to budeš mít velkej problém u žlutých….
Do teraz si pamätám minuloročný návrat vlakom z Udine, kedy za 3 ľudí z Viedne chceli ČD snáď 1800, -. Regiojet bus kúpený z vlaku cez Rakúsko vyšiel z Viedne do Prahy na 800. Regiojet dáva seniorom zľavy aj za čiarou. Takže ČD choďte do rite. Cez Rakúsko sme išli na Einfach Raus Tiket. Od Villachu po Viedeň. Nenakupovali sme vopred. To je buzerácia.
Vždyť je to tvoje volba, mohl sis vybrat?…..Taky sis vybral…..Nechápu, proč někoho posíláš do prdele…..Takovej je svět. Když jedu takovej flák světa, tak doopravdy jsem finančně zajištěnej a jedná li se o čas pak mne nějakej litránek na víc nerozhodí. Nemyslím, že bych byl socka, vrtající si koleno kvůli pár korunám.
Platiť viac za nič nie je znakom nie socky, ale hlúposti. Ale to je vaša vec, problém je inde, a to v tom, že sponzorov ako vy nevie ČD prilákať dosť na to, aby im vlaky do Viedne nemuseli byť dotované. Potom nech naozaj idú do otvoru.
vy jste ubožák!
Počet plusov a mínusov hovorí inak.
Co třeba zkusit Moskvu od 799,- nebo snad do Číny? za 1999,- ?
Singapur za 2599 v Low costu a za 3450 kč ve Standartu
S tím že v ceně je přímá jízdenka do Saigonu pak busem do Kuala Lumpur a pak do Singapuru
Diskutuje sám se sebou?🙃
To jsou ceny FIP-ek?
Prozraď mi, kam tímhle směřuješ…?
Nebo klidně může jezdit za korunu, jen aby přilákal lidi. Až bude jediný dopravce v zemi, nasadí takové ceny, o kterých se ani ,,drahým“ ČD nezdá. Jeho rádoby moderní vozy už moderní nebudou a všichni budou tiše mlčet. Nebude konkurence, nebudou výhody. Pan je podnikatel, tedy vlastně podnikavec. On to nedělá pro lidi, on to dělá pro sebe.
Tady je o tom zajímavý srovnávací článek:
http://iho.hu/hir/a-regiojet-kilenc-euroert-elviszi-becsbe-200718
Něm írten magyar nyelv .
Ketchup 1970:
Ezekből a cikkekből tanulom a magyar nyelvet
Tohle už jste psali ne?
Ale pořád nevysvětlili, na kterém nádraží v Budapešti bude vlak končit. V textu je Deli, to je patrně hned vedle obchodu s vyhlášenými maďarskými Delikatesami, ale možná jen mělo být s dlouhým é – Déli. V tabulce JŘ je Keleti/Déli a na jednom konkurenčním portálu si Dnes publikovali článek, že na Keleti.
To budou ÖBB asi poměrně skřípat zubama. Běžné jízdenky z Vídně do Buda do railjetu prodávají za 47,40 €. Sice mají nabídky Sparschiene jízdenenek, ale vlastně u nich jde RJ cenově přímo proti.
Na této trati má MÁV levnější jízdné už několik roků a ÖBB jsou úplně v klidu. Rakušan není klientela, která se nechá oblbnout kávou
No jistě, pohádky o tom, že „na západě“ na ceny a slevy neslyší. Vídeň, rejdiště lowcostů. 😉
Bavíme se stále o železniční trase Vídeň – Budapest, nebo jsme přešli na společnost Flughafen Wien AG, která obchoduje na burze a z logiky podnikání musí vydělávat??
A dráha má prodělávat?
Neznam ucetni uzaverky, ale tipuju, ze OBB se nemaj spatne. Predpokladam, ze urcite neprodelavaji.
Nějak nerozumím, co to má společného s tím, jestli rakouský cestující ocení levnou jízdenku/letenku?
Rakousko není západ. Je to prosím pěkně Jih a zeměpisně Střední Evropa, děkuji.
ale politicky a historicky patří na západ, nebo máte pocit, že je to země bývalého socialistického bloku??? kulturně má blíže k balkánu a africe nebo německu a švýcarsku (itálie je případ sám pro sebe o té pomlčím)
Moc nechybělo. Vídeň byla pod Sovětskou okupační zónou jen do roku 1955. Maďaři už takové štěstí neměli a když se jim to nelíbilo, tak si sovětské tanky udělaly výlet na spřátelené území.
žádný strach vím moc dobře, ale ta okupace Vídně (hlavně (především po SSSR byla menší část Rakouska) připomínala spíš okupaci ČSSR za normalizace než okupační režim, který byl v Německu
každopádně to nic nemění na tom, že Rakousko politicky a kulturně patří na západ
Všiměte si, že je to v uvozovkách.
RJ se rozhodl rozhodovat o tom, co je nesmyslně drahé jízdné?
Stejně je ta cena hluboce podnákladová, jako všecky jeho vlaky. Do švestek zkrachuje.
Koukám, že Váš sarkasmus moc lidí neodhalilo 🙂
Je to samozřejmě cena podnákladová, zaváděcí.
Do švestek samozřejmě nezkrachuje,ale řekl bych,že jde o ceny zaváděcí,které časem půjdou nahoru.Ovšem myslím,že i tak to bude na dané trase stále nejlevněnší dopravce.
Bylo řečeno do švestek kterého roku? :))
o roku nikdo nemluvil 😀 a švestky uzrají i příští století!
kdepak , dobré švestky, ty už uzrály. Teď to sdjou takový nesladký nedochůdčata. Nejlepší švestky byly 1948 až 1989, že.
A navíc je strana nemůže zabavit. Ještě by mohli vymyslet dvě sazby DPH: Na švesty spadlé na zem a vyšší na švestky setřepané, bylo s nimi víc práce.
jako ČD do švestek zkrachuje…no to možná i jo…
ještě, že je tolik let neúroda a švestky prostě nejsou
Nerozhodl, jen reaguje na široce rozšířený názor na ceny jízdného.
Déjà vu?
Prakticky stejný článek tu byl před 3 dny, zajímalo by mě čím si Regiojet zasloužil takovou pozornost?
Přesně tak, chtělo by to další článek o modernizaci Honneckerů se skvělým jízdným podle Tr10 a povinnou inkartičkou.
Připadne o reinkarnaci rady 810
Nejkvalitnější a lety prověřený stroj . Má druhou stranu v období dovolenek výborná nabídka na projížďku veterány . Jako bonus jen za cenu jízdného .
Bude to i dobré spojení směr Balaton. Z nádraží DELI odjíždění vlaky na jih. Takže spojení bez nějakého trmácení metrem pod Budapeští. DELI pokládám však ze jedno z nejhorších nádraží ve střední Evropě. Všude bordel a špína , že si člověk připadá jak někde na východě nebo hluboko na Balkáně.
To asi mluvíte o Brně, ale né o Delině.
Brno je super oproti nádraží Budapest DELI.
Kdy jste tam byl naposledy? V obou?
Oproti Západnímu a Východnímu nádraží vypadá Brno i Masaryčka (Malá Dvorana, nástupiště) opravdu „luxusně“.
Loni…
všechna budapeštská nádraží jsou hrozná špína a hnus (Jižní, Západní, Východní) tady vybočuje snad jen Kelenfold – to ale jen díky výstavbě metra M4 před několika málo lety a velmi širokým podchodem právě se vstupem do nového plně automatického metra. Celkově se to okolí dává do pucu.. tedy kromě původní – na budapešťské poměry – „malé“ (vesnické) výpravní budovy – to je ruina zralá na demolici. Jinak metro jede na všechna 4 „hlavní“ nádraží – v metru M1, M2 a M3 utrpíte stejný kulturní šok jak na těch nádražích – na každé lince různě velký, na M4 (plně automatizované) si… Číst vice »
Já jsem byl ještě loni na tom nádraží , kam přijíždějí vlaky z Čech. Tuším že Keleti. Kdysi to muselo být nádherné nádraží , úplně z toho dýchá atmosféra starého Uherska. Nádherná stavba , nádherně dřevem obložené pokladny…jenom kdyby to však někdo opravil. Bylo mi skoro do pláče , jak někdo může tak nádhernou stavbu nechat zhuntovat..
To jste byl asi na Nyugati.
To máte jako Fantova (stará) budova na Praha hl. n. – stačí si vyjet výtahem na parkoviště, odmyslet si magistrálu a hned jste v roce 1865. Severní křídlo a střední část jsou krásně opravené, jižní se právě opravuje, do konce roku bude hotovo. (pak už jen vnitřky křídel budovy) Je to obrovská nádherná čistá budova s obrovskými sochami.
Maďarsko už železničně balkán je. 🙂
Stavem nádraží (budovy, nástupiště, koleje) i vlaky bohužel ano – prodejem jízdenek (jinak než přes internet) jsou stále napřed..
V čem jsou v prodeji jízdenek napřed? Já vždycky kupoval všechno přes Elvíru, a ta je děsná, i když funkční, tak se ptám. 🙂
Zjistili, že když zruší pokladny a propustí pokladní a místo nich tam instalují prodejní automat s velkou obrazovkou – že je to nesrovnatelně levnější..
Taky přišli na to, že na rozdíl od živého pokladní/ho – automat „mluví“ prozatím 8 jazyky – včetně Slovenštiny, Rumunštiny a Čínštiny..
– nechodí na záchod, na pauzy, na cigáro, neni v odborech a nechce každoročně vyšší plat – ani režijku, neni nemocný, nejezdí na dovolenou, nemusí jezdit na školení – aktualizaci mu pošlou z vývojové firmy v noci, nestávkuje, nemá blbou náladu, atd..
Jako vtip fakt dobrý! Jízdné jsou taky vynikající.
Půjde koupit jízdenka jen po území Maďarska?
ném – tilos
Musíte si ji koupit z/do Vídně.
Škoda, že ještě není ta plánovaná spojka z vídeňského letiště na budapešťskou trať, trasování přes letiště by hodně zvýšilo atraktivitu.
Cena ve „Standardu“ je srovnatelná s ČD 548Kč. A co se týče „low costu“, záleží, jaké budou vagóny. Jednou jsem jel a sedačky byly ve čtyřkách s tvrdými sedáky a kolmými opěradly, něco ve stylu regionova a to bylo utrpení. Jindy zas jel vagón v konfiguraci 1+2 a to už bylo celkem v pohodě.
1+2 jsem taky potkal, ale spíš to je výjimka (možná bude vědět někdo víc). Původně lowcost prezentovali jako ty čtyřky a lá regionova.
Budou jezdit ružovky
Při nákupu jízdenky se můžete podívat, co je tam za vůz a podle toho se rozhodnout.
Já teda na stránkách ČD vidím 795 Kč jako nejnižší. No a nejvyšší cena je 2532 Kč, s přestupem na vlak ÖBB ve Vídni. A kdybych tam chtěl být dneska před půlnocí, tak 1869 Kč.
Odkud je těch 548 Kč? Včasná jízdenka + IN25?
viz ČD Můjvlak, pondělí 27.7.2020, bez IN karty.
Tak týden dopředu jsem se opravdu nedíval.
Regiojet na ten samý den taky nebývá nejlevnější, cena je dynamická podle obsazenosti. Upřímně, sedmihodinový výlet vlakem si plánuju trochu delší dobu.
Obvykle áno, ale nie nutne.
Príklad: trasa Žilina – Praha dnes dve hodiny pred odjazdom v RJ stále i business lacnejší než 2. trieda ZSSK/ČD, a to aj s IN25/RailPlus.
Najlacnejšie včasné u ČD (mnoho dní dopredu) cenovo zodpovedajú tomu, čo v deň odjazdu u RJ stojí Low Cost.
Opravdu neřeším týden/měsíc/rok dopředu – řeším to, že pokud se rozhodnu, že chci dneska jet, tak kolik mě to stojí dneska…..
Za 2500 od ČD asi nikoho moc neosloví – letadlo vyjde levněji a rychleji.
Jinými slovy – RegioJet je vítěz na plné čáře…
A není to i problém MÁV? Jak se stanovují kontingenty?
A jak je to s případným vracením jízdenky? Lze ji u ČD také vrátit zdarma do 15ti minut před odjezdem?
ano
Mezinárodní ne, pokud vím.
Samozřejmě že nejde, Švestko. Jde to max den předem a se srážkou 3 EUR za každého cestujícího. A 3 EUR jsou částka, pro kterou si šotouš radši nechá vrtat koleno a ještě propíchnout obě oči.
Já tedy také vidím u ČD cenu 1869Kč na dnešek a 795Kč na zítřek. Takže bych řekl, že cena ve standartu je výrazně nižší oproti ČD.
O tom nebudiž nejmenších pochyb, můj jmenovče.
Tak pokud chci pohodlí neberu lowcost že…
Ano, reálnější cenové srovnání s ČD na trase z Prahy do Budapešti, je srovnání ČD „2. třída“ vs. Regiojet „standard“. Tak se na to podívejme… – ČD 2. třída – 548 Kč + 82 Kč rezervace (garance toho že má jízdenka počítá i s místem k sezení) = 630 Kč. – Regiojet standard – 539 Kč + 0 Kč rezervace (protože Regiojet nežije v tom absurdním světě připlácení za garantované místo ve vlaku) = 539 Kč! Takže po srovnání produktů se sezením v obdobném prostoru, je Regiojet levnější o 91 Kč, v případě použití lowcost třídy dokonce o 231 Kč!… Číst vice »
cena pro studenta pobouří každého plátce daní v této zemi
Těším se. Jezdím s dětmi do akvaparku v Lipótu, což je kousek od Mošonu (Magyarovaru). Takže nám odpadne přestup ve Vídni. Letní vlaky z Vídně do Budapešti jsou totiž hodně plné. Bez místenky bych nejel. A protože na přestup (podle zpoždění) míváme ve Vídni kolem 5-10 minut, tak jsem rád, že nemusíme přestupovat a máme jistotu místa. O ceně za cestu ani nemluvě.
Jsme nesmírně rádi, že víme, kam jezdíte s dětmi do akvaparku.
I já jsem rád. Navíc si můžete koupit lístky do veselého dětského kupé a vaše děti tam mohou celou cestou řídit jak roztomilé neunavitelné opičky.
názvy maďrských měst mě nepřestávají udivovat..
–Mosonmagyaróvár–
moson = tramvaj
magyar = maďar
ó= starý
vár = hrad
ovar znamena madarsky skutecne stary hrad? To jsem netusil 🙂
U nás na hradě je taky starý ovar 😉
Takový překlad má asi tak stejnou hodnotu, jako byste české město Železnice překládal jako Vasutak.
překládal bych ho Vašut (tedy v jednotném čísle – vy píšete množné)
– připomínám, že slavný český herec se jmenuje právě Marek Vašut…
Moson vubec neznamená tramvaj.
je to jediné slovo, co ti v googlu vyjede…
já si taky myslel, že tramvaj se řekne „villamos“
strejda Google ale villamos překládá jako „elektrika“ nebo „elektrický“