Vlaky pro Paříž a okolí s českou stopou. Bombardier s Alstomem ukázaly první novou jednotku RER
Představení nové jednotky RER NG. Foto: Île-de-France Mobilités
Kontrakt na nové příměstské vlaky je jedním z největších na francouzské železnici. Karoserie se svařuje v České Lípě.
Malá technická… karoserie mají auta, vlaky mají skříně.
proto měl žabotlam samonosnou karoserii, aha…
A to píšou kde? https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=samonostn%C3%A1+sk%C5%99%C3%ADn+u+vozidel+EM+475.+1
pssst, nebuďte hnidopich, jsme v odborném médiu 😀
A ještě poznámka, i v té Francii se svařují spodky těch vložených vozů, nejen v BT v Lípě.
Ach jo, v Lípě se svařují jen podskupiny toho celého vloženého vozu… Ve FR tomu dají navařováky a až v katedrále to svaří do podoby vozu.
Možná to není nejpohodlnější regionální vlak, který existuje, ale před interiérovým designem smekám klobouk dolů. Tato práce se povedla. 🙂
Francouzský design je ujetý, vizte ty jejich auta… 🙂
Ach možná, ale ve veřejné dopravě je naprosto luxusní. Viz. snad skoro každé město, které provozuje tramvaje Citadis od Alstomu, TGV s interiérem od Cristiana Lacroixe anebo co se mi líbí, tak jsou budoucí vlaky od společnosti Talgo pro SNCF. Pravda, výrobce je španělský, ale design, předpokládám, pochází z kuchyně SNCF.
Ale dobrý protinázor. 🙂
Auta mají skvělá, Renault miluju.
No, až na to, že to logo je čím dál větší s tím, jak je svět čím dál víc v tom logu. 😀
Já si nemůžu pomoct, ale mně se na autech právě ten ujetý design líbí. Peugeot 2008, Renault Captur, nový Citroën C4, to jsou ta, co mají dost odvážný a neotřelý design. Někomu se líbí fádní Škodovky, ale mně nic neřeknou. Nejsou prostě ujetý.
Jasná chyba. Pro Paříž a okolí potřebují alespoň 1/3 nízkopodlažnost, a ne tenhle nevhodný model plný schodů se zbytečně sníženým stropem asi kvůli o něco nižší spotřebě při velmi vysokých rychlostech.
RER jsou příměstké vlaky plnící i vnitroměstskou obsluhu Paříže. Jednopodlažní nejsou z důvodu potřebné vysoké kapacity. Běž jim říci, že to dělají špatně. Prostě na chytráky čekají s otevřenou náručí:-).
Další co nepochopil. Když jsem psal o zbytečně sníženém stropu, tak je snad alespoň průměrně inteligentním jasné, že jsem pro poschoďové vlaky, ale spodní patro musí být přístupné bez schodů.
Jinak oni na to nakonec přijdou taky, a tohle po pár letech přesunou na rychlé meziměstské tratě, kam to patří.
Jsi opět úplně mimo.
Ne, ty vubec nevíš, co RER je a jak funguje.
Má RER jednotnou výšku nástupišť nebo se liší Paříž/příměsto?
Krásný vláček. Moc se mi líbí hlavně ten „hravý světlý interiér“, to není jak východoevropská produkce Škodovky.
Škodovka by to dokázala taky. To záleží na objednavateli. 🙂
Kdo chce pořád něco kritizovat, vždy si najde důvod proč..
Objednavatel si ho ale nenavrhuje, vetsinou dostane na vyber od vyrobce nebo je z verejne souteze od designera apod., problem je, ze nejak ten design je u nas desny,…
My porad proste nemame v sobe to mysleni funkcniho designu, spise se mysli na penize a na to se predvest…
A vejdou se na nástupiště? 🙂
Kratší mají 112 metrů, delší 130 metrů. Takže do Duchcova by se vešly jen kratší 🙂
To je problém jedině v Čechách, jinde myslí hlavou….
https://www.bbc.com/news/world-europe-27497727#:~:text=The%20error%20seems%20to%20have,dimensions%20to%20train%20company%20SNCF.&text=a%20little%20slimmer.-,The%20platform%20edges%20are%20too%20close%20to%20the%20tracks%20in,the%20problem%20a%20bit%20late%22.
škoda, že se u nás vyrábí celé soupravy nebo jen části pro západní trh a u nás mnohdy jezdí neuvěřitelné šroty z východoněmecké vagonky Bautzen, jak se ty vagony jmenují bmee
Bmee už nějaký ten rok nejezdí
Budyšín už je v SRN.
No, presneji v Luzici a porad je tam luzicka srbstina slyset, je ji docela rozumet, a vyrabene byly v dobe DDR..
Ani ty skříně nejsou schopny posílat vlakem. Svařené skříně i materiál sem na kamionech, alespoň je práce tady. Ach jo. A nedejbože třeba jich 20 kusů sem objednat, to by našeho milionáře v Plzni kleplo. 🥴😮🤭😄🖐️
Oblibene tema. Zkuste – jako důkaz své schopnosti – tu skříň do Francie po železnici dopravit. Pak dejte vědět, jak to dopadlo. Všechny dílčí problémy jsou řešitelné, ale proc, když po silnici je to jednodušší?
Bohuzel. Nicmene je to ukazka neochoty dopravcu a spravcu zeleznice. Kdyby takto pruzna byla i lodni a letecka doprava … .
Za dopravce se tu k tomu před časem vyjadřoval pan Simral, jde to najít podle tagu Bombardier. Snaha byla..
Jen upřesním, že vlečka Bombardieru je bohužel zaústěna do železniční sítě francouzské a nikoliv belgické. Tam je ta největší chyba…
Tak dopravce to sam nevyresi. Tohle by chtelo masivni zmenu na strane infrastruktury … budovani automatizovanych prekladist a logistickych center.
Řešíte něco, co vúbec není problém. Problém je chybějící elektrifikovaná trať přes Domažlice. Trh už si pak sám najde, co tam bude jezdit.
Tak přes Vejprty! 70 tun lokomotiva, 30 tun zboží, ať se hulí z komína! Dobře, nepojede 2x týdně, mají si celou měsíční výrobu naskladovat, aby se to vyplatilo vlakem. A propós tyhlety logistické sklady způsobují povodně, pryč s nimi! Že jsou to požadavky zároveň nesplnitelné?
Problém není v trati jako takové, ale, z Lípy vyexpedují 2 – 4 vozy, než se cestou do Plzně posbírá nějaký ten vagon touto relací alespoň do Němec, to bude trvat….Takže, kamion, je v Crespinu z Lípy, za 15 hodin… a tam se, vyloží….
A mezitim do Nemecka jede par tisic dalsich kamionu, jejichz naklad na tom vlaku taky mohl byt.
Ne tohle provblem neni, problem je, ze neexistuje snadny zpusob jak dostat naklad na zeleznici a jak ho rychle tridit … proste logistika zeleznice zamrzla na urovni pred 100 lety.
Opět si dovolím ocitovat pana Šimrala z minulé diskuze ještě s jedním aspektem (další už uvedl Bram): frekvence výroby sestav – různých – skříní v České Lípě je jiná, než požadavky montážních závodů – různých -, kam celky míří. Takže nejde jen o přepravu mezi dvěma místy, ale i uložení zásilky po dobu, než bude potřeba k montáži. Toto se děje v Lovosicích.
Pro Kubrt, děkuji, pochopil jsem. Lukáš
To si az tak nemyslim, skutecne bude zakopany pes v infrastrukture…
Druha vec jsou parametry, zda rozmery skrine vyhovi max. prepravovanym rozmerum…. pokud je to pouze skrin, kdyby to melo podvozky, klidne i jalove (provizorni) tak to mohou po zeleznici pretahnout…
Hmm, libi se mi to…
Ty sedačky vypadají hůř než v tramvaji 😀