Vlaky přes Vysočinu čeká půlroční stopka, Správa železnic zavede nickolejný provoz
Stanice Křižanov. Foto: Správa železnic
Původně mělo dojít k zastavení provozu na dvou úsecích, mezi Přibyslaví a Pohledem ale vlaky budou jezdit dál.
míra
Jak se asi zařídí ČD? Budou riskovat jen cca 20min. obrat (zkrácený ještě mírným posunem časových poloh vlivem prodloužení jízdních dob v úseku Pohled – Přibyslav) v Křižanově?
Nebo tam pro jistotu budou obracet „ob 2 hodiny“?
To už by snad bylo lepší to otočit: Nickolejka u Přibyslavi. Na východě nyní jen reko Ostrova (za provozu). A pak najednou zavřít Brno – Křižanov a dokončit to zde komplet, když už. Přičemž by samozřejmě bylo ideální to rozhraní Čech a Moravy pořešit taky celé najednou (= HB až ZR).
A pak zavřít Kolín (mimo) – Čáslav (včetně)?
A ještě jindy zavřít Vlkaneč (včetně) – Okrouhlice (včetně)?
Nebo jaký je rozdíl v tom, že tam kompletní uzavírka ano a tam ne?
Délka a počet úseků. Na tom „českém“ rameni by problematičtější byl akorát úsek SnS – Leština (kolem KH by se i ve výhledu sešly výluky zkracující odbočky, což v případě nutnosti platí i o SnS – Okrouhlice).
Ehm, provizorní odbočky se dají potenciálně udělat v kterémkoliv úseku.
Mimochodem na t-230 bude provozně možná složitější „peronizace od píky“, až k ní bude v jednotlivých stanicích docházet (tzn. změna konfigurace celých kolejišť), na rozdíl od stanic na t-250, kde kolejiště stanic při modernizaci zůstalo obvykle stejné vlivem toho, že stanice jsou peronizovány odedávna (resp. vlastně od začátku).
…pořešit taky celé najednou (= HB až ZR)…
A proč tak složitě? Zejména když ta Přibyslav je už na spadnutí a u Vlkova je problém vyjezdit Os, což je nevyjezditelné.
Ani při jednokolejce by nebyl problém vyjezdit Os, pokud by tyto byly posunuty do polohy „v Tišnově v celou“ namísto obvyklých půl.
Což je posun, který od nedávného zavedení 30min. taktu Os vlaků z Tišnova směr Kuřim i o víkendech není žádným větším problémem.
Ostatně i ta NAD za Os vlaky bude v Tišnově vázat právě na Os vlaky „v celou“ tak, aby do opačné celé stihla dojet do Křižanova.
No, to tu kdosi v jiné diskuzi argumentoval že VRT nepotřebujeme mimo jiné i proto že směr Pha-Bo je „bohatě“ zajistěn dvěma tratěma… jasně, zkusil si někdo spočítat kolik je „dostupnost“ těch kolejí? Odvažuju se odhadnout že všechny 4 koleje jsou dostupné tak asi 25% času, s častými poklesy na 50% (a míň) kapacity…
mj. je to taky argument proti „koncentraci“ většího počtu kolejí v jednom místě… takový nickolejný provoz na tří/čtyřkolejce je vysloveně maso!
Pojem nickolejný provoz je asi stejně logický jako živá mrtvola…
Miluju Křižanov na fotce. Vždycky je tam nachystaná 810 do Velkého Meziříčí.
A prakticky prázdná… protože z VM to mají do Brna mnohem rychlejší po dálnici a bez přestupu.
Do okresního města to mají rychleji vlakem, než autem..
To urcite, ale predevsi to ma sebe moc nenavazuje.
Jede osobak do Zdaru, za kterym par minut jede rychlik (cca) Brno-Praha (ve Zdare se pak da preskocit z os na r). Ve chvili, kdy rychlik vjizdi do stanice, 810ka da plny knedlik a vyrazi do Mezu.
Z toho vyplyva, ze kdo chce jet to Mezu z Brniska (nebo i Tisnova) pojede busem, pouze mistni mezidedinovy provoz pocita s prestupem na motoracek do Mezu. No a protoze toho zase tam moc neni, tak tam jezdi jen tak jednotky nahodne zbloudilych turistu (samozrejme je to nadsazka, ale tak nejak to asi je)
810 tam jezdí jen na asi 2 párech spojů, a to jen v pracovní dny.
Takže místo toho, aby v #mynic někdo zapojil hlavu a postavilo se to zároveň, tak tu budou v blízké budoucnosti dva „nickolejné“ provozy. Super.
…. vy neumíte číst? Jeden se nebude opravovat způsobem nickolejného provozu, ale jednokolejné výluky na dvoukolejné trati, aby nedošlo mezi těmi úseky zcela k odříznutí úseku se stanicí Žďár nad Sázavou od zásobování nákladními vlaky!
Tím druhým má být nickolejka Kuřim – Řikonín. Ovšem, ne souběžně s nickolejkou Vlkov – Křižanov (ale tím hůře).
Už se těším na to jak budou železničně odděleny Čechy od Moravy a Slezska. 🙂
Stačilo ve středu překopnout optický kabel mezi Ústím n. O. a Brandýsem n. O. a provoz byl zastaven. Sice tato stavba skončí, ale jakákoliv mimořádnost mezi Chocní a ČT to rozdělení způsobí. Inu dobrá správa.
Už tam nasadili ty Moravie?
Jo, 1. a 2. 4. t. r. jely na části spojů mezi Tišnovem a Vlkovem. 🙂
(mimochodem tehdy šlo o výluku jedné z kolejí mezi Vlkovem a Křižanovem, za Os vlaky NAD, ovšem i tak si tam dálkové vlaky předávaly zpoždění.)
Ale to asi byla výjimka, navíc šlo o dvouvozovou verzi, která tam pravidelně jezdit nemá.
Obzvláště zajímavý bude návoz/odvoz lokomotiv z brněnského depa.
Při výluce na t-240 se konal přes t-250.
Při výlukách na t-250 se konal v závěsu rychlíků na t-240.
Zavřené však budou obě tratě.
Tzn. leda tak přes starou Tišnovku (= pro lok. pro R-240 hodně velká oklika), v případě el. lok. leda tak v závěsu Sp vlaku „Pernštejn“ či jako Sv výhradně spolu s naftovou lok.
Pozn. myšlen samozřejmě návoz/odvoz pro výkony na lince R11 (Náměšť n/O. – Jihlava), potažmo R9 (Praha – Křižanov).
Pokud má náhradní doprava za rychlíky jezdit z Brna do Křižanova po D1, nebylo by od věci porovnat časy a zvážit využití staré trati přes Nové Město na Moravě.
Zkusil jsem se na to podívat, včetně těch nákladů, jak je psáno kdesi níže: Sp ze Žďáru do Tišnova cca 1,5 hodiny a R 9 cca 40 min. Jenže dle NJŘ zjistíte, že propustnost krajního úseku Nedvědice – Tišnov je omezena na určité časy a stanice má jen 1 volnou kolej při běžném křižování. Krajní úsek u Žďáru, s hodinovým taktem, má krátkou výhybnu Veselíčko, ale Nové Město nemá při běžném křižování žádnou volnou kolej. Střední úsek Nedvědice – Nové Město rezervy má, takt je 2hodinový a v Rožné i Bystřici v prac. dny neprobíhá žádné křižování (přestože stanice jsou… Číst vice »
Pro tranzitní nákladní vlaky naprosto nepoužitelné.
Vím, reagoval jsem na tu možnost případné místní obsluhy Žďáru a okolí, ostatně poslední větou to potvrzuji.
A za dva roky už se uvažuje o nickolejném provozu Kuřim – Řikonín. To je výborná věc pro zachování osobní dopravy v režii lhostejno koho, poněvadž on každej zákazník touží po tom každý druhý rok jezdit s přestupem na autobus, když je tady i přes svoji nespolehlivost, rychlejší a nepříjemně blízká alternativa D1. Když už jednou z vlaku odejde, je velmi nepravděpodobné, že se do něj vrátí..
Provozovatel je asi v pohode, ten jezdi na dotace a prokazatelnou ztratu. Lito mi je ale tech lidi co by tim i jezdili … pokud chteji dojet v cas treba do skoly ci zamestnani, tak proste auto.
Do školy auto, ale co ti mínus 18?
Úsek (Brno – Královo Pole) – Kuřim – Tišnov by potřeboval ještě jednu kolej.
Ale zase tak hrozné to není… problémy vznikají jen vešpičkách a jen někdy. Než řešit třetí kolej, raději se věnovat vrt-kovému vjezdu do Brna (to co pak zbyde na Tišnovce se tam bohatě vejde).
Vždyť tam nic neubude! Náklady zůstanou, příměsto Brno – Tišnov taky a za odkloněné R 9 na VRT od rozpletu Osová Bítýška ta trasa mezi Tišnovem a Brnem bude obsazena jiným spojem.
Přesně vidím ten údiv, až při rekonstrukci nějaké dálnice ŘSD prohlásí, že ji jednoduše na půl roku uzavře, protože je to pro ně i dodavatele jednodušší a rychlejší. No a jezděte si kudy chcete. 🤣
Dálnici ne, ale dvoupruhovou silnici (=ekvivalent dvoukolejky) klidně.
Blbé je, že v takovém případě v Česku nemáme železniční ekvivalent dálnice.
No ta ekvivalence vám značně kulhá…
Přesně tak. Mj. co do blízkosti nejbližší silnice pro objížďku vs. blízkosti nejbližší použitelné železnice pro tranzit.
A neříká se spíš bezkolejný, než nickolejný provoz?
Říká se tomu úplné zastavení provozu. Pojem nickolejný provoz je naprostá šílenost.
Kdyby SŽ umělá všechno tak dobře, jako prznit češtinu….
Nickolejný provoz je drážní hantec, tak jak v medicíně třeba lumbálka. Osobně moc nechápu, co vám na tom tak vadí.
Oxymorónem je ten výraz „provoz“ – protože tam žádný nebude.
Nebudou tam sice jezdit pravidelné vlaky, ale budou tam jezdit pracovní vlaky, zůstanou tam přejezdy, budovy, kabely… O to se někdo bude starat, z hlediska spravce tam omezený provoz je.
Přejezdy tam žádné nejsou.
Stejně jako na celé t-250 mezi HB a Brnem, vyjma jednoho přejezdu v Tišnově.
Samozřejmě můžete lidi zkoušet přesvědčovat že správnější je říkat „stav zastaveného provozu“ hodně štěstí přeju…
Za mě je taky dost hloupé, že zavřou obě tratě na Vysočinu. Trať 250 je docela dobrá alternativa, když 240 stojí. Je to sice dražší a s přestupem, ale časově skoro na stejno. Takhle nebude ani jedno.
Zkuste se na to podívat očima SŽDC. Provoz železnici škodí. Cestující se rizikově motají v kolejišti a nákladní vlaky zatěžují svršek i spodek. Tratě nerušit, ale všude zavést nickolejový provoz. Stačí prosadit dotace
Problém je, že stavební lobby je silnější, než původní smysl Správy železnic – provozování dopravní cesty.
Ano
Nebýt stavební lobby, tak by ty opravy nebyly potřeba? Co most pod Vyšehradem, ocelárenská lobby na něm udělala trhliny po nocích, šroubovákem?
Cituji z vyhodnocení roční uzavírky Blansko – Brno:
„Na tuzemské poměry šlo o ojedinělé řešení, kdy se Správa železnic dohodla s dopravci a objednateli na roční výluce, takzvaném nickolejném provozu. „Oprava byla rychlejší a levnější, než kdybychom ji prováděli za provozu,“ řekl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Podobný model velké uzavírky za nulového provozu Správa železnic aktuálně neplánuje, i když o nich uvažovala.“
Viz https://zdopravy.cz/obrazem-rok-nickolejneho-provozu-konci-na-koridor-mezi-brnem-a-blanskem-se-v-nedeli-vrati-vlaky-135405/
Jojo…
No verim ze pro SZ to bylo levnejsi, ale pro dopravce to bylo peklo a kvuli tem se to snad dela. Zde je totiz zakopan pes. SZ je statni moloch ktery vzdy dostane nasypano z eraru, takze nejaka skutecna ekonomika ci efektivita je naprosto netrapi.
Probém je v tom, že cokoliv se udělá, tak to bude vždycky špatně.
Mínusáři si již nepamatují, jak nadávali, když se rekonstruovalo za jednokolejného provozu v Poříčanech, že se to tam podle nich mělo celé zavřít.
Rovněž si nepamatují na to, jak nadávali na to Správu, že trať kolem Berounky chátrá.
Jak souvisí chátrání 171 s nickolejností na půl roku pro reko jednoho úseku z mnoha na jedné trati?
Co pan Kocurek napíše, toť perla…
Jenže Poříčany se dělaly 3 roky a naprosto debilně. Kdy se nejdřív vyměnily všechny pražce ve výhybkách, aby pak do roka se výhybky vytrhaly a daly se tam na betonových pražcích. Pak se zrekonstruoval podchod, aby se pak dělal znovu při prodloužení za koleje. No a jako zlatý hřeb se pak předělávalo pražské zhlaví a dělal se šturc, mezitím se 3* vyměnila výhybka na 120. No a nakonec se udělalo i kolínské zhlaví a z 5. kusé se udělala dopravní a výhybky na 100 se vyměnili na 110.
A to se vyplatí, tedy stát zaplatí.
…a bonus byla vystavba nastupist, ktera byla nasledne rozbourana aby se do nich vsadily patky pro nove sploupy trakcniho vedeni.
Chátrá a co dobrá správa dělá? NIC. padají sloupy, kliky od zabezpečovaček jsou lesklé jak psí kulky, padají trakční sloupy, ale dle správy vše v pohodě. Pak reko do Radotína co se dělá 3x tak dlouho než to naši staříci stavěli.
tak s tou berounskou nemate pravdu, to si dobre pamatuji v souvislosti s tunelem… pamatuji kritiku, ze se stavba odsouva tak dlouho, ze stara trat se rozpadne nez se vubec zacne stavet,…no a taky se to splnilo (temer)…
Kde berete jistotu že to byli ti stejní lidé co vám dávali mínusy tehdy jako dneska??
Nikoliv! Levnější neznamená vždy výhodu pro všechny. Pro někoho levnější, pro jiné dražší komplikace s časovou ztrátou. Ve výsledku nas*anost celého obecenstva – jak osobního, tak nákladního.
Zároveň ale ztratili některé cestující. Ještě ani teď nemají všechny nové jednotky v provozu a na rychlících a osobácích jezdí béčka. Nedávno zase byly čtrnáct dní vyloučené rychlíky Sorry, ale v tom já jezdit nebudu.
Proč to neudělali i mezi Brandýsem a Ǔstím? Taky by je tam vlaky neotravovaly, měli by klid na práci a bylo by to rychlejší. 🙂
Tak třeba vědět že na tomto úseku jezdí spousta vlaků. Nemůžete je jednoduše odklonit přes Brno. Též trať přes Žamberk není elektrifikovana, a jednokolejná, tudy to nejde. Množství spojů a téměř neexistující odklonové trasy to prostě neumožňují. Blbost.
Njn, každý kus trati je trochu jiný a s jiným provozem a tak neexistuje jediné správně univerzální tabulkově dané řešení. A že se někdo bavil s dopravci? To je jenom dobře.
No to byla tak trochu ironie, že na to bude někdo odpovídat vážně, jsem nečekal. Spousta vlaků ale jezdí i tam. A pokud se tram na severu něco rozbije, tak to bude peklo. Ale SŽ je to jedno, ona je jedno velké peklo i tak.
Optimální další krok je rekonstrukci celého úseku mezi Žďárem a H. Brodem klidně s vyloučenou dopravou. Ovšem až po krizanov-vlkov rekonstrukci
Jenže mezitím již bude zrekonstruován jeden ze čtyř mezistaničním úseku mezi HB a Žďárem.
Mimochodem proč až poté? Aby byly dva roky (ne-li pak další s výlukami Tišnov – Kuřim) s nickolejným provozem?
S temi vylukami by si meli dat pozor – aby pak se nekdo v ramci rozpoctovych uspornych opatreni neptal, proc v tom konci tolik penez a stejne se nejezdi.
Pokud brzo neprijsou s nejakou rozumnou koncepci a tim, co chteji nechat, co rozvijet a co zavrit, tak se proste brzo na tech 70mld rocne sahne.
Nešáhne, zavřeli by se penězovody do vyšších pater a vlastní rybník si nikdo nevypustí.
„Ideální“ byla 80. léta. Nic se pořádně nerekonstruovalo a žilo se z podstaty. Jen občas někde železniční vojsko vyhrnulo štěrk a přes bláťák se položila kolej a zaštěrkovala. Bláťák tak nebylo vidět a bylo to rychlé. Že je problém v odvodnění nikdo netušil a neřešil, problém tedy neexistoval.
„Odpadají tím totiž stavy s pomalými jízdami kolem pracovního místa, provizorními zabezpečovacími zařízeními a výlukovými opatřeními na trakčním vedení“
Kdyz zastavite provoz na cely siti, tak se zbavite uplne vsech problemu.
A když nebudou dělat nic, tak dosáhnou téhož. Hlupáci, mohli to mít jednodušší.
Dřív se věci neopotřebovávaly, ani kolečka se nelámaly. písnička „Ach synku synku“ je podvrh. https://www.youtube.com/watch?v=HdabxaG2K38
pri takovem zastaveni provozu by melo byt cilem opravit co nejvic useku najednou a ne pouze jeden 12 km usek
Četli to? Nákladní dopravci chtějí mít přístupný Žďár nad Sázavou.
Vy jste to necetl, usek kolem Tisnova se mel delat zaroven a ne zase za rok dva…
ano to chtějí,nicméně Ždár n.S. není neostřejší tužka v penálu,jde li o nákladní dopravu po železnici-kromě dříví mě nenapadá,co by se tam na a z vagonů vykládalo a nakládalo.
Možná obsluha Žďásu?
Pokud ve ŽĎASu pořád dělají těžké kovací lisy apod., tak ty jinak než po dráze odvézt nelze.
Jeste by mel paj zajimalo, jestli budou uvadet a propagovat jako zlepseni trati zvysenou maximalni rychlost tou pro NS, tzn jiz pouze 6 pendolin, ktera se tam podivaji leda tak odklonem.
To je zvláštní, kde jsou zdejší odprůci železniční dopravy se svými argumenty o tom, že když se dá vlak nahradit autobusem, tak je zbytečné utrácet za rekonstrukci trati?
Třeba (na rozdíl od fanatických železničářů, kteří by chtěli koleje i ke kadibudce) používají hlavu a po náhradě na významnějších tratích neuvažují…
No…ti, co zde občas píší svoje antiželezniční komentáře, hlavu nejspíše nepoužívají.
Koneckonců, kolik lidí vozí osobáky mezi HavlBrodem a Žďárem? Není to náhodou trestuhodné plýtvání penězi, že tam raději nedají ten gumokolisty milovaný autobus? Asi blbost, že?
Ano, osobáky mezi HB a ZR vozí málo lidí.
A nemyslím si, že nové jednotky více lidí přitáhnou. O to víc mě mrzí, že okolo Brna, kde je potenciál vyšší, jezdí i na neelektrizovaných tratích dodnes staré jednotky.
S ohledem na „četnost“ spojení (dopolední „díra“ v pracovní dny, stejně tak v X v podvečer 4,5h „díra“ ve spojení ze ZR do obcí směr HB) se tomu ani nedivím.
I když ani tady si nejsem jist, že při byť mírně vyšším počtu spojů by to bylo lepší.
Škoda, že celá R9 nebude v 1h taktu. „Jen“ úsek Praha – HB.
Regiojet má od 2026 jezdit mezi HB a Brnem v taktu 60/120 min. jako je tomu dnes – na tom se vůbec nic nemění a v budoucnu linka R34 má jezdit v taktu 60 min. celodenně.
Však já píšu, že je škoda, že se na tom nic nemění.
Nějaká budoucí R34 je závislá na existenci VRT = kdo ví kdy, jestli vůbec někdy (resp. mezitím může technicky dožít to, co nyní bude zmodernizováno, takže se zase bude na dlouhé měsíce ta samá trať zavírat? 🙂 )
A mimochodem, nějak to nesedí – na jednu stranu byly pro R9 požadovány jednotky schopné jet po VRT.
Na druhou stranu, s VRT by ta linka měla jezdit v 1h taktu celodenně až po Brno.
Takže změna vysoutěženého konceptu v jeho průběhu?
Novostavba tratě se vzdálila všem sídlům a když navíc zastavíte s rychlíky v Přibyslavi, tak tím z Os odeberete značnou část regionální dojížďky.
Na druhou stranu, ta samá novostavba tu trať zrychlila, takže i ty Os vlaky jedou rychleji než by couraly na té původní jednokolejce provozované před 70+ lety.
Ale O. K., odlehlost nádraží např. v Sázavě je samozřejmě problém.
Já si právě myslím, že tamní náhrada rychlíků autobusem je špatné řešení a k 7měs. tzv. nickolejnému provozu vůbec nemělo dojít.
„Pokud by se příští rok na koridoru něco stalo zejména mezi Prahou a Českou Třebovou, prakticky nebude možné po české síti dojet vlakem z Prahy do Brna.“ // možná bych jen poupravil, že kritický je především úsek Choceň – Česká Třebová
Kriticky je prakticky celý ten úsek.
Díky jednokolejnosti se trať kolín – choceň (přes hradec) vůbec nedá považovat za “záložni”.
Tak problém to samozřejmě bude, nicméně projet se s komplikacemi dá (jakákoliv mimořádnost je problém a ani odklon přes Vysočinu není ideální). Pokud se ale něco stane za Chocní, tak už to v podstatě fakt nepůjde projet (jedině hodně blbě přes Letohrad)
Abych to ještě doplnil, když se stane něco vážnějšího na trati Praha – Choceň, zpoždění se stabilizuje podle mě na nějakých 45 – 60 minutách. Pokud by se to muselo objet přes Letohrad, pod 2 hodiny se podle mě nedostaneme.
Nejsu sice železniční expert, ale 60 minut je více, než přehnaně optimistický scénář.
Desítky minut zpoždění ty vlaky naberou už jen tím, že pojedou místo 140-160 těch 80 a méně.
K tomu pak přidejte prosté zpoždění způsobené kapacitou té tratě (jednokolejka)… a jsme na zpožděních v řádu hodin.
Pravda, vařím z vody, ale když se jednou něco většího stalo u Moravan, tak mám pocit, že ta zpoždění byla kolem 90 – 120 minut, ale to bylo ještě v době „když ten problém začal“, takže si myslím, že jakmile by se to „ustálilo“, bylo by to podle mě méně. Ale samozřejmě, ani ta hodinka není ideální a třeba se skutečně pletu a bylo by to více. Nevím. Ale pořád by to bylo tak nějak průjezdné…
Zažil jsem na začátku 90. let odklon přes Letohrad a Hanušovice. Protože to byl Košičan, měli jsme prakticky všude volno, zdržení bylo jen při přivěšování dieselu v Ústí n/O a odvěšování v Zábřehu. Zpoždění vlaku v Olomouci i tak přesáhlo 2 hodiny. A to tenkrát byla trať z Lichkova do Hanušovice udržovaná, protože tam pravidelně jezdily Os i rychlíky z Prahy. Nejsem si moc jistý, v jakém stavu je teď.
„do Hanusovic“, jsou to ty Hanusovice, ne ta Hanusovice.
Tam je další problém PARDUBICE. Dle informací mají být hotové až příští rok, v době, kdy již bude výluka. Tak snad to stihnou a bude to průjezdný. Další otázka je , jak to bude s modernizací ČT.
V ideálním případě se vymění 2 výhybky na Parníku a 1 odbočná v ČT, zbytek se převede na Metrans jako jejich vlečka. Osobka bude mít 4 hrany což je na ČT dost…:-).
Některé země mají na nádražích modlitebny. U nás by se lidé před jízdou modlili, aby se na jediné zbylé trase z Prahy do Brna, nic nestalo.
Ja stale nechapu, jak tohle SZ muze beztrestne projit. Kdyby se na to vrhli poradne a opravili takto 50-100km trati tak asi ok. Jak tu nekdo psal nez takto opravi posledni usek, muzou se vratit k prvnimu. Pro SZ idealni stav 20-30 let trati bez provozu ktera stejne spolkne klidne 100 mld. Kc. SZ se vlaky na kolejich pletou. Neuveritelna uvaha.
Tezko muzete trestat nekoho za to, ze je lempl. Takovyho cloveka muzete maximalne vyrazit.
Výborně, takže naberte kapacity na jednu monstrakci na 5 roků. A pak jste bez práce a ty kapacity platit přestanete. Pak přijdete za 10 let a ti lidi už všichni pracují jinde.
A úplně ideální je odříznout od kolejí zákazníka, který má asi na 2 až 5 let zavřít. A pak restartovat fabriku.
Následně se vztekat nad tím, že rohlíky se nevozí vlakem.
Toto vse je mozne resit, kdyz se chce….
Kdyby nebyla poslední věta s rohlíky, dal bych plus.
To je cicouruv oblibenej argument.. Rohlíky… Na všechno rohliky.. Po dálnici se vozí rohliky po železnici rohliky letecky snad jenom rohliky…
Ja vim, na ceske zeleznici se dela vse skvele. A kdo rika ze ta kapacita ma prijit jenom z CR? A kdo rika, ze podobne akce by se nemeli dit casteji a tu strojni a technickou kapacitu trvale nevyuzivat k relanemu pokroku abychom pak treba 20 km trati mezi HK a Pce v naproste rovine neflikovali uz 10 let.
Nesmyslné dilema – v dalších letech se podobné „monstrakce“ dají dělat v dalších směrech jízdy.
Mimochodem co loňská monstrakce mezi Brnem a Blanskem? 🙂
Co je to za blbost, spojení Praha-Česká Třebová by šlo z Velkého Oseka přes Chlumec nad Cidlinou-Hradec králové-Týniště nad Orlicí-Choceň, ale tam nevím, jestli se v části trasy může jen s nezávislou trakcí, ani jestli by se tam něco takového ještě vešlo, nemluvě o spojení Havlíčkův Brod-Pardubice Rosice nad Labem-Stéblová-Hradec Králové, kde vím, že mezi Havlíčkovým Brodem a Pardubicemi musí být lokomotiva nezávislé trakce
Tak kapacita té traťě se s koridorem nedá srovnat. Zejmena proto, ze je ve vetsi casti jednokolejna 🙈
Tak kapacita té traťě se s koridorem nedá srovnat. Zejmena proto, ze je ve vetsi casti jednokolejna 🙈
No a když se to přeruší v úseku Choceň – Ústí či Ústí – Třebová, tak v Chocni s těmi vlaky, odkloněnými přes Hradec a Týniště, budete dělat co?
Co by s nimi dělal? Tak moc jich tam nebude. Pochybuji, že tam pro ně budou víc než 3 koleje.
no to jsi napsal blbost. Přes Hradec to je absolutně kapacitně špatné. A co pak až to přijede do Cocně. Pak do Ustí to je ten špun. Jedině že by to poslali z Tynište na Letohrad ale to jsou dvě uvratě a taktéž neprujezdné kapacitně
A hlavně bez drátů (Týniště – Letohrad).
To je výzva: zkuste to bez drátů, milý Marconi, teda vlastně „milí dopravci“ 🙂
Při tomto zoufalém opatření by se mělo opravit co nejvíce úseků najednou. Jinak se z toho vytrácí jediná výhody té nickolejnosti a to je kratší doba výluky, pokud s tím začnou zase jindy znova…
Takže tady bude skoro celý rok přerušený provoz kvůli jednomu mezistaničnímu úseku. Ta trať mezi Kolínem a Židenicemi má však kolik, 30 úseků? Nebo ještě víc? Takže až se to za 30 let opraví, budeme začínat odznovu a výluky pro cestující na této trati vlastně nikdy neskončí? Pokud na té trati je nickolejný provoz, mělo se to využít k opravě delšího souvislejšího úseku. Chápu, že Žesnad nechtěl 2 různé nesouvislé úseky, to opravdu blbost je. Měl být delší souvislý úsek.
I ty dva úseky by dávaly větší snysl než jeden. Kolik se toho do Žďáru vozí, že by se to neprotáhlo přes Bystřici nebo VelMez?
Otázku jste položil nepřesně – má být: Kolik se toho vozí do Sázavy, Žďáru, Ostrova, Skleného a Křižanova, aby se to neprotáhlo přes VelMez (který bude dotčen i tím, že i do něj by nákladní vozy musely dojet od Jihlavy a ne od Brna, protože po t-240 to taky nepůjde) ani přes Bystřici.
… plus jste při této sugestivní (v očekávání nízkého čísla či dokonce bez očekávání konkrétního čísla s apriorním předkládáním postoje „určitě málo“) otázce opomněl, že tak jako tak by se při uzavřeném úseku Přibyslav – Pohled nedostalo na Žďársko nic ve směru od H. Brodu.
Dostalo, přes Třebovou nebo Studenec.
Čili obojí značnou oklikou.
Jako v té pohádce: Ať si nestěžují (Cargo), ale ať (za tu vražednou okliku v dieselu) platí!
Hodláte provést něco podobného s vlakem u Skutče? Traťová třída B2 znamená přeložit.
https://zdopravy.cz/navigace-navedla-na-tachovsku-ridice-kamionu-na-mostek-pres-mzi-vuz-tam-uvizl-127427/
Když Samospráva řekne ne, tak co SŽ zmůže, nezapomeňme na organizace
No jo, musí se to pro Jančuru opravit, aby si tam nové Pesy hned nerozbil. Sorry jako.
Nebojte se, ta trať je rozmlácená na tolika místech, že si tam pesy rozbije i tak. 🤣
Ne, určitě to neopravují kvůli Jančurovi, ale kvůli tomu, že je to místy fakt hnus.
Ždár – HB a Okrouhlice – Golčův Jeníkov stojí zato. I ten úsek Vlkov – Křižanov
Až na to, že Golčův Jeníkov (mimo) do Vlkova (mimo) je už komplet hotový.
A že jsme si nevšimli?
Oprava, Vlkaneč.
Ummm. Kéž by. Vlkaneč (včetně) – Světlá – Okrouhlice (včetně) nic, Havl. Brod (mimo) – Žďár (mimo) a Křižanov (mimo) – Vlkov (včetně) je pořád tankodrom. 😀 Už aby ta doba, kdy Golčák až Vlkov bude hotov celý, byla. 😀
Záměna Vlkova s Vlkančí.
Ještě vymyslet, proč se o té opravě psalo ještě před vyhlášením soutěže na R9. Uničovku zdemoloval Jančura jak?
Tu žlutou mlhu před očima by asi měl řešit lékař 🙂 . A na očním to nebude.
Ta trať 230 + 250 se opravuje tak dlouho, že při prvním zadání prvního úseku nikdo nemohl tušit, že Jančura vyhraje jakousi soutěž.
Ta trať nebyla „zvyklá“, že po ní jezdily vlaky 2500 tun….dovedu si představit, jak se na trati podepsaly odklony za dobu trvání stavby Bezpráví..
No, konečně se došlo k tomu že vlaky na kolejích jenom překážejí… 🙂
Tyhlety aféry každého jenom otravují. Já bych všechny ty koleje a vlaky zakázala.
Dobrá Správa, 666 let
Ta ironie, že náročnější úsek Vlkov – Řikonín (vícero velkých viaduktů) měl nickolejný provoz jen 2měsíční kvůli tunelům, zato v další rok, při rekonstrukci samotných kolejí, se jezdilo normálně jednokolejně.
Totéž platí pro (ale technicky méně složité) ostatní, již rekonstruované úseky tratí č. 230 či 250.
… a to vyjádření o „vyzkoušení nickolejného provozu mezi Brnem a Blanskem“ je od Dobré (?) správy pokrytecké – no právě – roční nepříjemnosti s přesedáním do vlaků.
Plus o tom, že „vyšli vstříc nákladním dopravcům, takže úsek Přibyslav – Pohled bude sjízdný“ – to je hodně menšinové vyjití vstříc, protože řeší jen obsluhu Žďárska, ne však možnost tranzitní dopravy.
Jaké jsou parametry trati 250, která by dle mapy mohla sloužit pro nákladní dopravu jako objízdná trasa s dieslovými lokomotivami?
Jiná věc je, proč se nudělá rekonstrukce celé trasy od Žďáru nad Sázavou do Tišnova.
Však krom Ostrovy nad Oslavou a dotčeného úseku Vlkov (včetně) – Křižanov už jsou všechny úseky mezi ZR a Tišnovem po rekonstrukci ne?
Není Tišnov – Řikonín.
Nesouhlasím, svršek v tomto úseku je z roku 2012 a dokonce je zavedena i rychlost V130, naproti tomu svršek v Ostrově je z roku 1975.
Ostrov snad ani není v přípravě, nebo se pletu?
To asi myslíte buď trať 240 (přes Třebíč) nebo 251 (stará tišnovka), ne? Myslím že ta první je taky ve výluce a druhá prakticky nepoužitelná.
Chybí jen úsek Křižanov – Vlkov u Tišnova. Zbytek by byl rekonstrukce rekonstruovaného.
Za ten výraz by si někdo zasloužil nickorunovou odměnu.
SŽ to používá jako odborný termín.
Jezdí-li vlaky po dvou kolejích, jde o provoz dvoukolejný. Když jezdí vlaky po jedné koleji, jedná se o provoz jednokolejný. V obou případech však jde o pohyb vlaků, tedy o nějaký provoz. Co se asi provozuje při tzv. „nickolejném provozu“, když není kudy jet, napadne zmateného laika. Jak naznačuje slovo „nickolejný“, hemží se tam asi nanejvýš stavební stroje, ať už po štěrku nebo po oholené pláni. Hantýrkový termín „nickolejný“ se začal používat za normalizace a udržel se kupodivu až dodnes, přičemž se společně s jinými obskurními novotvary dosti vžil. Jde o takový svéráz národní železnice. Ale mohlo by být i… Číst vice »
„svéráz národní železnice“
To by byl super název pro film 🙂 ani by se nemusel odehrávat v Rusku, jako předešlé „Svérázy“, naše železnice by námětů poskytla až příliš hodně.
Aspoň nejsem sám, kdo si „jakobyování“ v české řeči všiml. Přijde mi, že to nikdo neřeší a třeba na pracovní schůzi slyším během hodiny třeba 1000x slovo „jakoby“.
A používají to jak vysokoškolsky vzdělaní lidé tak i s nižším vzděláním. A nevědí o tom.
Když se přihodí slovo „v podstatě“, tak je ta pracovní schůze naprosto dokonalá.
Vypadá to líp, než termín provoz zastaven.
A teď si vemte „vyměnili vadnou kolej“ ve vazbě na „provoz jednokolejný“…
Tak bezkolejný provoz by jsi tak neřinčel, ale je to věc názoru… ostatně člověk si zvykne…
Pokud by to za tu dobu opravili mezi Žďárem a Brnem celé tak ok ale opět tak malý usek to je fraška..
Souhlasím. Považuji to z pohledu dopravců a cestujících za špatný nápad. Až opět dojde na 1.koridoru k MU, nebude kudy to objet.
Pokud by opravili celý úsek najednou alespon 50 km mebo 70 km tak souhlas ale pokud zase jen kousek a někdy dojde znovu k zastavení provozu tak je to šílené a lepší jednokolejny provo určitě zanechat!
Ano.Souhlas.
Ideálně se s dopravci nebavit. Ani s firmami okolo trati – my vám prostě zavřem příjezd a basta, padlo rozhodnutí od stolu a vy nejste v tabulkách. Za tohle vás každý pochválí.
A když se takto každý rok opraví jeden úsek, bude ani ne za 20 let celá trať krásně opravená 🙂
20 let se bude jezdit autem a už na vlak lidi zapomenou
Autem? JEn ti nejbohatší elektroauty
Elektroauta zlevňují a ojetá budou velmi brzo stát stejně, jako ojeté spalováky a přitom se na ně budete moct mnohem líp spolehnout, protože si musíte udělat hlavně inspekci baterky přes diagnostiku, ale u spalováku je toho mnohem víc, co mohl majitel zanedbat a nedozvíte se to.
ha ha
A další reko už nebude potřeba, neb cestující se zařídí jinak…
Cestující ano, nicméně náklad jaksi bude nutné vozit stále. A přesun všeho na silnici není zrovna šťastné řešení.
Neustále se něco zavírá a sypou se obrovské prachy do modernizací, ale reálný dopad těchto modernizací je jenom údržba a přináší jen mizivé nebo žádné zlepšení pro cestující (tolik potřebné zvýšení cestovních rychlostí)
Viz modernizace Blansko – Brno, Smíchov – Radotín nebo roční výluka kvůli modernizaci zabzař v Brně.
Co je špatně v úseku Smíchov – Radotín?
Špatné to není, jen říkám, že to z pohledu cestujícího nepřinese žádné zvýšení rychlosti. Je to „jen“ desítky let zpožděná modernizace ve stávající stopě.
A do jaké stopy byste tento úsek chtěl přenést? Je to rovné skoro jak pravítko, rychlost se zvýšila (ačkoliv to nebyl hlavní důvod rekonstrukce), v Radotíně budu moct snadno bezbariérově nastoupit aniž bych běhal kolejištěm, vlečka má na mostě svou oddělenou kolej a od Chuchle je čtyřkolejka s možností předjetí. Když jsem tam jezdil pravidelně, dost často jsme v Radotíně 10 minut čekali na předjetí zpožděným rychlíkem. A když vidím ty naše poloperonizované koridory z roku 2003, skoro jsem rád že se to nedělalo o moc dříve.
No špatné je především to, že ani po 3 letech není hotovo. Teď zase už měsíc výluka v Chuchli, to to neumíte udělat naráz, vy „pracanti“ ?Jak dlouho vám bude trvat tímhle tempem celý úsek do Berouna – 30 let? 40 let?
Vždyť tam byla nějaká mimořádnost každý týden… dvakrát? Ta trať se sypala.
Mimochodem rozbitý chodník po opravě také nepřinese vyšší rychlost chůze.
… a bude se moci začít znova na tom prvním úseku.