Vlaky v Praze nabíraly zpoždění kvůli poruše vedení, stojí i Masarykovo nádraží

Praha hlavní nádraží. Foto: Jan SůraPraha hlavní nádraží. Foto: Jan Sůra

(aktualizováno 12:00) Provoz na tuzemské železnici opět v sobotu komplikovala porucha trakčního vedení u stanice Praha – Vršovice a na

26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
VRT

Tenhle článek nastavit na každý den na 5:00.
Je to sabotáž naftové lobby? Nebo je jen ŽUP tak v háji?

Honza

Dneska opět Wilson průser-Egrensis +70.Včera jsem si vychutnal také Egrensis+70 a dnes Krakonoš + 53.Šel jsem domu.Prý porucha Zabřaz.Takhle to opravdu ale nejde.

Radek

…a dnes se to na Mas. n. opakuje.

Asdf

Zrovna na dnešek jsem si naplánoval cestu do Bruselu na Včasnou jízdenku a zrovna na EC Alois Negrelli. Prostě pech no. Ale bral jsem to dobrodružně. EC mělo nakonec jen 165 minut zpoždění a v Berlíně jsem chytl zpožděný ICE do Kolína, takže jsem si nakonec ještě stihnu prohlédnout Kolín a do Bruselu jsem dorazil v 21:36 místo 17:36. Právě to tady z něj píšu 🙂

železničář v důchodu

To by Vám nakonec mohl vlastně ještě závidět i organizátor nedávno v jiném textu popsaného rodinného výletu …

patology_chef

Aniž bych chtěl nějak rýpat do SŽDC a její schopnosti udržet železnici provozuschopnou (ironie), dovolil bych si upozornit, že dnes v noci v Praze poprvé tento podzim mrzlo. Čili dnes ráno se zima zeptala, co jsme dělali v létě 😉

lukas

To není kvůli přestavbě nádraží. Hlavní část přestavby ve Vršovicích teprve začne a pak to bude pravidelně.

martin k

A za zpožděni můžou ČD, aneb nejhorší nadávka? SŽDC.

Petr.R

čd, protože oni se staraly o ty dráty, než založily sždc. Je to setrvačnost, třeba projekty se značí jako čd, ještě za stara.

K.S.

A nemají tyto poruchy souvislost s tím že se ve Vršovicích přestavuje? Ať už tedy z důvodu stavebních prací, nebo toho že se na dráty před nimi možná nesahalo.

Matěj

Stržená kolej? 🙂

Petr.R

trolej spadla na kolej.

jouda

A pak někomu povídejte něco o výhodách železnice. Včera hned několik problémů kolem Pardubic, dnes zase od rána u Prahy. Takže výsledkem byly včera 1-3 hodinové zpoždění mnoha spojů a dnes skoro to samé, resp. se rovnou odříkalo v celé trase, např. první dva rychlíky do HK vůbec nejely. Tak to zrovna není dobrá vizitka. A to je teprve podzim, ještě ani pořádně nemrzne.

Michal

Tohle je fakt nešťastný místo. Troleje z doby krále klacka (namísto bran všechno na lanech), bez větších investic „bo tam bude koridor“ a ten tam bude až příští rok.

Milan

Ale brzy se snad ušetří 7 minut při cestě do Plzně, stálo nás to asi 7 miliard Kč…

K.S.

Nojo, jenže 7 minut na 10 vlacích denně je ročně 25 500 minut, neboli 425 hodin, za deset let je to 4250 hodin a zcela jistě se bavíme o mnohem větším počtu vlaků, takže ta úspora tak zanedbatelná nebude. Navíc toto jsou jen časové úspory pro dopravce, pokud těch 10 vlaků každý poveze jen 100 lidí, tak je to za deset let 425 000 hodin a samozřejmě ten tunel bude mít i jiné, další efekty než jen časovou úsporu. Navíc to umožní pokračovat dále ve vyšší rychlosti a to bude pak ne 7 ale třeba 7+2+10+5+2… až po Prahu a… Číst vice »

Milan

Mnohem důležitější než ušetřených pár minut je pro cestující právě spolehlivost. Každé větší zpoždění je velmi stresující, zvlášť pokud používáte veřejnou dopravu služebně. Každá mimořádnost má velký vliv na reputaci veřejné dopravy.
Co se týče tunelu, když do tunelu vnikne neoprávněná osoba (sprejer) – kompletní zastavení dopravy na koridoru a desítky minut zdržení. Zranitelnost dopravní cesty v tunelovém úseku bude určitě větší než na trati dosavadní.

J.L.

Jasně. To radši „prožereme“ 6 miliard ročně za populistické dotované slevy.

Milan

Máte pravdu, pijavice ze státního rozpočtu je třeba nechat vyhladovět a zlikvidovat…
Neziskové organizace hospodařily v roce 2016 s více než 58 miliardami korun. Od státu získaly třetinu této částky. https://zpravy.aktualne.cz/domaci/neziskove-organizace-ziskaly-58-miliard-kolik-jim-prispel-st/r~959bc916ddea11e8b1a40cc47ab5f122/

J.L.

Odkdy neziskové organizace dotují jízdné pro studenty a seniory?

Grossák

Brzy se ušetří čas i tady. 2021.

ApolloXI.

Z doby krále klacka rozhodně ne. Spíše z doby modernizace stanice – a to zas není až tak dávno. Jen ty izolátory už mají svou životnost za sebou, což je dost často důvod, proč to padne k zemi. Pořád je to ale jen zařízení, které se může porouchat, stejně jako člověk nebo cokoliv jiného, to se prostě stává.

korci

Ale no tak. Na slinicích máte denně smrťák, o zablokovanejch dálnicích a zácpách ani nemluvě. Pokud neposloucháte Zelenou vlnu, tak o tom nevíte. Ale jakákoliv mimořádnost na železnici si vyžádá mimořádné zpravodajství.

noerf

Na silnici je vice dopravnich prostředků a každá mimořádnost se dá objet. Na železnici to obvykle nejde, nebo pouze částečně. A bohužel zatím není upřesněn důvod spadlé troleje a v dané lokalitě je další porucha, i když pravděpodobně nemají souvislost.

K.S.

Pokud se můžu odkázat na k-report, údajně prasklo lano nesoucí všechny trolejové dráty
k-report. net/presmerovani/?prispevek=3988470

A druhé porucha je na Masarykově nádraží
k-report. net/presmerovani/?prispevek=3988515

Vršovice jsou prostě dané tím že se, jak jsem si myslel nahoře, na ně moc nesáhlo protože přestavba. Takže skoro to stejné jako v Brně, kde se dojížděl Hlavas až tak že to dál už nejde a musí se do něj hrábnout aby se vůbec jezdilo.

železničář v důchodu

“ Ale jakákoliv mimořádnost na železnici si vyžádá mimořádné zpravodajství“
V případech přerušení osobní dopravy s dost výraznými negativními dopady pro cestující veřejnost bych jakékoli publikování relevantních informací o nich rozhodně nepovažoval za něco nepatřičného – nehledě k tomu, že o ně asi nezřídka žádají samy informační útvary dopravců a možná i tiskový útvar SŽDC, jestliže se příčina nachází na straně dopravní infrastruktury.