Dopravci Infrastruktura Železnice

Vlaky v Praze nabíraly zpoždění kvůli poruše vedení, stojí i Masarykovo nádraží

Praha hlavní nádraží. Foto: Jan Sůra
Praha hlavní nádraží. Foto: Jan Sůra

(aktualizováno 12:00) Provoz na tuzemské železnici opět v sobotu komplikovala porucha trakčního vedení u stanice Praha – Vršovice a na Masarykově nádraží. Vlaky kvůli tomu nabíraly velká zpoždění.

Důvodem bylo prasknutí nosného lana mezi stanicí Praha – Vršovice a vinohradskými tunely. Kvůli tomu, že spadlo vedení i na koleje, nemohly z Vršovic přes tunely jet ani vlaky s dieselovými lokomotivami. Dopravci museli zrušit řadu spojů, jiné vyjely s mnohahodinovým zpožděním.

Podle stránek Českých drah potrvá omezení nejméně do poledne. Například expres do Žiliny v 5:24 odjel téměř tři hodiny později, první ranní expres do Berlína má plánované zpoždění přes tři hodiny. V případě vlaků do Českých Budějovic vlaky nezačínají v Holešovicích, ale jedou odklonem přes Libeň do Hostivaře. Aktuálně se provoz začíná vracet už do normálu.

Po deváté hodině se zastavil provoz i na Masarykově nádraží. Podle stránek Pražské integrované dopravy linky S zajíždějící na Masarykovo nádraží končí a začínají o stanici dříve, tedy v Libni, Vysočanech nebo Holešovicích. V půl dvanácté byl provoz obnoven.

Jde o další poruchu trakčního vedení v Praze za poslední měsíc, která měla takový dopad na provoz. Před dvěma týdny podobně paralyzovala provoz stržená trolej v Vršovicích.

26
Diskuze

avatar
10 Komentáře
16 Reakce na komentáře
0 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
19 Autoři komentářů
železničář v důchoduVRTHonzaRadekAsdf Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
VRT
Host
VRT

Tenhle článek nastavit na každý den na 5:00.
Je to sabotáž naftové lobby? Nebo je jen ŽUP tak v háji?

Honza
Host
Honza

Dneska opět Wilson průser-Egrensis +70.Včera jsem si vychutnal také Egrensis+70 a dnes Krakonoš + 53.Šel jsem domu.Prý porucha Zabřaz.Takhle to opravdu ale nejde.

Radek
Host
Radek

…a dnes se to na Mas. n. opakuje.

Asdf
Host
Asdf

Zrovna na dnešek jsem si naplánoval cestu do Bruselu na Včasnou jízdenku a zrovna na EC Alois Negrelli. Prostě pech no. Ale bral jsem to dobrodružně. EC mělo nakonec jen 165 minut zpoždění a v Berlíně jsem chytl zpožděný ICE do Kolína, takže jsem si nakonec ještě stihnu prohlédnout Kolín a do Bruselu jsem dorazil v 21:36 místo 17:36. Právě to tady z něj píšu 🙂

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

To by Vám nakonec mohl vlastně ještě závidět i organizátor nedávno v jiném textu popsaného rodinného výletu …

patology_chef
Host
patology_chef

Aniž bych chtěl nějak rýpat do SŽDC a její schopnosti udržet železnici provozuschopnou (ironie), dovolil bych si upozornit, že dnes v noci v Praze poprvé tento podzim mrzlo. Čili dnes ráno se zima zeptala, co jsme dělali v létě 😉

lukas
Host
lukas

To není kvůli přestavbě nádraží. Hlavní část přestavby ve Vršovicích teprve začne a pak to bude pravidelně.

martin k
Host
martin k

A za zpožděni můžou ČD, aneb nejhorší nadávka? SŽDC.

Petr.R
Host
Petr.R

čd, protože oni se staraly o ty dráty, než založily sždc. Je to setrvačnost, třeba projekty se značí jako čd, ještě za stara.

K.S.
Host
K.S.

A nemají tyto poruchy souvislost s tím že se ve Vršovicích přestavuje? Ať už tedy z důvodu stavebních prací, nebo toho že se na dráty před nimi možná nesahalo.

Matěj
Host
Matěj

Stržená kolej? 🙂

Petr.R
Host
Petr.R

trolej spadla na kolej.

jouda
Host
jouda

A pak někomu povídejte něco o výhodách železnice. Včera hned několik problémů kolem Pardubic, dnes zase od rána u Prahy. Takže výsledkem byly včera 1-3 hodinové zpoždění mnoha spojů a dnes skoro to samé, resp. se rovnou odříkalo v celé trase, např. první dva rychlíky do HK vůbec nejely. Tak to zrovna není dobrá vizitka. A to je teprve podzim, ještě ani pořádně nemrzne.

Michal
Host
Michal

Tohle je fakt nešťastný místo. Troleje z doby krále klacka (namísto bran všechno na lanech), bez větších investic „bo tam bude koridor“ a ten tam bude až příští rok.

Milan
Host
Milan

Ale brzy se snad ušetří 7 minut při cestě do Plzně, stálo nás to asi 7 miliard Kč…

K.S.
Host
K.S.

Nojo, jenže 7 minut na 10 vlacích denně je ročně 25 500 minut, neboli 425 hodin, za deset let je to 4250 hodin a zcela jistě se bavíme o mnohem větším počtu vlaků, takže ta úspora tak zanedbatelná nebude. Navíc toto jsou jen časové úspory pro dopravce, pokud těch 10 vlaků každý poveze jen 100 lidí, tak je to za deset let 425 000 hodin a samozřejmě ten tunel bude mít i jiné, další efekty než jen časovou úsporu. Navíc to umožní pokračovat dále ve vyšší rychlosti a to bude pak ne 7 ale třeba 7+2+10+5+2… až po Prahu a… Číst vice »

Milan
Host
Milan

Mnohem důležitější než ušetřených pár minut je pro cestující právě spolehlivost. Každé větší zpoždění je velmi stresující, zvlášť pokud používáte veřejnou dopravu služebně. Každá mimořádnost má velký vliv na reputaci veřejné dopravy.
Co se týče tunelu, když do tunelu vnikne neoprávněná osoba (sprejer) – kompletní zastavení dopravy na koridoru a desítky minut zdržení. Zranitelnost dopravní cesty v tunelovém úseku bude určitě větší než na trati dosavadní.

J.L.
Host
J.L.

Jasně. To radši „prožereme“ 6 miliard ročně za populistické dotované slevy.

Milan
Host
Milan

Máte pravdu, pijavice ze státního rozpočtu je třeba nechat vyhladovět a zlikvidovat…
Neziskové organizace hospodařily v roce 2016 s více než 58 miliardami korun. Od státu získaly třetinu této částky. https://zpravy.aktualne.cz/domaci/neziskove-organizace-ziskaly-58-miliard-kolik-jim-prispel-st/r~959bc916ddea11e8b1a40cc47ab5f122/

J.L.
Host
J.L.

Odkdy neziskové organizace dotují jízdné pro studenty a seniory?

Grossák
Host
Grossák

Brzy se ušetří čas i tady. 2021.

ApolloXI.
Host
ApolloXI.

Z doby krále klacka rozhodně ne. Spíše z doby modernizace stanice – a to zas není až tak dávno. Jen ty izolátory už mají svou životnost za sebou, což je dost často důvod, proč to padne k zemi. Pořád je to ale jen zařízení, které se může porouchat, stejně jako člověk nebo cokoliv jiného, to se prostě stává.

korci
Host
korci

Ale no tak. Na slinicích máte denně smrťák, o zablokovanejch dálnicích a zácpách ani nemluvě. Pokud neposloucháte Zelenou vlnu, tak o tom nevíte. Ale jakákoliv mimořádnost na železnici si vyžádá mimořádné zpravodajství.

noerf
Host
noerf

Na silnici je vice dopravnich prostředků a každá mimořádnost se dá objet. Na železnici to obvykle nejde, nebo pouze částečně. A bohužel zatím není upřesněn důvod spadlé troleje a v dané lokalitě je další porucha, i když pravděpodobně nemají souvislost.

K.S.
Host
K.S.

Pokud se můžu odkázat na k-report, údajně prasklo lano nesoucí všechny trolejové dráty
k-report. net/presmerovani/?prispevek=3988470

A druhé porucha je na Masarykově nádraží
k-report. net/presmerovani/?prispevek=3988515

Vršovice jsou prostě dané tím že se, jak jsem si myslel nahoře, na ně moc nesáhlo protože přestavba. Takže skoro to stejné jako v Brně, kde se dojížděl Hlavas až tak že to dál už nejde a musí se do něj hrábnout aby se vůbec jezdilo.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

“ Ale jakákoliv mimořádnost na železnici si vyžádá mimořádné zpravodajství“
V případech přerušení osobní dopravy s dost výraznými negativními dopady pro cestující veřejnost bych jakékoli publikování relevantních informací o nich rozhodně nepovažoval za něco nepatřičného – nehledě k tomu, že o ně asi nezřídka žádají samy informační útvary dopravců a možná i tiskový útvar SŽDC, jestliže se příčina nachází na straně dopravní infrastruktury.