Vlaky na „Mšence“ začnou od konce října jezdit jen o víkendech, kraj i obce ušetří

Železniční stanice Mšeno. Foto: Marie Čcheidzeová, Wikimedia CommonsŽelezniční stanice Mšeno. Foto: Marie Čcheidzeová, Wikimedia Commons

Oproti předchozí dohodě přibude jeden pár spojů z Mladé Boleslavi do Katusic.

182 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
petr

zajedno bych rád viděl,kdo s tím vůbec na podzim a v zimě bude o víkendech jezdit??zajedno pokud se to vůbec povede v sobotu rozjezdit!po týdnu to bude pěkně zapadaný listím,v zimě zafoukané sněhem,bude li nějaký,nebo po větru stromy…traťovka k tomu údajně nemá techniku,aby to v pátek projela.takže to bude docela zajímavý

Michael

Nahrada vlaků autobusy není tak samozřejmě lepší. Bicykl mi do busu nevezmou. Aspoň že ty vijendy nechali.

Kreketuse

Při pohledu na mapu bych doporučoval v pracovní dny zhruba čtvrtinu zastávek projíždět– například nejbližší 4 stanice okolo Mšena (2 západně a 2 východně). Pokud by to mělo navíc nějaký pozitivní dopad na úsporu v oběhu souprav, potom je to jasná volba. Většina zbylých zastávek by už měla vzhledem k osídlení použitelnou polohu.

Kreketuse

V tomto případě nejspíš mohli mínusovat nejen šotouši ale i rušiči lokálek. Jedněm se nelíbí vynechávání zastávek a druzí tuto trať nechtějí v provozu. S těmi lze souhlasit více. Navržený koncept by byl funkční pokud by jim mšeno mělo alespon 3x více obyvatel.

petr

sice se říká-koho chleba jíš,toho píseň zpívej,ale já to,jako zaměstnanec,vidím na pomalý ale jistý zánik dopravy!viz Bakov-Bousov…jako přes kopírák!

Mvek

Neexistuje nějaká důvěryhodnější analýza na to, jak moc změny jízdních řádů snižují poptávku na této trati, aby to nebyly jen názory těch či oněch? Protože ve Mšeně je opravdu nádraží hned u ZŠ. K lékaři, zubaři a do lékárny nebo obchodů je to buď od autobusu asi blíž, nebo tam stejně nejezdí moc lidí, totéž domov seniorů. Ale tedy načasování na vyučování v ZŠ bych viděl jako stěžejní pro spádové obce. Jestli má místní ZŠ školní autobus, pak to samozřejmě asi moc nepomůže, protože vlakem nenahradíme vesnice, kde není trať do nějakého kilometru a autobusem pak už asi není problém… Číst vice »

Mvek

Zapomněl jsem ještě, že je to alternativní spojení Mělník – Mladá Boleslav, a to do města, ne na hlavní nádraží, bez přestupu. Tedy ano, o 10 km (a nějaké ty peníze tedy) delší, o 28 minut časově delší a oproti autobusu o 37 minut delší, takže tady přesně je zas škoda, že se trochu trať nezrychlí, ale pořád ještě to někoho při správné pobídce může přitáhnout.

svojsin

Tak to těm vesnicím navrhněte (nějaký váš zcela konkrétní návrh autobusů), nakonec zjistíte , že ve většině časových poloh v kladiva stejně jedete.
Takže vzhledem k tomu, kolik je vzhledem k osídlení reálné dostat lidí v této relaci do VHD, není důvod vymýšlet důvody pro to, aby jel za každou cenu vlak, tedy násobně dražší dop. prostředek a k tomu tam tahat min v rozšířené špičce ještě autobusy.

none

Jeste ze se do trati nenainvestovali miliony… 😀
Letos jsme byli ve Msene 2x. Jednou pres Melnik a jednou Kokorinskym rychlikem. Pokazde jsme si vezli kola.
Urcite je ekonomictejsi misto lokalek, ktere nekdy stavi mimo obec, vypravit autobus. Ale tam se s prepravou kol moc nepocita. I kdyz zrovna ve Msene jsme videli jeden autobus co tahl nejaky prives na kola.

Frantisek

Velký Borek – trať v obci. Mělnická Vrutice – trať v obci. Hleďsebe, Lhotka – trať v obci. Nebužely – trať při okraji obce. Kanina by šla za ty miliony přeložit, kdyby… Mšeno – trať po okraji obce. Nejhůře je na tom Mělník, tam by záleželo spíše na organizaci MHD. Jestli on ten problém není hlavně v navyklém myšlení…

svojsin

Kanina – daleko na vlak, Nebužely – za obcí, Řepín bez vlaku,
Střemy daleko na vlak.
Možnost táhnout bus mimo Lhotku po hlavní silnici.
Přepravní proud není logicky příliš silný, potřeba provozovat zároveň vlak v tzv ZDO žádná a nejen ekon. nevýhodná.

Mvek

Ano a hlavně Kanina je kilometr od Kaniny i Velkého Újezdu, to nic není, to chodí hromady lidí na vlak (příklad Břežany II v návaznosti na Rostoklaty na S1, tam je to i dál). Jen mít chodník/cyklostezku vedle silnice, bezpečnou i za blbého počasí.

svojsin

Ano , udělejte další drahé úpravy, aby pak za den jelo o 0 – 0,5 člověka na spoj více.
A další pojedou autem, protože vám na váš model nepřistoupí.

Celá ta oblast cca od Kaniny je jen o turistice, jestli tam bude podchycená a jak.
Střemy apd. jsou jen o „ZDO“
ZDO tam bude vozit spíš malé počty lidí, protože kde nic není…..

Mvek

Ano, jestli se to nezměnilo, Sdružení Obcí Kokořínska tam organizuje dopravu údolím, kdy jezdí i nosič na kola. Netuším, jak to v praxi funguje, stojí, a jak to zdržuje.
Ale údolí je dost problematické pro IAD, cyklisty a autobusy najednou, takže tam není dobré moc spoje přidávat. Tedy cyklisty bych opravdu směroval do Mšena, pak to krásně můžou různými variantami sjet do údolí a pokračovat na Dubou nebo Mělník.

Michael

Jojo, s kolama je problem i v případě vyluky např. Žďarec-Hlinsko. Z vlaku mne vyhodili a do autobusu nenaložíli, i když jsem na něj vlastně měl jízdenku.

Jelen

Kdyby náhodou někdo nevěřil:
https://ibb.co/sJrShfQ

Fotografie z letošního léta a je pořízena v pracovní den (ano, jela regína, i když tam v kladiva mají jezdit 810). Tak takhle vypadá ten mnohými vysněný „nezájem“ o vlaky ve Mšeně.
Většina sedaček ve vlaku obsazena, vlak odpoledne zpátky do ME byl ještě plnější.

Jelen

Mínusovat si můžete jak chcete, ale photoshopem jsem to opravdu nevytvořil.

55p

Skupinka o 10 osobách, to je na Mšence tak velká událost?

Svojšín

Pro Jelena ano, nekazte mu radost.

55p

Je pravda, že když jsme tam jeli s turisťákem, tak jsme byli i větší skupina… ale tehdy byla ta celoroční NAD.

Jelen

Ne. Jen vyvracím vaše opakované lži. Vy žádný důkaz pro ty své nemáte.

svojsin

Ten kdo tam jezdil a to i mimo sezónu ví, že lžete vy.

PvvS

Vyvezl celý příbuzenstvo…

Jelen

Tam není vidět všechno, to jsou jen ti, co nastupují. Jak jsem říkal, většina sedaček ve vlaku byla obsazena.

Svojšín

Že tam v létě jezdí turisti tady nikdo nevyvracel. I v té době jde hlavně o Pá – Ne.

Jelen

OK, tohle zrovna turisti opravdu byli, ale obce mezi Mělníkem a Lhotkou ten vlak skutečně využívaly. Rozhodně mnohem víc, než nějaké autobusy.

petr

nojo,ale to bylo léto…a co zbytek?

Krtek

Jako takhle, co si budeme, trasování tratě je pro většinu vesnic úplně naprd – zastávka v polích uprostřed mezi dvěma vesnicemi, do obou daleko. Jsem ze Mšena, osm let jsem dojížděl na Mělník do školy, a už tehdy jezdil vlak v úplně debilní dobu, takže bylo zkrátka jednodušší (nikoli vždycky rychlejší a rozhodně ne pohodlnější – hodinu deset přes Byšice a ještě na stojáka) jet autobusem. Jako příklad uvedu, že vyučování končilo nejdříve v 11:40, vlak jel v 11:40, první autobus sice až ve 13:20 ale co se dalo dělat… Později když jsem jezdil do Prahy na vejšku, byl naopak… Číst vice »

Jelen

Na druhou stranu, nádraží je ve Mšeně mnohem blíž ke škole, než autobusová zastávka na náměstí. Když to jezdilo každé dvě hodiny, tak vlaky kolem druhé odpoledne na oba směry byly plné školáků. Předpokládám, že vlak před osmou do Mšena byl vytížen podobně. Ono fakt stačí jen udělat kvalitní JŘ, místní minibusové linky (689, 693) na vlaky navázat a pak to bude jezdit plné. S tím, co tam jezdí v kladiva teď, se nedivím, že to pro mnohé není použitelné.

Krtek

S tím souhlasím, je to všechno jen o JŘ a návaznosti. Ono na Mělníku přebíhat z autobusáku na vlak taky nic moc, v Boleslavi jsem to snad ani nikdy nezkoušel 🙂

55p

No a celé to bude znamenat kolikamilionový zásek do rozpočtu krajů a obcí? 🙂

Dos22

Holt kvalitní ZDO něco stát bude, ale ono je jednodušší všude nalákat autobusy, než se zamyslet, jak by to šlo lépe.

Dos22

Naflákat*

svojsin

Pokud by vlaky nejely „přes zimu“, mohlo být o víkendu více spojů a večerní spoj v kladiva z Mělníka.

Jelen

Jenže tady nejezdit přes zimu odporuje zdravému rozumu. Nebo je snad CHKO Kokořínsko v zimě nepřístupná a nikdo tam v zimě nebydlí, nebo co? Proč si pořád trváte na tomto nesmyslu?

svojsin

Tak znovu: Bylo by tam při zmíněné variantě více spojů (pro domácí, co tam bydlí!! ) a turisti jezdí mimo sezonu minimálně.

Mvek

Třeba malý, když by se zřídily jen lokálnější autobusové linky a omezily ty delší. Navíc to bude zelenější (pochybuji, že někdo do Mšena postaví trolejbus, a bateriové samozřejmě pomůžou též zelenosti, no ale uvidíme) a na to se bude brzy hrát víc a víc (nejsem ani zastánce, ani odpůrce).

svojsin

Pošlete sem konkrétní bus JŘ a projednejte je z obcemi, uvidíte, že moc km nesejmete a zase budete na začátku.

Vy to pořád jedete v koleji, že se vlaku musí vymyslet využití.

Ale ono NEMUSÍ, nic se tam nestane, když pojedou vlaky v sezóně pro turisty, to jen v některých šotohlavách jde o problém.

Jakto, že se nikdo z „fanoušků dopravy“ nezabýval zrušením autobusu Jesenice – Rakovník a neprotestoval?
Ten byl často plnější, než vlak do Mšena.

PS: Ten krok osobně chápu, do Jesenice je vlak logická páteř a odpovídá tomu i využití, jen pro pochopení.

Mvek

Těch zastávek mimo obec je pár. Nebužely jsou diskutabilní, do centra je to do kilometru. Kanina/Velký Újezd to od zastávky Kanina má kilometr na okraj, o půl kilometru do středu obce. To při dobrém chodníku/cyklostezce by bylo nic, chodí se to běžně jinde (pravda, častěji na Ska, kde jezdí něco každou půlhodinu). CIhelnu/Živonín nepočítám, její existenci už nechápu, pokud to nepoužívá víc jak pár zaměstnanců na místě. Ze Živonína tam fakt asi nikdo nepůjde a z Nebužel to mají stejně na jejich nádraží. Za Mšenem to už neznám, tam asi bude pár případů též. Ostatní je v obci nebo hned… Číst vice »

Krtek

A právě proto vždycky jezdilo nejvíc lidí nejdál do Lhotky, protože pak už jsou stanice v polích. Směrem na Boleslav je to snad ještě horší – tam jsou přímo ve vsi jen stanice Katusice a Bukovno, ještě možná jakž takž Skramouš. Pravda že Lhotecké nádraží je bezva výchozí místo pro Kokořínské údolí, škoda že většina tam dojede autem… S tím svážením třeba řepy – kéž by v tomhle ty tlaky zesílily. Ono stejně se to vesměs sváží na bývalá nákladiště podél trati, a pak to vozí kamiony a je z toho akorát zablácená silnice… Ještě by mě celkem zajímalo, co… Číst vice »

Mimopražský

Do bývalých nákladišť v zastávkách mezi Mělníkem a Mšenem ty manipulační koleje po provedené obnově svršku nikdo určitě vracet nebude. Pokud by měl být nějaký větší ruch s nákladní dopravou ve Mšeně, bude řvát tamní zastupitelstvo nebo občanstvo. O stavu manipulačních kolejí ve Vrátně si nedělám iluze. Skalsko je mrtvé a nějaký ten pohyb je jen občas v Katusicích.

petr

třeba Trnová,Sudoměř,Skalsko

Jan

To byly naše první vandry v devadesátkách. Nepřekvapivě o víkendech…

jal

Stejně je „krásné“, že každé volby změní to, co by se mělo kontinuálně vyvíjet bez ohledu na ně.
Budou nadšeni ti, co tento princip obhajují, až se ve volbách dostane k moci nějaký „Dětozemák“ a začne rušit silnice navíc, kterých je ve StčK docela dost?

novotný

Borecký by měl za rušení a omezování provozu lokálek být potrestán a odvolán.

Honza Gajdoš

Jojo, lidové soudy, ála Lenin, Stalin a Dolfek

V.N.

Vážení šotouši. Doporučuji si vygooglovat staré staniční kroniky, které jsou volně přístupné. Poté možná pochopíte (pokud na to máte a šoto-fanatismus ještě u vás nedosáhl svého vrcholu), proč taková Mšenka musí jít do háje. Doby, kdy na trati nejezdily motoráky, ale klasické soupravy nejdelší, které ne této trati mohly jet a kdy víkendové vlaky byly tak narvané, že se stálo na přechodových můstcích mezi vagóny, sedělo na stupačkách a někdo cestoval i na střeše a doby, kdy pomalu na každé zastávce bylo x železničních zaměstnanců jsou dávno a dávno pryč. On ani ten víkendový provoz v poslední době nebyl žádná… Číst vice »

Radim

Možná, jenže tady „to chtěli“ zrušit… Stačilo by nezavádět linky busů kopírující trasu vlaku a nezrušit návaznost spojů vlaku a hned by tam těch cestujících bylo jakž takž dost. Jenže vlak je provozně zřejmě dražší, takže se napřed uměle rozhasí návaznost spojů a pak se to omezí kvůli nezájmu

V.N.

Na této trati posledních 40 let nikdy nebylo tolik cestujících, aby to dokázalo obhájit její existenci…

Mvek

Ještě v 90. letech se tam ale svážela řepa vlaky, takže bych to redukoval spíš na 20 let.

Honza Gajdoš

A nemůže to být proto, že autobus ti zastaví třeba na dvou, třech místech v obci a je tam z města často i rychleji. Já vím, nemá záchod a nejde mít v létě vystrčenou hlavu z okna a sledovat návěštidla. Jsem velký fanda železnice, ale jen když to má cenu. Když tam ty koleje vedou, tak budete jezdit šukafonem. A proč? Protože! Já tam tu trať chci, je krásně fotogenická a nostalgická. Není už doba před čtyřiceti lety, kdy od nás z Prostějova jezdil vlak do Olomouce za 2 Kčs a autobák myslím za pět nebo šest. Teď stojí tarif… Číst vice »

Frantisek

Jenže o ty zastávky se prodlužuje jízdní doba, a že trať nebyla uvedena do potřebných rychlostních parametrů, je další věc. Plus náklady už skoro komplet na silnicích (já vím, odtud jich stejně už tolik nejezdí, ale…).

Mvek

Jo, vzpomínám, jak v Nebuželích byly hromady řepy a stály často odstavené nákladní vagóny.

Možná green deal donutí pro některé komodity hledat alternativy a zredukovat kilometry nákladními auty.

55p

Mají právo cestovat veřejnou dopravou i lidé z obcí, které neleží na železnici?
Pokud jim tam autobus zavedete a ten bus musí jet přes obec se železniční zastávkou:
a) normálně zastaví i v té obci, když už tamtudy jede
b) projede ji, protože lidé mají přece jezdit vlakem!!!

Dos22

Ono normální je zavádět bus v prokladu s vlakem, a ne současně, jak leckde mají v oblibě.

Mvek

Tady moc takových obcí není. Takže by ani jeden scénář nemusel nastat. A v některých případech by dokonce mohl pomoct využít vlak přestupem. Např. pokud by BUS jel z Mělníku přes Kokořínský Důl, Kaninu a Velký Újezd na Chorušice a kamsi, tak akorát u té Kaniny a Újezdu (a Lhotky u Mělníka (u tábořiště, nikoliv v obci)) by se to duplikovalo, ale zrovna u Kaniny a Velkého Újezdu je to na vlak kus po poli, takže v dobré návaznosti to někdo může využít i na ten vlak, zvláště, pokud by třeba chtěl do Mšena, nebo Boleslavi, a ne do Mělníku… Číst vice »

Granja

Nejsem šotouš a protože mšenku neznám, položím logickou otázku: Jaké jsou důvody, že to, co popisujet,e nastalo v tak masivním měřítku?

V.N.

Hlavním faktorem, proč kdysi Mšenka fungovat mohla a dnes fungovat nemůže je ztráta významu venkova. Ty vesničky po trase nikdy nebyly moc velké a po válce se lidi stěhovali do měst. Největší město na trase Mšeno má dnes nějakých 1400 obyvatel , přičemž v roce 1932 dle wikipedie mělo cca 2400. Myslím, když vezmeme řadu obcí po cestě, dojdeme ke stejnému poklesu.. dále je to rozvoji automobilismu (jak autobusů, tak i IAD) , který řada tratí nepřežila. Ve staré staniční kronice žst. Mšeno je ta stať o narvaných turistických vlacích. Avšak, před pár lety jsme vyrazili do Kokořínska autem a… Číst vice »

Granja

Děkuji.

Tomáš Záruba

A hlavní viník leží zcela mimo Mšenku a jmenuje se pomalá 070. 🙂 Viník číslo 2 pak je Mšenka samotná, kterážto na rozdíl od třeba Pacifiku ta turisticky zajímavá místa neobsluhuje přímo.

Hans N.

Většina těchto místních drah vznikala po přijetí příslušné legislativy jako nízkonákladové stavby. Často spojovala nesourodá místa a hodně se klikatila, aby se ušetřilo za pozemky, zářezy, mosty. Primární byla přeprava nákladu. Mnohé dráhy přesto po pár letech krachovaly a přebíral (a dotoval) je stát.
To co vyhovovalo před sto třiceti nebo možná před padesáti lety dávno nestačí a jako ekonomický nerentabilní je ke zrušení.

Granja

Také děkuji – a doplním: Ano ušetřilo se a dnes to celé přijde vniveč a na ta likvidace toho low-costu nebude zadarmo. Ale mantra ušetřit ať stojí cokoliv, je věčná.

V.N.

Já ještě doplním jen takovou perličku. Přečetl jsem desítky starých nádražních kronik. Jestli se ve třicátých letech železničáři ve všech stanicích v něčem shodují, poté to jsou obavy o budoucnost železnice… v kronice takového Chotětova se dočtete, že nějaký místní zemědělec právě odeslal poslední konev s mlékem do Prahy vlakem a pak nadšení ze zavedení „rychlovlaků“ – Modrých šípů na trase Praha-Liberec. Ty Modré šípy pro ně představovaly naději, že to železnice autobusům „natře“…ale už tehdy to měly vlaky hodně těžké. Autobus z Mladé Boleslavi do Prahy jel nějakých 80 minut, Modrý šíp byl o něco málo rychlejší. Ale ten… Číst vice »

petr

a hlavně když se vykupovaly pozemky,někdo prodal,někdo ne a proto se trať složitě klikatila.komu by se taky chtělo aby mu trať vedla za barákem nebo přes pole

Frantisek

Plná parkoviště a kolony jsou holt pro ‚moderní‘ společnost lepší, stejně jako větší spotřeba všeho. Pak ještě zabijeme mělnickou cukrovarskou vlečku (o napojení přes Lužec do Kralup nemluvě) dalším „obchvatem“. a je zářná budoucnost vymalovaná. No jo, no…

Jelen

Dokud tam jezdily vlaky každé 2 hodiny i v kladiva, jezdily vytížené dost. Uznávám, že většinou jen jednosměrně, ale na tom není nic divného. Tahle trať je vážně jedna z posledních, která by si jakoukoli redukci provozu zasloužila. Autobus není lepší a nikdy nebude. Tak snad bude příští vedení kraje rozumnější a obnoví tam plnohodnotný každodenní provoz, koneckonců, před několika lety tu byl článek o tom, že se na téti trati plánuje zavést pravidelný provoz s návaznostmi na obou stranách.

VTT

Jenže kdo platí, ten poroučí. A StČ kraj platit odmítl.
To si měly ČD uzavřít za předchozího vedení kraje takové smlouvy, kde by podobné věci nešly.

petr

a dnes je taky trend – teď to potřebujeme,jsou na to peníze..co bude zítra…to už je každému jedno…a to je všude!!i ve Škodovce…dnes něco potřebujeme,postavíme to..za půl roku už to nepotřebujem..tak to zbouráme

Ondřej

Je třeba zmínit, že počet cestujících byl uměle snížen tím, že schválně byla zrušena návaznost spojú.

55p

A naschvál byly zavedeny autobusy jedoucí i do neprivilegovaných obcí mimo dráhu!

Radim

To nevíte, že se to takhle dělá? Hlavně u vlaků, ale leckde i u autobusů

Leinad

Ano, Spržel schválně protahuje jízdní doby.

petr

a tím začátek konce..jako třeba Bakov -Bousov..jako přes kopírák

starší pán

Týden do velké změny, ale co o tom ROPID a IDSK? Všichni to tají, asi si pan Borecký nepřeje, aby to lidi věděli. To snad nebylo ani za komunistů. Na webu ROPIDu jsou detailní informace o změnách v autobusech, ale o zrušení vlaků nic. https://pid.cz/trvale_zmeny/trvale-zmeny-v-rijnu-2023/ Je tohle normální?!?

Radim

Úplně dole je napsáno „článek je postupně doplňován“

starší pán

Vtipné.

Honza

Tomuhle nerozumím taky. Přijde mi jako by web pidu vlaky úplně ignoroval. A to i v mimořádnostech.

Radim

Vždyť jo

Frantík

A i takové drobnosti jako změnu tramvají 6 a 14 tam neuvádí, I když letáky k trati na Dědině to mají.

Jelen

Ano, u současného vedení kraje to normální je. Loni byl v kladiva výrazně seškrtán provoz z Plaňan do Kouřimi a o tom nikde nebylo ani slovo.

Honza

Napsal jsem dotaz na PID, zda jde o opomenutí, či systémový přístup a poprosil je, aby pokud tyto informace o vlacích nehodlají zveřejňovat, tuto informaci do těchto informačních článků doplnili. Uvidíme co odpoví (pokud teda vůbec).

Radim

Já už jsem tam dávno přestal psát. Nikdy neodpověděli a nikdy se nic nestalo. Jedině že by se změnili

Drtom

Vše pro lidi.Kraj ušetří.Stát to hodil na kraje a na kraji to řídí lobisté.Lokálky se vždy dotovaly z koridorových tratí, kde je vytíženost na maximum. To byly dráhy celek.Dnes se kraje ani nedohodnou na přípojích mezi kraji.A peníze tečou jiným směrem.

Svojšín

Vlak měl zůstat jen v sezóně a mohlo být celoročně častější spojení.

Jelen

Jen v sezóně?? Vy evidentně nemáte o Kokořínsku ani ponětí, když tu navrhujete takovou blbost. Tady mají rozhodně vlaky jezdit celoročně. Nejednou jsem i v zimních měsících na této trati zažil plný vlak. A budete se divit, ale dokonce i v kladiva, ne jen o víkendech.

Svojšín

Vy zažíváte plný vlak kdykoliv a kdekoliv, i kdyby žádný nejel.
Já jen výše popsal realitu počtu spojů, o které jednalo Mšeno s KU.

Jelen

Ne, nemáte pravdu. Všude plné vlaky nevídám. Ale na Mšence opravdu ano. To je realita ve skutečném světě, ne v tom vašem vysněném bezlokálkovém.

Svojšín

Tj realita občas v létě, nebo pokud jede nějaká skupina turistů, jinak je to jen váš šotosen.

Jelen

Ne. Je to jen váš antišotosen, realita je taková, že vlaky byly vytížené dost. Nejen turisty, ale i místními. Sice většinou jen v jednom směru, ale to náhrada autobusem nezmění.
Ani stokrát opakovaná lež se pravdou nestane.

Svojšín

Ano, stokrát opakovaná Jelenova lež se pravdou nestane.
A jen tak na okraj, starosta Mšena odsouhlasil ukončení v kladiva.

Jelen

Ne, stokrát opakovaná Svojšínova lež se pravdou nestane. Jestli to tam znáte jen z mapy nevím, já tam jezdím často. Vaše nenávist k lokálkám je už odjakživa evidentní, ale fakt pravdu s tou nevytížeností nemáte.
Starosta dělal co mohl. Kdyby měl možnost zachovat plnohodnotný provoz, tak by to udělal, to kraj mu tuhle možnost nedal.

Svojšín

Na rozdíl od vás jsem tam býval i jindy, než občas o prázdninách. Nenávist k lokálkam tady podsouvate každému už dost dlouho, pokud neuznává vaše ultrasoto názory.
A plete si bývalého starostu s tím současným, který odsouhlasil tento model a to velice rychle.
Tedy vlaky jen o víkendu.

Svojšín

A je zarážející, jak se tady zasvěceně vyjadřujete ke každé relaci, to jste opravdu často, všude a zároveň máte dobrou představu o okolních obcích, kde je to na vlak daleko?
Pozoruhodné, kdyby vám šlo věřit…..

Jelen

Jsou tratě, po kterých skutečně často jezdím. Namátkou – Vlašim, Mšeno, Slaný-Louny, možná by se našly i některé další.
Vy tu tvrdíte, že vlaky jsou prázdné. Já tvrdím, že jsou plné. Proč by se mělo věřit zrovna vám? Ano, teď byste mohl říct, proč zase věřit mně. Tak či tak je to tvrzení proti tvrzení. Faktem je ovšem to, že kdo chce vidět prázdné vlaky, ten si nějaký málo vytížený spoj určitě najde a pak si na něm rušení snadno obhajuje.

Jelen

Já jsem tam také bával i jindy, než občas o prázdninách. Jezdil jsem tam docela často, v různou tádenní i roční dobu. A to, co tu říkáte o nevytíženosti, je čistá lež. Tedy alespoň v době, kdy to tam jezdilo pravidelně (2018-2021).
Nenívist k lokálkám, to je vaše vlastnost, kterou nepopřete, jiskří z vás pod každým článkem týkajícím se lokálek. Chápu, že se vám železná dráha nemusí líbit, ale fakt nevím, co tím, že budete za každou cenu bojovat proti ní, chcete dokázat.

ušatá

Ono mu nic jiného nezbylo, prostě musel. Tu situaci tam znám a s řadou lidmií jsem mluvil, akže vím, v jaké byli situaci. Můžete si být jistý, že spokojeni nejsou a doufají, že se změny dočkají.

ušatá

Je škoda na to vše stále reagovat. Kolega Svojšín si stále povede svou. O tom se tu už diskutovalo mnohokrát a také já jsem uváděl konkretní obsazenost a časy. Protože tato místa jsou pro mne docela atraktivní na turistiku i z jiných hledisek jsem sem častěji jezdil. Takže tu ten provoz dost dobře znám a pamatuji. Jak ve všední dny, tak o víkendech.Takže obsazenost třeba v úseku MB – Katusice byla vždy ve všední dny maximální a nebylo výjimkou, že se i stálo – zejména odpoledne cca 13. 00 – 17.00) a ranní vlaky. O víkendech odpoledne a v podvečer… Číst vice »

Jelen

Fakt miluju tohle podsouvání nesmyslů, že vidím plný vlak „i kdyby nejel“. Tohle je ultrapitomost, kterou jste sem napsal akorát vy, já jsem nikdy nic takového netvrdil. Chápu, že byste si přál, aby tam jezdily vlaky prázdné a daly se snadněji rušit, ale tak to opravdu není a nebylo. Starosta Mšena naštěstí se za vlaky postavil a pevně věřím, že po dalších krajských volbách v tom bude pokračovat.

Svojšín

To bylo trochu s nadsázkou, ale pro pochopení vás dobrý.
Na Mšence to bylo v kladiva na nahrazení i před 20 lety, kdy jel bus docela otřesně málo.

ušatá

Důvody jsem uváděl. Kdybyste opravdu byl objektivní, tak byste to uznal, proč se ta doprava tam zhoršovala a vlaky vylidňovaly. Bylo to cílené a ten záměr to tam zrušit je starý tak nejméně 50 let, stejně jako tomu bylo u řady dalších tratí. Prostě se provoz dělal tak, aby se s tím jezdit nedalo a lidi se nacpali do autobusů, ale hlavně do aut, stejně jako u třeba Koziny a dalších tratí.

PvvS

Plný vlak ? Akorát vzduchu ne ?

Jelen

Plný cestujících. Většina sedaček v šukafonu obsazena.

55p

Lokálky nikdy nebyly stavěny pro přepravu cestujících.

Jelen

Trať do Milovic je také lokálka a nikdy nebyla stavěna pro přepravu cestujících. Ono fakt jen stačí chtít.

VTT

Teď ještě, ve které obci mezi Mělníkem a Boleslaví se zvýšil počet obyvatel od plyšáku na několikanásobek, přičemž skoro všichni jezdí dělat do Prahy. Aby to přirovnání s Milovicemi sedělo.

Jelen

Je úplně jedno, kolik je tam obyvatel. Jen vyvracím tento nesmyslný argument ohledně toho, že tratě byly postaveny pro jiný účel, než přeprava lidí – to fakt neznamená, že se musí rušit.

VTT

Byly postaveny především pro přepravu nákladů, což na většině lokálek už padlo (sem tam někde s časově omezenou výjimkou na odvoz kůrovcového dřeva). No tak si musí najít jiný účel. Milovická trať si ho našla, mšenská, jak vidno, asi ne.

Jelen

Mšenka si našla své cestující už dávno. Budete se divit, ale především mezi ME a Lhotkou byly dost využívané i mezilehlé zastávky, které jsou umístěny velmi ideálně přímo v obcích. V odpoledních hodinách z Mělníka kolikrát odjížděl plný vlak.

Granja

Polní cesty byly zrealizovány pro svoz úrody žebřiňákem do stodoly. Pak se na ně hodil asfalt a ty vzniklé silnice byly využity ke svozu nejen nákladů ale i lidí. Začátek je tedy stejný, jako u některých tak hojně kritizovaných železničních tratí. Budou se tedy tímto rušit i „trojky“??? Věřte, že i toto už některé napadlo….

VTT

Zatím se zdá, že se lidi vyprdli na ježdění lokálkami, ale po silnicích se pořád jezdí.

ušatá

A oni mají nějakou jinou lepší možnost? Jsou do toho nuceni, i když nechtějí. Stačí s lidmi z malých měst a venkova více mluvit.

ušatá

Vše je otázka územního plánování, ekonomiky státu, respektování krajiny, přírodního prostředí, zdraví atd. Takže není problém právě využít trochu naší hustější sítě železnice, aby to mohlo fungovat jak pro nákladní, tak osobní dopravu a dopravu po silnicích výrazně snížit a dosáhnout tak konečně těch požadovaných teorií a přejít od slov k činům. Prostě když se chce, tak jde všechno. Ale když se nechce a hledají se pro to důvody…?

PvvS

Prostě ty vlaky tam budou jezdit i prázdný?

Jelen

Ne, kdyby se vrátil provoz z let 2018-2021, tak by prázdné nejezdily ani zdaleka. Trať znám dost dobře a o její vytíženosti vím své.

ušatá

Asi se pro to využití musí něco udělat.

ušatá

Je jen otázkou, jaká se udělá koncepce dopravy. A musí se udělat tak, aby to bylo pro lidi a ne jen formálně nebo pro nějakou teorii. Ale hlavně se musí chtít, aby ta doprava byla funkční, pokryla celé území a byla natolik dobře udělaná, že lidi na ni rádi přejdou i z aut. Ale tady se nedělalo nic, jako i jinde. Prostě železnice je pro mnohé fuj a max. tak na pár hlavních traích a VRT. A to je ten hrubý omyl.

Jelen

V principu jde o to samé. Argument, že byla trať postavena pro jiný účel, než přeprava osob, je zcela irelevantní. Bez ohledu na počet obyvatel. Právě naopak – po většinu existence dráhy pro přepravu lidí sloužila a není důvod v tom nepokračovat.

Granja

„Škola a dráha v místě.“ Tak zněly kdysi inzeráty. Pravdou i dnes je, že tam, kde je alespoň hodinový takt se okolo lokálek staví více než tam, kde autobus má JŘ jak noty na buben a v nepracovní dny nejede nic.

svojsin

Příklad by nebyl?

ušatá

Je docela zajímavé si spočítat, kolik lidí na té trase bydlí a mohlo by tu trať využívat. Pak se dojde k docela zajímavým číslům. Jen od Mělníka je docela hustá zástavba a při vhodném umístění zastávek je to pro příměskou až městskou dopravu. Nemluvě o dalším řešení železnice v Mělníku, včetně využití vleček. To vše tu ale už bylo a řešilo se to. Jenže v této zemi se řeší jen silnice.

Granja

Bohužel ne pro všechny to platí.

55p

Například pro kterou? Uveďte prosím příklad.

PvvS

Je nesmysl živit lokálky, když není ani na koridory.

jal

Je nesmysl stavět koridory a VRT, když nejsou postaveny všechny dálnice.
Je nesmysl stavět dálnici v místě ,kde končí ta polská, když v těch polích nikdy žádná auta nejezdila.

Podobných „logických“ vět se dá napsat o mnoho víc.

Granja

A až nebudou lokálky do kterých šlo prakticky nula nula nic za třičtvrtě století, tak když i následně nebude ani na ty „koridory“, tak bude také nesmyslem je živit a budete prosazovat jejich rušení?

PvvS

I na stromě se mrtvý větve odřezávají.

Granja

Nejsou i na tom stromě všechny větve mrtvé.

ušatá

A co stane se stromem, který nemá větve????? Nebo jich má jen pár???

ušatá

Opět demagogie. Lokálky „nic nestojí“. Je to už směšné porovnávat řeba s koridory a náklady na ně. Lokálky jsou v podsatě zadarmo, zvlášť když se do nich po desetiletí nic neinvestovalo a provoz je velmi levný. Díky třeba právě i těm zatracovaným lehkým motorovým vozům.

ušatá

A víte po kolika letech se tam vůbec něco vložilo? Stačí si najít čísla. Zjednodušeně – prakticky 40 let tam nešla ani koruna, nikdy nebyla kompletně obnovena a modernizována a v podstatě tam byla zanedbána i řádná údržba, takže je zázrak, že se tam ještě dalo jezdit. Takže ano, jezdilo se „zadarmo“. Takže stačí to pak rozpočítat na jednotlivá léta a pak ta čísla vypadají úplně jinak. Obdobně je to třeba s Mladotickou, která 90 let nezažila obnovu a ve své podstatě ani údržbu. Navíc u té Mšenky je nutné si říct, co ta likvidace zanedbané údržby přinesla, na co… Číst vice »

VTT

Užírat takhle z koridorových tratí by znamenalo, že to do kopru půjde i tam.

Granja

…Lokálky se vždy dotovaly z koridorových tratí….

Těší mě, že alespoň někdo má smysl pro humor.

bvovka

Doufám, že aspoň přibude druhá kolej na některých úsecích směr Všetaty. Kamarádka z MB denně jezdí na Mělník a říká, že jedině po téhle trati. Je tu větší provoz a jde o důležitou trať, ale potřebuje víc dvoukolejných úseků.

Tom

No jo to je krásná ekonomická analýza. Děkujeme za úvahu kamarádky, dáváme do plánování

Pozorovatel

Kdyby začal soukromník, tak by to bylo to nejlepší možné řešení. Třeba by to zvládl jezdit levněji a efektivněji než ČD.

Soukromníci zachránili už spoustu lokálek před likvidací.

Lapil Z.

Popravdě mě nenapadá, jak jezdit levneji, než lehkým dávno splacenym motorovým vozem. Maximálně můžete snížit plat strojvedoucímu.

Leinad

Neživit nábřeží.
Neúčtovat kraji komerci (prodej jízdenek na Pendolino i ve stanicích, kde je pokladna součástí objednávky).
Nechtít za kilometr šukafonu stejně jako za kilometr dvouelefanta (jako je v současné anofertí smlouvě)

PvvS

Autobus..

Figo

Protože si je koupili či uprosili kraj aby objednal dopravu. Tady sdílíme s panem Boreckým jeden kraj kde platí jeho pravidla, tzn. že lokálky s malým počtem cestujících musí pryč.

provokatér

„Soukromníci zachránili už spoustu lokálek před likvidací.“
Můžete být konkrétnější? A nejlépe včetně toho, co považujete za likvidaci lokálky, aby bylo skutečně jasno.

Ondros

Třeba Švestková dráha byla zachráněna AŽD.

Anonym

To je ale hračka pana Chrdleho, tam se o ekonomice nedá vůbec mluvit.

Jelen

Ne, to není hračka, to je normální linka veřejné hromadné dopravy.

Dos22

To si jen AŽD u kraje vybrečelo objednání ZDO, aby jim někdo platil za ježdění vláčků, po té jejich hračce.

Leinad

Šumperk- Kouty nad Desnou. Švestkovka. Byly doby, kdy modrogumy nechtěly ani do Harrachova.

Granja

Kouty zachraňovaly obce, nikoli soukromník.

Martin

Jo, třeba JHMD 😂😂😂

jal

Jmenujte tratě , kde začal jezdit někdo takový bez objednávky, případně o mnoho levněji a zvýšil počet cestujících.
Kdyby se teď přihlásil na mšenku třeba Leo, Borecký zaplatí novější vozidla a hodinový takt?

Punkačský anonym

Kde je železnice tam je život, ještě aby to pochopil i pan Borecký. Když jsem slyšel příběhy lidí kteří tuto trať využívali nevěděl jsem jestli brečet nebo nadávat. To samé Městec – Křinec. A těch lidí na těch akcích. Ti se tam náhodou opravdu nesešli.

David

To s tím životodarným vlakem máte z nějaké prvorepublikové kroniky?

Pozorovatel

Borecký nepochopí nic. Jediné řešení jsou volby v příštím roce. Doufám, že se podaří demokraticky a v souladu s platnými zákony mu vystavit účet.

Mají ho plné zuby i sousední kraje.

Pozorovatel

Pletete si mě s někým jiným. Ne, opravdu nechválím Petrtýla ani Jermanovou.

Mně jsou bližší třeba názory Filipa Ušáka, který je mj. Boreckého stranický kolega z Ústeckého kraje.

glosátor

A radní snad není (teoreticky odborně kvalifikovanější) „nadstavbou“ zastupitele?

Jelen

Jenže Mšeno opravdu není Mochov. Význam těchto dvou tratí je vážně zcela odlišný.

Jelen

Na všech ne. Jsou tratě, kde i já uznávám, že vytíženost není kdovíjaká. Ale Mšenka mezi ně rozhodně nepatří. To i osobáky (NE rychlíky) mezi Všetaty a Lysou vozí mnohem méně cestujících, než tomu bývalo do Mšena v letech 2018-21.

VTT

Tak s tou vizí rozvoje železnice opatrně.

VTT

Dobře, tou vizí myslíte konkrétně co? Rušení osobní dopravy na pár cancourkách jsem považoval za součást takové vize, kdy by se posílila role železnice na páteřních směrech a utlumily lokálky, ale zdá se mi, že tím to nějak zhaslo. A co konkrétně má za vizi na páteřních tratích – dobře, soutěže a občas nová vozidla (někde, třeba u nás na R49 zrovna ne). Což mi připadá jako technikálie. Co třeba nějaká jednoznačná kritéria, kdy se bude provoz omezovat (typu počty cestujících, přepravní výkony nebo tak)? Nebo třeba tlak na SŽ, aby upravovala trati tam, kde se předpokládá zvýšení provozu a… Číst vice »

VTT

Podpora konkurence, ať už soutěžemi nebo rozstřely, je už v ČR standardní věc, i když je tu pár zaostalejších krajů, jako ten zmiňovaný MSK.
S pantery na R49 se počítá? Měl jsem za to, že ty přijdou jen na kolínské Sp.
A krom těch soutěží je ten rozvoj páteřních tratí teda v čem? Naopak snaha o větší efektivitu rušením regionální dopravy tam, kde je málo využívaná (to nemusí být jen lokálky, dokázal bych si třeba představit i ukončení provozu Os mezi Lysou a Všetaty) se nějak zadrhla.

jal

Např. do Liberce je to vlastně lokálka, při existenci D10 je lepší ji pomalu utlumovat.
V dnešní době, kdy nejsou € na skoro nic, je utrácet za studie na tuto trať, které nikdy nedojdou do fáze stavby, zbytečnost.

Mvek

Zas tak mimo to není, protože mšenka spojuje Mělník a Ml. Boleslav, trvá jí to jen o 28 minut déle a 10 km víc (tedy dráž), ale zase je to do centra města a bez přestupu.
Ano, autobus je rychlejší o 37 minut, taky do centra a bez přestupu, cenu neznám. Ale ty trasy po cestě obsluhují jiná další sídla.

jal

Ale Augusta není ČD a tím pádem musel vydělávat a měl lepší vozidla.

V.N.

I když STAN vedle Pirátů a TOP09 považuji za to nejhorší, co česká politika stvořila, panu Boreckému fandím a držím mu palce….

PvvS

3/4 republiky vymřely ?

Herold

Šedesát milionů korun za rok? Kolik tam za rok jezdí cestujících?

David

A co jít ještě dál a ptát se na ty bez rezijky?

Pozorovatel

60 mil. Kč je částka i za autobusovou dopravu v oblasti.

Svojšín

Ale za kolik odjetých km?

Herold

Díky, to mi nedošlo:-)

Dachs

Na vlakové spojení v rozsahu 4 spoje za den se každý z místních z vysoka…, zůstane aspoň něco pro turisty. Není nad přehlednost: vlaky jen víkend, jinak autobusové linky v nezapamatovatelném formátu jř (mnoho variant tras, málokde náznak taktu, dostat se někam večer nebo o víkendu u mnoha obcí vyloučeno). Jasně, drobné úpravy na 696 nebo přesměrování 668 vidím, ale pro po-pá mi to jako kompenzace úplně nepřijde. Na Katusicku je ohlášeno dokonce mírné omezení, naštěstí ne v ranní špičce, kdy některé autobusové spoje jedou poměrně dost plné. Jestli se ušetří a obcím zůstane v obecních kasách 2,9 mil., za… Číst vice »

Vindaloo

Tohle není použitelné ani pro turisty. Když pojedu prvním vlakem z Mělníka a posledním zpátky, tak ve Mšeně mám jen necelých 6 hodin času.
Z Mladé Boleslavi do Mšena jede v neděli první vlak v 10:36…

Mvek

Tak většinou se asi nepředpokládá, že se budete vracet do Mšena, protože je to do kopce, leda byste si chtěl obejít jen Cinibulkovu stezku a nejít do údolí víc. Tedy buď po svých/kolmo až do Mělníku či Lhotky (ale to moc času nepřidá), nebo návaznost na nějaký autobus, co jede údolím.