Vlaky na mezinárodní trati z Liberce se přiblíží době jízdy auta, zlepší se přípoje do Berlína

Siemens Desiro společnosti ODEG v Žitavě. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czSiemens Desiro společnosti ODEG v Žitavě. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Modernizovaná trať přinese i změnu dopravního konceptu, přímé vlaky do Drážďan ve všední dny téměř zmizí.

Modernizace stanic Chrastava a Hrádek nad Nisou, prostá rekonstrukce trati mezi oběma stanicemi a velká oprava peážní trati přes Polsko přinesou od nového jízdního řádu zásadní změny v provozu na mezinárodní trati z Liberce do Varnsdorfu.

Jízdní doby mezi Libercem a Varnsdorfem se zkrátí až o deset minut, nově bude možný přestup každou hodinu v saské Žitavě na vlaky do Drážďan či Görlitz nebo dál do Berlína. Ukazují to data z aktualizovaného návrhu jízdního řádu a informace na stránkách koordinátora veřejné dopravy v Libereckém kraji Korid LK.

Opravy tratí a modernizace stanic umožní především zavedení skutečné taktové dopravy v pravidelném intervalu. Nejrychlejší spoje zvládnou jízdu z Liberce do Varnsdorfu za 47 minut, v průměru o deset minut rychleji. Z Liberce do Žitavy bude nejrychlejší vlak za 24 minut, do Hrádku i nadále za 16 minut, ale s více zastávkami. „Do Varnsdorfu, Drážďan, Zhořelce, resp. Berlína tak budou od Liberce vlaková spojení v hodinovém intervalu, která se svou rychlostí již přiblíží jízdě autem,“ uvádí Korid LK na svých stránkách. Podle Koridu jsou změny vyvrcholením patnáctiletých snah čtyř objednatelů.

Například z Liberce do Berlína by se mělo po změně jízdních řádů dát pravidelně každé dvě hodiny dostat s přestupem v Žitavě a Chotěbuzi (Cottbus) dostat za zhruba čtyři hodiny, což je zhruba stejně jako jízda autem při plynulém provozu. Dosud takto rychlého spojení lze dosáhnout výjimečně, kvůli jízdním dobám z Liberce do Žitavy vlaky směrem na Cottbus často nenavazují. Jen pro srovnání: vlak do Prahy jede z Liberce 2,5 hodiny, zatímco autem trvá jízda hodinu.

Sedmkrát denně Liberec – Drážďany. Jen o víkendech

Podle nového jízdního řádu ale zmizí ve všední dny přímá spojení z Liberce do Drážďan, jezdit bude jeden pár spojů denně (večer z Liberce, ráno z Drážďan). Z Liberce do Drážďan pojede sedm párů přímých vlaků o víkendech. „Ve všední dny je pro dojížďku studentů i pracujících upřednostněno přímé spojení mezi Varnsdorfem a Libercem. O víkendech se pak pravidelně střídají přímé spoje z Liberce do Varnsdorfu i do Drážďan,“ vysvětluje Korid LK. Ve všední dny bude nutný pro cesty do Drážďan přestup v Žitavě.

V nyní představeném jízdním řádu úseku Liberec – Chrastava může být v pracovní dny okolo 17. hodiny upraven rozsah obsluhy zastávek, neboť probíhají jednání o přednostní rezervaci kapacity dráhy k průjezdu nákladního vlaku. Několik měsíců bude na trati probíhat zkušební provoz s testováním přesnosti, při kterém bude mj. výrazněji omezeno čekání linek L7 a RE2 na jiné opožděné přípoje. V modernizovaných stanicích Hrádek nad Nisou a Chrastava budou vlaky přednostně využívat nová boční nástupiště přístupná přímo z ulice a od autobusů. Většina cestujících tak nově nebude muset vůbec vstupovat podchodem do kolejiště, čímž se přístup k vlaku zkrátí.

Tagy 089 Korid LK Liberecký kraj Správa železnic trať 089 Trať 089 Liberec - Varnsdorf ZVON
9 komentářů