Vlaky na mezinárodní trati z Liberce se přiblíží době jízdy auta, zlepší se přípoje do Berlína

Siemens Desiro společnosti ODEG v Žitavě. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czSiemens Desiro společnosti ODEG v Žitavě. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Modernizovaná trať přinese i změnu dopravního konceptu, přímé vlaky do Drážďan ve všední dny téměř zmizí.

Odebírat
Upozornit na
guest
24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Projektant

Hlavně že se povedla ta peáž, to už jsem nedoufal. Dobrá práce!

Jarda

Takže v Chrastavě bude autobusák přesunut k vlakům a z původního bude zastávka?

Caprad

Tohlecto je hrozný nešvar regionálních objednatelů u nás. Zrychlení trati se nevyužije ke zkrácení cestovních dob, ale k přidání zastávek v nějakých totálních dírách. Ke stejnému došlo v minulosti třeba i mezi Lužnou a Žatcem.

Honza89

Bohužel někteří stále nechápou, že železnice má být rychlou páteří systému.

A. Mikulka

A jiní zase nechápou, že osobní železnice má vozit lidi.

Twix

Vždycky je třeba vyhodnotit výhody a nevýhody všech řešení. Pokud se po modernizaci dá vyjezdit takt s vlaky co staví všude, je to asi lepší než některé zastávky částí vlaků projíždět a tím z nich dělat ještě větší díry. Pořád to není nějaká dálková trať, jako spíš silné příměsto. Jízdní doba do Hrádku zůstala 16 minut, byl by to velký rozdíl kdyby se zkrátila třeba na 13?

Caprad

Zkrácení z 16 na 13 minut je zkrácení o 19 %. To vám přijde málo?

Twix

Docela jo, v procentech to vypadá pěkně, ale když vezmu do úvahy že pak ještě někam jdu nebo jedu, a že do vlaku nenastupuju v poslední minutě, je to zkrácení celkem nepatrné. Důležité je, že můžu každou hodinu jet do všech zastávek a že mám přípoje.

micat1

Realita ovšem bývá často taková, že v těch „dírách“ není takřka žádný pohyb cestujících oproti těm největším městům. Železnice je ta nejhromadnější z hromadných typů dopravy, opravdu by měla sloužit jako rychlá páteř a ne nahrazovat autobus. 3 minuty do Hrádku asi velký rozdíl neudělají, ale to ty pravidelné zastavení v lese nebo polích taky ne. Navíc, pokud by se stejný princip aplikoval na větší vzdálenost, už to bude třeba dalších 10 minut, což je čas, kterým se zde objednatel chlubí.

Martin

A kde tento vlak bude stavět v lesích a polích? Nějak to nemůžu najít.

micat1

V článku jsem nenašel, které ty zastávky navíc mají být (a v návrhu JŘ se mi to hledat nechce 😅). Nicméně jakákoliv jiná zastávka než Chrastava a Hrádek bude oproti nim obsluhovat jen zlomek obyvatel. Na druhou stranu taky nesouhlasím s tím, aby třeba v Bílém Kostele vlaky nestavěly vůbec. Ideální je řešit to rychlou vrstvou, na kterou zde ale pravděpodobně nebude ani kapacita, ani vůle.

N.N.

Autobus může fungovat jako ta pomalá vymetací vrstva, jedna z funkcí IDS.

Twix

Pokud tam jsou díry bez pohybu cestujících, mělo by se to projíždět všemi vlaky a nevytvářet na takové krátké lince rychlejší a pomalejší vrstvu. Ale tady konkrétně znám lesní zastávku jedinou, a to Machnín hrad, což se řeší zastávkou na znamení (stejně jako řada dalších).

Daniel Jablonecký

To je směšně málo.

N.N.

Když na vlak poběžím, tak ušetřím i 50 % času!

David

Já mam nejraději venkovský zastávky v polich na tratích na 200kmh, ideálně tak co 2-3km daleko od sebe.

Frantisek X

Když se to za tu cenu dělá z původní tratě používané více segmenty, namísto abychom pro rychlé expresy postavili přednostně VRT, případně u vyžehlených tratí nechali jednu původní kolej pro obsluhu území, pokud se přeložka vzdaluje příliš, je to těžké. I tak mohly být některé zastávky například v úseku Benešov – Tábor postaveny blíže sídlům i zastávkám autobusů do okolí, namísto ještě většího vzdálení. Nechápu, jaký význam má betonování zastávky přesunuté do pustiny.

Twix

Už zase Benešov – Tábor, tentokrát se třetí kolejí pro místní obsluhu 🙂 Betonovat tam většinu zastávek samozřejmě velký význam nemělo, to byla jen úlitba těm obcím, které ale nikdy dostatek cestujících nevygenerují. V největším Mezně se zastávka přiblížila, v Heřmaničkách je to tak nastejno (je trochu dál ale není potřeba už obcházet areál bývalého nádraží), jinde je to o stovku nebo stovky metrů dál, ale tam stejně těch pár lidí i tak raději něčím přijede. Červený Újezd má asi 300 obyvatel, z toho ve vlastní obci něco přes 100, zbytek jsou roztroušené osady, některé mají novou zastávku i blíž.… Číst vice »

XXXD

No zrovna mezi Lužnou a Žatcem jsou jen samé díry včetně Lužné.

václav

No tak bude lepší jezdit do Žitavy než do Prahy to je přeci paráda !

Maharatsha

je přeci krásné vidět, že z Reichenbergu je lepší spojení do Drážďan a Berlína než do Prahy.

N.N.

Historicky to tak bylo a je to dáno terénem. Podél vody vs přes hory.

Berlíňák

Akorát proč zrovna ten jeden spoj Liberec-Žitava, který bych využil, nenavazuje, to taky nepochopím 😉 (rozjezd v Žitavě ve 21:00)

Martin

A na co prosím nenavazuje?