Vlaky na koridoru u Chocně opět stály kvůli poruše trakčního vedení
Řídicí vůz Bfhpvee295 v čele osobního vlaku z Pardubic do České Třebové u Bezpráví. Foto: České dráhy
Provoz byl přerušen přes hodinu.
Provoz byl přerušen přes hodinu.
Vzhledem k absolutní neschopnosti Správy železnic se normální jízdy nedočkáme nikdy!! Tak zhovadile naplánovat velké výluky bez ohledu na cestující a vymlouvat se na všechno možné je už vrchol hnusu! Žvásty o koridoru a rychlejším ježdění posloucháme už 20 let a výsledek? Je zázrak když podělaných 160km ujedete jen se zpožděním okolo 30 minut, ale rozhodně nečekejte, že na vás někde budou čekt přípoje a nedej bože jet z nouze posledním spojem třeba z odpolední šichty, to pak zůstanete na nádraží do rána a soudruhy z SŽ to rozhodně zajímat nebude!
My jsme čekali v ÚO v lůžk.vlaku asi sedm hodin !
Premyslim nad jednou veci. Koridor. Napetova vyluka. V pripade chyby obrovske komplikace. Proc SŽ na techto exponovanych mistech neudela neutralni pole. Vjedu tam, nestahnu, smetak leti sam dolu. Nic se nestane, nikdo neni ohrozen.
Nikdy se to tak nedělalo
Cestující (zde dopravci) by to zneužití
Není na to predpis
Zpoždění k cestování patri
co nw to selfickar Kupka? maji si cestujici taky na sebe davat pozir, jako firove?
Dneska už není mimořádnost potřeba, zpoždění 30 a více minut spolehlivě zajistí nová výluka z Velimi do Kolína. Proč se vlastně vůbec někdo kreslí s výlukovým grafikonem, když se to už první den nedá vyjezdit??
To je nahrada toho kolem Porican nebo doplněk?
Právě jsem vrátil vlak.jízdenku na 11.8. do Prague a koupil Flixbus, tuhle loterii já s vama hrát nebudu
A co my s tím? To je vaše volba, čím jedete.
Proč ta vedení vvn pořád padají?
https://www.blisty.cz/art/109226-proc-ta-vedeni-vvn-porad-padaji.html
Pan Maděra je odborník , sice váš odkaz je mimo obor ( trolejove vedení nespadlo bourkou a větrem ) a, ale ten sloup VVN u D1 nespadl vyvracením v základech ale přelomil se v jedne třetině výšky . Alespoň podle fotky tak soudím .
Přečtěte si celý článek. Vlivem větru dochází k vychyleni sloupu, čímž dojde k pnutí v konstrukci, která je stavěna na zatížení v mírně jiném smeru, čímž se pak může zlomit.
Sice to s trakčním vedením nesouvisí, ale pro pořádek.
To je skvělá konspirace: 1500 lidí ročně zemře z neznámých příčin, takže to určitě bude po zásahu vysokým napětím. Na pitevně to sice poznají, ale asi v tom jedou taky…
Pan Madera píše o úhrnu krav
V případě nákladní dopravy už neplatí ani to datum.
Jdu si bouchnout popcorn a pak se dám do čtení komentářů. To bude zábavnější než Přejezd Kassandra.
Zážitkový den s Českými drahami a jejich konkurencí
https://sarkamedkova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=790342
Paní Medková bude poněkud slabší kus.
Je v Pardubicích , potřebuje do Prahy a
radši čeká při mimořádně výluce na koridoru x hodin na nádraží v Pardubicích než aby sedla do Pantera, dojela do Hradce a Krakonošem přes Poděbrady do Prahy …
Pravda bude to o cca hodinu delší, ale zase tam bude dřív než čekat na uvolnění trati
Ještě laický dotaz/reakce na komentáře, které argumentují dodržením předpisu. Dejme tedy tomu, že by nikdo na nic nezapomněl a stahoval včas, ale ouha ještě před koncem stahovačky by došla šťáva a prostě by mu to „chcíplo“. Byl by to teprve potom impuls pro SŽ, že to tam není úplně dobře vymyšlený a nebo by za to opět mohl strojvedoucí?
Opět by za to mohl strojvedoucí, protože měl jet takovou rychlostí, aby to projel je jedno ze je vyšší než rychlost dovolená nebo měl smeták stáhnout později. Od stolu se nejlíp ví co dotyčný udělal špatně. U stolu je dost času na rozhodování, v provozu na to jsou vteřiny a v konečném stádiu rozhodují zlomky vteřin.
Hlava XXII
Ikdyby jel o 2 km/h rychleji než je dovoleno a stejně uvíznul, tak to systémový specialista odbyde se slovy že předpisově je to udělané správně a fíra se málo snažil.
Následně mu napálí postih za překročení rychlosti o 2 km/h. Takoví pak totiž dělají Santiago.
Za uváznutí vlaků pod stahovackou prý strojvedoucímu nic nehrozí. To jsem teda jen slyšel.
Tak by si SŽ nějaký předpis s postihem vymyslela.
Já mám dotaz. Není použití hakovnice upraveno normou? Že by měla být použita jen pro ochranu pracujících zaměstnanců, jinak by měla být snesena? Také proč těch dělení tolik je? Kvůli napájení z 2f a jejich nerovnoměrněého zatížení? Děkuji
Dělení jsou kvůli výlukám TV. Jinak by stačilo na SŠ mít v každé TK dělení jen v úrovni měnírny.
A logicky: podle toho, který kus TV potřebujete vypnout, tak na jeho obou koncich musíte mít nějaké dělení. Čili čím víc deličů, tím méně ježdění pod vyloučenými částmi úseků tv. Standardně ve stanici jsou dělení jen u vjezdů, na koncích SK nebývají. A to je podle mne blbě. Už 60 let.
Postrehy pouceneho laika obklopeneho nepoucenymi cestujicimi: 1) Lidem je nejaka stahovacka uplne u ***, jedou vlakem, protoze se chteji dostat z A do B a vlak jim vysel jako optimalni reseni z hlediska casu, nakladu, komfortu atd. Nedopocital bych se, kolikrat si lide okolo me stezuji na CD, RJ, LE, kdyz by svuj hnev meli smerovat na SZ. Specialne propojeni CD-SZ je zkratka zazite z dob CSD, bezneho cestujiciho nezajima ze spravce koleji neni dopravce, vzdyt prece cele je to „draha“ 2) V zahranici to jde bez stahovacek, proc ne tady? Existuji proste jina technicka reseni, ktera tyto problemy umi… Číst vice »
Proč by měl cestující nadávat na SŽ když má smlouvu s ČD, RJ, LE…?
Když je rozkopaná silnice, tak taky nadáváte na autobusového dopravce?
Bc. Jiří Svoboda, MBA ven!
Spíše si myslím, že by mělo nastat oprava Faltýnkova (ANO)/Foldynova (SPD) rozhodnutí, že vedení SŽDC je chváleno, když utrácí. A žádnou váhu v pochvale/pokárání pana Svobody nehrálo, jestli železnice funguje, jak má. Jsou to holt duševní giganti tihle železniční odborníci jako Faltýnek a Foldyna.
Až se opraví tohle chybné rozhodnutí z minulosti, tak SŽDC začne klást důraz aby železnice fungovala. Opravený Pacifik nebo lokálka do Tanvaldu na úkor provozuschopnosti koridorů, se už doufám nebudou opakovat
https://zdopravy.cz/konec-odmen-podle-objemu-utraceni-ministr-chysta-nova-pravidla-pro-bonusy-sefu-spravy-zeleznic-118697/
co čekáte od Svazu Primitivních Dementů ?
Promiňte, ale Vaše urážky nesdílím. Pokud jsem znechucen některými politiky, tak to umím napsat slušně.
Ti politici tomu ale neporozumí….
Vinou je, že Faltýnkovi lidi nepovažují za prioritu, aby železnice fungovala spolehlivě.
Nepochopitelné selhání Faltýnkovic/Havlíčkovic.
Lokálka do Tanvaldu je dost frekventovaná a na cestující si nemůže stěžovat protože funguje naprosto přesně kam se sere koridor
Důvod ?
Tato část koridoru je stále nejhorší. Zatímco někde se sviští 160 km/h a u pár úseků se připravuje navýšení na „pádivých“ 200 km/h, u Brandýsa se v zatáčkách soutěží v rychlosti s cyklisty, kteří jezdí po vedlejší cyklostezce.
Nevíte pls jak to vypadá s tunely mezi Chocněm a Ústím?
Oblouky …. Lokomotiva nemá volant ..
Pán taky jistě myslel zatáčky na té cyklostezce 😉
Cyklostezka vedle trati je po dobu rekostrukce uzavřená. Takže možná soutěží s cyklisty v tom kdo tratí neprojede.
Tak to jsou velice zdatní cyklisté, když tam lítají 40 až 80 km/h.
Chocněm, podle vzoru ej uchněm.
Tady už zbývá jen poslední varianta. Začít dodržovat do puntíku všechny předpisy, které na síti SŽ platí. 2 dny a celý systém se zhroutí, ne dělat operativně.
Nikdo na vás nemůže a jen se ukazují chyby v systému. Kdysi se tato metoda použila a dokázalo to rozvrátit ekonomiku Rakouska Uherska..
Takže za to, že fíra nestáhne sběrač může spržel?
Nepochopil, stáhnout včas a uvidí se jestli tam zůstane nebo ne. Těch míst, kde se odhaduje jestli projedu nebo zůstanu málo není.
Ne, formálně za to může fíra. Ale za to, že pár hodin neprojely ani vlaky jiných dopravců, už může i Spržel.
Co dělá Spržel pro snížení rizika – jsou stahovačky správně navěštěny? Jsou stahovačky správně v datech (pro etcs, avv,…)
Obsahují rozkazy stahovačky a nejsou v nich kraviny (omezené rychlosti nad stanovenou rychlostí a na kolejích přws které vlak nejede,…)
etcs? hehehe
Tak nevím jestli je ETCS i na tomhle úseku 😀 ale doufám že na těch úsecích kde je už rutinní provoz, se používá správně
Přesně. Ono by bohatě stačilo, kdyby si fíra před odjezdem skutečně řádně pročetl rozkaz a seznámil se s ním, jak to ostatně předpis vyžaduje…
No a hned máme míň. 10 min. zpoždění. To by se krásně všechno toto nabalovaly.
Myslíte, že by to někoho na SŽ trápilo?
Ve vedení SŽ určitě ne možná některé výpravky nebo určitou část na CDP.
Jistěže ano. Ono až by během pár hodin železniční doprava v celé republice zkolabovala, tak by to začalo zajímat média a strhla by se taková mela, že by v SŽ nenastal průvan, ale uragán, jak by se politici halasně snažili ukázat akceschopnost a zajistit si u voličů body… 😉
Práce přesně podle předpisů bývala účinnější formou protestů pracujících než stávka. (Nejen u dráhy, podobné následky mívala tato forma resistence třeba u pošt.) Oblíbená reakce států na to byla – když ještě dráhy patřívaly státům – povolat železničáře do armády, navelet je na jejich stávající pracoviště a řídit dráhy podle vojenských předpisů, kdy nedodržení rozkazu mohlo mít za následek i postavení pracovníka ke zdi. Tohle už dnes naštěstí nehrozí, takže nechápu, proč si v odborech na tu slavnější část jejich historie ještě nikdo nevzpomněl…
Je to pořád dokola. Opravdu nejde udělat výluky bez tolika stahovaček? Zdá se mi to opravdu jako české specifikum, nikde v zahraničí jsem nezažil tolik stahovaček jako u nás. A pokud už jsou stahovačky, opravdu nelze vymyslet technické řešení, které předejde omylu (zcela logickému) strojvedoucího? Proč není vedle trati velká žlutá cedule o velikosti billboardu „Nezapomněl jsi stáhnout sběrač?“ Možná blbé a naivní řešení, ale nepomohlo by? Uvědomte si, že každá tato mimořádnost zasáhne tisíce lidí a znamená statisícové škody…
Jenže na této výluce je jen a pouze tato jediná stahovačka, víc jich tam není.
Jenže pokud je to nejvytíženější úsek na koridoru, který nemá alternativní objízdnou trasu, a zároveň tam mám jednokolejný provoz, tak to je zjevně i tak poměrně fatální…
Takže SŽ může za to, že nestáhl?
A ano, bude to fatální, když to je ve spojce z první do druhé, a víc kolejí tam není.
Faltýnek (ANO), Foldyna (SPD) a další duševní gigantni za těch 8 let totiž rozhodli, že prioritou není spolehlivost železnice, ale prioritou je množství utracených peněz. Přesvědčte se sám, jestli v úkolech pro SŽDC najdete něco o spolehlivosti železnice: 1. Oblast ekonomická: Provozní výsledek hospodaření. Splnění plánovaného provozního výsledku včetně zajištění využití všech zdrojů minimálně ve výši 98 % schváleného rozpočtu SFDI. Váha: 20 %. 2. Oblast investiční: Budovy osobních nádraží. Zahájení přípravy 15 investičních staveb nádražních budov osobních nádraží (změněno na 10). Váha: 15 %. 3. Oblast investiční: Příprava výstavba VRT. Zahájení dvou nových veřejných zakázek na zpracování dokumentace pro… Číst vice »
mylite se, o penezich na zeleznici tady nerozhodovali ani tak Faltynkove a Foldynove (byt jeho existence v SR SZ byla na nauseu) ale ministerske eminence jako Cocek (po prusvihu uklizen prave na SZ), Pastucha, Sosna. S legislativni podporou Babisova oblibence Koprivy.
Stejně by tu ceduli strojvedoucí přehlédl, takže by to byly jen vyhozené peníze. Takový billboard něco stojí a kasa není bezedná, jak si proruSSké koblihy a Svazáci Primitivních Dementů a vyznavači ráčkující zrzky myslí.
Člověče, vy nejste kompletní.
Spíš to u něj vypadá na nějakou frustraci či mindrák… 🤔
My nepotřebujeme rusáky, nám stačí ministerstvo dopravy a správa železnic.
začíná to vypadat jako nickolejný provoz 🙂
Svoboda by mel nejspis rezignovat i za pochybeni, ze nedoslo k naprave, i kdyz dlouhodobe vi, ze je to problematicky usek.
Proč by měl rezignovat, že to řekl soudruh Novotný, který přitakává lopatám na lokomotivě ?
Já jsem jen cestující, ale schytal jsem obě mimořádnosti, včera ráno i dneska večer 🙁
A to jste jak dlouho byl v cíli cesty?
27 hodin, včera jsem to chytil cestou tam, dnes cestou zpět
Tak alespoň o trochu víc než na cestě… 🙂
Trať kolem Brandejsa není na takovej provoz stavěná
Tak bude s tím někdo odpovědný konečně něco dělat?????
Postihy na takového chyby. Teď ve vládě nesedí ta pipka Venezuela, která by populisticky litovala tyhle lopaty, tak by to mohlo projít. Je potřeba to využít, dokud máme ve vládě schopné lidi
😂😂😂🤦♂️
Tak se obávám, že trať 171 přijde o žlutý trikot. Brandejs jí už dýchá na záda.
Budu možná za kacíře, ale ta stahovačka na Bezpráví je notoricky známá, úplně stejně se ví i o tom, že tam je hákovnice, a není tam žádná pastička, že by snad to místo bylo nepřehledně označeno, či tam byl les terčů.
Ale fíra je chudák, protože stahovačka je stresující, nejsem zaměstnanec SŽ, dokonce jsem strojvedoucí, ale prostě tu módu, za každou cenu kopat do SŽ, nechápu, čímž nechci obhajovat bordel, který jim panuje jinde.
Také se mi to moc nelíbí, to kopání do SŽ za každou cenu. Víte, ale před tím, než se začalo jezdit po první koleji byla stahovačka až těsně, před výměnou z druhé do první koleje. Teď se stahuje ještě před dělením ve druhé koleji. Kdo tu delší dobu nejel neví o tom. Je to z části podle mě i nedostatečným výcvikem strojvedoucích v současné době.
No a ty případy v posledních dvou dnech jsou nevyvratitelně zapříčiněny právě nestazenim sběrače?
Včera asi ne, tam byla příčina jinde, ale dnes nejspíš ano, pokud byl sběrač nahoře i za stahovačkou.
Prostě modrá šlechta se ozvala:-(
Tak znova: systémovým řešením je opatřit troleje dalšími dělící tak, aby stahovačky nebyly ani při výlukách napětí TV. V odbočce na dvojkolejce to znamená místo tří deličů pět. Že to jde, dokazují všechny sousední státy kromě Slovenska. A také odbočky Černý Most, Zeleneč a provizorně některé stanice.
Nevím, jak je udělaný Káraný, Závodiště, Rajhrad. Ale stanice se stále standardně vybavují nedostatečným počtem děličů.
Hele, já tuhle mentalitu taky nechápu. Při nehodě Pendolina v Bohumíně se argumentovalo tím, že je Pendolino, tak tam vůbec neměl mít stůj. Stahovačky se řeší pořád, že to není vina strojvedoucích, že za to může SŽ. Jasně, určitě existují problémová místa a strojvedoucí je jenom člověk a SŽ tomu mnohdy jde naproti, ale ten alibismus přesahuje únosné meze. A je to jeden z důvodů, proč je to neřešitelné. Dokud se většina lidí na železnici nezbaví myšlení 50. let (nebo jak to nazvat), tak se to nezlepší. A jako třešnička stačí, když někoho zboří na přejezdu. Ono je přece tak… Číst vice »
A ta stahovačka je tam proč ? §1 – vždy se to tak dělalo ?
Třeba v Radotíně byla ve stejném místě stahovačka už 2x 3/4 roku a teď už je na tom samém místě potřetí, stavební postup má trvat cca půl roku (v 1.TK před levou kolejovou spojkou). Ať mi nikdo nevykládá, že to nejde udělat jinak. To je na tom EŽ tak blbě, že nemaj ve výzisku dva použitelné izolátory ?
Jistěže jde, a když už tak děliče, když tam dáte izolátor, tak to zas bude nesjízdné.
Mně jde jen o princip, jak tady všichni brečí, že vlastně fíra je chudák, který je stresován i dobře umístěnou stahovačkou, a za to, že nestáhnul vlastně může SŽ.
Říkáte celkem blbosti.
Stejně jako Ludva.
Stahovačka je typicky česká specialita.
V Německu ani Rakousku to téměř neznají protože v době výluk to mají ošetřeno tak aby ten strojvedoucí tam ten sběrač nevorval. To jen naše slavná správa to neumí protože radši tam dají hákovnici než aby udělali bezpečný úsek pro sběrače. Jsou to lemplové do jednoho
Tak když už chcete porovnávat, tak ani v jedné z vámi jmenovaných zemí neznají práci pod napětím na železnici, Němec je schopen zrušit vlak, než aby řešil, kde na jednokolejce vykřižuje, u nás daleko lépe funguje operativní řízení, dochází tam k zastavení provozu za mnohem banálnějších situací. Neřekl bych, kdyby tam byl les stahovaček, nebo snad to bylo špatně návěštěno, ale na této výluce je pouze jediná stahovačka a dobře návěštěna. A já nejsem proti tedy aby se řešilo, jak tomu předcházet, ale zde jsou jen nářky, jak chudák strojvedoucí je stresován stahovačkami, a za to, že včas nestáhl vlastně… Číst vice »
Protože touhle logikou se opravdu dostáváme k Bohumínu, kde by to někteří taky házeli na výpravčího, že vlastně žádný posun tam neměl být a Pendolino nemělo mít na stůj, i když vlaková četa nebyla úplná.
Jistě, za vlastní neschopnost vždycky může někdo jiný.
Ať to dělají tak aby to fungovali a nikdo se do SŽ strefovat nebude. Zatím je to bída, jen o výlukách by se dala vést dlouhá debata, tohle je fakt už jen třešnička.
Stále stejná písnička
Buď za to může dopravce nebo technická závada. Správa železnic nikdy.
Vždy za to může řidič, správa silnic vyjímečně. Nepřizpůsobení stavu a povaze ………
Zde je to ovšem snad rok a není to tajemství.
Celkově to množství a styl rekonstrukcí je pofiderní.
Styl na Brno kdy se to celé zavře mi vyhovuje víc. Dělal bych to ale celkově až do Třebové ať to padesát let vydrží.
Jinak ti troubové co vedou SŽ od desíti k pěti bych vyházel komplet , byť za toto ne.
Při tom provozu ty koleje 50 let nevydrží, jedno jak pořádně je uděláte.
Koleje ne, ale podloží, mosty atd by mohlo. Železný most dříve vydržel 100 let, když ho občas natřeli. Betonový je po čtyřiceti letech v havarijním stavu.
Omyl kamenny most vydržel 100let, ale dnes ho nikdo neumí postavit. Beton degraduje dost rychle.
Což je dost zvláštní, když starověký beton stále má slušnou pevnost…
Bunkry budované před válkou také drží.
Receptura římského cementu byla zapomenuta…
Ocelový taky. Některé nýtované příhradové konstrukce se vyměňují až teď, po více než 100 letech provozu. (Pňovany 117 let, Vilémov u Šluknova 105 let atd.) Kamených a cihlových mostů v původní podobě slouží pořád víc než dost, např. cihlový Červený most ve Znojmě od r. 1898 a pořád je ve velmi dobrém stavebním stavu. Fakt je, že staré kamenné a taky cihlové konstrukce se teď opravují jinak – třeba jezernické viadukty mají po opravě nosnou konstrukci železobetonovou a z památkových důvodů se kámen a cihla použily jenom jako obklady.
Hezký večer. Tak pro všechny “ odborníky “ kteří se zde účastní diskuzí a nic o tom nevědí. Za ty včerejší problémy nemohla SŽ a ani dopravce, takže ani strojvedoucí. Za poškození a prověšení troleje mohl pravděpodobně pracovní stroj firmy, která provádí výlukové práce v Brandýse. Nákladní vlak, který to způsobil byl první, který do tohoto úseku vjel po ukončení výluky.. A jestli se dnes jedná jen o stržení sběrače, jde to plně za strojvedoucím. Při jízdě z Ústí do Brandýsa se stahuje a hákovnice je dost blízko za návěstí ke stažení sběrače. Většinou se stahuje až při jízdě do… Číst vice »
Ludvo koho to zajímá? nikoho ! cestující chce dojet v pořádku a v čas ..to co se děje v poslední době na české železnici je její exodus. Všichni lidi, které v okolí znám tak říkají, radši pojedu autem, protože nebudu riskovat, že dojedu později, vůbec nebo jim dokonce odletí letadlo na dovolenou. Přátelé jestli se to nezmění, tak si může pak vlakem jezdit sám Svoboda s celou jeho partičkou ze SŽ
Ano máte pravdu. Bohužel. To co jsem napsal bylo jen na vysvětlení těm, kteří se vyjadřují a píší o něčem o čem nic nevědí. S nástupem liberalizace šla bohužel značně dolů úroveň téměř všeho, co se železnicí souvisí. Výcvikem a školením strojvedoucích počínaje a kvalitou práce odloučené SŽ od ČD konče. Je to prostě všechno špatně a důsledky se teď začínají projevovat.
Jirko, nás to tady zajímá. A Ludva jako jeden z mála ví, o čem se točí. Má ode mne palec hore.
Dík za váš názor. Ano tímto úsekem projíždím téměř denně již 44 roků. Vím dobře o co se zde jedná, kde je chyba a ne jen zde.
„hákovnice je dost blízko za návěstí ke stažení sběrače“
A vždycky se to tak dělalo, takže jinak to dělat nejde. Rozhodně ne jako v Německu.
Minulý týden jsem jel vlakem do Německa. A na rovinu, zlatý Český dráhy. Na příjezdu do cílové stanice přes tři hodiny zpoždění, 2x ujetý přípoj, 1x neavizovaná jízda odklonem (vynechalo se několik stanic)… Opravdu bych Německo jako příklad neuváděl…!
Dnes jsem jel z Berlína do Prahy EC 173 a všude naprosto přesně…ano. pak dal a byly to zlatý CD který způsobily zpoždění z Chocně do RK:-(
Těší mne, že jste byl do Phy spokojen. 🙂
A strhl při tom strojvedoucí sběrač nebo nestrhl? O tom totiž zde diskutujeme.
Jezdím do Německa 18 let. Za tu dobu vypadlo 4x trolejové napětí, z toho byl 1x sebevrah na sloupu a 1x hořel pod trolejí bagr. Výluku, abych musel stáhnout sběrač, jsem zažil 1x. ( Slovy jednou). Jinak trolej vždy pod napětím a napětí tvrdé, je možné využít plný výkon.
Mě to říkat nemusíte, já to vím 🙂
Ale nevěděl jste, že tam jezdím 18 let. 🙂
A proč se k tomu vyjadřuješ, když o tom, podle tvé reakce vůbec nic nevíš ? Nemáš ponětí, co jsem tím co jsem napsal myslel. No prostě další “ odborník “ který ale ví veliké kulové, že 🙂 ?
Pan Kocourek se zde vyjadřuje k cyklostezkám , dálniční síti , železnici a jistě jsem toho spoustu vynechal , neb obzor má jistě obsáhlejší. Co na tom , že se jedná o pouhé žvanění. K věci bývaji jeho příspěvky zřídka.
Myslím, že přístup „komu to přišijeme“, je v dopravě dvojnásobně chybný.
Správné je vymyslet postup, který pokud možno zabrání opakování problému. V letectví se to dělá. Dojde-li ke katastrofě, maximální snahou vyšetřovatelů je, přijít s opatřeními, aby už podruhé stejným způsobem nenastala.
Kupodivu i na silnici se problematické úseky přestavuji a upravují, aby pro řidiče bylo vyrazne těžší udělat zásadní chybu. Chyba strojvedoucího? Ok a nedá se to udělat tak, aby tím netrpely tisícovky cestujících na hlavní trati?
Tak hlavně že se nám, cestujícím, dostalo poučení:-(
Strojvedoucího by měl dělat spíše člověk s jemností a citem, ne někdo, kdo je jako hrom do police.
Zkuste to více rozvést. Já třeba drbu mašinku nehty po pultě. Pak jede jak „divoška“ a poslouchá na slovo. I sběrač stahuje tam, kde má…
Je čas na dvouzdrojový Vectrony – ne na poslední míly, ale na jistý úsek na našem hlavním koridoru
Dvouzdrojový VECTRON je zatím pouze na 15 kV, 16,7 Hz. To se jaksi u Bezpráví nevyskytuje…
měli by jezdit brejlovcem
Ve středu mám jet do Prahy, začínám si říkat jestli nebyla koupě lístků předem chyba.
lístek se dá stornovat nejpozdějí 15 min. před pravidelným odjezdem z stanice
To byste měl nejdpozději zítra vyrazit.
To bude v pohodě, lístky případně zruším a vyrazím autem, firma to platí.
hmmm, to je už na metál…
dotyčného zodpovědného (předběžně manekýna) dekorovat kusem kolejnice přivázaným drátem z trakčního vedení ke krku.
Stojíme tady v IC 500 jako náhradě za SC 500. Aby toho nebylo málo, měly ČD poruchu loko na SC(IC) 509, takže se jelo do Hranic vlakem z Vrútek a pak přestup na IC.
Jede Interjet, lidi mají (zatím) dobrou náladu. 🙂
Tak stojí nebo jede…? 🙂
Teď už jede, se 148 minutami na hrbu. 🙂
Do Vrútek jezdí InterJet ? Slovenská souprava jsou 3 x B + A, komfortnější než SC 500.
Do Svinova přijel vlak z Vrútek a byl prodloužen až do Hranic na Moravě, kde čekal zpožděný SC/IC 509.
To už ani do smiechu není…
Pane Sůro.
Mám návrh.
Začnete prosím psát už jen ty dny, až se tam něco nepodělá. Jinak tady v podstatě nebudete mít prostor pro žádné jiné články…
A to přitom pan Sůra o velké části průšvihů ani nepíše…
Nicméně vás nápad by se pro silvestra nebo apríla docela hodil 🙂
Máte pravdu, už mě to nebaví psát. Nicméně koridor a tři průsvihy na stejném místě za dva dny nelze ignorovat
No koridor, my tomu říkáme koridor 🙂
Nemáte prosím nějakou souhrnnou statistiku vlaků, které dojely včas za určitě období v poslední době? Zajímalo by mě kolik % vlaků dojede dejme tomu do 5min vůči jízdnímu řádu
Stále jich je celkově většina a statistika pro úseky Praha – Ostrava / Brno se pro jistotu neposkytuje 🙂
Normálně jenom počítadlo někam do záhlaví, snad nedojde místo na čárky moc rychle
„Člověk by se i zasmál, kdyby to nebylo tak smutný…“
Nechci nějak sýčkovat ale jestli se tohle stane i poslední prázdninový víkend tak to potěš…
To stojí i za nějakou sázku. 😄
„Dráha tutovka“? 😀
Ma nekdo prehled, pokolikate uz toto resime? Ani clanky zdopravy nepokryvaji vsechny udalosti, z meho pozorovani se vsak udalosti z Brandysa pocitaji v desitkach
Na koridoru mezi Ústím n/O a Brandýsem n/O je přerušený provoz. Podle prvotních informací lokomotiva nestáhla sběrač a poškodila si ho, k poškození trakčního vedení však dojít nemělo. Provoz obnovíme po vyšetření události a kontrole troleje.
Holt nesmějí na těch stanovištích sedět debilové.
Očividně jste nikdy neseděl na stanovišti strojvedoucího.
Selfíček a videí ze stanovišť za jízdy je plný internet. Jakpak se asi ti konkrétní mašinfírové skutečně věnují řízeni? Serou na něj, věnují se kravinám.
Přesně jak píšete – věnují se kravinám. Třeba luštění několikastránkových rozkazů…
Nemá ho luštit za jízdy.
To si má strojvedoucí přečíst hned při převzetí. Podpisem stvrzuje, že se s obsahem seznámil a že mu rozumí.
Vy když si přečtěte několika stránkový elaborát na 160 km úseku trati si vše zapamatujete? Já to také postupně lusťím
Já si v rozkaze zvýrazňuji podstatně věci, jako jsou stahovačky nebo pomalé jízdy. A takových věcí je v rozkaze na koridoru jako šafránu v tý omačce zrušených a aktivovaných návěstidel.
Pokud se takové události dějí v desítkách či stovkách případů, vypovídá to spíše o tom, že „debilové“ sedí někde jinde…
Tím nechci strojvedoucí bránit, i my jsme vyzkoušeli hákovnici…
Nene, debilové nesmí sedět na židlích projektantů a schvalovatelů řešení. ☝️
I velmi těžké a rozsáhlá rekonstrukce se dá úplně běžně naprojektovat tak, aby se tyto události nestavaly.
Jde to i bez stahovaček a hákovnic.
Ti lidé, které popisujete tedy nesedí na stanovištích ale v kancelářích SŽ.
Zbývá maličkost. Někdo to musí zaplatit. A bulvární články o tom, jak je to provizorium zbytečně drahé by na sebe jistě nenechaly dlouho čekat. Sůra by byl prvním, kdo by psal o předražených zakázkách 😀
kurva kolik stoji ve stavbe za tri miliardy zadratovani provizornich spojek?
Zadarmo to nebude.
Stržené sběrače a ztracený čas jsou zadarmo? Několik tisíc lidí, každý několik hodin? Mnozí bez oběda… což se kovaným odborníkům z Dlážěné nestane a ani nemusejí nic vysvětlovat cestujícím ve vlaku.
Aspoň zhubnou, bez toho oběda:-)
Nezáviďte, máte možnost se také stát tímto odborníkem
Podívejte se na to jinak. Každý cestující, pokud ho podobnými hruzami vyzenete z vlaku…stojí hodně peněz na uslem jízdním. Třeba já mezi 15 a 20tis Kč ročně. A takových můžou být stovky az tisíce…
Zkuste setrit na betonu. Rekonstrukce menirny Pečky – naprojektovano x mnozstvi betonu , objednano , vyrobeno . Ale bylo ho o čtyři michacky vice. Ukazu vam misto kde je .
Zaplatit dva děliče navíc? Kolik to stojí?
Sůra vás tu rozhodne nenechá dál trollit a mluvit vulgárně.
Druhý dělič a jeho občasná údržba vyjde řekněme do 100 tisíc Kč. Jeden utržený sběrač na lokomotivě je za 500 tisíc Kč bez započtení nákladů na poškození troleje, vyšetření MÚ a odstavení lokomotivy, její nevyužívání po dobu opravy atd…
Jenže projekty opravdu nedělá SŽ.
Ale schvaluje a přebírá.
Taky si můžete nechat naprojektoval barák s minimálním zabezpečením proti vloupání, nebo s pořádaným zabezpečením. Tady stačí dva děliče navíc, aby stahovačka nebyla.
odsudzovať ľudí je fajn…
Ano, nesmějí tam sedět a rušit strojvedoucího při vedení vlaku.
😛
Nějaký takový kecal způsobil havárii TGV v Alsasku před Strassburgem , fíra jel zkušební jízdu a začal ( protože byl rušeny ) brzdit o par sekund později , vyletli z oblouku.
Debilové to nejsou, ale jsou to lidi, co jsou jak hrom do police, hr hr hr, kultivovanost nulová.
Nechtěl bych vás vidět v čele jaderné elektrárny. To by dopadlo jak za Datlova s Fominem.
Lidský faktor je vždycky nespolehlivý. (Ani vy nemáte výjimku.) Proto se vymýšlí technické zabezpečení a jiné postupy, které mají minimalizovat maximální možnou škodu.
Jen u Chocně se tento princip nějak ne a ne uchytit…
Tak hlavně doufám že taková drobnost neohrozí vyplacení plných prémií lidem ve vedení SŽ.
Proč, když chybu udělal strojvedoucí ?
To je ovšem alibismus. Ano, strojvedoucí udělal chybu, ale že někdo vytvořil takový systém, který pro takové chyby vytváří skvělou živnou půdu, a má nulovou snahu na tom cokoliv měnit, to je podle vás v pořádku?
Jak tento systém vytváří živnou půdu pro chyby jedinců? Nejste náhodou členem kvokamůrova svazu.
Pochopte že je kapitalismus, ne socialismus, aby SŽ vodila strojvedoucí za ručičku, každý je zodpovědný sám za sebe.
Tak pokud pochybnost o správě železnic je znakem příslušnosti ke kvokamurovi, tak vy jste přímo letadlo…
Kapitalismus? Socialismus? Ty vůbec nerozumíš slovům, které používáš. Když projektant špatně navrhne kruháč a dělníci ho i špatně postaví, tak je vina řidičů, že se tam stávají nehody?
Podrbej se na svojí škebli a začni rozlišovat příčinu a následek. Kdo má tyhle žvásty pořád číst?
Mísíte jablka a hrušky dohromady.
Kdo co v tomto případě postavil špatně ? Většina strojvedoucích to vedení nestrhla. Hákovnice tam je, protože je asi nutná. Ale chápu, pro osoby s jednodušším myšlením jsou fakta považována jako žvásty
Tak ty fakta respektuj. Nemůžu za to, že si je jako osoba s jednodušším myšlením špatně vysvětluješ.
Sž se hlavně musí naučit, že je tu pro dopravce a ne dopravci pro ní..
Takže za jizdu na červenou na křižovatce, nebo jizdu v protisměru po dalnici je potřeba potrestat někoho z SUS?
Chyba bude spíš v tom, že to šlo udělat jinak, ale pro někoho by to bylo moc práce/peněz/zdržování.
Uděláme to takto a budeme požadovat, aby strojvedoucí byli bezchybní – chyba v úsudku.
Jak to šlo udělat jinak ? Že jsou strojvedoucí nepozorní, nekultivovaní a jak hrom do police, není chyba SŽ
Nekrmte už trola Kryštůfka
Protože lidi nemají krást tak nebudeme zamykát a protože mají respektovat předností, tak zrušíme semafory a kruhace?
Prosím, ještě alespoň 5x někde napište, kdo všechno byl/je/bude „jak hrom do police“. Naprosto skvělá hláška, alespoň mně jste vylepšil závěr dne. Díky.
k tým strojvedoucim
keď sa prerábal úsek PU-PB a jazdilo sa po starej trati a pred Puchovom sa z 2. chodilo na 1.a bola tam taká chuťovka
ako zmena systému =/~,výhybka do sklonu a do kopčeka,vjezdové tesne do dohto všeckeho teda max 40 km/h a samozrejme aj vypinacka
teraz páni,ktorý tu útočia na strojvedouci aby si uvedomili pod akým stresom je to byť,aby človek nevykapal pod styčným miestom,aby nedošlo k poškodeniu mašiny alebo k prepalu troleja
A to všetko bolo všetko na tesno,čiže zberač dolu tesne pred týmto všetkým
Mi je mega líto obyčejných lidí co vozíme. Včera jsem se vracel ze stověžaté, seděl na lavičce v Libni, přes kterou bez zastavení projíždel vlak za vlakem, (nestavěl ) a skřípal vzteky zubama.
Kdyź jsem se dostal do Pardubek (spíš náhodou a se štěstím, ) při pohledu na nasypanou halu lidí s kuframa jsem si říkal, že opakování podobného failu lidi prostě nepochopí. A ani to neomluví, neprominou……
Dámy a p. Sůra promine, ale tohle je fakt k posrání!
Zeleznice si tu za posledni leta vybudovala jakztakz pozitivni obraz, ale udalosti posledni roku to vsechno poslaly na dlouhou dobu do korpu.Totez trat Praha-Brno a jizdni doba 3:20……
Jo, bohužel, kvůli jediný stahovačce v zásadním místě české žel. sítě.
Doufám, že si už konečně zakáže SŽ zřizovat stahovačky na více, než 24 hodin.
Nikoliv. Chybí pořádné sankce. Odebírat průkazy způsobilosti k řízení drážního vozidla nebo mastné pokuty s náhradou způsobených škod. Ono by si dotyční hned dávali většího bacha.
to voliči Svazu Primitivních Dementů (mezi nimiž je jistě mnoho strojvedoucích) nikdy nepochopí
Zato vy jste přímo génius.
Člověk je tvor omylny. Když se nějaký omyl opakuje přílišné krát, je třeba vytvořit podmínky aby k tomuto omylu ani nemohlo dojít.
proč kvůli pár nepozorným jedincům dělat převratná opatření ?
Stačí to řádně pokutovat a člověk si dá prostě pozor. Jednoduché. Není důvod strojvedoucí vodit za ručičku.
Když to udělat tak, aby se průšvih nestal a nestojí to zas tak moc peněz (viz pan Simral vyse), tak nevím proč to nechávat na lidech, když experimentálně víme, že se iich celkem dost chytí…
Jo jo. Strojvedoucí jede a řekne si: Dnes jsem ještě nikoho nenasral, tak nestáhnu na Bezpráví, to bude hned kurva nasranejch lidí…
Strojvedoucí, který tam způsobí MU samozřejmě škodu hradí podle odpovědnosti každého zaměstnance, tedy maximální ručení 4,5 násobek hrubé mzdy, což je cca 250 000 Kč. Podle toho, jak je pojištěn bývá spoluúčast cca 10%, takže 25 000. To není vůbec málo.
Jj, a ty vlaky odvozite vy, že?
Nejsem příznivcem anarchie ale pokud je na nějakém místě každou chvíli urvany smeták, tam bych se asi zamyslel, zda to nejde udělat jinak.
Je fajn vyhodit fyru, někomu se pak třeba postaví, jak to někomu nandal, ale ty stovky naštvaných a nešťastných lidi co přišli o tisíce hodin času tohle nezajímá.
Proč? to je jako kdyby měly zakázat přechody pro chodce, protože pár pěších se neumí rozhlédnout. Stačí dávat pozor.
Jasně, zavedeme přechod pro chodce bez semaforu před Pakulem…vždyť se stačí rozhlednout
a mohl byste si zopakovat pravopis, tohle je sotva na dostatečnou
A vy pro změnu vyjít z bubliny do reálného světa.
Ještě že jste jen troll… Ale podívejte se, dělat chyby je normální, a to i když si dáváte bacha a nekoukáte do mobilu, jak tu furt opakujete. Já řídím jen auto a věnuju se tomu, co to jde, ale i tak chyby dělám, akorát že u mě na to nikdo nepřijde. Občas odbočím a pak si uvědomím, že jsem zapomněl dát blinkr, a tuhle jsem, zrovna nebyl naštěstí žádný provoz, u nás projel semafor a uprostřed křižovatky jsem vůbec nevěděl, jaká na něm byla barva, a to přes něj jezdím pořád.
Podle vzoru když bude trestné malovat na zdi, tak sprejeři nebudou. Opak je pravdou. Zpřísnění sankcí nepomůže, je třeba řešit problém jinak.
Proč by měla SŽ pořád něco zakazovat? Nežijeme v komunismu, naštěstí.
protože by to SŽ ušetřilo spoustu průserů. Ostatně ani její vlastní zaměstnanci nemají stahovačky rádi.
Tak trať na brno, navíc s permanentním zpožděním je na presdrzku
Jo, vezmete si třeba vlak, abyste stihl včas letadlo ci bus na dovolenou a teď tohle. Teď zase, neděle večer kdy se lidi vrací domů, aby mohli druhý den do práce.
Navíc je to tam porad.
Zlaty auto.
Příčetný jedinec bydlící východně zemské hranice poletí ze Schwechatu, z Mošnova, nebo z Katovic.
To je sice pěkný, ale už kolikrát jsem ve vlaku zažil celé zájezdy nebo skupiny baťůžkářů z asie, kteří z Ruzyně mazali rovnou na Vídeň nebo Budapešť na výlet. A počítám že zpátky do vlasti taky letěli z Prahy. Takže ano, ona ta situace s tím, že někdo kvůli průseru na trati nestihne letadlo z Prahy nereálná není.
ano, protože několik strojvedoucích chce nezodpovědně a alibisticky přenášet svou odpovědnost na SŽ, která si to naštěstí líbit nenechá
SŽ nadáva na ČD,RJ,Leo..a naopak
ja sa tiež spýtam prečo SŽ tiež niektoré veci nezabezpečí tak aby strojvedouci nebol v omylu?narážam napr.na tie Mariánky,keď rýchlostníky ktoré nemali platiť,mali byť zakryté alebo otočené…
SŽ je tiež vypečena firma,ktorá sa tvári že oni za to nemôžu
Před par lety za mnou na Slovensko jela manželka , někde u Velké Bíteše si udělala hají cisterna skrz oba spíše přes tři pruhy , počítám i odstavný. Takže trasu , kterou jezdíme cca 4 hodiny jela osm , ale zlatý auto ….jojo 🙂
Pomůžu si slovy pana Sůry, která napsal na Twitter: Co všechno se ještě musí stát, aby ministr Kupka konečně odvolal ředitele Správy železnic Jiřího Svobodu?
Naprosto zoufalá situace, za kterou by konečně někdo měl nést zodpovědnost a následky.
Je naprosto nepochopitelné že tak neschopný manager se tam drží už přes tři ministry. Nepamatuji že by někdo dokázal způsobit takové problémy na ženské železnici jako tento pa…blb.
Co to je ženská železnice prosím ?
Železnice na stáhni sběrač …. 🙂
Začal bych u toho mašinfíry, co na stahovačce nestáhnul koště.
Ano strojvedoucí mají svůj podíl, ovšem SŽ je mistr světa v množství stahovaček a jejich nevhodném umístění. Chtělo by to nějaké systémové řešení – tím však není hákovnice a obden zastavený provoz na tři hodiny.
Systémové řešení je dát tam víc deličů. Na klasickou odbočku ve dvojkolejně jich je potřeba 5, aby stahovačka při výluce kterékoliv koleje, či kombinací, neexistovala. Černý Most, Zeleneč.
A kdo to zaplatí? Vy? Nebo na to přispěje Sponzor ProSSuských Dementů spolu s ráčkující blbkou
a co byste tam místo té hákovnice dal ?
Začal bych u otázky proč ve většině okolních zemí neznají pojmy jako stahovačka nebo hákovnice, natož aby se používaly tak diletantským způsobem jako u nás?
Hlavní je mít nějakou výmluvu a zakrýt vlastní neschopnost.
Že pracujete u SŽ.?
V Polsku? Slovensku? Vím jen, jak to řeší ÖBB.
V Polsku stahovačky takřka nejsou, natož aby byly v takovém rozsahu jako u nás během výluk. Pohybuju pravidelně se zhruba od Opole po Krakow a poslední stahovačky člověk potká na státní hranici. Dokonce i při různých opravách a rekonstrukcích se buď využije toho, že i za normálního stavu je TV bohatě vybaveno děliči, nebo se prostě děliče doplní tak, aby se dalo bez omezení jezdit.
Tak to mají v Polsku velmi dobře vymyšleno. Nejlépe každou kolej opatřit děliči na obou koncích.
Zrovna včera byly prověšený dráty
V této populistické společnosti se to neobejde bez kvičení Svazáku Primitivních Dementů. Ještě že Venezuela skončila v propadlišti dějin, to by bylo zase populistických keců kolem toho
Vy podle typu argumentace ovšem pro SPD provádíte guerilla marketing.
Protože pokud je nemáte rád, tak se chovate znacne nepochopitelné. Shazujete 5K na jejich úroveň či ještě níže…
5K si svou úroveň vždy udrží, kdežto SPD naštěstí neustále klesá .
Hele Svoboda je tam dobře uhnízděny. Jak jinak by mu procházeli pravidelné každoroční výluky. 070 je toho smutným příkladem míň. 2x do roka alespoň na 3 týdny.
Já se zde trochu pana generálního ředitele zastanu.
SŽ má zadáno, že má ušetřit každou možnou korunu. To je celou správou prodchnuto od generálního ředitele po posledního zaměstnance…
Ten dělič stojí pár peněz, navíc ho musíme udržovat, protože nám na něm budou tahat strojvedoucí uhlík, ten je vodivý, chce to výluky, ty nedostaneme a už to celé jede…
To, že pak to stojí celé jako vidle už je přece vyšší moc, za to nemůžeme.
To lůza nepochopí ale
Proč by ho měl někdo vyhazovat a odvolávat?
Ano, zoufalá situace, za kterou by měli nést odpovědost nepozorní strojvůdci. To je , jako když já v práci něco zkazím a budu chtít, aby za mojí chybu vyhodili našeho GŘ
Protože se cca dva roky jezdí či bude jezdit praha brno realne 4 hodiny. A pak zase, protože se rozkope trať mezi Konepulkama a Chocni a pak zase Trebova.
Vy jste asi za poslední rok nemusel jet vlakem na Moravu, že?
Pozvat tam věštkyni Jolandu nebo vlastu bubínka, aby to místo odkleli, aby tam furt nebylo „Velký špatný“ 😅😅😅
Poškození sběrače hnacího vozidla na Ex122 na odb. Bezpráví. Takže zase zbytečný průser, kdyby se to na ten 3/4 rok předělalo, aby nemusela být hákovnice.
Kdyby se fíra věnoval své práci jak má, tak se nic nestalo. Stovky vlaků tam projede v pohdě – jen pár namachrovaných blbců, co se za jízdy věnuje kravinám okolo je zdrojem podobných zbytečných průserů.
V podstatě souhlasim, ale kdyby to bylo udělaný bez stahovačky s hákovnicí, tak by se většině mimořádností předešlo.
Ono by se našlo něco jiného. Projetých návěstidel je taky hromada. Holt někteří fírové svou práci pořádně flákají.
Skúste si vyskúšať prácu rusnovodica,a tie turnusy niektoré ktoré sú o drzku,spánok len tak aby sa nepovedalo,ľudia ťahajú přescasy,rozkaz dlhy ako svine a pod. …potom sa ja spýtam ci tým debilom za kniplom nebudete práve sedieť Vy a nespravite prúser
A od čeho jsou odbory? Jejich úkolem je vyhádat příčetné pracovní podmínky.
Jestli to nebude tím, že jsou to lidé. A lidé dělají chyby. Tak to je, tak se s tímto faktem smiřte. Je třeba upravit systém tak, aby lidské chyby eliminoval a nikoli je násobil.
Všude pracují jen lidé
Důkazy ?
Každej, kdo udělá chybu, nebo dokonce naschvál, je automaticky blbec? Co jste vy, že soudíte člověka a ne jeho činy?
Kdo udělá chybu naschvál, je hlupák a primitiv první třídy
Aaaa, nějaká hlavička z chráněné dílny Praha/Přerov, teda CDP 🙃. Kdybyste se nev*srali na svoji práci, omezili stahovačky na minimum po vzoru Rakouska/Německa, tak se tady nebavíme…
A zaplatíte to ?
Mám nápad na zlepšovák: Trakční vedení bude vždycky jenom kousek, pak se stáhne sběrač a pojede se výběhem. Bylo by to asi tak 20 stahovaček na 100 kilometrů.
Recipročně se v Dlážděné umístí dvacítka propadel a kdo nesešlápne správnou dlaždici, ten proletí do sklepa.
To zní jako dobrý nápad. Jen nevím, zda mají v dlazdene dost hluboké sklepy aby se jim tam všichni vešli
Cela tato rekonstrukce dopadne presne tak jak jsem psal pred rokem. Pravidelne rozvracena zeleznicni doprava prakticky v cele CR a vysledkem cele akce bude jedno naproste nic. Tunely na Budejovice se stavi jeden za druhym a je tam jenom zlomkovy provoz oproti tomuto useku. Kdyby staveli misto tohoto nesmyslu paralelni tunel, tak to provoz omezi minimalne a ve vysledku to bude mit znacny efekt na zkracene na jizdni doby. Vlakem uz jsem prestal jezdit uplne, jeste ze uz otevreli D35 okolo Hradce.
Zřejmě jsme se dostali do nějaké časové smyčky. 😂
A teď někdo napište, kdo to nečekal…
Já to nečekal, když jsem v Olomouci nastupoval do vlaku směr Praha. Ale dobře mi tak:-)
Já tam dneska dopoledne projel v pohodě, ale SC mělo zpoždění a dispečer ČD odmítl čekat. Takže jsme na hlavní přijeli 12:47 a 12:46 odjel rychlík na Ústí nad Labem.