Vlaky na koridoru nabírají zpoždění, plánovaná odstávka ETCS se protáhla

Lokomotiva Siemens Vectron (193.690) v čele vlaku Českých drah u Chocně. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czLokomotiva Siemens Vectron (193.690) v čele vlaku Českých drah u Chocně. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Přes noc proběhla plánovaná výluka ETCS.

S komplikacemi dnes musí počítat cestující na I. koridoru mezi Prahou a Českou Třebovou a dál na Moravu. Důvodem jsou problémy s evropským zabezpečovačem ETCS zejména v úseku mezi Pardubicemi a Chocní. Kvůli tomu musí vlaky jezdit pomaleji.

Vlaky aktuálně nabírají zpoždění od 10 do 40 minut, jak ukazují data v provozní aplikaci GRAPP. „Na dvou místech mezi Pardubicemi a Ústím nad Orlicí se výluka protáhla. První úsek je v provozu pod ETCS od 8:45, na druhém by mělo dojít k obnově brzy,“ řekl mluvčí Správy železnic pro mimořádnosti Martin Kavka.

Plánovaná výluka ETCS proběhla od pátečních 22 hodin, skončila v 6 hodin. Omezení bylo plánováno několik měsíců dopředu. Pro dopravce to znamená maximální jízdu 100 km/h, což zejména na koridorech s rychlostí 160 km/h výrazně prodlužuje jízdní doby. Dobře je to patrné například na průběhu jízdy vlaku rj284 Metropolitan Slovenská strela. Z České Třebové do Pardubic dojede podle jízdního řádu za 33 minut, nyní mu jízda trvala 42 minut.

Zpoždění se může přenášet kvůli obratům souprav na celý den i po ukončení výluky.

Tagy ETCS Správa železnic
3 komentáře