Vlaky na koridoru nabírají zpoždění, plánovaná odstávka ETCS se protáhla
Lokomotiva Siemens Vectron (193.690) v čele vlaku Českých drah u Chocně. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Přes noc proběhla plánovaná výluka ETCS.

Přes noc proběhla plánovaná výluka ETCS.
Takže není problém s ETCS, ale s nejmenovaným dodavatelem traťové části, který nestihl práce ve vyhrazeném čase?
Já jsem tudy jel a nemůžu říct, že by hlavní příčinou zpožďování vlaků byla jízda stovkou (místo 160). Ono se desítky minut jelo taky nulou, nebo-li stálo. Různě chaoticky v rozličných stanicích nebo i mimo ně, každý vlak jinak. Tak se vlaky začaly navzájem zdržovat a předjíždět a v mém případě se zpoždění zvýšilo o půlhodinu.
Proto u nás celou noc houkali vlaky?
Je třeba připlatit pak to půjde
Nabírají zpoždění? Tak zrovna včera Slovácký expres měl zpoždění 1 minutu a protože Regiojet z Bohumína měl 15 minut, tak v Přerově ten Slovácký nechali ujet.
Jelikož mezi Chocní a Ústí n.O. se jezdí i po velké opravě pomalu, tak je to pro cestující s termíny dojezdu hrozné.
Doteď jsem nepochopil proč je tam jen 100km/h. Než bylo ETCS se jezdilo 160km/h bez problémů.
Protože s instalací ETCS bylo nutné vypnout barvičkovač.
Nebylo ho nutné vypnout a stále funguje, je výpadek/výluka ETCS a „barvičkovač“ normálně funguje.
Protože na tratích s výhradním provozem přestal být barvickovač VZ a tudíž jizda bez VZ je max 100 km/h.
Předpis je předpis 👎🏻
Holt musíme být nutně papezstejsi než papež.
Vymyslela to rozhodně chytrá hlava…
Napovím, kolokvium MD. Co výplod, to perla.
Kolokvium MD. Tito anonymní pánové vymýšlí samé „klíčové“ perly ve vztahu k ETCS.
Kolokvium MD. Co rozhodnutí, to perla.
Nemáte pravdu, při vypnutí ETCS funguje VZ /barvičkovač/ normálně…dnes jsem tak celou noc jezdil…
Neoficiálně ano, kód lze … ale ofiko zástavba toto nepřipouští
Oficiální zástavba připouští, že při ETCS v izolaci může národní systém normálně fungovat. Jde o provoz v režimu Switch-off, kterým všechny řady prošly, než byl povolen režim Switch-on.
Ono hlavně na tratích s výhradním provozem ETCS už nejsou rychlostníky nad 100 km/h, takže už by šlo o překročení traťové rychlosti.
Opravdu je už sundali?
Já mám za to že bylo vypnuté GSMR a bez vysílačky se nad 100km/h nesmí. TRS je už léta vypnutá na koridoru.
A blbouni chtějí kompletně zlikvidovat/nezřizovat návěstidla, aby se bez ETCS nedalo jezdit prakticky vůbec.
Vjezdová a odjezdová návěstidla zachovat, a delší mezistaniční úseky rozdělit jedním hradlem.
Delší oddíly rozdělit aspoň výhybnou , když už se likvidovaly stanice.
Když se jezdí jednokolejně např. Svitavy – Březová, kde je jízdní doba 10 minut, tak vlak při otočení směru těsně pred ním získá hned zpoždění 20 minut.
Záleží, jaké jsou provozní náklady u navěsptidel (servis, napájení, atd.). A jaká je nyní po více než půlroce provozu stabilita ETCS.
Přesně tak. Řešení musí být nejen funkční ale i ekonomické.
Riešenie na najzaťaženejších tratiach v ČR, ktoré sú naviac medzinárodnými koridormi a vykazujú značnú mieru, by NEMALO byť výlučne podriadené ekonomickým kritériám, ale mala by byť braná do úvahy stabilita a spoľahlivosť prevádzky a schopnosť sa s tymto vysporiadať pri mimoriadnostiach v prevádzke. Toto by malo platiť ASPOŇ pre medzinárodné koridory s mnohými vrstvami diaľkovej dopravy a silnou primestskou dopravou. Kór v situácii, keď neexistuje libeňský priesmyk, neexistuje kapacitná objazdná trasa (VoChoc), keď je väčšina koridoru dvojkoľajná, keď nie je vybudovaná novostavba Choceň – Ústí, keď sa do kľúčovej trasy siete VRT medzi Brnom a Prahou ani nekoplo. Dovtedy by… Číst vice »
Drahé a blbá.
U návěstidla se mi nestalo, že by mělo každého čtvrt roku několika hodinovou výluku. Jasně může prasknout žárovka, ale s podobnou pravděpodobností nepůjde i ETCS.
V nové D1 se tohle řeší, říká se tomu trať bez konvenčních návěstidel a jezdí se od šipky s Doplňkovou Návěstní Svítilnou (DNS) k další šipce s DNS.
Nesmysl.
S ŽDC si bere cestující jak rukojmí. Od 2hod v noci vypnuto, mezi Bohumíně a Pardubice i 1hodina zpoždění. Při jízdě několik ostrých brždění. Má být na vypínání předem upozornění, pak bych necestoval. A co zpoždění na obrazech celý den. Pokud nebude zodpovědnost za tyto situace tak se nikam nepohneme. A Svoboda se v televizi vysmívá.
Jedině odškodnit cestující toto vymáhat po SŽDC poté po dodavateli ETCS