Vlaky na koridoru nabírají zpoždění, plánovaná odstávka ETCS se protáhla

Lokomotiva Siemens Vectron (193.690) v čele vlaku Českých drah u Chocně. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czLokomotiva Siemens Vectron (193.690) v čele vlaku Českých drah u Chocně. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Přes noc proběhla plánovaná výluka ETCS.

31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Y.K.

Takže není problém s ETCS, ale s nejmenovaným dodavatelem traťové části, který nestihl práce ve vyhrazeném čase?

libcha

Já jsem tudy jel a nemůžu říct, že by hlavní příčinou zpožďování vlaků byla jízda stovkou (místo 160). Ono se desítky minut jelo taky nulou, nebo-li stálo. Různě chaoticky v rozličných stanicích nebo i mimo ně, každý vlak jinak. Tak se vlaky začaly navzájem zdržovat a předjíždět a v mém případě se zpoždění zvýšilo o půlhodinu.

Dušan

Proto u nás celou noc houkali vlaky?

jan táborský

Je třeba připlatit pak to půjde

Karel M

Nabírají zpoždění? Tak zrovna včera Slovácký expres měl zpoždění 1 minutu a protože Regiojet z Bohumína měl 15 minut, tak v Přerově ten Slovácký nechali ujet.

Jiří Groll

Jelikož mezi Chocní a Ústí n.O. se jezdí i po velké opravě pomalu, tak je to pro cestující s termíny dojezdu hrozné.

Jakub

Doteď jsem nepochopil proč je tam jen 100km/h. Než bylo ETCS se jezdilo 160km/h bez problémů.

Leinad

Protože s instalací ETCS bylo nutné vypnout barvičkovač.

Jakub

Nebylo ho nutné vypnout a stále funguje, je výpadek/výluka ETCS a „barvičkovač“ normálně funguje.

Vendelín

Protože na tratích s výhradním provozem přestal být barvickovač VZ a tudíž jizda bez VZ je max 100 km/h.

Předpis je předpis 👎🏻

Neznámý.

Holt musíme být nutně papezstejsi než papež.

Tom

Vymyslela to rozhodně chytrá hlava…

traper

Napovím, kolokvium MD. Co výplod, to perla.

trapper

Kolokvium MD. Tito anonymní pánové vymýšlí samé „klíčové“ perly ve vztahu k ETCS.

riperi

Kolokvium MD. Co rozhodnutí, to perla.

Pavel

Nemáte pravdu, při vypnutí ETCS funguje VZ /barvičkovač/ normálně…dnes jsem tak celou noc jezdil…

Cestovatel

Neoficiálně ano, kód lze … ale ofiko zástavba toto nepřipouští

vbb

Oficiální zástavba připouští, že při ETCS v izolaci může národní systém normálně fungovat. Jde o provoz v režimu Switch-off, kterým všechny řady prošly, než byl povolen režim Switch-on.

Lukáš Chytil

Ono hlavně na tratích s výhradním provozem ETCS už nejsou rychlostníky nad 100 km/h, takže už by šlo o překročení traťové rychlosti.

vbb

Opravdu je už sundali?

M152

Já mám za to že bylo vypnuté GSMR a bez vysílačky se nad 100km/h nesmí. TRS je už léta vypnutá na koridoru.

Caprad

A blbouni chtějí kompletně zlikvidovat/nezřizovat návěstidla, aby se bez ETCS nedalo jezdit prakticky vůbec.

Vjezdová a odjezdová návěstidla zachovat, a delší mezistaniční úseky rozdělit jedním hradlem.

Novomír

Delší oddíly rozdělit aspoň výhybnou , když už se likvidovaly stanice.
Když se jezdí jednokolejně např. Svitavy – Březová, kde je jízdní doba 10 minut, tak vlak při otočení směru těsně pred ním získá hned zpoždění 20 minut.

noerf

Záleží, jaké jsou provozní náklady u navěsptidel (servis, napájení, atd.). A jaká je nyní po více než půlroce provozu stabilita ETCS.

Daniel Jablonecký

Přesně tak. Řešení musí být nejen funkční ale i ekonomické.

rušnovodič Peter

Riešenie na najzaťaženejších tratiach v ČR, ktoré sú naviac medzinárodnými koridormi a vykazujú značnú mieru, by NEMALO byť výlučne podriadené ekonomickým kritériám, ale mala by byť braná do úvahy stabilita a spoľahlivosť prevádzky a schopnosť sa s tymto vysporiadať pri mimoriadnostiach v prevádzke. Toto by malo platiť ASPOŇ pre medzinárodné koridory s mnohými vrstvami diaľkovej dopravy a silnou primestskou dopravou. Kór v situácii, keď neexistuje libeňský priesmyk, neexistuje kapacitná objazdná trasa (VoChoc), keď je väčšina koridoru dvojkoľajná, keď nie je vybudovaná novostavba Choceň – Ústí, keď sa do kľúčovej trasy siete VRT medzi Brnom a Prahou ani nekoplo. Dovtedy by… Číst vice »

MajsterN

Drahé a blbá.

Igor

U návěstidla se mi nestalo, že by mělo každého čtvrt roku několika hodinovou výluku. Jasně může prasknout žárovka, ale s podobnou pravděpodobností nepůjde i ETCS.

Péťa

V nové D1 se tohle řeší, říká se tomu trať bez konvenčních návěstidel a jezdí se od šipky s Doplňkovou Návěstní Svítilnou (DNS) k další šipce s DNS.

Peter

Nesmysl.

Pavel

S ŽDC si bere cestující jak rukojmí. Od 2hod v noci vypnuto, mezi Bohumíně a Pardubice i 1hodina zpoždění. Při jízdě několik ostrých brždění. Má být na vypínání předem upozornění, pak bych necestoval. A co zpoždění na obrazech celý den. Pokud nebude zodpovědnost za tyto situace tak se nikam nepohneme. A Svoboda se v televizi vysmívá.
Jedině odškodnit cestující toto vymáhat po SŽDC poté po dodavateli ETCS