Vlaky na koridoru nabíraly až hodinová zpoždění kvůli poruše zabezpečovacího zařízení
Řídicí vůz Bfhpvee295 v čele osobního vlaku z Pardubic do České Třebové u Bezpráví. Foto: České dráhy
Úsek je a bude ještě do příštího roku jedním z nejkritičtějších úseků české železnice, kde lze rychle nabrat dlouhá zpoždění.
V patek stejna situace v Ostrave Svinove. Je to temer bez nadsazky kazdy tyden, kdy vas na koridoru zdrzi porucha zabezpecovace. Prijde mi nehorazne, ze Zkaza zeleznic takto muze beztrestne a za nase penize z dani fungovat dal. Proc to proboha svateho nikdo z ministerstva dopravy neresi? To je jim opravdu jedno, ze z rozpoctu plati odmeny vedeni teto pseudoorganizace, ktera zcela fatalne a neospravedlnitelne selhava v tom, za co je placena? Co na to ministr dopravy Kupka? Slysel o nem v posledni dobe nekdo neco, krome toho, kdyz kritizoval levnou jízdenku v Nemecku a chvalil vladu za to, jak… Číst vice »
A co by mělo MD řešit ? Poruchu ZZ ? Myslíte že na MD pracuje někdo, kdo rozumí ZZ ?
Jsem si jistý, že s pravděpodobností hraničící s jistotou, tam nepracuje žádný …
Správa železnic není výrobcem ZZ.
Poruchu na ZZ může způsobit pracovník firmy pracující v kolejišti, stačí nechtěně přerušit vodič …..
Jako zakaznikovi je mi naprosto ukeadene PROC to nefunguje a kdo za to muze. Je to odpovednost Spravy zeleznic to resit at uz s vyrobcem, nebo debilem v kolejisti. Pokud to neni schopna resit, coz zcela evidentne neni, je zcela na miste, aby vedeni statu okamzite zasahlo, obmenilo vedeni organizace, ktera zcela fatalne nefunguje a neplni to, za co je placena, sebrala neospravedlnitelne a neobhajitelne odmeny zamestnancu, ktere platime z dani presto, ze svou funkci neplni, a teprve az zacne tato statni organizace fungovat tak, jak fungovat ma a plnit to, za co si ji z dani najimame, se tyto… Číst vice »
Ale vy nejste zákazníkem Správy železnic …. jste zákazníkem dopravce ….
Co má řešit SŽ s „debilem“ v kolejišti ? Je ten „debil“ jejím zaměstnancem – zpravidla není ….
I kdyby byl, tak to s ním na personální úrovni Dlážděná 7 nebude nikdo řešit …
S výrobcem můžete řešit něco pouze v záruční době, pak je údržba zařízení na vaší odpovědnosti.
Zkazu zeleznic a jeji neschopme zamestnance platom z dani, tzn v prenesenem vyznamu jsem jejich zakaznik.
Mně přijde šílené už to, že napíšou „…lze očekávat navýšení zpoždění vlaků o 20 až 60 minut…“. Tzn. už se automaticky počítá s tím, že KAŽDÝ vlak stejně jede s nějakým zpožděním a to se jen dále navyšuje. Už se ani nepočítá, že by náhodou nějaký vlak (až do toho problémového místa) mohl NÁHODOU jet včas (to by napsali jen „očekává se zpoždění“)… To opravdu o stavu naší železnice vypovídá asi nejvíc…
Zpoždění se dá navýšit i z nuly. Tahle formulace je naprosto standardní u všech výluk a mimořádností.
Inu, Dobrá Správa!
Svobodova Železnice 🙁
Pouze drobnost: rj78 přijel do Brna s 5 min sekerou. Docela by mě zajímalo, od kdy měla výhybka závadu… 🙂
Každá výhybka umožňuje jízdu dvěma směry a při elektronickém zabezpečení je indikována její poloha. Ale může nastat situace, kdy poloha nebude indikována a je tudíž pro provoz nesjízdná. Takže v tomto případě je třeba objevit příčinu a odstranit ji. To sice jistou dobu trvá; jiná situace ale nastane, když je potřeba výhybku přestavit do opačné polohy a po přestavení není indikována správná poloha výhybky a bez ní nelze zamýšlenou jízdu uskutečnit.
Faktem je, že včera v Pardubicích v hlášení nebylo o důvodech zpoždění ani zbla, takže se dalo celkem čekat, že zpoždění jde za ,,Dobrou správou „. Poslední dobou to pozoruji dost často, že důvod zpoždění se hlásí pouze v případě viny dopravce, případně se na dopravce hodí (typicky obrat soupravy od zpožděného vlaku, obvykle kvůli výluce/mimořádnosti)
V Berouně i jinde jsem často slyšel, že zpoždění je způsobeno provozovatelem dráhy.
Jo, dříve jsem to slýchával také, ale poslední cca 2 měsíce je to spíš výjimka. Když je zpoždění způsobeno provozovatelem dráhy, tak se důvod obvykle neuvede.
Diky za tu poznamku o Facebooku – taky nerozumim proc ma SZ delat nejake pitome souteze o reklamni predmety. Radeji nez klicenku bych jezdil vlakem vcas.
jojo, staci zrusit soutez o klicenku a zacne se jedzdit vcas.
To máte těžký – když máte jeden koridor vyřazený kvůli rekonstrukci trati (Brno- Česká Třebová) a druhý těžce omezen kvůli nehodě s dlouhodobými následky (Přerov – Břeclav), někudy ty vlaky procpat musíte. Pak se jakékoliv sebemenší zpoždění lavinovitě šíří. Stačí menší závada (v tomhle vedru se divím, že jich není víc, železo nemá rádo takové výkyvy teplot) a už to naskakuje. Pak přijde sem tam něco horšího, např. stržená trolej (za to mohou většinou fírové), skokan pod vlak, stromy popadané na trať (to je zase věc ochránců z ministerstva životního prostředí, které nezajímá bezpečnost vlaků, a majitelů pozemků kolem dráhy),… Číst vice »
Víceméně souhlas.
Až na to trakční vedení. Změnou konstrukce by šlo i tento faktor eliminovat. V Německu na AC nebo v Nizozemí na DC, lze při napěťové výluce koleje přejíždět, ze správné do gegengleis, bez potřeby vypínat hl. vypínač a stahovat sběrač.
Ale jelikož se na El školách stále vyučuje jediný systém konstrukce a zadavatel SŽ a dopravci toto nepožadují, tak to tu bude zřejmě na věky.
Já pamatuji dobu, kdy na zhlaví mezi první druhou kolejí – při jízdě staničním slalolomem – nebyly spojky zadrátované, takže se muselo stahovat …
Prostě lichá a sudé kolejová skupina jsou napěťově odděleny …
Otázkou je, proč máme tendenci celou síť redukovat na pár ‚koridorů‘ pro tranzit, a k tomu ji převádět na řízení citlivými technologiemi, jejichž výpadek neumíme vyřešit dostatečně rychle (viz onehdy půlroční vyřazení nádraží v Bohumíně).
frantisku, vanocni besidky se blizi a je nejvyssi cas rozpracovat tuto „myslenku“ do delsiho vystoupeni, protoze komendialni potencial to ma obrovsky.
Je vtipné jak všichni haní za tyto poruchy ČD či jiné dopravce, Správu železnic. Přitom jednoznačně viníkem je monopolní dodavatel zabezpečovacího zařízení. Název firmy nechť si každý dosadí sám…
Popřípadě zloděj kabelů jak se někdy stává
Když musí SŽ odebírat veškeré prvky zabezpečovacího zařízení od jedné firmy a konkurence je tím pádem vyloučena tak to pak takto dopadá. Na vině není generální ředitel, ale celý systém, který je desetiletí stejný. Monopol jedné firmy dodávající zabezpečovací zařízení. Je to politické zadání.
Ono zabezpečovací zařízení se jentak neporouchá, v Bezpráví bych to viděl spíš na stavební firmě a překopávaní kabelů..
A to jako chcete, aby v každé stanici bylo jiné ZZ a pro každou stanici se vypisovalo výběrko ? A tohle bylo zapojeno jednak do dálkoviny a současně pohotovostní výpravčí uměli všechny typy ?
v čem máte určitě pravdu je to, že na SŽ chybí informační kanál o takovýchto mimořádnostech. Když se chci dozvědět jaké mimořádnosti mě na cestě vlakem čekají, jediným spolehlivým zdrojem jsou stránky ČD. Bohužel tam jsou jen opatření pro vlaky ČD (pochopitelně – jsou to jejich stránky).
Cestující nejsou partnerem provozovatele dráhy …
Tady opravdu neni den,kdy by se neco nezdrbalo. Jet vlakem na Moravu,to je hodne o nervy.
Spíš je zajímavý,ze po tolika pruserech se neřeší personální zmeny. Tohle byt na zapade,tak je Svoboda na dlažbě.
v podobných situacích si vzpomenu na scénku z jednoho filmu:
„vrchní státní zástupce si telefonuje s politikem a tykají si, no prosím tě kde to jsme?“
„v Čechách holčičko v Čechách!“
Nevypadá to, že by v Německu někoho posílali na dlažbu, i když minstra dopravy si předvolávali. Francie, to je pak taky kategorie sama pro sebe.
Otázkou je, zda se tím něco vyřeší, když je vůle státních správ investovat do vyšší kapacity a použitelnosti kolejových systémů minimální.
frantisku, jestli je desetimistna cifra „minimalni“, tak by me zajimalo v jakych pomerech vlastne zijes.
A jak může generální ředitel ovlivnit poruchu ZZ způsobenou třeba pracovníkem externí firmy.
Naposledy v tom úseku chytaly vlaky hodinové zpoždění v úterý 28. 6., čili před necelým týdnem. Nebo se pletu a bylo tam ještě něco mezi tím?
A když to není v tom úseku, tak je to mezi Poříčany a Kolínem nebo na Vysočině pro vlaky do Brna nebo kolem Přerova pro vlaky na Ostravu, o trati Břeclav – Přerov ani nemluvě.
Poprosil bych zdejší moudré chytrolíny vč admina, ať nastoupí do SŽ a ukážou, jak má tato organizace pracovat. Děkuji a těším se na vaše špičkové výsledky…
Začal bych třeba tím, že nebudu utracet za koniny, typu vystava TGV ….
Na zhodnocení kvality jídla nemusíte být michelinský šéfkuchař. Na zhodnocení kvality filmu nemusíte být Spielberg. Stejně tak nemusíte být spisovatel, abyste si mohl dovolit hodnotit literaturu. Atd, atd… Chápete? Kromě toho není v silách jednotlivce změnit celou SŽ. Na druhé straně věřím, že i náhodně vybraný člověk se znalostí problematiky by zvládl mnohé vyřešit líp – klíčové je v tomto případě mít na prvním místě spokojené cestující a dopravce + schopnost poučit se z předchozích chyb, plánovat, koordinovat, komunikovat a rozhodovat podle dat a logických argumentů, nikoliv ega.
Jenže ego vládne celému světu. A to je jediný problém světa.
A SŽ je celý svět… jj
To jsme rádi, že za chyby na železnici může celý svět i s posádkou pobřežní stáže.
Kdyby měli nádražáci řídit rychlou záchrannou službu, tak by byli do tří dnů bez řidičů kvůli pokutám za špatné parkování. Ale ne od policajtů, ale z vnitřního monitoringu.
Krátce, kdysi jsem četl tohle úsloví, pamatuji si dodnes:
Kozel se nemusí stát zahradníkem, aby poznal shnilou úrodu.
už vás vidím, jak plánujete poruchy :-))) Vy si fakt myslíte, že o zpoždění vlaků rozhoduje to, jestli nějakej ředitel či přednosta vymyslí něco vtipného? Jen tak od boku – co byste dělal, když by vám „jen“ nešla přestavit výhybka, protože se horkem malinko roztáhlo železo a úplně to nepasuje do sebe. Šel ji počůrat aby zchládla a hurá, můžeme jet? Nebo uděláme koleje z umělé hmoty, která se neroztahuje horkem! Nebo zrušíme každý druhý vlak, aby se jich na kolejích tolik nemotalo! Takhle skvělých nápadů mám spoustu, že bych se nechal zaměstnat u SŽ?
Překrucujete to. Samozřejmě to není o plánování mimořádností, ale o opatřeních pro to, aby se jich stávalo méně + postupů, co dělat, když se něco stane. Buď si může SŽ nahlávat, že nejde dělat nic a není co zlepšovat (což si očividně myslíte i vy). Nebo může začít konat.
Těch mimořádností se děje dost na to, aby se z nich SŽ i dopravci mohli poučit. Samozřejmě, něco to bude stát a především někdo by musel začít makat.
Tak ta opatření navrhněte … s přihlédnutím k dálkovině.
Já jsem ve Finsku zažil situaci, kdy po průjezdu protijedoucího vlaku nešla dálkově přestavit veksle …
Po více jak půlhodině – zbytečného čekání v motoráku ze Studénky – se udělalo to nejjednodušší, motorák sunul zpět přes fungující vjezdovou výhybku.
Jenže to by provozovatel dráhy a množina dopravců museli hrát ve společném týmu … zatím mezi dopravci a Správou železnic panuje antagonistický vztah …
Hluboce se omlouvám, že upozorňuji na problémy. Už se polepším a začnu pokládat jen dotazy, jak to na SŽ dělají, že se tak skvěle teď jezdí vlakem.
Odpověď SZ: nevíme zeptame se rádia Jerevan 😀
Jen do SŽ tepejte, potřebujeme to.
Určitě nemá pracovat jako teď.kdy jedno organizační oddělení nebo co dělá druhé.hazet klacky dopravcům pod nohy atd..
Počet minusářů svědčí o jejich ODPORNÉ způsobilosti ….
Nevím no, sedím v EC 112 a jedeme na minutu přesně, takže už je to evidentně cajk (aktuálně Choceň směr Praha). Opět přehnaný titulek 🙂
Řekněte to cestujícím v jiných vlacích. Třeba EC 140. Pardon, ale děláte svému zaměstnavateli dost medvědí službu.
Jel jsem ec122, mel jsem docela strach, ale projeli jsme to s 15 minutami, v Praze cca 12, cili kolem sedmy se to uz stihalo.
Pane Súro, vlak EC 140 si přivezl ze Slovenska 40 minut a po projetí místem poruchy pokračoval se 70 minutami. Vím to přesně, seděl v něm kamarád. Mimořádnou událost jsem namátkově během výletu sledoval na Grappe a v CG Transit (hlavně proto, že se mě týkala) a kromě pár větších zpoždění to taková hrůza nebyla. Takže opakuji – nadpis článku je přehnaný. Po jeho přečtení jsem se zhrozil, jaká x-hodinová zpoždění nastala. A ono tomu tak úplně nebylo. Vybral jsem pár vlaků pro ilustraci EC 112 včas, R 895 včas, IC 500 nabralo 1 minutu, EC 120 nabralo 7 minut,… Číst vice »
Většina. Některé přes hodinu, které zda pro jistotu neuvádíte. To zásadní, že Váš zaměstnavatel jakkoliv o této mimořádnosti mlčí, jste taktně přešel.
Já jsem neseděl za počítačem a nesledoval všechna zpoždění. Užíval jsem si krásného slunečného dne a namátkově sledoval MÚ z mobilu. Budu rád, když některé vlaky doplníte i Vy. Přece jen – snažíte se být objektivní, že?
Předpokládám, že myslete Správu železnic. Ale nemyslím, že jsem vám sděloval, z jakých míst přicházejí mé příjmy. No klidně se o tom můžeme pobavit u piva. Zvu Vás. Alespoň mi můžete prozradit, pro koho pracujete vy.
Pro koho pracuji, pane Matto ze SŽ?
To Vám mohu klidně prozradit veřejně: Avizer Z, s. r. o. , provozovatel tohoto webu a firma, v které mám podíl. A drtivá většina jejich příjmů pochází z programatických reklamních systémů typu Google AdSense. Tedy nás platí čtenáři, kterým je zobrazována reklama. Já se za svého zaměstnavatele nestydím a podepisuji se veřejně. Vy zřejmě ano. A s takovými lidmi si moc na pivu nemám co říct.
Seděl jsem v Pendolinu SC 506. To přijelo do Praha hl.n. +53!
Fakt si EC140 přivezl 40 minut ze Slovenska? https://kam.mff.cuni.cz/~babilon/cgi-bin/zpvlaku.cgi?v=140&d=
40 minut bylo jeho zpoždění před místem MÚ. Něco chytil na Slovensku, něco tady. Bral jsem to dohromady.
Psal jste 40 minut ze Slovenska. Pokud se na SŽ zabýváte ETCS, čekal bych poněkud přesnější práci s daty.
Mě vaše odpověď vyzněla tak že 20′ zpoždění je vlastně ještě v normě.
Nahh, je to už OK. Stejně tak Svitava za námi prošla včas. A vlaky před námi mají 15-20′, což je v tyto dny naprostý normál už z výchozí stanice…. Každý jeden den mi na Hlavák v Praze přistaví soupravu pozdě. Dnes, včera, předevčírem, furt… Je jedno, jaká kategorie vlaku a jaký čas. Vždy je to 15-20′ na odjezdu. A pak už se to sype Takže nějaké 20 minutové zpoždění kvůli ZZ opravdu takový titulek nevyžaduje. Je to blbé, ale ne senzace
Vlaky před vámi mají i přes 60 minut. I ty, které vyjely naprosto včas.
Ano, po ukončení omezení jste projel načas a proto lze odvodit co bylo předtím? Gratuluji k získání titulu Mistr mystifikace dne.
Níže jsem přidal reálná čísla potvrzující to, že článek (a to více než ten nadpis) působí katastroficky a tendenčně. I přes výluku v místě poruchy ta čísla nebyla tak katastrofická, jak vyznělo z textu.
Níže jste uvedl výběr dat. Katastrofická zpráva vypadá jinak, viz zprávy z serverů typu blesk.cz, super.cz atp.
Já seděl v r 862 Svitava v 18:15 z české třebové a čekali jsme před brandýsem 45minut uprostřed pole …
Můj nákladní vlak kvůli mimořádnosti dostal jen 5 hodin zpoždění čekáním v Ústí nad Orlicí. Pohoda, ne?
Sedím teď na záchodě a vše jde hladce tak jak má. Nechápu jak se výrobci laxativ můžou uživit. Vždyť zácpa je pouhý mýtus. Když to jde mně, tak ostatní lžou.
Skoro to už vypadá, že SŽ = sabotáž železnic. I kdyby u nás existovala jen jedna kolej, byli by schopný na ni udělat tři výluky s prací dvě hodiny denně.
Poprosil byl bych SŽ, aby jednou informovali i o mimořádnosti, že se celý den nic nepodělalo. Rád si občas přečetl něco šokujícího. Jinak serveru zdopravy.cz děkuji za jejich skvělou práci. Jen se bojím, že kvůli informování o průserech na síti SŽ se snad nemůžete ani věnovat pořádně jiným tématům.
Kefalín apaticky: „Soudruhu majore, dozorčí roty vojín Kefalín! Hlásím, že během mé služby se nic zvláštního nestalo!“
Terazky: „Nič zvláštného něstalo, hovorítě?! Ale stalo sa! Stalo, Kefalín!
Dobrá správa.
Mě na tom fascinuje, že to nejsou žádné mimořádnosti, ale vlastně každodenní realita, a že s tím SŽ nic nedělá a stále se chová jak kdyby k tomu docházelo jednou za půl roku.
Zajímala by mě statistika, jakému procentu vlaků za rok se podaří projet z Prahy do Olomouce podle jízdního řádu (klidně výukového).
Výlukový JŘ je stejně jen cár papíru. 😀 Výlukový JŘ pro trať 010 nebere na vědomí výluky u Bezpráví a u Přerova, a naopak. 😀 Takže Slovácký expres od Olomouce přijede do Kolína klasicky s +20, ale na Prahu už se ho (většinou) nepodaří bez výrazného navýšení zpoždění procpat. Komedie prostě. 😀
Ale tak předpokládám (možná mylně), že jízdní řád je pro celý spoj, ne? Tedy podle nějakého jízdního řádu by měl ten vlak jet, nemůže jet chvíli podle jednoho a pak podle druhého. Zpoždění nemůže nastat vlivem výluky, tam je přeci ten výlukový jízdní řád, tedy teoreticky.
Další zpoždění vzniká i z jiných důvodů, než je výluka. Ze strany SŽ to jsou poruchy na infrastruktuře, u dopravců na lokomotivách a vozech. Další z mnoha jiných důvodů. Výlukový jízdní řád by fungoval, kdyby jelo všechno včas.
Není, klidně někde může být záporný pobyt nebo čas na obrat kratší než za kolik lze obrátit.
V současnosti je to 0%, jet včas při tolika výlukách prostě nejde.
Budete se divit, ale občas se to podaří.
Tak to musí být ale opravdu výjimka ze všech výjimek.
Můžeš začít počítat, ale je to celkem zbytečné
https://www.spravazeleznic.cz/cestujici/infotabule?station=5434362
Babitron ukládá zpoždění jen 7 dnů nazpět, ale věřím, že SŽ a dopravci mají tato data za celý rok a kdyby chtěli, mohli by podle toho jízdní řád upravit. Aspoň by měl člověk jistotu, že dojede do cíle a stihne přípoj.
Neoficiální odpověď od SŽ: Fungující výlukový JŘ nemůžeme udělat, protože netušíme, s jakým zpožděním ten který vlak do výluky přijede. A proč to nevědí? Protože nemají výlukové JŘ.
Z Babitronu jsou dostupné statistiky za 28 dnů, při troše hraní s URL ještě o kousek víc.
Co chcete, na facebooku a instáči SŽ s.o. je svět naprosto v pořádku. Vše je nové, vše funguje a máme se dobře 🙂 Fotku tankondromu, kterému říkají trať (dokonce koridor), u Zadní Třebaně kde byla nedávno MU tam neuvidíte 😉
Tak dnešní statistika zpoždění dálkových vlaků na české železnici: 4.6.2022 13:46
2x zpoždění >1h
7x zpoždění 31min – 1h
22x zpoždění 16 – 30min
31x zpoždění 6 – 15min
68x bez zpoždění (0 – 5min)
Tedy 48% dálkových vlaků má právě zpoždění.
Dnes je 4. 7. 2022
Jsem teď na dovolené v Tatrách a v Neděli jedu domů do Plzně vlakem a říkám si jestli tady třeba ještě rok nezůstanu a nepojedu domů příští rok 🙂 příjezd do Prahy je 17 15
Doporucuji hlavne dobrou zivotni pojistku.
Obávám se, že ani 2 roky prázdnin by nestačily.
Abyste to neměl rychlejší přes Vídeň a Linec…
Ne.
Vypadlo vám tak jedno slovo, dovolil jsem si doplnit:
Abyste to neměl rychlejší pěšky přes Vídeň a Linec…
Pěkne napsáno 😀
A vi o tom na CDP? Nebo zrovna maji slofika po veceri?
CDP Přerov stejně jako CDP Praha tvrdí že to není v jejich obvodu a zatím se nedohodli. Buď střeva počkat na novou směnu.
Dopustil jsem se překlepu, ten tunel měl být Oucmanický
Inu, dodnes mi nejde na rozum, proč v rámci rekonstrukce koridoru nebyl postaven Ocmanický tunel. Já to považuji za fatální selhání tehdejší politické representace
takových mist je více, které chybi jako sůl
Ideální by byla ta varianta Střed2. Na ní prachy byly a bylo by na dlouhou dobu vystaráno. Za málo peněz hodně muziky. Dlouhý tunel začne mít smysl až po zkapacitnění tahu od Hradce. Ale hlavně nemůže skončit v Ústí, nová trať musí pokračovat dál, jinak by se kapacitní problém jen posunul.
Přesně tak. Už to mohlo dávno stát. Místo toho se čeká na Godota (Oucmanický tunel) a ten stále nepřichází…
Bude varianta maximální, Střed 2 nelze vůbec kvůli hydrogeologii technicky realizovat. Proběhla příslušná ASP toto zohledňující a vyšla maximální.
Taky nechápu proč se nepostavily ty přeložky (nová trať) a pak až oprava stávající trati. Ale SŽ je kapitola geniálního myšlení… Každopádně pořád doufám, že se dočkám nových dvou kolejí od Třebové do Chocně a rekonstrukce se zdvoukolejněním trati přes Hradec do Oseku a dál na Prahu…
Než by se postavily ty tunely, tak se to rozpadne, než ta druhá trasa bude stát, budou to tady dělat znovu.
Však se o tom kecá dlouho, dokonce byly snad 4 varianty nakreslené. Chápu, že je problém postavit cokoliv, ale tohle zrovna považuji za prioritu..
Jestli právě taková investice bude stát za to, když se na východ bude jezdit VRT.
A co to převádění další zátěže ze silnic, zejména té nákladní? Sice se tedy tím směrem v předstihu staví dálnice, no… Ale zase tím pádem kdo ví, zda vůbec nějaká VRT bude.
Dneska tudy jezdí dálkovina co pár minut, to by mělo v budoucnu odpadnout.
Možná to ani nebylo možné. Možná byly ČD tak tvrdě proti, že to prosadit nešlo….
Podobně jako není možné mít nádraží v centru – 86 % hlasujích pro reko v centru znamená, že se nedokážou dohodouát. A kdo nehlasoval, ten chce nové nádraží na zelené louce u řeky. Bum! Hlasy těch, co nebyli u voleb patří… Bobošíkové!