Vlaky na koridoru nabíraly až hodinová zpoždění kvůli poruše zabezpečovacího zařízení

Řídicí vůz Bfhpvee295 v čele osobního vlaku z Pardubic do České Třebové u Bezpráví. Foto: České dráhyŘídicí vůz Bfhpvee295 v čele osobního vlaku z Pardubic do České Třebové u Bezpráví. Foto: České dráhy

Úsek je a bude ještě do příštího roku jedním z nejkritičtějších úseků české železnice, kde lze rychle nabrat dlouhá zpoždění.

114 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
PetrN

V patek stejna situace v Ostrave Svinove. Je to temer bez nadsazky kazdy tyden, kdy vas na koridoru zdrzi porucha zabezpecovace. Prijde mi nehorazne, ze Zkaza zeleznic takto muze beztrestne a za nase penize z dani fungovat dal. Proc to proboha svateho nikdo z ministerstva dopravy neresi? To je jim opravdu jedno, ze z rozpoctu plati odmeny vedeni teto pseudoorganizace, ktera zcela fatalne a neospravedlnitelne selhava v tom, za co je placena? Co na to ministr dopravy Kupka? Slysel o nem v posledni dobe nekdo neco, krome toho, kdyz kritizoval levnou jízdenku v Nemecku a chvalil vladu za to, jak… Číst vice »

XYYY

A co by mělo MD řešit ? Poruchu ZZ ? Myslíte že na MD pracuje někdo, kdo rozumí ZZ ?

Jsem si jistý, že s pravděpodobností hraničící s jistotou, tam nepracuje žádný …
Správa železnic není výrobcem ZZ.
Poruchu na ZZ může způsobit pracovník firmy pracující v kolejišti, stačí nechtěně přerušit vodič …..

PetrN

Jako zakaznikovi je mi naprosto ukeadene PROC to nefunguje a kdo za to muze. Je to odpovednost Spravy zeleznic to resit at uz s vyrobcem, nebo debilem v kolejisti. Pokud to neni schopna resit, coz zcela evidentne neni, je zcela na miste, aby vedeni statu okamzite zasahlo, obmenilo vedeni organizace, ktera zcela fatalne nefunguje a neplni to, za co je placena, sebrala neospravedlnitelne a neobhajitelne odmeny zamestnancu, ktere platime z dani presto, ze svou funkci neplni, a teprve az zacne tato statni organizace fungovat tak, jak fungovat ma a plnit to, za co si ji z dani najimame, se tyto… Číst vice »

XYYY

Ale vy nejste zákazníkem Správy železnic …. jste zákazníkem dopravce ….
Co má řešit SŽ s „debilem“ v kolejišti ? Je ten „debil“ jejím zaměstnancem – zpravidla není ….
I kdyby byl, tak to s ním na personální úrovni Dlážděná 7 nebude nikdo řešit …

S výrobcem můžete řešit něco pouze v záruční době, pak je údržba zařízení na vaší odpovědnosti.

PetrN

Zkazu zeleznic a jeji neschopme zamestnance platom z dani, tzn v prenesenem vyznamu jsem jejich zakaznik.

MaT

Mně přijde šílené už to, že napíšou „…lze očekávat navýšení zpoždění vlaků o 20 až 60 minut…“. Tzn. už se automaticky počítá s tím, že KAŽDÝ vlak stejně jede s nějakým zpožděním a to se jen dále navyšuje. Už se ani nepočítá, že by náhodou nějaký vlak (až do toho problémového místa) mohl NÁHODOU jet včas (to by napsali jen „očekává se zpoždění“)… To opravdu o stavu naší železnice vypovídá asi nejvíc…

PepaM

Zpoždění se dá navýšit i z nuly. Tahle formulace je naprosto standardní u všech výluk a mimořádností.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Inu, Dobrá Správa!

Dohled z náspu

Svobodova Železnice 🙁

Pavel

Pouze drobnost: rj78 přijel do Brna s 5 min sekerou. Docela by mě zajímalo, od kdy měla výhybka závadu… 🙂

Harvánek

Každá výhybka umožňuje jízdu dvěma směry a při elektronickém zabezpečení je indikována její poloha. Ale může nastat situace, kdy poloha nebude indikována a je tudíž pro provoz nesjízdná. Takže v tomto případě je třeba objevit příčinu a odstranit ji. To sice jistou dobu trvá; jiná situace ale nastane, když je potřeba výhybku přestavit do opačné polohy a po přestavení není indikována správná poloha výhybky a bez ní nelze zamýšlenou jízdu uskutečnit.

XP3

Faktem je, že včera v Pardubicích v hlášení nebylo o důvodech zpoždění ani zbla, takže se dalo celkem čekat, že zpoždění jde za ,,Dobrou správou „. Poslední dobou to pozoruji dost často, že důvod zpoždění se hlásí pouze v případě viny dopravce, případně se na dopravce hodí (typicky obrat soupravy od zpožděného vlaku, obvykle kvůli výluce/mimořádnosti)

Lukáš Chytil

V Berouně i jinde jsem často slyšel, že zpoždění je způsobeno provozovatelem dráhy.

XP3

Jo, dříve jsem to slýchával také, ale poslední cca 2 měsíce je to spíš výjimka. Když je zpoždění způsobeno provozovatelem dráhy, tak se důvod obvykle neuvede.

Princ Krason

Diky za tu poznamku o Facebooku – taky nerozumim proc ma SZ delat nejake pitome souteze o reklamni predmety. Radeji nez klicenku bych jezdil vlakem vcas.

Georg

jojo, staci zrusit soutez o klicenku a zacne se jedzdit vcas.

Veterán

To máte těžký – když máte jeden koridor vyřazený kvůli rekonstrukci trati (Brno- Česká Třebová) a druhý těžce omezen kvůli nehodě s dlouhodobými následky (Přerov – Břeclav), někudy ty vlaky procpat musíte. Pak se jakékoliv sebemenší zpoždění lavinovitě šíří. Stačí menší závada (v tomhle vedru se divím, že jich není víc, železo nemá rádo takové výkyvy teplot) a už to naskakuje. Pak přijde sem tam něco horšího, např. stržená trolej (za to mohou většinou fírové), skokan pod vlak, stromy popadané na trať (to je zase věc ochránců z ministerstva životního prostředí, které nezajímá bezpečnost vlaků, a majitelů pozemků kolem dráhy),… Číst vice »

X 1

Víceméně souhlas.
Až na to trakční vedení. Změnou konstrukce by šlo i tento faktor eliminovat. V Německu na AC nebo v Nizozemí na DC, lze při napěťové výluce koleje přejíždět, ze správné do gegengleis, bez potřeby vypínat hl. vypínač a stahovat sběrač.
Ale jelikož se na El školách stále vyučuje jediný systém konstrukce a zadavatel SŽ a dopravci toto nepožadují, tak to tu bude zřejmě na věky.

XYYY

Já pamatuji dobu, kdy na zhlaví mezi první druhou kolejí – při jízdě staničním slalolomem – nebyly spojky zadrátované, takže se muselo stahovat …
Prostě lichá a sudé kolejová skupina jsou napěťově odděleny …

Frantisek

Otázkou je, proč máme tendenci celou síť redukovat na pár ‚koridorů‘ pro tranzit, a k tomu ji převádět na řízení citlivými technologiemi, jejichž výpadek neumíme vyřešit dostatečně rychle (viz onehdy půlroční vyřazení nádraží v Bohumíně).

Georg

frantisku, vanocni besidky se blizi a je nejvyssi cas rozpracovat tuto „myslenku“ do delsiho vystoupeni, protoze komendialni potencial to ma obrovsky.

Martin Franc

Je vtipné jak všichni haní za tyto poruchy ČD či jiné dopravce, Správu železnic. Přitom jednoznačně viníkem je monopolní dodavatel zabezpečovacího zařízení. Název firmy nechť si každý dosadí sám…

Tomáš K.

Popřípadě zloděj kabelů jak se někdy stává

Martin Franc

Když musí SŽ odebírat veškeré prvky zabezpečovacího zařízení od jedné firmy a konkurence je tím pádem vyloučena tak to pak takto dopadá. Na vině není generální ředitel, ale celý systém, který je desetiletí stejný. Monopol jedné firmy dodávající zabezpečovací zařízení. Je to politické zadání.

Tukan

Ono zabezpečovací zařízení se jentak neporouchá, v Bezpráví bych to viděl spíš na stavební firmě a překopávaní kabelů..

XYYY

A to jako chcete, aby v každé stanici bylo jiné ZZ a pro každou stanici se vypisovalo výběrko ? A tohle bylo zapojeno jednak do dálkoviny a současně pohotovostní výpravčí uměli všechny typy ?

Veterán

v čem máte určitě pravdu je to, že na SŽ chybí informační kanál o takovýchto mimořádnostech. Když se chci dozvědět jaké mimořádnosti mě na cestě vlakem čekají, jediným spolehlivým zdrojem jsou stránky ČD. Bohužel tam jsou jen opatření pro vlaky ČD (pochopitelně – jsou to jejich stránky).

XYYY

Cestující nejsou partnerem provozovatele dráhy …

Gorilazz

Tady opravdu neni den,kdy by se neco nezdrbalo. Jet vlakem na Moravu,to je hodne o nervy.

Spíš je zajímavý,ze po tolika pruserech se neřeší personální zmeny. Tohle byt na zapade,tak je Svoboda na dlažbě.

kakov

v podobných situacích si vzpomenu na scénku z jednoho filmu:

„vrchní státní zástupce si telefonuje s politikem a tykají si, no prosím tě kde to jsme?“

„v Čechách holčičko v Čechách!“

Elb

Nevypadá to, že by v Německu někoho posílali na dlažbu, i když minstra dopravy si předvolávali. Francie, to je pak taky kategorie sama pro sebe.

Frantisek

Otázkou je, zda se tím něco vyřeší, když je vůle státních správ investovat do vyšší kapacity a použitelnosti kolejových systémů minimální.

Georg

frantisku, jestli je desetimistna cifra „minimalni“, tak by me zajimalo v jakych pomerech vlastne zijes.

XYYY

A jak může generální ředitel ovlivnit poruchu ZZ způsobenou třeba pracovníkem externí firmy.

Dan

Naposledy v tom úseku chytaly vlaky hodinové zpoždění v úterý 28. 6., čili před necelým týdnem. Nebo se pletu a bylo tam ještě něco mezi tím?

MartinS.

A když to není v tom úseku, tak je to mezi Poříčany a Kolínem nebo na Vysočině pro vlaky do Brna nebo kolem Přerova pro vlaky na Ostravu, o trati Břeclav – Přerov ani nemluvě.

IGCT

Poprosil bych zdejší moudré chytrolíny vč admina, ať nastoupí do SŽ a ukážou, jak má tato organizace pracovat. Děkuji a těším se na vaše špičkové výsledky…

Jenisej

Začal bych třeba tím, že nebudu utracet za koniny, typu vystava TGV ….

Dan

Na zhodnocení kvality jídla nemusíte být michelinský šéfkuchař. Na zhodnocení kvality filmu nemusíte být Spielberg. Stejně tak nemusíte být spisovatel, abyste si mohl dovolit hodnotit literaturu. Atd, atd… Chápete? Kromě toho není v silách jednotlivce změnit celou SŽ. Na druhé straně věřím, že i náhodně vybraný člověk se znalostí problematiky by zvládl mnohé vyřešit líp – klíčové je v tomto případě mít na prvním místě spokojené cestující a dopravce + schopnost poučit se z předchozích chyb, plánovat, koordinovat, komunikovat a rozhodovat podle dat a logických argumentů, nikoliv ega.

IGCT

Jenže ego vládne celému světu. A to je jediný problém světa.

M19

A SŽ je celý svět… jj

Jiří Kocurek

To jsme rádi, že za chyby na železnici může celý svět i s posádkou pobřežní stáže.

Kdyby měli nádražáci řídit rychlou záchrannou službu, tak by byli do tří dnů bez řidičů kvůli pokutám za špatné parkování. Ale ne od policajtů, ale z vnitřního monitoringu.

Halamus

Krátce, kdysi jsem četl tohle úsloví, pamatuji si dodnes:
Kozel se nemusí stát zahradníkem, aby poznal shnilou úrodu.

Veterán

už vás vidím, jak plánujete poruchy :-))) Vy si fakt myslíte, že o zpoždění vlaků rozhoduje to, jestli nějakej ředitel či přednosta vymyslí něco vtipného? Jen tak od boku – co byste dělal, když by vám „jen“ nešla přestavit výhybka, protože se horkem malinko roztáhlo železo a úplně to nepasuje do sebe. Šel ji počůrat aby zchládla a hurá, můžeme jet? Nebo uděláme koleje z umělé hmoty, která se neroztahuje horkem! Nebo zrušíme každý druhý vlak, aby se jich na kolejích tolik nemotalo! Takhle skvělých nápadů mám spoustu, že bych se nechal zaměstnat u SŽ?

Dan

Překrucujete to. Samozřejmě to není o plánování mimořádností, ale o opatřeních pro to, aby se jich stávalo méně + postupů, co dělat, když se něco stane. Buď si může SŽ nahlávat, že nejde dělat nic a není co zlepšovat (což si očividně myslíte i vy). Nebo může začít konat.
Těch mimořádností se děje dost na to, aby se z nich SŽ i dopravci mohli poučit. Samozřejmě, něco to bude stát a především někdo by musel začít makat.

XYYY

Tak ta opatření navrhněte … s přihlédnutím k dálkovině.
Já jsem ve Finsku zažil situaci, kdy po průjezdu protijedoucího vlaku nešla dálkově přestavit veksle …
Po více jak půlhodině – zbytečného čekání v motoráku ze Studénky – se udělalo to nejjednodušší, motorák sunul zpět přes fungující vjezdovou výhybku.

XYYY

Jenže to by provozovatel dráhy a množina dopravců museli hrát ve společném týmu … zatím mezi dopravci a Správou železnic panuje antagonistický vztah …

Gargy

Odpověď SZ: nevíme zeptame se rádia Jerevan 😀

Jiří 3

Jen do SŽ tepejte, potřebujeme to.

Gargy

Určitě nemá pracovat jako teď.kdy jedno organizační oddělení nebo co dělá druhé.hazet klacky dopravcům pod nohy atd..

XYYY

Počet minusářů svědčí o jejich ODPORNÉ způsobilosti ….

Lukáš

Nevím no, sedím v EC 112 a jedeme na minutu přesně, takže už je to evidentně cajk (aktuálně Choceň směr Praha). Opět přehnaný titulek 🙂

Michawel

Jel jsem ec122, mel jsem docela strach, ale projeli jsme to s 15 minutami, v Praze cca 12, cili kolem sedmy se to uz stihalo.

Lukáš

Pane Súro, vlak EC 140 si přivezl ze Slovenska 40 minut a po projetí místem poruchy pokračoval se 70 minutami. Vím to přesně, seděl v něm kamarád. Mimořádnou událost jsem namátkově během výletu sledoval na Grappe a v CG Transit (hlavně proto, že se mě týkala) a kromě pár větších zpoždění to taková hrůza nebyla. Takže opakuji – nadpis článku je přehnaný. Po jeho přečtení jsem se zhrozil, jaká x-hodinová zpoždění nastala. A ono tomu tak úplně nebylo. Vybral jsem pár vlaků pro ilustraci EC 112 včas, R 895 včas, IC 500 nabralo 1 minutu, EC 120 nabralo 7 minut,… Číst vice »

Lukáš

Já jsem neseděl za počítačem a nesledoval všechna zpoždění. Užíval jsem si krásného slunečného dne a namátkově sledoval MÚ z mobilu. Budu rád, když některé vlaky doplníte i Vy. Přece jen – snažíte se být objektivní, že?

Předpokládám, že myslete Správu železnic. Ale nemyslím, že jsem vám sděloval, z jakých míst přicházejí mé příjmy. No klidně se o tom můžeme pobavit u piva. Zvu Vás. Alespoň mi můžete prozradit, pro koho pracujete vy.

X 1

Seděl jsem v Pendolinu SC 506. To přijelo do Praha hl.n. +53!

Lukáš

40 minut bylo jeho zpoždění před místem MÚ. Něco chytil na Slovensku, něco tady. Bral jsem to dohromady.

Jenisej

Mě vaše odpověď vyzněla tak že 20′ zpoždění je vlastně ještě v normě.

Lukáš

Nahh, je to už OK. Stejně tak Svitava za námi prošla včas. A vlaky před námi mají 15-20′, což je v tyto dny naprostý normál už z výchozí stanice…. Každý jeden den mi na Hlavák v Praze přistaví soupravu pozdě. Dnes, včera, předevčírem, furt… Je jedno, jaká kategorie vlaku a jaký čas. Vždy je to 15-20′ na odjezdu. A pak už se to sype Takže nějaké 20 minutové zpoždění kvůli ZZ opravdu takový titulek nevyžaduje. Je to blbé, ale ne senzace

M19

Ano, po ukončení omezení jste projel načas a proto lze odvodit co bylo předtím? Gratuluji k získání titulu Mistr mystifikace dne.

Lukáš

Níže jsem přidal reálná čísla potvrzující to, že článek (a to více než ten nadpis) působí katastroficky a tendenčně. I přes výluku v místě poruchy ta čísla nebyla tak katastrofická, jak vyznělo z textu.

M19

Níže jste uvedl výběr dat. Katastrofická zpráva vypadá jinak, viz zprávy z serverů typu blesk.cz, super.cz atp.

Tom

Já seděl v r 862 Svitava v 18:15 z české třebové a čekali jsme před brandýsem 45minut uprostřed pole …

M152

Můj nákladní vlak kvůli mimořádnosti dostal jen 5 hodin zpoždění čekáním v Ústí nad Orlicí. Pohoda, ne?

Spokojenec

Sedím teď na záchodě a vše jde hladce tak jak má. Nechápu jak se výrobci laxativ můžou uživit. Vždyť zácpa je pouhý mýtus. Když to jde mně, tak ostatní lžou.

none

Skoro to už vypadá, že SŽ = sabotáž železnic. I kdyby u nás existovala jen jedna kolej, byli by schopný na ni udělat tři výluky s prací dvě hodiny denně.

Valtteri

Poprosil byl bych SŽ, aby jednou informovali i o mimořádnosti, že se celý den nic nepodělalo. Rád si občas přečetl něco šokujícího. Jinak serveru zdopravy.cz děkuji za jejich skvělou práci. Jen se bojím, že kvůli informování o průserech na síti SŽ se snad nemůžete ani věnovat pořádně jiným tématům.

Jiří Kocurek

Kefalín apaticky: „Soudruhu majore, dozorčí roty vojín Kefalín! Hlásím, že během mé služby se nic zvláštního nestalo!“

Terazky: „Nič zvláštného něstalo, hovorítě?! Ale stalo sa! Stalo, Kefalín!

Karl Von Bahnhof

Dobrá správa.

David

Mě na tom fascinuje, že to nejsou žádné mimořádnosti, ale vlastně každodenní realita, a že s tím SŽ nic nedělá a stále se chová jak kdyby k tomu docházelo jednou za půl roku.

David

Zajímala by mě statistika, jakému procentu vlaků za rok se podaří projet z Prahy do Olomouce podle jízdního řádu (klidně výukového).

Anonymní alkoholik

Výlukový JŘ je stejně jen cár papíru. 😀 Výlukový JŘ pro trať 010 nebere na vědomí výluky u Bezpráví a u Přerova, a naopak. 😀 Takže Slovácký expres od Olomouce přijede do Kolína klasicky s +20, ale na Prahu už se ho (většinou) nepodaří bez výrazného navýšení zpoždění procpat. Komedie prostě. 😀

David

Ale tak předpokládám (možná mylně), že jízdní řád je pro celý spoj, ne? Tedy podle nějakého jízdního řádu by měl ten vlak jet, nemůže jet chvíli podle jednoho a pak podle druhého. Zpoždění nemůže nastat vlivem výluky, tam je přeci ten výlukový jízdní řád, tedy teoreticky.

VýpravčíXY

Další zpoždění vzniká i z jiných důvodů, než je výluka. Ze strany SŽ to jsou poruchy na infrastruktuře, u dopravců na lokomotivách a vozech. Další z mnoha jiných důvodů. Výlukový jízdní řád by fungoval, kdyby jelo všechno včas.

Leinad

Není, klidně někde může být záporný pobyt nebo čas na obrat kratší než za kolik lze obrátit.

Jelen

V současnosti je to 0%, jet včas při tolika výlukách prostě nejde.

babilon

Budete se divit, ale občas se to podaří.

Jelen

Tak to musí být ale opravdu výjimka ze všech výjimek.

none

Můžeš začít počítat, ale je to celkem zbytečné
https://www.spravazeleznic.cz/cestujici/infotabule?station=5434362

Dan

Babitron ukládá zpoždění jen 7 dnů nazpět, ale věřím, že SŽ a dopravci mají tato data za celý rok a kdyby chtěli, mohli by podle toho jízdní řád upravit. Aspoň by měl člověk jistotu, že dojede do cíle a stihne přípoj.

babilon

Neoficiální odpověď od SŽ: Fungující výlukový JŘ nemůžeme udělat, protože netušíme, s jakým zpožděním ten který vlak do výluky přijede. A proč to nevědí? Protože nemají výlukové JŘ.

babilon

Z Babitronu jsou dostupné statistiky za 28 dnů, při troše hraní s URL ještě o kousek víc.

Dudr.

Co chcete, na facebooku a instáči SŽ s.o. je svět naprosto v pořádku. Vše je nové, vše funguje a máme se dobře 🙂 Fotku tankondromu, kterému říkají trať (dokonce koridor), u Zadní Třebaně kde byla nedávno MU tam neuvidíte 😉

David

Tak dnešní statistika zpoždění dálkových vlaků na české železnici: 4.6.2022 13:46
2x zpoždění >1h
7x zpoždění 31min – 1h
22x zpoždění 16 – 30min
31x zpoždění 6 – 15min
68x bez zpoždění (0 – 5min)
Tedy 48% dálkových vlaků má právě zpoždění.

Dohled z náspu

Dnes je 4. 7. 2022

PilsenTom

Jsem teď na dovolené v Tatrách a v Neděli jedu domů do Plzně vlakem a říkám si jestli tady třeba ještě rok nezůstanu a nepojedu domů příští rok 🙂 příjezd do Prahy je 17 15

Matejicek

Doporucuji hlavne dobrou zivotni pojistku.

Vašek

Obávám se, že ani 2 roky prázdnin by nestačily.

eLKá

Abyste to neměl rychlejší přes Vídeň a Linec…

Kosmik

Ne.

Halamus

Vypadlo vám tak jedno slovo, dovolil jsem si doplnit:
Abyste to neměl rychlejší pěšky přes Vídeň a Linec…

Koro

Pěkne napsáno 😀

Matejicek

A vi o tom na CDP? Nebo zrovna maji slofika po veceri?

David

CDP Přerov stejně jako CDP Praha tvrdí že to není v jejich obvodu a zatím se nedohodli. Buď střeva počkat na novou směnu.

Aleš

Dopustil jsem se překlepu, ten tunel měl být Oucmanický

Aleš

Inu, dodnes mi nejde na rozum, proč v rámci rekonstrukce koridoru nebyl postaven Ocmanický tunel. Já to považuji za fatální selhání tehdejší politické representace

Michal82

takových mist je více, které chybi jako sůl

P_V

Ideální by byla ta varianta Střed2. Na ní prachy byly a bylo by na dlouhou dobu vystaráno. Za málo peněz hodně muziky. Dlouhý tunel začne mít smysl až po zkapacitnění tahu od Hradce. Ale hlavně nemůže skončit v Ústí, nová trať musí pokračovat dál, jinak by se kapacitní problém jen posunul.

Robert Šalda

Přesně tak. Už to mohlo dávno stát. Místo toho se čeká na Godota (Oucmanický tunel) a ten stále nepřichází…

Haha

Bude varianta maximální, Střed 2 nelze vůbec kvůli hydrogeologii technicky realizovat. Proběhla příslušná ASP toto zohledňující a vyšla maximální.

Tom

Taky nechápu proč se nepostavily ty přeložky (nová trať) a pak až oprava stávající trati. Ale SŽ je kapitola geniálního myšlení… Každopádně pořád doufám, že se dočkám nových dvou kolejí od Třebové do Chocně a rekonstrukce se zdvoukolejněním trati přes Hradec do Oseku a dál na Prahu…

Elb

Než by se postavily ty tunely, tak se to rozpadne, než ta druhá trasa bude stát, budou to tady dělat znovu.

Tom

Však se o tom kecá dlouho, dokonce byly snad 4 varianty nakreslené. Chápu, že je problém postavit cokoliv, ale tohle zrovna považuji za prioritu..

Elb

Jestli právě taková investice bude stát za to, když se na východ bude jezdit VRT.

Frantisek

A co to převádění další zátěže ze silnic, zejména té nákladní? Sice se tedy tím směrem v předstihu staví dálnice, no… Ale zase tím pádem kdo ví, zda vůbec nějaká VRT bude.

Elb

Dneska tudy jezdí dálkovina co pár minut, to by mělo v budoucnu odpadnout.

Jiří Kocurek

Možná to ani nebylo možné. Možná byly ČD tak tvrdě proti, že to prosadit nešlo….
Podobně jako není možné mít nádraží v centru – 86 % hlasujích pro reko v centru znamená, že se nedokážou dohodouát. A kdo nehlasoval, ten chce nové nádraží na zelené louce u řeky. Bum! Hlasy těch, co nebyli u voleb patří… Bobošíkové!