Vlaky na koridoru nabíraly až hodinová zpoždění kvůli poruše zabezpečovacího zařízení

Řídicí vůz Bfhpvee295 v čele osobního vlaku z Pardubic do České Třebové u Bezpráví. Foto: České dráhyŘídicí vůz Bfhpvee295 v čele osobního vlaku z Pardubic do České Třebové u Bezpráví. Foto: České dráhy

Úsek je a bude ještě do příštího roku jedním z nejkritičtějších úseků české železnice, kde lze rychle nabrat dlouhá zpoždění.

Správa železnic (SŽ) se rozhodla dnes znovu připomenout cestujícím svůj slogan Dobrá správa. Kvůli poruše zabezpečovacího zařízení byl přes tři hodiny výrazně omezen provoz na koridoru mezi Brandýsem nad Orlicí a Ústím nad Orlicí na hlavní trati z Prahy do České Třebové.

O problému informují České dráhy na stránkách ČD mimořádnosti. „Propustnost trati mezi stanicemi Brandýs nad Orlicí a Ústí nad Orlicí omezena, za místem omezení provozu lze očekávat navýšení zpoždění vlaků o 20 až 60 minut,“ uvedly České dráhy. Například expresy Ostravan v obou směrech v úseku nabraly zpoždění přes hodinu. K ukončení omezení došlo ve 21 hodin.

Správa železnic na svých stránkách a sociálních sítích o problému v úseku mlčí, omezení není ani v aplikaci GRAPP. Posledním dnešním příspěvkem Správy železnic na Facebooku je soutěž o lahev, svačinový box nebo kelímek na kávu.

Úsek Choceň – Ústí nad Orlicí bude kvůli opravě trati až do příštího roku jedním z nejkritičtějších míst české železnice. Právě zde vlaky při sebemenším výpadku zabezpečovacího zařízení či stržení troleje nabírají hodinová zpoždění.

Nečekané zpoždění způsobila Správa železnic také railjetu rj 78 z Grazu do Prahy. Do Brna přijel ještě v čas, ale zde kvůli poruše výhybky nabral zpoždění přes 40 minut.

Tagy porucha zabezpečovacího zařízení Správa železnic trať 010
115 komentářů