Vlaky mezi Železným Brodem a Tanvaldem nejezdily, došlo k sesuvu na trať
Jednotky 845 v Tanvaldě.
(aktualizováno 12:10) Správa železniční dopravní cesty musela zastavit provoz na čerstvě opravené trati 035 mezi Železným Brodem a Tanvaldem. Důvodem
Už se těším až nasadí zapujčené Hurvínky.
Tak už máme va trati tatranky, brejle i bardotku. čekám kdy vytáhnout 475…
nebo Prasátko 700
Nebojte, dojde i na parní lokomotivu 🙂
Od KPKV by si mohli pučit Singrovku a Hurvajze
To už si mohli rovnou půjčit v Turnově kafemlejnek na ten ranní rychlík.
V duchu souprav Arriva očekávám, že NAD bude řešena článkovými busy zn. Ikarus.
S původním motorem Csepel…
RTO !!
S vlečňákem!
Myslíte 810 + 010? Ten motor v 810 není o moc mladší než RTOčko.
Arriva jako marná a nechápu, proč společnost nadnárodních rozměrů jako je Arriva jezdí s tak ošklivými a starými vlaky.
Protože český objednavatel+cestující neplatí tolik, abyste provoz mohl zajistit novými vlaky a přesto vyhrál soutěž s nejnižší cenou.
Ok, pro mě je Arriva odpad. Vždycky mě chytají osypky, když ji vidím v Praze na Černém Mostě. Vzpomenu si na Londýn a UK, kde jezdí moderní vozidla a v Praze ještě donedávna stávaly autobusy vraky. Teď jim asi někdo nasypal EU dotace, tak pořídili něco novějšího. Tak možná přijdou nějaké dotace i u vlaků a časem pořídí něco novějšího. No každopádně s těmi vraky na železnici na mě moc velký dojem nedělají. Mělo by být v jejich zájmu jezdit s moderními vlaky a ne s přebarveným šrotem. Vždyť nové vozy musí být spolehlivější, menší provozní náklady, mělo by se… Číst vice »
Nové vlaky musí být spolehlivější? Kam na ty moudra chodíte? A jak tu někdo napsal, až se do dopravy bude dávat víc peněz, včetně jízdného, tak se pak může obnovovat více a rychleji.
Typičtí Češi. Chtějí všechno, hned a zadarmo.
Tak si také vzpomeňte kolik v Londýně a v UK stojí do těch moderních vozidel jízdenka a porovnejte to s cenami jízdného v ČR. Ono to moderní vozidlo stojí +/- stejně v Británii i v Česku. Ale když se má v Česku jezdit levně, tak se holt nezaplatí.
Nové vlaky mají víc elektroniky a celkově více věcí co se tam může pokazit. Možná jsou ale úspornější.
Co byste chtěl od soutěže, která byla uspěchaná a hrála jen na cenu? Za necelý rok nové vlaky ani nestihnou vyrobit.
Ne, nikdo nenutil Arrivu, aby se soutěže účastnila. To s jakou cenou za zavázali plnit smlouvu je čistě jejich rozhodnutí. To Arriva se zavázala, že za nabízenou cenu bude schopná garantovat podmínky služby. Takže selhání se týká jen a pouze Arrivy a věřím, že to ostatní objednatelé budou brát jako výstrahu, že není dobré se spoléhat na sliby s.r.o.
Přesně tak. Na trati Olomouc – Krnov to s Desiry taky na leden 2020 nevypadá dobře…
Dopravce jezdící linku doposud měl ve výběrovém řízení v tomto smyslu obrovskou výhodu, vlastně dvě: měl vozidla a měl personál. Je proto úspěchem, že se mu někdo dokázal postavit, zvítězit a vyjet. Vyzkoušel jsem Arrivu na R26 a jsem spokojen. Subjektivně lepší než to bylo a několik mých spolucestujících při výstupu děkovalo stevardovi, neboť byli spokojeni také a zaznamenali rozdíl. Ano, mohlo by to být o chlup lepší, ale oni se vypracují, začátky jsou těžké pro každého.
Desira co jezdí u nás zase tak ošklivá a stará nejsou. Nebo jó?
Auta jedou ( zde vlaky stojí ), tak proč by nejel/y náhradní autobus/y .. To je standard zabezpečený dispečerskou službou
no vždyť NAD tam je a jede…..
vždyť říkám, proč by nejely…
Dle webu Arrivy osobní vlaky zrušeny bez náhrady, rychlík zrušen bez náhrady. Tomu říkám přístup od dopravce. ČD alespoň sehnali nějaký autobus, tady se cestující nechávají bez náhradní dopravy. Tomu říkám zlepšení. Hlavně, že se ušetřilo. A o tom zpožděném Zlínském kraji ani nemluvím.
Pokud došlo k sesuvu a podobným atrakcím, tak i ČD sehnaly autobusy až za 2-3 hodiny. Tady se má po osmé hodině jezdit.
Žádný dopravce nesežene náhradní autobusy okamžitě. Těžko si můžete představovat, že v každém kraji stojí 5 volných připravených autobusů, jejich řidiči mají pohotovost 24/7 a po telefonátu vybíhají, startují a jedou… To nejsou hasiči… I kdyby to tak bylo, tak těm autobusům by trvalo minimálně hodinu, než se dostanou v rámci kraje na správné místo. Prostě u neplánovaných výluk shánění autobusů nějakou dobu trvá a je otázkou, zda NAD s ohledem na délku výluky vůbec zavádět?
taktak. nevím, zda by Dobrá Správa Železnic neměla mít jednotky rychlé akce NAD pro tyto účely, něco jako hasiči, jen by to bylo několik busů+řidiči 🙂
Nemáte pravdu. Každý výpravčí nebo dispečer ví na koho se v případě mimořádností obrátit, aby byla zajištěna náhradní autobusová doprava. Mnohdy to je do hodiny. Mluvím z vlastní zkušenosti. Zde je asi problém, že Arriva o ně nestojí, protože na ně nemá penízky,když nemá ani na funkční topící vagóny. Protože asi nemá ani na údržbu.Ti náhradní řidiči s busy jsou většinou místní soukromníci a je to pro ně kšeft.
Jo jako cestující jsem těch NAD zorganizovaných do hodiny teda zažil … dokonce tolik že si teď ani žádnou nevybavím.
Ja si pamatuji, ze jednou dorazil autobus 8 minut po oznameni, ze je potreba.
… a nebo ta o červené Karkulce, ta je taky dost dobrá.
Autobusové společnosti mají dost problémů se zajištěním vlastní smluvní dopravy a sehnat volného řidiče je v současné době docela perný úkol. Zkuste si to.
Nezlobte se, ale já jako výpravčí ze své pozice aktivně zajišťovat autobusy, tak se také může stát, že si je zaplatím ze svého! Ty doby, kdy se řeklo Frantovi z vesnice nebo řidiči linkového autobusu zaparkovaného na rampě za nádražím, už dávno skončily! Co slyším od bývalého kolegy, nyní pracujícího jako dispečer ČD, tak i oni jsou ze strany ROC konfrontováni, proč objednali na mimořádnost autobus zrovna od té které společnosti, když mají v telefonním seznamu na prvním místě firmu, která jede o 5 Kč/km levněji. A to je to uvnitř jedné firmy! Dovedete si představit ten řev, když by… Číst vice »
Pamatuji si spadlý strom na tratí Nové Město na Moravě – Tišnov. Bylo to u Nedvědice. Vlak jedoucí maximálně hodinu po pádu stromu měl zajištěný náhradní autobus a za stromem se přesedlo do soupravy, která uvízla z druhé strany a v cílové stanici přesně na čas. Autobus byla záloha ZDAR z Bystřice, kterou narychlo sehnali. Toliko k mimořádnosti a řešení ze strany ČD, kterou jsem před pár lety zažil. Věřím, že často těch 5 záložních volných připravených autobusů v kraji stojí…jen je potřeba vědět, kam zavolat. A někdy to může vyjít i vskutku velmi rychle.
Beztak to tam podkopal lopatou ředitel Arrivy, aby získal čas na řešení zamrzlých CD-romů 😀
Jinak Arriva to úspěšně prasí i dnes, Zlínsko celé oranžovo-červené.
Zrovna jsem se podíval na grapp a je to šílenost jak má být. Z 12 vlaků které to ukazuje má jen 1 zpoždění pod 5 minut. 5 vlaků si do cílovky dovezlo nad 15 minut Zbytek jeden/dovezlo někde mezi 5 a 15.
To je fakt masakr.
no ale ČD si dnes taky vezou pěkná zpoždění i jinde…
To sice ano, ale ČD neveze zpoždění na téměř všech vlacích které provozuje.
To jsem chtěl napsat taky. 😀
Na trati 341 je problém hlavně v tom, že každé dvě hodiny přijede 20-30 minut zpožděný Slovácký expres (kvůli Dluhonicím), na který musí Arriva čekat a veze to s sebou celý den.
kdyz vcera ty stromy videli tu retro soupravu Arrivy tak smichy popadaly k zemi 😁
Škoda, že jste neviděl, s čím tam jezdily ČD. Myslím, že přede dvěma roky v zimě tam měly dokonce i patrové vozy. Atrakce to byla, ale bohužel z Tanvaldu tenkrát jely krutě nevytopené. Ještě že jsem jel jen do Brodu.
Na R19 taky retrosoupravy. A to jsou to ty dokonalé ČD. Navíc nějaký zaměstnanec ignoroval očíslování oddílů a místenky rozmístil chaoticky.
zadny dopravce neni dokonaly,ani CD. Ovsem je rozdil jestli nekdo potrebuje zmodernizovat 20 souprav, a nekdo nekolik stovek vozu. CD maji rocne na modernizaci cca 40 vozu, do obnovy a modernizace vozu, HV, popripade na nakup novych vozidel jde rocne kolem dvou miliard korun. Nemyslim si ze je to malo, jenom pri velikosti CD je to mozna maximum. Vyrobit nove vozy/ jednotky nebo je zmodernizovat nejde ze dne na den. Snazi se, konkurence je dobra vec. A CD se za posledni roky posunuli hodne dopredu.
Kolik mají ČD vozů z Google na první dobrou nevypadlo. Našel jsem, že v roce 2015 měly 1000 klimatizovaných vozů. Odhaduji optimisticky, že to je každý čtvrtý. To by znamenalo 4000 vozidel. Teď si to podělme těmi 40…
Nj. Soukromníky prostě nemáme rádi. Klacky pod nohy jim bylo málo házet, aby vyjely, tak zkusili stromy pod kola a to už zabralo.
Že by terorista z Bakova nad Jizerou neměl rád Arrivu?
Od kdy je arriva soukromník? 🙂
Ta česká je s.r.o. …
České Dráhy jsou akciová společnost. Takže taky soukromník … když se to zrovna hodí.
Aspoň můžou místo včerejší retro soupravy poslat autobusy.
Informace o NAD za rychlík ani osobní vlaky nejsou k dispozici = pravděpodobně nejede nic a prostě se čeká na zprovoznění trati… :-/
Za nejedoucí R 1143 lidi ve Všetatech a Neratovicích posbíral Os 9545 ČD (ze Všetat odjel v čase rychlíku), z Čakovic KŽC motor Os 7767. Zda boleslavským cestujícím doporučili cestu přes Nymburk nevím.
Doporučit můžou, ale cestující MB-Praha s jízdenkou na arrivu by si musel znova zaplatit Nymburk-Praha.
A to je pořád méně než MB Praha a pro cestujícícho zpoždění na příjezdu do Prahy jen do 15 minut.
Tak je to správné, tak to ma byť. Ten bordel co teďka je, jen tak nevymyslíš.
Cestující s PID lístkem MB-Praha, což je 7 – 11 pásem může jet i přes Nymburk. Časová platnost PID lístku je 3 (resp. 5) hodin. To stihne. A nemusí nic dalšího kupovat.
A bez PID lístku může co?
A v Mladé Boleslavi už snad není žádná pokladna ČD, aby si jej tam nemohl koupit?
Může si koupit co chce. Ale ten lístek na arrivu může vyhodit, protože ta ho sveze maximálně do Nymburka.
Aspoň uvidíme jak se Arriva popere s neočekávanou mimořádností. Jo to byly časy, když si člověk Turnově koupil jízdenku a když nejel rychlík, tak jel na ní osobákem aspoň. Teď, aby jí nějak vrátil a koupil si nějakou jinou.
Trať je neprůjezdná, takže osobáky taky nejezdí…
Z Turnova na Prahu průjezdná je. Jenomže arriva z Tanvaldu nepřijela a když už má někdo jízdenku na arrivu, tak do osobáku si musí koupit jinou.
Šlo řešit pomocí ČD – Turnov – MB – Pha – Spěšňák z MB natřískaný, neboť se sešly dvě skupiny – jedna hlášená ČD a jedna hlášená, co měla jet s Arrivou, ale nehlášená u ČD. K tomu se přidal nepříjemný průvodčí ČD, vykřikující, že obě skupiny nevezme a pohled na fungující železnici je tentam….
Hm, a kdyby byla hlášená do rychlíku ČD který by se musel odříct, změnilo by to na tom něco? Ptám se, nebyl jsem u toho…
Příliš nerozumím připomínce. Skupina byla ráda, že místo Arrivy se do Prahy dostali včas díky ČD, ale nakonec tomu nasadila korunu právě průvodčí spěšňáku jejím přístupem – křikem stylu „Vaše jízdenky ani nechci vidět“, „nejste hlášení, takže budete pěkně stát, nebo vás vyloučím z přepravy“ atd. řešení nestandardní situace rozhodně nevládla …
Také jsem u toho pochopitelně nebyl, ale kdyby nejel vlak ČD, cestující by aspoň nenarazil na toho nepříjemného průvodčího …
Spíše šlo o to, že ČD mohly ukázat svoji profesionalitu – podívejte se, Arriva vás nedovezla, odvezeme vás my!
To bude ta stejná nána, co jezdí tuhle trať, která nedávno na Masně poměrně hrubě křičela na cestující, kteří omylem vlezli do odpojeného motoráku u šturcu. Ono je přeci každému hned jasné, že „vlak vpředu“ je vlastně ten vzadu..
Já myslel směr na Prahu, když byl vlak odřeknut.