Vlaky mezi Prahou a Berounem výrazně omezí dvoutýdenní výluka

CityElefant na lince S7 v Dobřichovicích. Foto: Jan SůraCityElefant na lince S7 v Dobřichovicích. Foto: Jan Sůra

Náhradou za rychlíky Berounka pojedou mezi Prahou a Berounem autobusy, v Berouně zastaví Západní expresy.

48 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš Záruba

Tak hlavně že právě Pendolino má technicky vatu na to dodatečné zastavení… Nojo, idea Nadvlaku stále přežívá. 🙁

Radomír Hanačík

Dobrý den. Hrbatou trať Pha Smíchov~Rudná~Beroun už SŽ pro objizdnou trasu vlaků osobní dopravy nepoužívá? Proč? Zjistěte na SŽ důvod. Ba trati proběhla reko ve 2014/15 pro zvýšení propustnost trati za peníze EU.

Gwann

protože ona reko se provedla blbě? nevychází křižování a je v nezávislé trakci?

libor

proč toto dělají na začátku prázdnin? kdy je veliký přesun lidí? to nemohli odložit na druhý červencový týden?

Zbynek

Už aby pendolina, kam se nedají přidávat posilove vozy byla z této trati pryč.

Doctor

Beroun – Mnichov ( Cheb), bez přestupu, kdy se to zase podaří ? To musím vyzkoušet, bo aspoň někdo se při dalších křečích na 171, bude smát … 😉

zdydy

co se tady ohánějí nějakým tunelem který nebude ani za 50 let, mají makat jak černý.

medical examiner

Nejlépe od rána do večera.
Bude-li to nutné, tak i od večera do rána…

Adam

Pane Šindeláři, opravte si číslo linky R. R 17 jezdí Praha – Benešov – Tábor – České Budějovice/Velenice. Na tuto stranu jezdí R 16/Ex6….

Gale

Připadá mi jako dost velká blbost ta dočasná integrace EC/IC do PID a jsem docela zvědavý na reálné provedení – jestli, kolik a kde (i jakých) se bude Západním expresům přidávat vozů.
Berounští na výluce nakonec vlastně vydělají – zůstane jim integrovaná rychlá vrstva v hodinovém taktu a NAD na Zličín budou mít defacto navíc. Ne že bych ji to nepřál, ale taky by mě docela zajímalo jestli a jak se na tom zmermomocnění EC/IC bude finančně podílet i Ropid…

XYYY

ROPID žádné vozy zcela jistě nepřidá ….

Marek

Už jsem to psal níže.
V Plzni majíí všechny IC i Pendilino dokonce jako součást MHD a nikdo to neřeší, žádné vozy se neprodávají.

Gale

Jistě. Protože u Západních expresů je největší frekvence cestujících mezi Prahou a Plzní. Integrace do IDSPK se s ní nekryje, integrace do PID jo.
Nehledě na to že ta absolutní čísla mezi Berounem a Prahou budou trochu jiná než mezi Holýšovem a Plzní…

medical examiner

To víme…že v ní mají mezery.
Ale že tak strašné…

Georg

vase problemy bych chtel mit.

Petr

Copak odklonová trasa nevyhovuje? 😀

Twix

V dobách předvectronových, kdy v Plzni chyběly Esa, se občas ten Alex vedený brejlovcem na tu Rudnou fouknul celkem obratně 🙂

Zapa

Zrovna dneska odpoledne nějaký Alex z brejlema z Prahy jel.

Zapa

„s“ brejlema 🤫

XYYY

Nedostatek modrých v Plzni ….

Elb

Nebylo by rychlejší a spolehlivější, než přes ty ucpané silnice, zavést NAD pro osobáky Praha-Rudná-Beroun a tudy přetahovat dálkové vlaky a náklady v dieslu?

Jiří Kocurek

Ta jednokolejka to ale nepobere. A pokud se bude křižovat v každé stanici, tak se půlhodina prostojí jen to fikne.

Koro

A kam by se ty vlaky vešly 😀

Elb

Rychlíky na Budějovice, co se tam proplétají mezi osobáky, to jezdí o 7 minut pomaleji, než ty co jedou přímo. I tyhle rychlíky by se mnohem snadněji nahrazovali autobusy, než ty na Plzeň..

XYYY

Jenže R / Ex by musely dobírat přípřež nezávislé trakce ….

Elb

Tak neasi, ale z Prahy by už rovnou vyjížděly s dieslem, z Berouna by to šlo dopřahnout skoro za dobu pobytu ve stanici.

medical examiner

To se spíš udělá nějaká velká výluka na 380… 😀

Gwann

Mno, tak na jakou stranu to z Prahy jezdí bez vyluk?

Hodně štěstí

Na Hostivice přes Žvahov. 😂

Petra

Tam byla výluka nedávno 😅

David

To je zase bordel. Expresní vrstva Praha-Plzeň má nějaký takt, pokud se rozhodneme aby tedy zastavovala i v Berouně, měla by ten takt dodržet bez ohledu na to, zda se jedná o Pendolino / InterJet a nebo klasickou soupravu vozů.

Koro

Pendolino fakt není určené na dopravu lidí na 30 km.

Aaabbb

Ale tady jede jako takový spoj, v taktu se všemi ostatními spoji tohoto typu. Navíc pendolino díky naklápění na této trati dosti efektivně umí krátit zpoždění, takže právě ono by tam mělo zastavovat.

medical examiner

Ony jsou tam nyní naklápěcí rychlostníky?

bakiy

InteJet též. A zastavovat v Berouně bude…

David

Jenže Pendolino tady (dle mě nelogicky, ale budiž) jezdí namísto InterJetu v taktu expresní vrstvy Ex6. Lidé ho používají i pro cesty jako Plzeň – Stříbro, či Planá – Mariánské Lázně. Tedy nově budete muset hledat, zda zrovna ten spoj, kterým jedete v X:00 z Plzně není náhodou Pendolino, které v tom Berouně stavět nebude (a obráceně).
Tedy vlak IC/EC v 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 17, 18, 19, 20, a 21 staví, a vlak IC v 8 a 16 nestaví.

Luboš Beneš

Je otázka frekvence Beroun Plzeň, navíc ještě jezdí nové Os Regiopantery…takže pinďa sem nebo tam asi v pohodě

Aleš

Kdo a kdy určil, k čemu je určené Pendolino?

Mirek

V tomto vašem slavném Pendolinu platí dokonce na území Plzně jízdenka na MHD.

Alex

Nejen jízdenka na MHD. Je i integrováno do IDS

libor

určitě? ale na Prahu ne?

Mirek

Ano zatím pouze do systému IDPK.
V úseku Plzeň – Jižní předměstí – Plzeň hlavní nádraží se díky této integraci dá jet Pendolinem i všemi IC za tarif MHD Plzeň.

XYYY

Pendolino je pouze trochu lépe vypadající panťák …. vhodné pro příměstkou dopravu pro cestující bez objemných zavazadel ….

medical examiner

Být to v Anglii, tak by se báječně vyjímalo na Sp – např. Peterborough – Lincoln – Doncaster 😀

medical examiner

Ono není ani určené na dopravu v roce 2022… 😀

Lesan

Přestože je vaše úvaha dost rozumná, i tak chápu nezastavení pendolina. Lidí se snahou využít z Berouna Ex místo NAD za R bude jistě mnoho, a zatímco interjet nebo mnichovák má ještě nějaké kapacitní rezervy (kromě pátku/neděle) a dá se případně jet na stojáka, v pendolinu moc místa navíc není a i jeden stojící člověk dost znemožňuje pohyb ve vozidle.

David

Souhlasím s tím, že to Pendolino na to není vhodné. Ono na této trase není vhodné ani na ty pátky a neděle obecně. Ale stejně si myslím, že takt je důležitější než přímé spojení do Ostravy. Ovšem rozumím tomu, že to je čistě můj názor a mnoho lidí raději oželí takt na úkor „rychlého / spolehlivého / pohodlného“ spojení. Každopádně je to to, co nás liší od toho bájného Švýcarska, kde je takt mnohem důležitější než nějaké nesystémové spoje.

XXXD

Jen drobnost, rychlíky Praha – Beroun – Plzeň (– Klatovy – Železná Ruda) jsou R16, R17 jsou rychlíky od Prahy do Budějovic/Velenic.