Vlaky mezi Prahou a Berounem výrazně omezí dvoutýdenní výluka
CityElefant na lince S7 v Dobřichovicích. Foto: Jan Sůra
Náhradou za rychlíky Berounka pojedou mezi Prahou a Berounem autobusy, v Berouně zastaví Západní expresy.
Tak hlavně že právě Pendolino má technicky vatu na to dodatečné zastavení… Nojo, idea Nadvlaku stále přežívá. 🙁
Dobrý den. Hrbatou trať Pha Smíchov~Rudná~Beroun už SŽ pro objizdnou trasu vlaků osobní dopravy nepoužívá? Proč? Zjistěte na SŽ důvod. Ba trati proběhla reko ve 2014/15 pro zvýšení propustnost trati za peníze EU.
protože ona reko se provedla blbě? nevychází křižování a je v nezávislé trakci?
proč toto dělají na začátku prázdnin? kdy je veliký přesun lidí? to nemohli odložit na druhý červencový týden?
Už aby pendolina, kam se nedají přidávat posilove vozy byla z této trati pryč.
Beroun – Mnichov ( Cheb), bez přestupu, kdy se to zase podaří ? To musím vyzkoušet, bo aspoň někdo se při dalších křečích na 171, bude smát … 😉
co se tady ohánějí nějakým tunelem který nebude ani za 50 let, mají makat jak černý.
Nejlépe od rána do večera.
Bude-li to nutné, tak i od večera do rána…
Pane Šindeláři, opravte si číslo linky R. R 17 jezdí Praha – Benešov – Tábor – České Budějovice/Velenice. Na tuto stranu jezdí R 16/Ex6….
Připadá mi jako dost velká blbost ta dočasná integrace EC/IC do PID a jsem docela zvědavý na reálné provedení – jestli, kolik a kde (i jakých) se bude Západním expresům přidávat vozů.
Berounští na výluce nakonec vlastně vydělají – zůstane jim integrovaná rychlá vrstva v hodinovém taktu a NAD na Zličín budou mít defacto navíc. Ne že bych ji to nepřál, ale taky by mě docela zajímalo jestli a jak se na tom zmermomocnění EC/IC bude finančně podílet i Ropid…
ROPID žádné vozy zcela jistě nepřidá ….
Už jsem to psal níže.
V Plzni majíí všechny IC i Pendilino dokonce jako součást MHD a nikdo to neřeší, žádné vozy se neprodávají.
Jistě. Protože u Západních expresů je největší frekvence cestujících mezi Prahou a Plzní. Integrace do IDSPK se s ní nekryje, integrace do PID jo.
Nehledě na to že ta absolutní čísla mezi Berounem a Prahou budou trochu jiná než mezi Holýšovem a Plzní…
To víme…že v ní mají mezery.
Ale že tak strašné…
vase problemy bych chtel mit.
Copak odklonová trasa nevyhovuje? 😀
V dobách předvectronových, kdy v Plzni chyběly Esa, se občas ten Alex vedený brejlovcem na tu Rudnou fouknul celkem obratně 🙂
Zrovna dneska odpoledne nějaký Alex z brejlema z Prahy jel.
„s“ brejlema 🤫
Nedostatek modrých v Plzni ….
Nebylo by rychlejší a spolehlivější, než přes ty ucpané silnice, zavést NAD pro osobáky Praha-Rudná-Beroun a tudy přetahovat dálkové vlaky a náklady v dieslu?
Ta jednokolejka to ale nepobere. A pokud se bude křižovat v každé stanici, tak se půlhodina prostojí jen to fikne.
A kam by se ty vlaky vešly 😀
Rychlíky na Budějovice, co se tam proplétají mezi osobáky, to jezdí o 7 minut pomaleji, než ty co jedou přímo. I tyhle rychlíky by se mnohem snadněji nahrazovali autobusy, než ty na Plzeň..
Jenže R / Ex by musely dobírat přípřež nezávislé trakce ….
Tak neasi, ale z Prahy by už rovnou vyjížděly s dieslem, z Berouna by to šlo dopřahnout skoro za dobu pobytu ve stanici.
To se spíš udělá nějaká velká výluka na 380… 😀
Mno, tak na jakou stranu to z Prahy jezdí bez vyluk?
Na Hostivice přes Žvahov. 😂
Tam byla výluka nedávno 😅
To je zase bordel. Expresní vrstva Praha-Plzeň má nějaký takt, pokud se rozhodneme aby tedy zastavovala i v Berouně, měla by ten takt dodržet bez ohledu na to, zda se jedná o Pendolino / InterJet a nebo klasickou soupravu vozů.
Pendolino fakt není určené na dopravu lidí na 30 km.
Ale tady jede jako takový spoj, v taktu se všemi ostatními spoji tohoto typu. Navíc pendolino díky naklápění na této trati dosti efektivně umí krátit zpoždění, takže právě ono by tam mělo zastavovat.
Ony jsou tam nyní naklápěcí rychlostníky?
InteJet též. A zastavovat v Berouně bude…
Jenže Pendolino tady (dle mě nelogicky, ale budiž) jezdí namísto InterJetu v taktu expresní vrstvy Ex6. Lidé ho používají i pro cesty jako Plzeň – Stříbro, či Planá – Mariánské Lázně. Tedy nově budete muset hledat, zda zrovna ten spoj, kterým jedete v X:00 z Plzně není náhodou Pendolino, které v tom Berouně stavět nebude (a obráceně).
Tedy vlak IC/EC v 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 17, 18, 19, 20, a 21 staví, a vlak IC v 8 a 16 nestaví.
Je otázka frekvence Beroun Plzeň, navíc ještě jezdí nové Os Regiopantery…takže pinďa sem nebo tam asi v pohodě
Kdo a kdy určil, k čemu je určené Pendolino?
V tomto vašem slavném Pendolinu platí dokonce na území Plzně jízdenka na MHD.
Nejen jízdenka na MHD. Je i integrováno do IDS
určitě? ale na Prahu ne?
Ano zatím pouze do systému IDPK.
V úseku Plzeň – Jižní předměstí – Plzeň hlavní nádraží se díky této integraci dá jet Pendolinem i všemi IC za tarif MHD Plzeň.
Pendolino je pouze trochu lépe vypadající panťák …. vhodné pro příměstkou dopravu pro cestující bez objemných zavazadel ….
Být to v Anglii, tak by se báječně vyjímalo na Sp – např. Peterborough – Lincoln – Doncaster 😀
Ono není ani určené na dopravu v roce 2022… 😀
Přestože je vaše úvaha dost rozumná, i tak chápu nezastavení pendolina. Lidí se snahou využít z Berouna Ex místo NAD za R bude jistě mnoho, a zatímco interjet nebo mnichovák má ještě nějaké kapacitní rezervy (kromě pátku/neděle) a dá se případně jet na stojáka, v pendolinu moc místa navíc není a i jeden stojící člověk dost znemožňuje pohyb ve vozidle.
Souhlasím s tím, že to Pendolino na to není vhodné. Ono na této trase není vhodné ani na ty pátky a neděle obecně. Ale stejně si myslím, že takt je důležitější než přímé spojení do Ostravy. Ovšem rozumím tomu, že to je čistě můj názor a mnoho lidí raději oželí takt na úkor „rychlého / spolehlivého / pohodlného“ spojení. Každopádně je to to, co nás liší od toho bájného Švýcarska, kde je takt mnohem důležitější než nějaké nesystémové spoje.
Jen drobnost, rychlíky Praha – Beroun – Plzeň (– Klatovy – Železná Ruda) jsou R16, R17 jsou rychlíky od Prahy do Budějovic/Velenic.