Vlaky mezi Libercem a Hrádkem nabírají zpoždění kvůli poškozené výhybce
Železniční stanice Chrastava. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
K poškození došlo po vykolejení nákladního vlaku způsobeném zřejmě chybou výpravčí.
K poškození došlo po vykolejení nákladního vlaku způsobeném zřejmě chybou výpravčí.
Je jasné, že malá soukromá firma nebude mít vozidel nazbyt,bohužel kriteriem soutěže je hlavně cena. Jak se říká: stovku ušetříme,i kdyby to dva tisíce stálo.
Vzhledem k tomu, že v relaci Vdf-Lbc je levnější jet i sám autem, držím železnici všechny palce…
kdy konečně bude ta slibovaná velká rekonstrukce? a neplanovalo se i přesunout hlavní autobusak k vlaku?
Výborně, v ponděěí ráno začínám dovolenou cestou z Liberce do Žitavy…
V sobotu dokonce Trilex ze Žitavy do Liberce ani nevypravil vlak. Kontroloval jsem ho na idosu i byl vypsany na tabulí v Žitavě na nádraží…. Další přijel jeden vůz Stadleru, za to tam byli 2 průvodčí… Aspoň se ubránili 8 cyklistům, které v Hrádku odmítli přepravit z důvodu přeplněnosti vlaku. A cestování z Trilexem není žádná láce. Za 2 osoby a důchodce jednosměrná jízdenka Žitava – Hrádek ( cca 6 kilometrů) 120 korun….Ale když máte štěstí můžete se přitisknout na mladá děvčata neb místa na stání byla dost hustě zabrána…Toliko o cestování z Trilexem….
Cena jízdenky Hrádek – Zittau a opačně za 40 Kč/20kč osoba je drahá? Vždyť jedete mimo území ČR. Z Liberce do Chrastavy to stojí stejně.
Ano, zdá se mi drahá. Tam a zpět pro 2 lidi a důchodce 240 korun….To pak fakt vemete na 6 kilaku auto….
Např. z Harrachova do Szklarska Poreby jedna osoba stojí 211,-Kč, vzdálenost 14 km. Takže Hrádek – Zittau cena naprosto v pohodě.
A když si jízdenku koupím on-line na koleo.pl tak mě stojí 24 Zl, t.j. nejvíc, podle kurzu 132Kč.
veřejná doprava by měla být atraktivní, tady bohužel vyhraje auto i v jedné osobě, jako 80 žitava-hrádek a zpět to pokryje i veškeré náklady na servis a amortizaci auta..ve dvou lidech je i taxík levnější než vlak
Však radního přes dopravu v LK dělá profi sportovec Sviták. Už dle jeho vzdělání je jasné, že dopravě rozumí asi jako já medicíně, takže se není čemu divit…bohužel…
Jo, tak oslavovat to, že se nám podařilo vylámat cestující (ano, pro některé příznivce p.Hňulikove nečekaný fakt, že i cyklista je cestující a zákazník….), to je vyloženě PR hodná akce kupte si své auto a neotravujte… Místo hledání řešení….
Ano, podle mínusu pozname ty skutečně odborníky na zákaznický přístup a teorie paní Hnulikové….. (Nebo ty, co jezdí jen autem a nedokáží to pochopit )
„místa na stání byla dost hustě zabrána“
Takže měli ty cyklisty naložit nebo neměli? Těch 6 km na kole není zas tak zlých, pěšky je to hodina. Průvodčí ani ve 2 lidech další motorák nevyčarují.
„Důvodem byl nedostatek vozidel.“
To si nemohou dovézt vyřazený RS1? Doporučuje se to jako lék na všechno.
: – )
„Výpravčí podhodila výhybku, než vlak opustil stanici“. To tam nejsou žádné kolejové či izolované úseky? Co je v Chrastavě za zabzař?
Ještě poctivá říšská dráha co pamatuje vůdce.
Elektromechanika s řídícím stavědlem v DK obsluhovaným výpravčím a zavislým stavědlem na St.1 obsluhovaným signalistou. Výhybky mají mechanické přestavníky s pružinou a mechanické závorníky.
Jsou tam samozřejmě izolované kolejnice, ale když vlak stojí přes výhybky na obou zhlavích, tak jsou závěrem drženy jen ty na odjezdové straně, jako na každém elmechu.
Tomu rozumím, ale pokud vlak odjížděl ze stanice, tak bych předpokládal, že výpravčí má indikaci obsazení IK, která mu právě znemožňuje predčasně za vlakem zavřít a tudíž i podhodit výhybku.
Pokud je cesta pod závěrem, tak samozřejmě obsazená IK znemožnuje zavřít za vlakem. Ale nikoliv v tomhto případě. Vlak byl delší než staniční kolej a tedy ač mašina stála u odjezdového návěstidla, konec vlaku byl ještě na výhybkách na druhém zhlaví. Při odjezdu jsou pod závěrem jen výhybky na odjezdové straně, ty vzadu (na kterých stojí konec dlouhého vlaku) nejsou nijak zapevněny a je jen na obsluhujícím zaměstnanci, aby si pohlídal jejich správnou polohu, když ví, že mu na nich stojí konec vlaku. Nabízí se třeba označit páku upamatovávací pomůckou. Výpravčí to holt neuhlídala, nejspíš už začla chystat další vlakovou… Číst vice »
Lidský faktor nikdy bezchybný nebude. Chudák ženská.
„Lidský faktor nikdy bezchybný nebude.“
To vysvětlujte u nehody na přejezdu, kde je to vždycky vědomý záměr. Zatímco namazání kolejí soukromníkovi měla být nedbalost.
Ty jsi taky dobrý jouda.
Ty jsi jeden z těch, kteří u každé nehody vyskakují a nadávají všem kamioňákům.
He????
A když tam pak někdo naházel kamení, tak se kdosi dušoval, že ho tam musel přivézt autem – aby za to mohli řidiči.
Vše se dá dohledat v oněch diskuzích.
Že vy jste odjel na dovolenou a nechal jste si doma prášky?
Wow, na té trati jsem v životě nákladní vlak neviděl, a to ji používám dost často…
Možná na tom byla výpravčí stejně 😉
To do Chrastavy jezdí i několikrát týdně. Ovšem pokud MBM – R musel mít vlak delší než dovolují TTP, pak je na průser zaděláno. Teď díky dvěma pitomcům nejezdí nikdo.
Normativ délky vlaku v TTP každého zajímá jen když je průser. Jinak dispečeři povolují vlaky delší než koleje v žst. zcela běžně. Na jihu Moravy to taktéž není výjimkou, není týdne aby v Hrušovanech n.J. nestál náklad „přes hranice“. A to ani nemluvím na podzim o kampani cukrovaru.
No vidíte a na základě takových věcí se pak František dušuje že vněmecku nákladní přepravy na železnici zrušili.
V Chrastavě na nádraží stojí kupéčkové vagóny ač na této trati nejezdí, tak proč by nemohl jezdit nákladní vlak?🤔