Vlaky mezi Libercem a Hrádkem nabírají zpoždění kvůli poškozené výhybce

Železniční stanice Chrastava. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czŽelezniční stanice Chrastava. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

K poškození došlo po vykolejení nákladního vlaku způsobeném zřejmě chybou výpravčí.

33 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
toor555

Je jasné, že malá soukromá firma nebude mít vozidel nazbyt,bohužel kriteriem soutěže je hlavně cena. Jak se říká: stovku ušetříme,i kdyby to dva tisíce stálo.

Zdeněk

Vzhledem k tomu, že v relaci Vdf-Lbc je levnější jet i sám autem, držím železnici všechny palce…

Jarda

kdy konečně bude ta slibovaná velká rekonstrukce? a neplanovalo se i přesunout hlavní autobusak k vlaku?

Tomáš z MB

Výborně, v ponděěí ráno začínám dovolenou cestou z Liberce do Žitavy…

Jiří Fišer

V sobotu dokonce Trilex ze Žitavy do Liberce ani nevypravil vlak. Kontroloval jsem ho na idosu i byl vypsany na tabulí v Žitavě na nádraží…. Další přijel jeden vůz Stadleru, za to tam byli 2 průvodčí… Aspoň se ubránili 8 cyklistům, které v Hrádku odmítli přepravit z důvodu přeplněnosti vlaku. A cestování z Trilexem není žádná láce. Za 2 osoby a důchodce jednosměrná jízdenka Žitava – Hrádek ( cca 6 kilometrů) 120 korun….Ale když máte štěstí můžete se přitisknout na mladá děvčata neb místa na stání byla dost hustě zabrána…Toliko o cestování z Trilexem….

Jedlík

Cena jízdenky Hrádek – Zittau a opačně za 40 Kč/20kč osoba je drahá? Vždyť jedete mimo území ČR. Z Liberce do Chrastavy to stojí stejně.

Jiří Fišer

Ano, zdá se mi drahá. Tam a zpět pro 2 lidi a důchodce 240 korun….To pak fakt vemete na 6 kilaku auto….

Jeníček

Např. z Harrachova do Szklarska Poreby jedna osoba stojí 211,-Kč, vzdálenost 14 km. Takže Hrádek – Zittau cena naprosto v pohodě.

vlado99

A když si jízdenku koupím on-line na koleo.pl tak mě stojí 24 Zl, t.j. nejvíc, podle kurzu 132Kč.

kix

veřejná doprava by měla být atraktivní, tady bohužel vyhraje auto i v jedné osobě, jako 80 žitava-hrádek a zpět to pokryje i veškeré náklady na servis a amortizaci auta..ve dvou lidech je i taxík levnější než vlak

dopravák1

Však radního přes dopravu v LK dělá profi sportovec Sviták. Už dle jeho vzdělání je jasné, že dopravě rozumí asi jako já medicíně, takže se není čemu divit…bohužel…

Cestujici

Jo, tak oslavovat to, že se nám podařilo vylámat cestující (ano, pro některé příznivce p.Hňulikove nečekaný fakt, že i cyklista je cestující a zákazník….), to je vyloženě PR hodná akce kupte si své auto a neotravujte… Místo hledání řešení….

Cestujici

Ano, podle mínusu pozname ty skutečně odborníky na zákaznický přístup a teorie paní Hnulikové….. (Nebo ty, co jezdí jen autem a nedokáží to pochopit )

Jiří Kocurek

„místa na stání byla dost hustě zabrána“

Takže měli ty cyklisty naložit nebo neměli? Těch 6 km na kole není zas tak zlých, pěšky je to hodina. Průvodčí ani ve 2 lidech další motorák nevyčarují.

jal

„Důvodem byl nedostatek vozidel.“

To si nemohou dovézt vyřazený RS1? Doporučuje se to jako lék na všechno.
: – )

MilanSima

„Výpravčí podhodila výhybku, než vlak opustil stanici“. To tam nejsou žádné kolejové či izolované úseky? Co je v Chrastavě za zabzař?

Odpadlík

Ještě poctivá říšská dráha co pamatuje vůdce.

dany

Elektromechanika s řídícím stavědlem v DK obsluhovaným výpravčím a zavislým stavědlem na St.1 obsluhovaným signalistou. Výhybky mají mechanické přestavníky s pružinou a mechanické závorníky.
Jsou tam samozřejmě izolované kolejnice, ale když vlak stojí přes výhybky na obou zhlavích, tak jsou závěrem drženy jen ty na odjezdové straně, jako na každém elmechu.

MilanSima

Tomu rozumím, ale pokud vlak odjížděl ze stanice, tak bych předpokládal, že výpravčí má indikaci obsazení IK, která mu právě znemožňuje predčasně za vlakem zavřít a tudíž i podhodit výhybku.

dany

Pokud je cesta pod závěrem, tak samozřejmě obsazená IK znemožnuje zavřít za vlakem. Ale nikoliv v tomhto případě. Vlak byl delší než staniční kolej a tedy ač mašina stála u odjezdového návěstidla, konec vlaku byl ještě na výhybkách na druhém zhlaví. Při odjezdu jsou pod závěrem jen výhybky na odjezdové straně, ty vzadu (na kterých stojí konec dlouhého vlaku) nejsou nijak zapevněny a je jen na obsluhujícím zaměstnanci, aby si pohlídal jejich správnou polohu, když ví, že mu na nich stojí konec vlaku. Nabízí se třeba označit páku upamatovávací pomůckou. Výpravčí to holt neuhlídala, nejspíš už začla chystat další vlakovou… Číst vice »

Vašek

Lidský faktor nikdy bezchybný nebude. Chudák ženská.

Jiří Kocurek

„Lidský faktor nikdy bezchybný nebude.“

To vysvětlujte u nehody na přejezdu, kde je to vždycky vědomý záměr. Zatímco namazání kolejí soukromníkovi měla být nedbalost.

Jerys

Ty jsi taky dobrý jouda.

Jiří Kocurek

Ty jsi jeden z těch, kteří u každé nehody vyskakují a nadávají všem kamioňákům.

Vašek

He????

Jiří Kocurek

A když tam pak někdo naházel kamení, tak se kdosi dušoval, že ho tam musel přivézt autem – aby za to mohli řidiči.

Vše se dá dohledat v oněch diskuzích.

Vašek

Že vy jste odjel na dovolenou a nechal jste si doma prášky?

Aleš

Wow, na té trati jsem v životě nákladní vlak neviděl, a to ji používám dost často…

Honza R.

Možná na tom byla výpravčí stejně 😉

dopravák1

To do Chrastavy jezdí i několikrát týdně. Ovšem pokud MBM – R musel mít vlak delší než dovolují TTP, pak je na průser zaděláno. Teď díky dvěma pitomcům nejezdí nikdo.

asdf

Normativ délky vlaku v TTP každého zajímá jen když je průser. Jinak dispečeři povolují vlaky delší než koleje v žst. zcela běžně. Na jihu Moravy to taktéž není výjimkou, není týdne aby v Hrušovanech n.J. nestál náklad „přes hranice“. A to ani nemluvím na podzim o kampani cukrovaru.

Jiří Kocurek

No vidíte a na základě takových věcí se pak František dušuje že vněmecku nákladní přepravy na železnici zrušili.

Jedlík

V Chrastavě na nádraží stojí kupéčkové vagóny ač na této trati nejezdí, tak proč by nemohl jezdit nákladní vlak?🤔