Vlaky mezi Kutnou Horou a Zručí několik dní nepojedou, pod mostem uvízlo auto hasičů

Poškozený most v Bykáni na Kutnohorsku. Foto: Správa železnicPoškozený most v Bykáni na Kutnohorsku. Foto: Správa železnic

Kvůli poškození mostu musí dojít ke snesení konstrukce, výluka zabere několik dnů.

Zpět na článek
Odebírat
Upozornit na
guest
45 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel Q

Předpokládal bych, že hasiči budou znát místní poměry tak dobře, že budou vědět, kde se vejdou a kde ne. Co kdyby se to stalo na cestě k zásahu?

Petr

Dělali tam nedávno nový povrch,před tím tam plošina projela.

kakov

Mě spíš zaráží, že snesení mostu a osazení nového zabere jen několik dní, když je ta výluka na pár dní…..

Jiří Kocurek

Asi doufají, že stačí opravit uložení mostu a osadí se zpátky stará konstrukce.

Petr

Ten most dostává takových ran že by se skoro vyplatilo ho udělat zvedací,nebo postavit na místo stabilní jeřáb.

Jiří Kocurek

A nebo zakopat tu silnici o 1/2 metrů dolů, pokud jsou základy opěr dostatečně hluboké. Pokud nejsou, tak přestavět a rovnou širší. Vždyť je to stavěné na žebřiňák.

Jirrka

Co se vůbec divíte? Řidič byl důchodce, a neměl brýle!

Rogue

„Kondiční jízda kutnohorských profesionálních hasičů skončila na Nový rok havárií pod železničním mostem v Bykáni. Strojník patrně dobře neodhadl výšku viaduktu a vjel pod něj s vozem s automatickou výsuvnou plošinou.“ Stačí se podívat tam, kde jsou nejblíž – Kutnohorský deník…

Petr

I to se bohužel může stát.Nikdo není neomylný.

Milan

Upozorňumi, že žádný řidič ani jiný účastník tzv. silničního provozu nemá nikde nařízenu povinnost cokoliv odhadovat – zejména rozměr komunikace! Jsou pouze povinnosti řídit se obecnými pravidly tzv. silničního provozu (danými Z361(2000Sb – https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-361 ) – včetně znát rozměr vlastního – resp. řidičem ovládaného vozidla, a dále dodržovat místní úpravou provozu (určenou tzv. dopravním značením)! = POKUD TZV. SVĚTLÁ/PODJEZDOVÁ VÝŠKA DANÉHO MOSTU BYLA MENŠÍ NEŽ NA ZNAČCE PŘED NÍM ČI DOKONCE ZÁKAZOVÁ ZNAČKA OMEZUJÍCÍ VJEZD VOZIDEL U PODJEZDU CHYBĚLA ZCELA, TAK NENÍ VINÍKEM NEHODY ŘIDIČ, ALE SPRÁVCE KOMUNIKACE – např. tím, že chybí značka omezující vjezd vozidel, protože rozměr komunikace… Číst vice »

dejf

Tak zase že strojník neumí značky se dá za pár let zapomenout, historky jak dopřál zbytku družstva zimní koupel v rybníce, to se s člověkem táhne až do rakve.

Lada

Neni to tak dlouho,co se opravovala silnice pod mostem a novy asfalt muze byt klidne o deset i vice centimetru vys nez puvodne byl. Nevim jak moc presne jsou v tomto pripade dopravni znacky, respektive pochybuji, ze to po oprave komunikace nekdo premeroval.

Petr

Je tam cedule 3m.

Jiří Kocurek

Odpovídá tato cedule realitě?

Petr

Před mostem i na mostě výška 3m,ve skutečnosti 3,6m.Domácí o tom věděli a tak jezdili,jenže před pár měsíci se udělala rekonstrukce silnice,dal se nový povrch a problém je na světě.

Miroslav Zikmund

U hasičského vozidla poněkud divné … Dopravní značka upozorňující na podjezdnou výšku …. ?????

M19

Měla by tam být – 3,0 m. Ovšem některé hasičské speciály mají výšku jen 2,6 m, takže těžko říci. Už jsem zažil podjezd, kde mělo být 3,2 m a s autem s výškou 3,16 m to podjet bez urvání antény nešlo. Nějaká bezpečnostní rezerva, ani náhodou, ještě to bylo k podjezdu dolů.

M19

Pro toho mínusáře. Žichlínek.

M19

A ještě dodám odkaz na tu hasičskou plošinu s přepravní výškou 2,6 m. https://www.prohasic.cz/automobily/automobilova-plosina-28m/

Petr

Ale tam byla Tatra PP 27

noerf

Výška mohla být v pořádku, ale pokud bylo vozidlo delší a silnice ve sklonu mohl vzniknout problém v tomto.

Petr

Na viaduktu je označená výška 3m,ale je vyšší.Pokud tam zapíchl plošinu PP 27 tak mu chybělo pár centimetrů.

M19

Něco pro vás, ta výška je pod tři metry, výše v diskuzi ještě odkaz na plošinu s přepravní výškou 2,6 m. https://www.pozary.cz/clanek/36115-tatra-815-7-cas-30-s3r-4×4/

Jiří Kocurek

Na odkazu uvádějí výšku 2850 mm

M19

Ano, odkaz na vozidlo s výškou 2,6 m máte ve vláknu s příspěvkem s touto hodnotou, tedy výše.

Jiří Kocurek

Už jsem se zorientoval. Díky.

Petr

To místo znám velice dobře,jsou tam na značce 3m.Váš odkaz na cisternu je v celku k prdu,když to toho opřel T815 PP 27.

M19

To víte, nebk jen svůj dojem jste povýšil na fakt?

Petr

To je fakt.

SYN

To asi muselo být dost křivé oko když tak špatně odhadl řidič rezervu že nepovažoval za nutné ani snížit rychlost (sníženou rychlostí by předpokládám nemohl most „urvat“)…

M19

Co je pro vás snížená rychlost? Jak víte, že nezpomalil?

Honza D.

Očekávám, že při rychlosti cca 20 km/h by k posunutí mostu nedošlo. Jsem zvědavý na výsledek vyšetřování.

M19

A to je snížená rychlost? Že neco očekáváte, ještě neznamená, že je to pravda nebo to nastane.

Honza D.

Nechcete naznačit, že těsně před průjezdem hasičů most zákeřně snížil podjezdnou výšku? 😁

M19

Na to jste přišel jak? Ještě dozvuky Silvestra?

Martin11

Měli kluci vypustit pneumatiky a pak zas dofoukat 😀

Jiří Kocurek

Pořád je to víc jak 5 tun v pohybu. A při 20 km/h a brzdné dráze okolo 10 cm je to asi 5 G.

Petr

PP 27 má skoro 20 tun.

SYN

Správně, jak tu někdo odkazoval, údaje vozidla jsou:

rozměry vozidla:

délka 12240 mm
šířka 2500 mm
výška 3560 mm
hmotnost 19500kg

Most má uvedenou podjezdnou výšku 3m. Čili v teoretickým hodnotách je rozdíl lehce přes půl metru, ani při mírném rozptylu skutečných hodnot od teorie to nemůže vyjít ani náhodou… kvalitu odhadu bych hodnotil „voko jak z Kašparovy krávy“ (to byla ta co byla na jedno oko slepá, a na to druhé neviděla) případně chvilkový výpadek a zapomenutí že nejede v osobáku…

Rudolf Tuček

Co jsem poznal řidiče od hasičů tak všichni měli řidičský styl jako když jedou k ohňi i když nemuseli a jeli s civilním autem.

Facepalm

Co jsem poznal šotouše ze zdopravy.cz, tak všichni měli tu drzost vyjadřovat se k jakémukoli tématu, aniž by sami zvládali mateřský jazyk alespoň na úrovni ukončené šesté třídy

Petr Novák

No, bylo to po Silvestru, takže kdo ví, jestli to bylo křivé oko, nebo následky silvestrovských oslav LOL

Petr

Dle vyjádření mluvčí PČR byl test na alkohol negativní a pochybuji že by si někdo u HZS dovolil nastoupit do služby pod vlivem.