Vlaky mezi Brnem a Přerovem čeká tři dny výluka

Železniční stanice Kojetín. Foto: MIGORMCZ – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=75158781Železniční stanice Kojetín. Foto: MIGORMCZ – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=75158781

Cestování mezi Brnem a Přerovem naruší od středy do pátku další denní výluka. Cestující RegioJetu a Českých drah čeká na

24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Mirvald

Proč to ty vlaky neobjedou? Zde to jde snadno.

Jedine vlaky

Kudy????

Jiří Kocurek

Přepřahat v Blažovicích, přepřahat ve Starém městě, mít nejmíň jednu hodinu zpoždění … SNADNO vypadá jinak.

zesp

Ještě jednou odkaz na fotogalerii, v příspěvku níže odkaz nepochopitelně splynul s textem příspěvku:

https://dopravnizesp.rajce.idnes.cz/Rekonstrukce_useku_Kojetin_-_Vezky/

zesp

Mě připadne takové zvláštní rozfázování těch oprav a jejich výsledek… Loni se kompletně opravil úsek z Kojetína do Chropyně vč. mostu přes Moravu, ale zůstává tam stále omezení na 80 km/h. To samo v dalších místech, kde jsou nechráněné přejezdy (viz galerie): https://dopravnizesp.rajce.idnes.cz/Rekonstrukce_useku_Kojetin_-_Vezky/ Dříve tam byla ale 100 km/h z Měrovic až do Přerova, teď i po opravách si lze o tom jen nechat zdát. Stovka se do úseku Kojetín – Chropyně sice na nové trati vrátila, ale s omezením na opraveném mostě přes Moravu na 80, další dvě dlouhá omezení na 80 jsou pak v lese přes přejezdy. Že… Číst vice »

Jiří Kocurek

Díky za fotky.
K tomu mostu: On je možná opravený, ale taky už má svoje roky. Navíc je to kousek před stanicí, tak těch −20 km/h až tak moc nebolí.
Ovšem rozum stojí nad polovičatostí oprav. Půl traťové koleje tady, půl traťové koleje tamhle. Přes přejezd snížená rychlost. Pak je těch 100 km/h pro srandu králíkům.

Jedine vlaky

Katastrofa. Za těch 30 let to nebyli schopni postavit. Lenoši.

Jiří Kocurek

Nikoliv za 30 let. Za 70 let to dráhy nedokázaly postavit.

pavel

A to za měsíc bude měsíční výluka, to bude teprve komentářů…

svojsin

Cestující můžou vnímat časem vlaky na 300 jakožto „mimořádný stav“

Radovan Komínek

Proč se na takové trati (kterou stát není schopen 30 let od revoluce zdvoukolejnit), dělají výluky v době, kdy se stavebním firmám dobře pracuje, kontrolorům dobře kontroluje, ale zákazníkům kvůli náhradní autobusové dopravě špatně jezdí? Sám jsem musel na trať Brno – Přerov už před 20 lety rezignovat, protože pro garantovanou dopravu na jednání a zpět se stala nepoužitelnou. Zejména pokud potřebujete ve vlaku udělat nějakou práci.

petr766

Ono paradoxně to z toho Kojetína do Brna bude rychlejší tím autobusem… to je to nejhorší.

Jiří Kocurek

A proč to nezdvojkolejnili za těch cca 40. roků? Namísto toho v 80. letech naplánovali zapíchání sloupů k jednokolejce.

W14

A už to začíná, vloni jsem tady zažil tři nebo čtyři výluky, z toho velkou dvouměsíční během léta. Myslel jsem si, že by to mohlo aspoň několik let vydržet, ale to je v podání SŽ utopie, zvlášť když vezmu v potaz, že na této trase je každoročně několik výluk.

Kopr51

Opravíme opravené, vylepšíme vylepšené, škoda nechat ty (evropské) dotace propadnout. Tohle mne teda jako důvod napadlo při projíždění jedné nedávno (relativně nedávno) opravené trati. Jsem zlý?

Jiří Kocurek

Spíš je to tak, že opravili něco a něco jiného se zase sype. A protože jsou peníze jen na něco, tak se opravuje jenom to, co už hoří. Příští rok budou peníze na opravu dvou dalších výhybek.

Jiří Kocurek

A moc tomu nepřidá ani stav, kdy se počítá s přestavbou na dvojkolejku, už brzo. Už 10 let. Nebo spíš zatím jenom 10 let. Někde se neudržuje pro čekání na rekonstrukci už půl století.

Martin11

V březnu má být čtyřiceti denní výluka budou něco dělat v Chropyni povídala mi to paní výpravčí tak jsem zvědavý co to bude?

Jiří Kocurek

Přerovské zhlaví je z části nové/nově opravené. Kojetínské vůbec. Udělat to naráz asi nešlo. Asi nešlo složit si všechen materál na dosah kolejového jeřábu a nasázet to postupně ze staniční koleje. A nebo přišly peníze jen na ty 4 výhybky, zbytek to musel vydržet do letoška.
Tento způsob práce zdá se mi poněkud nešťastným.

XXXD

Tak to, že je více výluk bude dáno asi dost žalostným stavem trati. Na 171 také pravidelně každý rok x výluk.

-TR-

Nahradit vlaky autobusem v úseku Brno – Kojetín je rozumné. Přes Vyškov se nemusí poslat všechny autobusy, část autobusů může jet přímo po dálnici D1 z Brna až do Kojetína. Je to pohodlnější a znamená to jen jeden přestup.

Má to ale nevýhodu pro úsek Brno – Vyškov, kde cestující, kteří nejedou dál, musí zbytečně jet autobusem.

pony

> část autobusů může jet přímo po dálnici D1
> Je to pohodlnější

jednou jsem to omylem s NAD zkusil a skončil naklepanej jako řízek 🙂

petr766

Kdy? 10 let nazpět? Dneska mlátí víc ta slavná jednokolejka.

Jiří Kocurek

Zhruba v době, kdy švédi obléhali Brno: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=15&t=5024

Tyhle schody už naštěstí drtičkou stavední suti prošly. A ta Karosa už asi taky nejezdí. Masłostroj to byl ale solidní.