Vlaky jsou na příští dny vyprodány. RegioJet bude do Splitu posílat i autobus

Autobus RegioJetu Irizar i8. Pramen: RegioJetAutobus RegioJetu Irizar i8. Pramen: RegioJet

RegioJet po ukončení omezení spojených s covidem již vrátil do provozu přibližně 80 procent autobusových spojů.

90 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Marek Janík

15 vagonů je pořád málo jo? Tohle byl ekonomický majstrštyk.

Vladimir

Problem CD je ze ziji uspechy minulosti a pritom jak stale vzpominaji, tak si ani po 10seti letech nevsimli, ze jim vyrostla a stale roste silna konkurence. Mam lehke obavy, ze jakmile se proberou, tak budou mit max 50% vykonu a budou radi, ze budou mit alespon toto cislo. Znam neco podobneho z nadnarodniho korporatu – firma xy se byla do hrudi tak dlouho, az se po 5 letech probrala s 20% podilem trhu, pritom jej meli pres 50%.

Petr

O jakejch uspesich z minulosti to proboha mluvite?

Frantisek

Minulost není jen několik málo posledních desetiletí, kdy nadutost podniku spolu s ignorací státu způsobily masivní odklon dopravy od železnice, se všemi vyvolanými neduhy.

Leinad

Stejně, ČSD i za první republiky byly monopol.

Petr

Podnik se behem poslednich nekolika malo desetileti k horsimu nezmenil. Spis naopak. „Problem“ je, ze si lidi dneska muzou vybrat.
Porad nevidim ten uspech. To jako prechod z parni trakce na elektrickou? Nebo co je ten uspech z minulosti, ze kteryho CD porad ziji? Ja bych naopak rek, ze CD, ac nejsou perfektni, tahnou dolu neuspechy z minulosti.

Jakub P

Spousta se toho u ČD k lepšímu změnila. Ale furt tam bohužel jsou lidi, jejichž představa o tom, nakolik se má cestující přizpůsobit dráze a nakolik dráha cestujícím, jsou odněkud ze začátku minulýho století. A pár takovejch jedinců dokáže bohužel účinně eliminovat snahu spousty lidí kolem. A taky spoustu lidí kolem demotivovat, což je ve službách průšvih.

LeKon

No a to je spatny? Tak budou mot jen 50%. tim lip

Vladimir

Ostra cena + kvalitni marketing = uspech pro RJ. Nic vic, nic min.

Pája

Samozřejmě není dokonalý. To ale není opravdu nikdo. My letos jeli a nelitujeme. Škoda, že prodá lístek na vlak + „poslední míle“ busem a pak to jednostranně změní na úsek busem podstatně delší v neprospěch vlaku Letos nám RegioJet opravdu HODNĚ zavařil. Podle něj je to v JEHO smluvních podmínkách. My kupujeme mnohem dražší jízdenky pro nás všechny pouze proto, abychom nemuseli po silnici. Pokud by nebyl vlak, jeli bychom autem, což je pro nás 5 dost velký rozdíl v ceně a nemuseli bychom čekat hodinu na jeho opožděný vlak v Břeclavi, táhnout se s bágly po peróně až na… Číst vice »

Facepalm

Fakt jste museli projít celý vlak? Jste opravdoví hrdinové, to by každej nedal!

***** Petr

On tam RJ nemá čísla na vagonech a minimálně co dva vagony stevard . Dobře že jste trefili správný vlak

LeKon

Tak jste nam tady napsali, ze jste totalni lobotomove co neumi cist?

RSbrukli

Zde dokáže každý kritizovat tak skuste někam cestovat ČD a potom můžete hodnotit já než ČD tak nikam a RegioJet je soukromý dopravce

LeKon

Tak trosku jste zapomnel na uroven cestovani a sluzby

Avlaky

Tady by se vyplatily 2 vlaky jeden v této trase

A druhý z Varšavy – Ostrava – Břeclav – Vídeň – Lublaň – Rijeka (kde by se část soupravy odpojila) a pak do Splitu

Krom toho že by dostal do Splitu více vagonu, tak by mohl získat zákazníky z Polska a Rakouska
A samozdřejmě by ještě i Slovinsko obsloužil

Miroslav Zikmund

A myslíte, že spojení přes Rakousko a Slovinsko do Rijeky by bylo za stejných finančních podmínek jako spojení přes Slovensko a Maďarsko … Opravdu míníte vážně, že by mělo pro cestující smysl objíždění Slovinska a Chorvatska částí soupravy do Splitu přes Rijeku, pak do Ogulinu a na přepřah a pak motorově do Splitu. Rijeka – Ogulin cca 2.15, Ogulin – Split cca 6 hodin …. celkem cca 8 hodin … Teoreticky by se dala zadní část odšlápnout v žst. Zidani Most, kde je „triangl“, ale zase krátké perony, takže tohle by nešlo … Tudíž odšlápnout v Mariboru / Pragersku, kde… Číst vice »

Avlaky

Minulý rok se jezdilo přes Rakousko

Avlaky

A část soupravy myslím protože do Splitu může jen 7 vozu

Twix

Ani jedno není pravda. Přes Rakousko jezdil naposledy Jadran někdy v roce 2005, potom už přes Maďarsko, a naposledy to bylo vlastně letní prodloužení taktového rychlíku Slovan přes Vysočinu. Ani to se ale neudrželo. Loni Regiojet jezdil jako prodloužení svého IC do Bratislavy dále přes Csornu, Hodoš a Lublaň. Do Splitu víc než 7 vozů může, ten EN z Bratislavy tam letos poveze 8 vozů. Já jsem tam jel EN Adria s 10 vozy a jednou lokomotivou.

*****. Petr

Jezdil přes Rakousko , každého osobně vítal a rozdíl dopláceli ze svého 👍

LeKon

Tvoje bába jezdila pres rakousko

LeKon

A tento blabol jsi vzal lde?

Nyvlt

Potit se se na sedáku, prostor jak pro sardinky, 3x zalomené nohy, zvracejíci a uřvaná mrňata no v buse paráda a k tomu odjezd 20:30 večer. Vracíme se nadšeně do dob ROH ? 😂

Huh

Někdo Vas nutí tím jet? Jestli slyšíte nějaké vnitřní hlasy, může to být schizofrenie 🙂

LeoKon

Urcite v dobach ROH meli luxusni busy s kavovarem, hajzlikem, obrazovkami. Navic je to asi koncipovany aby clovek mohl jet tam a v nedeli byl zpet v Praze kdo by chtel jet jen na vikend. Navic je to kazdorocni jizdni rad do Splitu, nechapu co je z toho takova senzace

V. K.

Pro ty, co by jinak jeli autem, to je dobrá alternativa bez nutnosti řídit. Pokud to někdo nevydrží ani v lehátkovém kupé, tak by to těžko vydržel v autě a má si koupit letenku.

Frantisek

Nebo jet na dovolenou někam blíž. 🙂

Facepalm

Nojono, ty jseš holt zvyklej jezdit kočárem, byť jen ve středu…

libor

se divím, že tam nepošle na posilu nějakou 811+010+010+010, pobral by lidi i kola, je to levné, pohodlnější jak bus, nic moc to nežere, splňuje EURO8 a je to i trochu retro… 😉 😉

jara16

libor
A nějaká myšlenka v tom je? Byla?

LeoKon

Levnejsi a pohodlnejsi nez zluty bus? To cam nekdo naseptal??

Kalanis

Ropovodem do Chorvatska? 😀 😀 😀

Beny

Tohle prostě musí Regiojetu uznat úplně každý: ČD pro nezájem zrušili Jadran a RJ na stejné trase vyprodán. Ač Jančuru také zrovna nemiluji, lidi do vlaku vrací a to mě těší.

Leinad

ČD holt neumí prodávat. FIP protože paragraf 1.
Místní (Chorvatské) busy se na vlak nesmí navázat, protože gumokol je konkurence a ne doplněk.

Knížecí rada

Tak Jadran měl taky svýho času ve Splitu autobusový připoj do Dubrovníku. Ale nebyla to taková plošná obsluha. Regiojet to umí s cestovkami (nikoli pouze jako ČD s odborovou CK ČD Travel), většina kapacity se nejspíš prodá v podobě balíčků s ubytováním, a hlavně je trendy u určité skupiny cestujících, která by snad ani nevlezla do jiného než žlutého vagonu. A jistě: umí prodávat. A železnice má taky lepší pověst.

LeoKon

To jsem treba ja, do jinyho nez zlutyho vlaku bych nevlezl

Frantisek

Jezdíte rád Regionovou? 🙂

LeKon

Neeeeee boze chraň 😂😂🙈

Miroslav Zikmund

Ano, cestovky mezi s sebou komunikují, jeden úředníček z GŘ ČD (manažer Jadranu, který to po odborné stránce dokázal oběhat/objezdit – i z hlediska jazykových schopností) těžko bude jednat z chorvatskými cestovkami o jednom vlaku týdně …

Miroslav Zikmund

ČD zrušily vlak pro vysoké poplatky za použití dopravní cesty při průjezdu Rakouskem, Slovinskem, rovněž HŽ zvyšovaly své finanční požadavky. ČD jezdily s 10 vozy + autovozy jednou lok 2063, žlutý vlak jede dvojmo s nižším počtem vozů, tudíž na sklonově náročné trati jede na stoupáních minimálně o polovinu – možná jednou tak rychleji. Což pochopitelně zkracuje cestovní dobu …. Přidání další lok 2063 by zvýšilo cenu jízdenky natolik, že by byla překonána „psychologická“ hranice …. FIP na „Jadranu“ neplatily …. Ty autovozy byly pronajaté od HŽ … za pronájem se platí … Prostě před 17 lety byly jiné poměry… Číst vice »

Beny

No, ale když se chce tak to evidentně jde. A na ČD se evidentně nechtělo

Jaaaa

Nezájem? Jsem si myslel, že z důvodu výluk.

Beny

No, tak kdyby to byl kasovní trhák tak by se Jadran asi po výlukách vrátil, ne? Nebo jsou nějaké výluky platné jen pro ČD a RJ projede?

PetrN

Tak bodejť.. Ty ceny to byla zlodějna.. Co si pamatuju tak okolo 3k(rok 2009!!)a ještě s rail plus a podobnýma bez pardonu peachovinama, servis nula, lůžkové příplatky, nesmysly, mezinárodní tarify, složité jak křížovka ve Vlastě, to ať se pak nikdo nedivi, že ten zájem prostě nebyl.. RJ udělá reklamu, lidi si jízdenku koupi jednoduše přes net, je to levné, přehledné, relativně pohodlné, servis v rámci možnosti taky super… CD tohle prostě neumí, a jak tu často čtu názory jejich zaměstnanců typu „jedete z bodu a do b, na co WiFi, kupte si knihu“, asi nikdy umět nebudou…

Jaaaa

Tak to bych řekl, že teda ČD dost křivdíte. Za těch 15 (!) let se dost změnilo. Kamkoli jede jakýkoli přímý vůz ČD, včetně lehátka nebo lůžka, máte možnost koupit jízdenky, včetně toho lůžka, na pár kliků v e-shopu. Oproti standardním službám JLV je chudičký croissant a povinné buzení v RGJ výsměch. O pohodlí lůžkového vozu na rozdíl od starých pleček RGJ nemluvě. Ceny jsou proto poněkud vyšší, smlouvy s cestovkami ČD nemá, protože by je musela soutěžit, takže holt nedělá masový řízkařský návoz do jugošky. Co je na tom divného, že kde jeden podnikatel zrovna našel skulinu, jiní se… Číst vice »

***** Petr

Co by měla ČD soutěžit na tom , že si u nich cestovka koupí vagon nebo kupé ? JLV oproti RJ to je mikrovlnka vs konvektomat . I bez hodnocení cen je to opravdu vysoká forma gastronomie. U lůžek se bavíme o deseti centimetrech , což je sice znát v pohodlí ale vše vykoupí servis a cena. Za 15 let se opravdu u ČD něco změnilo a hodně věcí i k lepšímu , kéž by ten trend vytrval , ostatní budou taky přidávat a prospěje to cestujícím a to je dobře Povinné buzení . To je standartní i u ČD… Číst vice »

Beny

A opět. Ten produkt ve spolupráci s JLV je bezesporu parádní. ALE opět RJ má mnohem větší úspěch u Českých zákazníků

Jaaaa

To je marketing značky. Staré vozy, servis jak v devadesátkách, ale je to žlutý, takže to lidi zkusí. Efekt „zavedené značky“. Plus byznysové kanály k cestovkám, ty si to taky neobjednaly jen na dobré slovo, musí tam být osobní kontakty.

ČD se rozhodly jít jinudy (celoroční služby vyšší kvality do vybraných směrů) a staré vozy vyřadily. Zájezdovou dopravu už nedělají 25 let (ostatně všichni jste to po nich chtěli).

Je to jiný segment trhu, tak nechápu, proč je tady kolem toho takový haló.

Beny

Ale nikde ČD neslaví takový úspěch. Nikam netahají tak narvané vozy, že nestačí.
A mimochodem ČD má také ojetiny po ÖBB, stejně jako RJ. Ale to nekritizuji, mám Bcmz rád.

LeKon

Servis jak v devadesatkach???? Tak mozna u CD

Jiří Kocurek

Změnilo se jenom to, že ČD nabízejí v dané relaci kulové. A z Lanžhota do Kútů (10 km) to stojí 47 Kč, z Břeclavi do Lanžhota je to za 16 Kč (8 km).

Jaaaa

A?

Miroslav Zikmund

Před 17 lety (ne)byly jiné možnosti …. v roce 1992 jsem jel z Hamburgu do Berlína IC „jen 4 hodiny“ … vlak tažený dieselem ….dnes za polovic ….

jara16

PetrN
Jistě. A taky se dřív jezdilo na uhlí. A ještě předtím se svítilo svícemi…
Holt, světě div se, minimálně celoevropsky se v posledním desetiletí systém prodeje jízdenek změnil.

PetrN

Nicméně systém lůžkových, lehatkovych priplatku, Rail plus a podobných nesmyslů u ČD stále přetrvává, stejně jako prachprpste zlodejsky mezinárodní tarif, viz popis ceny Lanžhot-Kuty výše… Stejně jako nezmizel názor velké části zaměstnanců CD, že jízdenka je přeprava v jakémkoli dobytcaku z bodu A do B a kdo chce nějakou komplementární službu, je rozezrany. Prostě to, že za jízdenku s nižší kvalitou služeb chtěly před 12 lety CD 3x víc, než letos RJ je prostě neoddiskutovatelna ostuda. A to s CD jezdím rád, ale to, že jsou v mnohém, zejména výše popsaném uvažování, zasekli v minulém desetileti či století prostě vidí… Číst vice »

LeoKon

Protoze CD je zkostnatela banda z minuleho rezimu, neumi nic

LeKon

Poserte se modří šotouši a umínusujte mě, ale pravdu neumlčíte, ČD (čti – čekej dlouho) je socialistickej a neschopnej podnik bez budoucnosti

Jiří Kocurek

Křížovka ve Vlastě? Kdosi kdysi argumentoval, že studium tarifu je srovnatelné se studiem medicíny na lékařské fakultě. A proto bylo celé roky v Brně málo pokladních, v pátek odpoledne otevřené 4 přepážky, fronty až ven na schody.

Samo

Ja si myslím že zdrojom mnohého zla v medzištátnej železničnej doprave je ten koncept zmeny dopravcu na hranici. Od toho by sa už mohlo upustiť aj v strednej Európe. Iste, aj Regiojet spolupracuje s miestnymi dopravcami, ale ide o spoluprácu čisto technickú (Regiojet zaplatí a oni so svojím personálom odvezú vlak na svoju licenciu). Časové polohy, tarifu, služby na palube a všetko ostatné čo sa týka produktu rieši exkluzívne Regiojet a z pohľadu zákazníka je to 100% vlak Regiojetu. K tomuto modelu by sa mali prikloniť aj štátni dopravcovia, inak ich open access konkurencia výhľadovo prevalcuje. Kým ČD bojuje s… Číst vice »

noerf

Je zde ještě jeden rozdíl a to ten, že Regiojet hledá cestující, kteří ho živí. ČD jezdí vždy za dotace, dokonce i na lince Praha – Ostrava – Bohumín dostávají v úseku Ostrava – Bohumín – SK/PL dotace dle objednávky MD. Vzhledem k tomu, že se ČD dotací vzdát nechtějí, tak jsou omezeni tvorbou produktu pro cestující. Jednak jsou v určitém uzavřeném světě. Regiojet, LE – místenka je automaticky součástí jízdenky, zajištěn jistý standard cestování, ČD za místenku si musíte zaplatit, není to standard. Fakt, že Regiojet dokáže být na trase Praha – Brno – Vídeň/Bratislava v zisku i bez… Číst vice »

Gwann

tak místenka u ČD je v ceně jízdenky z netu. a mimochodem, jízdenka obvykle platí na jakýkoliv vlak po odjezdu toho na jízdence, pouze místenka by padla. což je oproti RJ dost výhoda… k ztrátě / zisku na daných linkách bych byl hodně opatrný. čísla neznáte (u žlutého, i celkové výkazy ještě nejsou dostupné ani 2019….; natož rozpad na linky). A nezapoměňte, že třeba na té Vindobonně jezdí drahé nové soupravy… Ano, žluťák umí prodávat. To ČD neumí. Ale z principu. Pro část lidí (a to dost podstatnou) budou Česká pošta a České dráhy nejhorší hnůj, ať budou služby poskytovat… Číst vice »

noerf

1) ČD maji výnosy a náklady po Břeclav, pak to jde na vrub ÖBB, ZSSK, kdežto Regiojet má výnosy celé. 2) právě ten rozdíl v ceně souprav, obsazenost spojů a cena jízdenky je argument. Railjet bude mít určitě jine naklady než souprava z lokomotivy a vagónů, které můžete nasazovat podle potřeby, ale cenově to není zohledněné nikde. 3) ono to srovnání ČD a České pošty má principielní otázku: má stát podnikat? Za mě nikoliv. Česká pošta bude vždy neefektivní instituce, již z toho důvodu, že má spoustu poboček na malých obcích, kde se reálně nemůže uživit a jejich činnost musí… Číst vice »

Los Vendelínos

Dovolím si oponovat s bodem 3. Česká pošta má spoustu malých poboček protože to po ní chce stát. Navíc pro stát vykonává služby do kterých se soukromníci neženou neb jsou pro ně ekonomicky neefektivní. … Dobrý příklad je O2. Dokud stát platil za určitý počet telefonních automatů, tak budky byly. Teď když je stát přestal dotovat šmahem mizí, a letos skončí všechny. Obdobné je to i s ČD. Stát ( potažmo i kraje ) požadují nějakou míru železniční dopravní obslužnosti. Proč se soukromníci neženou na lokálky ? Že by se jim to nevyplatilo?….

Kajman

Vysvětlete to těm soukromníkům třeba v Ústeckém kraji, jak se jim ty lokálky nevyplatí… A oni se tam troubové pořád cpou…

Jaaaa

Jakože na vlastní riziko? Kam?

LeKon

Jen ať vyhraje RJ

LeoKon

No protoze Jancura to proste s marketingem umi, navic zlute vlaky a busy jsou cool ale CD je davno out

Alex

s marketingem? aha.. proboha, vy budete asi specialista 🙂

milanek

Jak kde, co se týče business klienteli, tak tady si myslím railjet vyhrává.

LeKon

Takntato linka jezdila kazdy rok, jeste tedy mel zastavku v Zadaru

Pája

Zastávku? Pokračoval tedy úvratí? Jen se ptám, protože to opravdu nevím a zrovna Zadar bych uvítal.

Radim

Asi nemůžou posílat vlak s více vagóny, že?

Jakub P

AFAIK už ne, jezděj s maximálním počtem, kterej je na tý trase možnej.

Hans

Už takhlenc je problém že ve nějakejch stanicích nestačej nástupiště a ta trať do Splitu dokáže vzít jen 7 vagónů stejnak

Leinad

Už teď má v některých stanicích vagony mimo nástupiště.

***** Petr

A technicky nejde poslat třeba jen o víkendu v menším provozu dva stejné vlaky za sebou v nějakém všemu odpovídajícím limitním rozestupu , kdy jeden by jel Split a druhý Rijeku a kapacitu by tímto tak navýšil ?

Samuel

Do splitu sklonove pomery neumožňujú vlak dlhší ako 7vagonov.

Miroslav Zikmund

Ale umožňují. 2003 jezdil Jadran s 11 vozy, z toho tři pro autovozy, hmotnost cca 500 tun, lok 2063 HŽ, napájení průběžného kabelu ….

Petr Hašek

Kolik vozů bylo s klima a CZE? Jeden?

***** Petr

No tak by to rozdělil na dva po sedmi. Pokud se vyplatí jeden sedmivozový tak ten druhý vyjde stejně , případně by mohl i jinam , třeba Zadar

Jakub P

Technicky asi jo. Kdyby se daly takto narychlo sehnat další lokomotivy, další vagóny, a další lidi na obsluhu, Přičemž by to znamenalo, že část tý techniky bude muset být přes týden někde odstavená a vydělávat si na sebe bude je o víkendech. Kdyby se to vešlo do kapacity úzkých míst na trase (jede to víc jak 24 hodin, takže víkendový spoje zasahujou i do pátečního a pondělního provozu).

Neboli technicky proveditelné je leccos, ale v tomto případě by přidávat bylo tak obtížné, že se to těžko zaplatí. Možná pro příští rok, takhle na poslední chvíli fakt těžko.

Jaaaa

Proč by ne? Lokomotiv je v lokpoolu hromada, vagonů je taky habaděj…

Avlaky

Lokomotiv ano, ale vagonu je tak málo že je nemá ani ta tu linku do Polska, zajímá mě kde je sežene, možná se něco u DB najde, ale je jich třeba cca 35

Jakub P

Lokomotiv vhodnejch na celou tu trasu? I na ty úseky, kde to dneska tahaj lokomotivy Chorvatů?

Miroslav Zikmund

Lok 2063 mají HŽ celkem dost, 2063 je třeba kvůli „topení“ = napájení průběžného kabelu. Na přípřeži mohou jet 2062 bez topného generátoru ….

Jakub P

OK, věřím, že loko problém nejsou. Zbývaj použitelný lehátkový nebo lůžkový vozy a lidi na obsluhu. A kapacita tratí. A čas na přípravu. A velikost toho převisu poptávky, která nemusí na druhej plnej vlak vystačit, podle cen tam nějak vysoká marže, aby se aspoň zaplatily náklady i v poloprázdným vlaku, asi nebude.

Jaaaa

Můžou poslat druhej vlak.

Lukas

To je tedy pro paštikáře tragédie. Hlavně vracejte podšálky.

***** Petr

To byl Vegatour 🙂 a s Karlama