Aktualizováno: Vlaky JHMD v úterý nevyjedou, chybí osvědčení
JHMD Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Jindřichohradecké místní dráhy (JHMD) se dostaly do velkých nesnází. Společnosti s dnešní půlnocí vyprší osvědčení o bezpečnosti provozovatele dráhy a
Radši snad ať se ty hašišbedny s Čajánkem zruší zavedou se místo toho nízkopodlažní klimatizované autobusy, bude to dávat pro dopravu větší smysl než tahle pračka na dotace pro vedení JHMD s příšernou kvalitou přepravy. 🙁
Nebyl bych tak příkrý. Jednak větší sídla u těch tratí už autobusy obsluhují dnes, jednak klimatizaci a nízkou podlahu mají lidé v autech. Takže jediný výsledek bude ztráta kolejových tras, ztráta části turistů a o něco více aut na silnicích, přičemž ty budou napříště i jedinou cestou pro nákladní přepravu. Zavádění dalších autobusů na tom nic nezmění.
Františku já bych tak příkrý klidně byl.
Předloni jsem jel hašišbednou a zážitek mi to zkazilo naprosto – ve skutečnosti je to horší než na obrázcích. Mimo letní parní sezonu by normální autobus udělal mnohem lepší službu než Čajánkovy pokusy na lidech.
Tak to jsem čekal, jen jsem myslel, že to přijde později.
Pamatuju si, když Honza Šatava s obrovským nadšením kdysi začal uvažovat nad tou úzkou, co sil ho to stálo… Po létech raději odešel a dobře udělal. I když to pro něj asi bylo těžké rozhodnutí. Přece jen to bylo jeho dítě.
A asi moc dobře věděl, proč odchází. Ti, co jsou ve vedení společnosti jsou, zdá se, jen zlatokopové, kteří toho o problematice jak provozu, tak i legislativy, vědí žalostně málo.
Asi to bude nějaký čas teď pro některé tamní obyvatele kruté, ale všechno zlé je k něčemu dobré. Pan Jančura to vezme pod svá křídla a bude mnohem lépe 🙂
Jako že tam nechá jezdit dálkové autobusy z linky Praha – Brno? 🙂 Myslím, že část lidí dokoupí auta, část se odstěhuje a bude zase pustší venkov a zacpanější města. Koleje se v tichosti zapomenou a bude možná potřeba jen více údržby silnic po nákladních autech…
Je fakt smutné, že je někdo tak neschopný. Ale třeba to díky tomu krachu koupí někdo rozumný.
Jen aby nenastal precedens – za několik let takto může podobně vykraden skončit Zimolův „krajský projekt“ na Šumavě. To by bylo o něco horší.
To asi sotva protože tam bude provozovatelem dráhy stále SŽDC