Vlaky dočasně končí na další trati. Od neděle zmizí z úseku Varnsdorf – Rybniště
Siemens Desiro společnosti Die Länderbahn v Hrádku nad Nisou. Foto: Jan Sůra
Zatímco řada měst a krajů se postupně vrací k obnovování provozu veřejné dopravy, Ústecký a Liberecký kraj čeká od neděle
Jde se zároveň konečně rekonstruovat ten děsivý kousek v Polsku?
Ten nelze rekonstruovat, protože po něm vlaky jezdí i nadále. Vzhledem k uzavření hranic je rovněž vyloučena náhrada vlaků autobusy během stavebních prací.
Ještě chybí zastavený provoz Praha- Hostivař – Praha – Libeň…
Provoz Os je zastaven rovněž ze Znojma do Retzu, či na trati Dol. Lipka – Hanušovice
To je dobře.
Netrpíte náhodou nostalgií po Železné oponě? To taky nejezdily vlaky do Retzu…
Až se hranice otevře, vlaky budou zas jezdit, vám navzdory. Je to zasmluvněné, dokonce se nedávno rozšiřoval přes hranici IDS JMK.
TR: Vlaky do Retzu se jistě vrátí, na omezení osobky (např. jen na letní víkendy) jsou vhodné jíné železnice.
Reaguji na pisatele výše, který si pochvaloval zrušení vlaků do Retzu.
díky za doplnění.
Rád bych všem, kteří se radují z dočasného zrušení provozu, odkázal, že v souladu s plánem dopravní obslužnosti Ústeckého kraje mají být od prosince 2020 zavedeny přímé spěšné vlaky Děčín – Varnsdorf. Takže se nebudou radovat dlouho. Dále bych doplnil, že důvod rušení vlaků je především ten, že německý koordinátor dopravy ZVON nechce platit za provoz vlaků na německém území, pokud tam nezastavují (což bude trvat, dokud se neotevře hranice s Německem). Z toho důvodu musí Ústecký a Liberecký kraj pokrýt provoz kompletně z vlastních zdrojů. Proto je logické, že chtějí zachovat především úsek Varnsdorf – Liberec, kde skutečně nelze… Číst vice »
Tak jiste, nechame zivnostniky a dohodare padnout na hubu, hlavne ze vzduchovozic zachovame. Lokalky musi byt, i kdyby na chleba nebylo.
– Falešné dilema; případné zrušení těchto vlaků nijak neznamená, že se peníze dostanou např. živnostníkům.
– Výše uvedené platí mj. proto, že regionální vlaky jsou placeny krajskou samosprávou, zatímco kompenzace mj. živnostníkům jsou placeny centrálně vládou.
(Poznámka pod čarou: zrovna pro „dohodáře“ považuji kompenzaci za velmi spornou v situaci, kdy tyto osoby nemají ani nárok na placenou dovolenou, taktéž na nemocenskou či ošetřovné; navíc často je takový nepracovní poměr jen zástěrkou pro spolupráci, jejíž časové i mzdové parametry odpovídají běžnému pracovnímu poměru, ale dotčené subjekty přistoupily k „dohodářství“ z titulu „kvůli daním a odvodům“.)
pokud u „dohodáře“ mzdové parametry odpovídají běžnému pracovnímu poměru, tak mu odpovídají i daně a odvody – protože jak měsíční výdělek na DPP překročí 10.000,- Kč, tak je daňově i odvodově vše „v plné palbě“.
no to jste to fakt rozlouskl – krajská samospráva si asi tiskne své vlastní, ne
Peníze krajům půjdou pořád, protože politika.
Peníze krajům (i obcím atd.) půjdou ve stanoveném % pořád, protože rozpočtové určení daní.
Tak tak, vybere se mene (proc je jasne snad kazdemu, kdo posledni 2 mesice nespal v noře), dostanou kraje mene. A kraje obvykle ve smlouvach s dopravci maji pravo snizit objednavku. Neco musi dopravcum kompenzovat, nemuzou je nechat na holickach, ale rozhodne pokud krajum vyjde, ze celkova ztrata je vyssi nez kompenzace dopr@vcum za omezeni smlouvy (zruseni dopravy na vybranych tratich), tak nebudou mit na vyber. Vypadek prijmu z dani i ubytek cestujich do toho, to pro mnoho lokalek bude jasna konecna. Ke smutku lokalkovych fanatiku. Tem zbyde jen kapesnicek na plac. Ale tech papirovych je diky kurovci na trhu… Číst vice »
„Mimojine u rady turistickych linek ani nejsou dlouhodobe zavazky“
Středočeský kraj s KŽC do roku 2027.
Turistické linky Ústeckého kraje do konce roku 2021.
Např. Kraj Vysočina a trať do Jemnice do konce sezóny 2022.
Paradoxně krajská samospráva je ta, která aktivně chce problémy s omezením výroby nebo živnostníků všech oborů aktivně řešit. Smutnou ironií je, že zda živnostníci v Českou padnou na hubu leží na bedrech vlády slovenského estébáka.
Běžte s tou tupou nenávistí k Babišovi už do háje. Kdyby tam byl kdokoliv jiný, dopadlo by to stejně blbě.
Při krizovém řízení státu se vždy nasekají chyby. Důležité obecně je to, aby ty chyby měly co nejmenší dopad. Zhodnotit to půjde až poté, co to všechno skončí.
TR: Myslet si, že by nějaká vláda zvládla Covid výrazně líp, je poněkud odvážné.
Nejspíš by se „takto“ neřešil nákup respirátorů od MZ (Narážím na nákupy pana ministra Vojtěcha)
To co si dovoluje Bureš, to od r.. 1990 u nás žádný politik snad ani nezkoušel snít.
Přitom si o nikom není třeba dělat iluze o křišťálové čistotě….
Šméčka se dělala i za vlády vaší milované ODS. Za Topolánka byla ODS a korupce synonyma.
TR: To je od vás podpásovka, vůbec netušíte, jaký je můj názor na ODS.
Celkově si nejen podle mne žádný politik u nás po r. 1990 nedovolil to, co AB.
I když pakt Klaus/Zeman konkuruje hdně…
Když si člověk vzpomene, za jakou „hloupost“ skončil Nečas…
Ale i kdyby opravdu Topolánek a jiní dosahovali zrůdnosti Bureše, tak to pro
něj NENÍ omluva !
Ukažte mi na jediného konkrétního člověka, který by dle vašeho názoru byl lepší než Babiš.
Ve většině stran se najde podle mě více takových lidí, byť dokonalý nebude samoz. nikdo z nich Taky záleží v čem lepší, pokud jde o postup: Shánět si správný lidi k tomu, aby se mi dařilo provádět věci stylem: Účel světí prostředky, tak je AB velice šikovný(!) a každý by to rozhodně takto neuměl. To ale raději člověka, který tohle tak dobře neumí, ale neřídí stát „jako svoji firmu“ pro svoje zájmy a jde“pře mrtvoly“.¨ To ať už raději vede republiku klidně někdo jako šéfové např. TOP, STAN, KDU, Pirátů nebo někdo z ČSSD (mimo křídlo lidí kolem pana Haška… Číst vice »
Já chci, abyste mi ukázal na konkrétního člověka, kterého chcete místo Babiše. Vyhýbáte se mojí otázce.
TR: Šéfku nynější TOP09, přestože nejsem voličem této strany.
Ve skutečnosti si ale nedovedu představit moc jmen, kdo by byl horší volbou, než Babiš.
Takže vám sem můžu hodit 278 jmen z JMK HK nebo Prahy, kteří budou lepší a to v mnoha ohledech.
TR: Ještě k ANO, i v tomto hnutí je více přijatelných lidí místo Bureše. Problém je, zdali by pak nebyl „někdo“, kdo by jim až příliš „radil“……
Pekarovou-Adamovou bych si nepřál, protože si nepřeji zavedení eura.
Svojsin: Tuřínovi a cele tehle skvadre z dopravni zumpy jde jen o to, kdo rusi lokalky nebo ma tu nebetycnou drzost se ptat na jejich efektivitu a zminit, ze v pripade nekterych by to levneji odvozil taxik a jeste by lidem prestal cinkat prejezd u domu a troubit trouba, pardon fira, v kabine. Proto ODS nenavidi uz z principu a haji Burese, ktery nejenze lokalky nechava byt, ale jeste se kouka jinam, kdyz se do nich neefektivne prisypava. Pro sotouska fanatickeho typu je Bures poklad. O jic jineho mu nejde, klidne at zbytek statu vypada jak v Moldavii, jen at… Číst vice »
Fanatismus odpůrců Babiše mě nepřestává fascinovat.
Že jsou zavřené hranice? I kdyby se to teď rozhodl Babiš otevřít, bylo by to prd platné, protože ostatní státy teď cizince nepouští.
Fakt je, že během koronavirové krize selhává komunikace vlády s veřejností. To je opravdu problém. Ale opatření, která se zavedla, zabránila tomu, abychom tady měli katastrofu jako v USA nebo Itálii.
ODS rusila vzduchvozici lokalky, co? No aspon jste, Tuříne, priznal, jaka je vase cena, za co byste prodal republiku dablu, pardon, Buresovi.
ODS (mimochodem, ve vládě spolu s ní byla i ODA a KDU-ČSL) rušila i „vzduchovozící lokálky“ typu Tanvald – Harrachov, kde dnes (v ne-nouzvovém stavu) jezdí moderní vlaky v hodinovém taktu.
Vidíme se u voleb 😛
Když tomu věříte, aby nakonec nebylo všecko inako.
Dřív než po volbách se poměry nezmění.
TR: Upozorňovat na to, co, se ve společnosti děje a nebo naopak neděje a mělo by se dít, je třeba celé volební období a u všech důležitých institucí.
Je neskutečné, kolik lidí u nás přijalo pohled na věc: Běžte volit a pak držte 4 roky hubu a krok.
Já konstatuji fakt. A fakt je ten, že současné vedení Ústeckého kraje razí nějaký směr, a to v souladu s tím, co slíbili. Ten směr se může změnit, pokud se dostanou k moci jiné politické strany.
Dále: i kdybyste se rozhodl kritizovat vedení kraje (v současné době koalice KSČM, ČSSD, SPD) nyní za to, že chtějí někde objednávat vlakovou dopravu, tak tato kritika moc velkou podporu nedrážní veřejnosti nezíská. Spíš naopak.
Takže nejen, že se vám vysměje i vedení kraje, ale vysměje se vám i řada lidí, kteří mají na provozu vlaků zájem, především obyvatelé Varnsdorfu. Přímé vlaky do Děčína jim budou vyhovovat.
Komousi s fasouni z SPD se mu vysmejou a jejich volici k tomu? No tak to jste Svojsina vytrestal, uplne jste mu zkazil den, soudruhu.
😀 😀 😀 😀 😀 😀
Také docela zírám co to tady v diskuzi probíhá. Prý už demontují výhybky S přerušením provozu mezi Rybništěm a Varnsdorfem se nepočítá(lo). Provoz Trilex vznikal za podmínek, kdy ve Varnsdorfu byla jediná funkční stanice na periferii. Od počátku se počítalo s vybudováním zastávek blíže centru města a přestupnímu uzlu autobusových linek (počítalo se s tím, že k obnovenému Starému nádraží budou regionální autobusy zajíždět a zajišťovat přestupní formou vlak/bus spojení do celého výběžku). S tím souvisí i přesměrování všech vlaků z Liberce tak, aby to mělo smysl. Bohužel již více jak 10 let Poláci neplní slib a tak není možné… Číst vice »
Co všechno se dá svést na koronavirus…
Lidem žijícím u trati se citelně uleví.
Proč žijí u trati?
Netisknou si peníze, aby se odstěhovali jinam. I chudší mají právo na zdraví.
Ta trať je tam mnohem déle, než tam ti lidé bydlí. Už když se stěhovali ke kolejím, museli s tím počítat.
Keď niekde niečo bolo skor som sa narodil, musím k tomu už navzdy držet zobák? KSČ už nevládne, pan Štěpánek, zaspal jste o 30 rokov.
Ani tu slovenštinu neumíte.
To snad nemyslíte vážně tuto odpověď, že ne?
A ti co bydlí jinde si peníze tisknou?
Jen houst! Konecne si nekdo zacal uvedomovat ekonomickou situaci. Dojud je trat sjizdna, tak nechat par spoju v lete pro vlakove blazny a posleze zavrit cele, udrzba takove trate se nevyplati, pro nakladku je spojka Rumburk-Nemecko, neni potreba mit v teto oblasti hned 2 trate do Nemecka. Hranice se stejne neotevrou driv nez za 5 let, ten virus jenom tak neskonci a moc lidi si nemuze dovolit byt kvuli kratkemu prejeti hranic 14 dni v karantene.
Jóo to by bylo radosti mezi zapšklýma fotrama, že budou hranice 5 roků zavřené a nikdo si tak nebude moct dovolit vydělávat v zahraničí.
Lepší být zapšklý fotr, ako frustrovaný impotent.
Tak další konec, likvidace pokračuje. Bylo to hezké, najezdil jsem se tam dost. Škoda.
Ano, už trhají koleje, konec jak píšeš, možná umře i výpravčí, budovy zbourají.
Kdy naposledy jel z Hrádku do Rybniště přes Zittau a Varnsdorf rychlík? Pokus si dobře pamatuji, tak jezdil z Liberce 2x denně a jel přes Ústí a Chomutov.
Tehdejší rychlík Kamenice dojezdil 2002/2003, tedy naposledy jel 13. 12. 2003. Západní výchozí/koncové body se měnily (Chomutov/Cheb/Plzeň), naposledy to bylo Cheb-Liberec-Chomutov. Jeden GVD to pokračovalo i z Liberce do Pardubic. Že by někdy jezdily přes Varnsdorf dva páry rychlíků? To se mi nezdá. Přes Českou Lípu jich jezdilo víc, třeba v posledním „komunistickém“ GVD 89/90 přes Varnsdorf jezdil jeden pár – jako osobáky s přímými vozy mezi Lbc-Vdf, z Vdf do Plzně jako rychlík. A samozřejmě v tom 89/90 ještě figurovaly denně jezdící rychlík Košice-Drážďany, přes léto doplněný rychlíkem Lipsko-Margecany.
No jo tak poptávka po dopravě není a bez možnosti nástupu a výstupu hlavně v Žitavě dost vlaků ztrácí na úseku Varnsdorf-Hrádek smysl a úsek Rybniště-Varnsdorf stejně společnost už nehodlá příští GVD provozovat ,tak vyžene lidi z vlaků už dnes at to má příští provozovatel (ČD) lehčí ,že?Jinak k poznámce jak se ruší provoz i v jiných krajích ,některé tratě nejezdí a někdy i logicky,ale např linka S24 Čelákovice-Mochov ,která slouží pouze jako doplněk obslužnosti a jezdí jen ve dnech školního vyučování a i v době míru zcela prázdná bude jezdit i dnes bez omezení ,jakpak je to možné? Že… Číst vice »
Úsek Varnsdorf – Rybniště je celý v Ústeckém kraji.
Vyjádření Ústeckého kraje ale v článku zcela chybí; namísto toho je v článku opakovaně zmiňován Liberecký kraj (resp. jeho krajský úřad), kterého se týká „jen“ omezení provozu v úseku Liberec – Hrádek nad Nisou.
Ústecký kraj se dosud k této změně nevyjádřil. Libereckého kraje se týká i omezení mezi Hrádkem a Varnsdorfem, i když nepatrně.
Na Facebooku DÚK už to visí, důvodem přerušení provozu je neochota německého koordinátora dopravy ZVON platit vlaky, když na německém území vlaky nemohou zastavovat. Ústecký a Liberecký kraj tedy logicky se snaží udržet úsek Varnsdorf – Liberec.
Vlaky od 6.4. nejezdí ani z Boskovic do Velkých Opatovic.
Nejezdí na více tratích.
To je veledůležitá trať. Taková zastávka Cetkovice má potenciál! O tom žádná.
Pisatel výše akorát konstatoval fakt, že vlaky nejezdí. Váš průjem je úplně zbytečný.
Váš rovnako.
Pište česky nebo slovensky. Ta vaše hatmatilka se číst nedá.
Ona má rozhodně větší potenciál, než ty vaše průjmy tady.