Vlaky do Polska se rozjedou příští týden, novinkou jsou tři spoje k Baltu
Vlak PKP Intercity, ilustrační foto. Autor: PKP Intercity
Polsko zůstává zatím jedinou zemí, se kterou nemá Česko obnovenou železniční osobní dopravu. K návratu vlaků by mělo ale dojít
A co přes Hlucholazy?
Já už mám vymyšleno. Pokud bude stále pro Slezské vojvodství karanténa (a na 99% do konce týdne skončí, protože už teď je strašnej řev), tak zpět pojedu přes jiné přechody. A je po ptákách… 🙂
Dokud bude nad Slezským vojvodstvím svítit červená na semaforu…pojedu z Gdyně EC Sobieski (který projíždí Slezským vojvodstvím) a když vystoupím v Bohumíně tak na dva týdny do karantény? No tak to potom jedině přes Wroclaw.
Jestli od pondělka 22.6. se neobnoví doprava a neotevřou hranice do normální režie, tak v českém Slezsku vypukne defenestrace.
To jako kdo a koho bude vyhazovat z okna??
Podotýkám, že s Maďarskem také ještě není obnovená železniční doprava (přímá)…
Pokud autor myslel jediná sousední země, tak ok 🙂
ano, s Maďarskem nesousedíme:-)
Tak tomu nerozumím. Vlak k Baltu ano , ale vlak z Harrachova do Szklarske Poreby v režii Českých drah nikoliv ? Proč ? Je třeba razítko nějakého polského ouřady , který má dva týdny dovolené ?
Ne, je za tím dlouhodobý nedostatek vagónů na letní sezónu, se kterým se potýká PKP IC. Noční vlaky k Baltu jsou využívány hlavně vnitrostátně, mezinárodní jsou ale kvůli tomu, že PKP IC si pronajímá vozy od ČD (a nejnověji i ŽSSK).
Ale to ovšem s vlaky mezi Harrachovem a Szklarskou Porebou přece vůbec nijak nesouvisí, nemyslíte? Navíc Szklarska Poreba leží v Dolním Slezsku, kam současné problémy blokující komunikaci se Slezskem („horním“) nesahají …
Jasně, chci tím spíš říct, odkud je největší tlak na obnovu provozu. A ten je právě od PKP IC, protože jinak nebude uspokojena poptávka rekreantů. Mezi Poláky bude letos daleko větší zájem o jejich vlastní moře než v minulých letech.
V roušce až k Baltu. Jupííí
Na to divadlo už nehrají ani průvodčí…
Kéž by nehráli. Sobotní zážitek z Valašského expresu: hned za Prahou chodil sekuriťák a prcal kvůli chybějícím rouškám celý vlak. Průvodčí úplně v pohodě, asi nebyla z Prahy….
minulej víkend vlak do Prah y azpět, v pohodě bez háhubků. kdo chtěl, měl, kdo nechtěl neměl. Nikdo nikoho nenutil tak ani onak.
Co to je za ubohé narážky paušalizující lidi z nějakého města?
Zatáčka před Vídní, vesnice, venkov, ááásijééé. Polsko. A mnohé další narážky na podřadný původ… jsou v oblibě především mezi obyvateli Prahy.
Jestli to nechají i na léto, tak přibude mrtvých na silnici (resp. se zpomalí pokles).
V autě přece roušky nikdo nosit nemusí. A řidiči autobusů to mají na párku už tak měsíc…
No právě a roušky ve vlacích mohou vyhnat lidi do aut. Modal split se minimálně v Praze znatelně proměnil – silniční doprava je v normálu, MHD je pořád 1/2-1/3 pod ním (ne, turisti nedělají takový podíl).
Každý druhý už ji má dávno ve vlaku „na půl žerdi“ 🙂
Včera Slovácký expres… Seděl jsem sám v kupé, popíjel pivo a i přesto mě průvodčí upozornil, abych si dal roušku když zrovna hned nepiju.
No mě minulý týden průvodčí Arrivy za jídlo ve vlaku málem vyloučil z přepravy. Prý jíst/pít se může, ale nesmí se při tom sundavat rouška. Podotýkám, že jsem seděl na čtyřce sám a na okolních také nikdo. Nevím jestli tam mají nařízeno být nekompromisní, nebo jen tenhle byl až příliš aktivní.
To je materiál. Naprosto ideální! Takové kádry Strana potřebuje!
Jak kde, koukám. V sobotu ráno v Českých Budějovicích neměli roušky ani sekuriťáci. Tak pětina lidí roušky, polovina zbytku bryndáky (přes bradu) nebo plínky (přes ústa), zbytek zbytku nic.