Dopravci Železnice

Vlaky do Polska se rozjedou příští týden, novinkou jsou tři spoje k Baltu

Vlak PKP Intercity, ilustrační foto. Autor: PKP Intercity
Vlak PKP Intercity, ilustrační foto. Autor: PKP Intercity

Polsko zůstává zatím jedinou zemí, se kterou nemá Česko obnovenou železniční osobní dopravu. K návratu vlaků by mělo ale dojít přesně za týden.

Vyplývá to z informací na stránkách polského státního dopravce PKP Intercity. Mluvčí Českých drah Gabriela Novotná potvrdila, že by k 22. červnu mělo dojít k obnovení dálkových vlaků i regionální dopravy na hraničních přechodech Český Těšín/Cieszyn a Bohumín/Chalupki. „Vzhledem k aktuálnímu posouzení polské části Slezska jako „regionu s vyšším nebezpečím onemocnění COVID-19″ Vládou ČR je možné, že by se zahájení provozu mohlo odložit – definitivní stanovisko budeme mít ve středu 17.června 2020,“ dodala Novotná.

 

Podle zveřejněného přehledu dojde ke zprovoznění denních dálkových vlaků 22. 6. Od tohoto data by se měly obnovit denní dálkové vlaky, od 26. 6. pak začnou jezdit noční dálkové vlaky k Baltu.

Od 22. 6., případně o den později kvůli oběhům, dojde k restartu spojení z Prahy do Varšavy s vlaky Silesia, do Krakova opět pojede Cracovia. Po trati mezi Bohumínem a Břeclaví dojde k obnově provozu dálkových vlaků mezi Polskem a Rakouskem a Maďarskem.

Konec omezení přinese letos i start tří sezónních nočních vlaků z Bohumína k Baltu, které pojedou každý den od 26. června do konce prázdnin. Půjde o spoje na poloostrov Hel a přístavní města Kolobřeh a Svinoústí.

U regionálních přeshraničních vlaků do Polska dosud není jasno, kdy opět vyjedou, mluví se nejdříve o červenci. Provoz po peážní trati Mikulovice – Glucholazy – Jindřichov ve Slezsku bude zahájen pondělí 22. června 2020 (vlak Sp 1441 bude dne 22. června ještě nahrazen autobusem, ostatní vlaky již projedou), u ostatních ještě běží jednání objednatelů a obnově provozu.

25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ondřej

A co přes Hlucholazy?

Stanislav Fanta

Já už mám vymyšleno. Pokud bude stále pro Slezské vojvodství karanténa (a na 99% do konce týdne skončí, protože už teď je strašnej řev), tak zpět pojedu přes jiné přechody. A je po ptákách… 🙂

Roman Svačina

Dokud bude nad Slezským vojvodstvím svítit červená na semaforu…pojedu z Gdyně EC Sobieski (který projíždí Slezským vojvodstvím) a když vystoupím v Bohumíně tak na dva týdny do karantény? No tak to potom jedině přes Wroclaw.

David Brzezniak

Jestli od pondělka 22.6. se neobnoví doprava a neotevřou hranice do normální režie, tak v českém Slezsku vypukne defenestrace.

Dalibor

To jako kdo a koho bude vyhazovat z okna??

J.B.

Podotýkám, že s Maďarskem také ještě není obnovená železniční doprava (přímá)…
Pokud autor myslel jediná sousední země, tak ok 🙂

V.N.

Tak tomu nerozumím. Vlak k Baltu ano , ale vlak z Harrachova do Szklarske Poreby v režii Českých drah nikoliv ? Proč ? Je třeba razítko nějakého polského ouřady , který má dva týdny dovolené ?

-TR-

Ne, je za tím dlouhodobý nedostatek vagónů na letní sezónu, se kterým se potýká PKP IC. Noční vlaky k Baltu jsou využívány hlavně vnitrostátně, mezinárodní jsou ale kvůli tomu, že PKP IC si pronajímá vozy od ČD (a nejnověji i ŽSSK).

dopravák

Ale to ovšem s vlaky mezi Harrachovem a Szklarskou Porebou přece vůbec nijak nesouvisí, nemyslíte? Navíc Szklarska Poreba leží v Dolním Slezsku, kam současné problémy blokující komunikaci se Slezskem („horním“) nesahají …

-TR-

Jasně, chci tím spíš říct, odkud je největší tlak na obnovu provozu. A ten je právě od PKP IC, protože jinak nebude uspokojena poptávka rekreantů. Mezi Poláky bude letos daleko větší zájem o jejich vlastní moře než v minulých letech.

Desper

V roušce až k Baltu. Jupííí

Poutník99

Na to divadlo už nehrají ani průvodčí…

Jiří Mazal

Kéž by nehráli. Sobotní zážitek z Valašského expresu: hned za Prahou chodil sekuriťák a prcal kvůli chybějícím rouškám celý vlak. Průvodčí úplně v pohodě, asi nebyla z Prahy….

Dalibor

minulej víkend vlak do Prah y azpět, v pohodě bez háhubků. kdo chtěl, měl, kdo nechtěl neměl. Nikdo nikoho nenutil tak ani onak.

Panda

Co to je za ubohé narážky paušalizující lidi z nějakého města?

Jiří Kocurek

Zatáčka před Vídní, vesnice, venkov, ááásijééé. Polsko. A mnohé další narážky na podřadný původ… jsou v oblibě především mezi obyvateli Prahy.

Panda

Jestli to nechají i na léto, tak přibude mrtvých na silnici (resp. se zpomalí pokles).

MlB

V autě přece roušky nikdo nosit nemusí. A řidiči autobusů to mají na párku už tak měsíc…

Panda

No právě a roušky ve vlacích mohou vyhnat lidi do aut. Modal split se minimálně v Praze znatelně proměnil – silniční doprava je v normálu, MHD je pořád 1/2-1/3 pod ním (ne, turisti nedělají takový podíl).

Stanislav Fanta

Každý druhý už ji má dávno ve vlaku „na půl žerdi“ 🙂

Hynek

Včera Slovácký expres… Seděl jsem sám v kupé, popíjel pivo a i přesto mě průvodčí upozornil, abych si dal roušku když zrovna hned nepiju.

Kamui

No mě minulý týden průvodčí Arrivy za jídlo ve vlaku málem vyloučil z přepravy. Prý jíst/pít se může, ale nesmí se při tom sundavat rouška. Podotýkám, že jsem seděl na čtyřce sám a na okolních také nikdo. Nevím jestli tam mají nařízeno být nekompromisní, nebo jen tenhle byl až příliš aktivní.

Jiří Kocurek

To je materiál. Naprosto ideální! Takové kádry Strana potřebuje!

patology_chef

Jak kde, koukám. V sobotu ráno v Českých Budějovicích neměli roušky ani sekuriťáci. Tak pětina lidí roušky, polovina zbytku bryndáky (přes bradu) nebo plínky (přes ústa), zbytek zbytku nic.