Vlakový personál ZSSK musí nově před nástupem do práce na kontrolu, zda není opilý

Motorová jednotka 813.111 Mravec, Zvolen, foto: ZSSKMotorová jednotka 813.111 Mravec, Zvolen, foto: ZSSK

Důvodem mimořádného opatření je incident strojvedoucího, který řídil vlak s 2,5 promile alkoholu.

54 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
dopravopat

Slogan „Národný dopravca“ si ten fíra vzal až príliš osobne. Po vzore národného Slotu si pred šichtou dožičil pohárik (pozor, slovo pohárik je v tomto zmysle pomnožné, t.j. jedeb pohárik, dva pohárik, šesť pohárik, atď.) domácej. Čo si už pomyslieť o takom národe, kde „honosne“ nazvaný národný dopravca dlhodobo a bez akýchkoľvek sankcií odrieka desiatky vlakov denne. A kde fírovia za pultom veselú idú s 2,5 promile. Hlavne že vypudili žltozlo z jednej trate, kde predtým prevádzkovali šukafony.

petr

kontroly se dělají namátkově!každopádně jeden blbec jim to zkazil…

Premek

To znamená, že dosud to nikdo nekontroloval ?

Bém

Jak kdy a jak kde asi.

Pája

Učím tohle i ty naše mládežníky. Můžete do hospody autem přijet. V pohodě. Ale pokud si chcete všichni dát pivo, tak tam pak to auto nechte. I kdyby ho tam ukradli, pořád lepší než tragédie pod vlivem.

Palecek.M

Citim vonu lesa, vsetci napime sa

Dusanh

Možná by stálo za to, přijít na to, jak může mít 51-letý strojvedoucí 35 let praxe. Protože čtu články na slovenském SME, tak tam je to samozřejmě taky…

Honza

Bůh ví, od kolika let a jaké pasažérské vláčky řídil 😀

Georg

mozna byval nejen pasazersky, ale i nakladni nadrazak.

Pája

Třeba si započítává i praxi během střední školy/učiliště.

Jiří Kocurek

Napadá mě, že od 16 let brigádničil v depu.

Surio Mario

Tak to nejspíš bude, v textu není výslovně uvedeno, že jde o 35 let praxe na mašině.

Julius Přenosil

Je tam, že 35 let jezdil u ZSSK. V kontextu článku to asi nebude ježdění na koloběžce ani, že jezdil jako cestující.

Jiří Kocurek

Mno před 35 léty by jezdil u ČSD a to mohl jezdit s MUVkou nebo s nějakou 700/701 … nebo s jeřábem v hale nebo na kole jako kurýr. Cokoliv.

petr

zbytečné to řešit,prostě jen novináři blbě napsali…to není nic nového…

Lxxxx

V článku je psáno že u ZSSK JEZDIL 35 let bez problému, to by musel začít jezdit nejpozději v šestnácti, někde asi bude chyba.

Dan

Nechce se k tomu pan @Jan Sůra vyjádřit teď? 🙂

Ex ČD

Asi přesčasy 😀

ABC

A kdo bude kontrolovat kontrolory? 🙂

Jan

Jako vtip ok, doufám že to nebylo myšleno jinak

Jen tak tak

Quis custodiet ipsos custodes

Olin

A už je to tady opět? Jirka Orwelovic celkem přesně tušil, že to s těmi hlídači bude stát, tak nějak za houby…?!

Jiří Kocurek

To nevím, ale měřák by měl být překontrolovaný a zkalibrovaný u metrologického ústavu. (od slova metr)

Honza Vrba

Jako „metr piv“?🤣

Jenisej

Vy jste ještě nezažil opilého kontrolora ?

Pája

I starý se umí kolikrát pěkně ztřískat 😀

Jan Novák

No a kvůli jednomu případu teď budou vynákládat extra náklady na testování a výsledek dalšího odhalení bude tak 0,05% a to bude ještě chudák průvodčí, co má zbytkáč z předchozího večera a jde jen s kocovinkou do práce. Trochu je všechny lituju

Surio Mario

A co byste jim tedy navrhoval, aby udělali? Máte v médiích kauzu fíry zlitého pod obraz, novináři se ptají, jak se vůbec v takovém stavu mohl dostat na mašinu a jak dopravce podobným incidentům předejde. Tohle se nedá ukecat tiskovou zprávou o tom, že všichni zaměstnanci budou písemně poučeni o zákazu práce pod vlivem. Alkotest je opruz, ale je to účinné řešení, které uklidní média, veřejnost i politiky.

Pezos

https://www.tvnoviny.sk/domace/2051374_desiatky-cestujucich-boli-asi-hodinu-v-ohrozeni-osobny-vlak-viedol-opity-rusnovodic

Markíza dokonce tvrdí, že prý to nebylo poprvé. Osobně to beru s hodně velkou rezervou, ale to je znásobuje to, co jste napsal.

Martin

Kontrola ráno je dobrá … ale celkem k ničemu – nezabrání, aby se pracovník opil během dlouhé pracovní směny

Surio Mario

Ano, to je problém, který ranní kontroly neodhalí. Slyšel jsem v nejmenovaném DP zcela nepochopitelnou příhodu, kdy řidič upozornil na svého kolegu, které na konečné pobíhal po autobusu ve spodním prádle a choval se dost podivně. Dispečer přijel, dal obnaženému řidiči dýchnout a na displeji vyskočilo hodně vysoké číslo. Ten samý řidič ovšem pár hodin předtím při ranním nástupu nenadýchal nic. Jak se ukázalo, skutečně nastoupil střízlivý, ale ve svačinové pauze zašel do obchodu a koupil si lahev tvrdého alkoholu, kterou obratem vypil. Proč to udělal se nikdy nevysvětlilo, prostě mentální zkrat. Je to výjimka, ale ano, může se to… Číst vice »

Martin

Ano, máte pravdu … jediné, co by možná mělo smysl – testovat zaměstnance i při skončení pracovní doby ; ti by věděli, že se na požití alkoholu možná přijde … nicméně tím bych ale nezabránil zaměstnanci, aby se během výkonu služby opil – jen bych jako zaměstnavatel věděl, že tak učinil. Pokud navíc končí pracovník práci v různých lokalitách, tak by testování na alkohol bylo pro zaměstnavatele těžce realizovatelné.

Paolo

Vždyť to budou delat – před i po skončení takhle to oficialně zveřejnila ZSSK

Martin

Tuto informaci jsem nevěděl … v článku se zde uvádí : ˝ Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) začala s kontrolami vlakového personálu před nástupem do práce.˝ .

Paolo

Bohuzel autor to opomel.

Paolo

Kontrola před služobo i u ukončené už áno..

oce

Extra náklady? To jako jaké? Alkoholtester dnes stojí pár stokorun a třeba u nás na pracovišti ho mají. Takže stačí akorát pytlík jednorázových trubiček za 0,0nic. Osobně s tím nemám problém. Alkohol za volant, kontrolér nebo do zaměstnání prostě nepatří.

Michal

Pracoval jsem u dopravního podniku, kde se alkohol tak nějak neřešil. A pak jednou přišel do práce řidič trolejbusu s několika promile, policii na něj zavolali cestující, když zjistili, že se dotyčný nezvládne trefit do zastávek, ještě se u něj našla nějaká nelegální střelná zbraň. Pár dní poté pořád lidí volali na dispečink, že „zas máte opilého řidiče, je tam a tam, dělá to a to“ (samozřejmě plané poplachy), pak to utichlo. DP od té doby zavedl namátkové kontroly, kdy cca.jednou do měsíce přišel do garáží vedoucí ve tři ráno a zkontroloval osobně každého že zhruba stovky řidičů. Zhruba jednou… Číst vice »

Zdeněk

V některých DP se na každé výpravně ráno testuje každý den cca 30 náhodně vygenerovaných řidičů. Nikdo nenadává a odchyty nejsouy neb všichni ví, že třeba tři týdny nic a pak klidně tři dny po sobě dýchá.

yxc

A to je problém. Všechna auta schválená od 6.7.2022 musejí mít přípravu na alkohol tester. Proti tomu jezdí na SVK lokomotiv/jednotek jen pár.
Třeba ve Švédsku je min. ve státních firmách zvykem, že služebáky mají zabudovaný alkohol tester a bez fouknutí nenastartuje.
Zabudování do „pár lokomotiv/jednotek“, s tím, že bez fouknutí se nerozjede a třeba á 3h se bude muset fouknout znovu, by stálo drobné. A třeba proti ETCS by to bylo vyloženě „zadarmo“ a kdyby to odvrátilo jednu jedinou nehodu, tak by se to bohatě zaplatilo.

David

Ten alkoholtester před nastartovanim je dobrý, ale jak se řeší, když to auto má více řidičů, nebo každý má svoji nějakou trubičku, kterou tam nasadí a foukne?

yxc

Jj, vlastní/jednorázový náustek.

***** Petr

Už nějakou chvílku tu nevládne král Klacek I. a běžně se fouká i bez náústku. A na drogy ze slin taky běžné. Už prostě není století páry .

Paolo

Na nejvice vytizene trati kde spozdeni Vam udela pruser na celych 100 km a nehoda rovnou kolaps.. hmmm plus stav site v sprave ŽSR ( obdoba SŽ v Česku) menší tragedie.. ANo vynaloží se peníze, ale stále lepší jako tragedie na trati vinou nezodpovedného dobytku

Georg

tak hlavne, ze tam uz neni ten hnusnej jancura a misto nej tam jsou skvele moderni vlaky a genialni statni firma zssk, ktera mentalne nema na vic nez na tech 10 paru rychliku ba-ke.

Bém

Zlodějskej podnikatelíček Jančura jenom dojil slovenská eura, jinak se choval jak arogantní blb. Btw. Kvalita vlaků a servisu stála ještě více za nic než tady, Slováci si jim museli myslet, že jsme jim ho tam poslali aby jim sabotoval dráhu.
Tolik k tomu vašemu polobohovi od autobusů.

Jiří Kocurek

Můžete obžalovanému poradit, že se má bránit u soudu tím, že tam předtím jezdil Jančura a proto musí jakožto strojvedoucí chlastat.
Tím pádem dostane papíry na hlavu a je z toho venku.

Georg

genau, takhle je to mnohem lepsi, uz jenom v tom, ze tam plati modrogumni cz/sk rezijka a neni to zluty.

Bém

Nejlepší je se na vlak vykašlat a jezdit autem ale to vy vláčkaři odmítate.

***** Petr

Jančura rozjezdil linku , kterou chtěli pomalu rušit. Kvalita vlaků tam byla TOP a servis ? Čeho. Vlaků majitel a zákaznický byl pro SK nadstandartní. Asi jen úplný blb si může myslet , že stávající situace je v nějakém i jednotlivém ohledu srovnatelná s RJ.

Chronosphere

Přejí vám, až právníci poloboha dostanou podnět k akci,tak abyste toho zlodějského podnikatelíčka byl schopen obhájit u soudu bez ztráty kytičky.

Gwann

a co by milý Jančura jako vysoudil? že nějaký hošík na jakémsi fóru o něm řekne něco nelichotivého, tím mu zjevně vznikla šílená škoda…

milý anonym by byl nejspíš odsouzen akorát k omluvě na daném fóru….

PS: a když bude tvrdit, že ono adjektivum zlodějský je z důvodu úmyslného zpožďování plateb dodavatelům a chování k personálu (pokuty za vše možné), tak z toho bude akorát rozpatlávání nepříjemných věcí….čili se na to vykašle předem.

Gwann

PS: jakkoliv si tyhle blafy má milý diskutér as radši odpustit