Vlakem na cestách: Za rychlostí 300 km/h napříč Evropou za pětistovku

Brusel jako křižovatka rychlovlaků. TGV do Montpelier a Thalys do Paříže. Foto: Jan SůraBrusel jako křižovatka rychlovlaků. TGV do Montpelier a Thalys do Paříže. Foto: Jan Sůra

V poměru cena / ujeté kilometry / zážitky jde o bezkonkurenčně nejvýhodnější nabídku, kterou České dráhy mají ve svém ceníku.

24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Asdf

Chci podniknout úplně stejnou cestu – tedy z Prahy do Bruselu, ale co mě dostává, tak ty ceny v eshopu ČD se neustále mění. Ten samý spoj, co byl včera za 502 korun, byl dnes ráno za neuvěřitelných cca 5300 a dnes večer za 554 korun. Zřejmě to tedy není o nějakém kontingentu, jak deklarují na netu a jakou logikou se ty ceny řídí, mi zcela uniká….

Pibik

A to si tam dosaďte různé délky přestupních časů a budete mít i jiné výsledky vyhledávání. 😀

Radek Janata

A opravdu se jednalo o ten samý spoj? Přesně ty samé vlaky, stejná místa přestupu, ten samý den?

Velký vliv má trasa. Například pokud trasa začíná autobusem Praha-Norimberk, tak se akční cena nekoná.
Velký vliv má i spoj, kterým se překračuje hranice u Děčína. EC 178 a EC 179 jsou výrazně levnější než ostatní EC.

Michal Berg

Pokud již cena na spojení Praha – Brusel není za tu pětistovkunk dispozici, ale naskakují vám tam mnohatisícové částky, kupte si tu jízdenku na spojení Ústí nad Labem – Brusel nebo Plzeň – Brusel (časově je to skoro jedno, záleží který spoj vám bude více vyhovovat). Jsou k dispozici za to pětikilo i když ty pražské jsou vyprodané. Platí i pro spojení zpět.

Souprava

Pokud správně čtu, tak jel jste bez ženské, to mluví za vše… 🙂 Bo jako report pro nás, co rádi trochu dobrodružství, supr, ale přečíst si to přítelkyně, tak už ji nedostanu vlakem ani na Karlštejn. 😀 Dneska musím promazat historii prohlížení… preventivně… jeden nikdy neví. 🙂

Souprava

Závidník… (ale v dobrém, přeju Vám to) 🙂

Pibik

Pěkná cesta, autor odhalil to, že v cestování patří státní dopravci na dno. Snad u nás nejezdí jediný ICE na čas, hodinová zpoždění jsou „klasika“. Geniální jsou výluky, když se někde odstraňuje poblíž koridoru letecká puma z 2. světové. To pak kiksne všechno a nejlepší je zůstat v tom nejpodřadnějším RE. 😀
Díky za tip, včasná Evropa jsem netušil, že něco takového je, kouzlením s parametry, je to ještě větší chaos, než Sparpreis od DB oněhděch časů zmatků a ještě to je pěkná rasovina s přestupy prakticky nereálnými dnes, aby to proběhlo hladce.

open your mind

Pardon, ale napadá mě teď otázka. To jste vážně jeli 1000 km do Bruselu, kam jste pozdě večer přijeli a hned ráno zase jeli domů? Já chápu, že i cesta může být cíl, ale tohle mi přijde docela směšné.

Jackub

Vypadá to, že místo užívání si vlakovýletu se nakonec jednalo o adrenalinový zážitek, kdy jste se víc dívali na displej mobilu kvůli zpoždění, než na krajinu za oknem… 😉 Reportáž je to velmi zajímavá, děkuji! Chtěl jsem podniknout něco podobného, ale rád si to odpustím… 😉

železničář v důchodu

Chcete-li si cestu skutečně užít (podle pravidla „i cesta může být cílem“), nesmíte zbytečně spěchat a dělat jen šílený „vlakodrom“ dokonce v dost hloupé podobě „tam a zpět po stejné trase“, navíc se závislostí na místenkách – ale chápu, že když to autor chtěl pořídit co nejlevněji jako rodinný výlet, tak to asi vyřešil ze svého pohledu nejvýhodněji a nejzodpovědněji vůči svým rodinným příslušníkům. Mě by ale takto koncipovaný výlet asi nebavil nejen už teď (ve vyšším věku), ale ani v minulosti, kdy jsme ještě díky „FIPkám“ cestovali křížem krážem po Evropě docela dost a rádi: teď už jezdíme jen… Číst vice »

Michal

Nějak se nemůžu zbavit dojmu, že cestování do západní Evropy je vhodné jako výlet pro děti, ale reálně je zcela nepoužitelné i zadarmo. A to jak ve formě vazby ČR-západ, tak současná spolehlivost DB…

Václav

Parafráze že scénky Šimka a Krampola:
Japonská přesnost v dopravě je nuda! Česká a německá železnice nutí člověka uvažovat!

Michal

Za toto k medaili „Za zásluhy“ 🏅 přidávám pamětní plaketu PO SSM 🥇

Daniel Mach

Zůstaňte v klidu. Šinkanseny sice jezdí na vteřinu přesně, ale tím to začíná a končí. U jejich klasické úzkorozchodné železnice jsem zažil 13 minut zpoždění na rychlíku z Ósaky do Kyota (je to rychlík pomalejší než šinkansen, ale celkem pohodlný), a co se týká autobusů, naučil jsem se u delších tras automaticky připočítávat 30 minut zpoždění. Nikoho to tam ale nerozčilovalo, takže to asi nebyla výjimka. A nebo jsou prostě Japonci úplně jiní než my :).

Láďa

Takže když nemusím využít konkrétní vlak, jde ta cesta jet více dní? Abych po cestě I něco viděl, když už jedu vlakem? Díky za odpověď

Jaroslav

jízdenky do Bruselu za pětistovku se dají sehnat už několik let, ne až po státních slevách

babilon

Zejména, když si vezmu s sebou dostatečně velkou školku, která to za mě zaplatí.

poiuz

Dobrý članek. U DB je zpoždění klasika, mám zpožděnku z ICE na 193 min a 113 min. Ono ani ta rychlost u Němců není nic moc. Třeba Berlin Südkreuz – München Hbf (623km;3h55min) ———> Vmax 300km/h, průměrná rychlost 159km/h
Praha-Libeň – Ostrava-Svinov (346km;2h45min) ———> Vmax 160km/h, průměrná rychlost 126km/h
Barcelona – Madrid (621km;2h30min) ———> Vmax 310km/h, průměrná rychlost 248km/h + velice vysoká přesnost vlaků
Shanghai – Peking (1318km;4h28min) ———> Vmax 350km/h, průměrná rychlost 295km/h + velice vysoká přesnost vlaků

Jaroslav

Přesně tak, německá železnice rozhodně nepatří ke špičkám ani v rámci regionu střední evropy