cargo

Vlak z Číny vedený přes Turecko dorazil do Mělníka, doba jízdy neznámá

Nákladní vlak z Číny v Pardubicích. Foto: Petr Kadeřávek - Železniční magazínNákladní vlak z Číny v Pardubicích. Foto: Petr Kadeřávek - Železniční magazín

První vlak z Číny do Evropy, který jel jižní trasou, dorazil včera do svého cíle. Pozdě odpoledne přijela první část

První vlak z Číny do Evropy, který jel jižní trasou, dorazil včera do svého cíle. Pozdě odpoledne přijela první část soupravy do Mělníka. Podle dostupných informací vezl hlavně elektroniku, zejména LCD monitory.

O příjezdu vlaku informoval jako první Železniční magazín.  Vlak zažil velkou mediální pozornost hlavně v Turecku, získat o něm kompletní informace je ale prakticky nemožné, zejména jak dlouhou dobu jel. Několik dní čekal například v Ankaře kvůli naplánované slavnosti za účasti nejvyšších tureckých představitelů. Z Ankary vlak dorazil za sedm dní, trasa vedla tunelem pod Bosporem.

Mělník byl jako cílová stanice zvolen kvůli tomu, že evropskou část trasy zajišťovala skupina Rail Cargo Operator, která má nejblíže Praze kapacitu v mělnickém terminálu. Vlak nakonec táhla lokomotiva ČD Cargo.

Původní souprava byla 850 metrů dlouhá a složená z 42 vagónů. V Bulharsku došlo k rozdělení vlaku na dvě poloviny. Důvodem je přeložení kontejnerů z původně jednoho vlaku na vozy, na který se vejde pouze jeden kontejner.  Trasa vlaku vedla z čínského města Si-an přes Kazachstán, Kaspické moře, Ázerbájdžán, Gruzii, Turecko, Bulharsko, Srbsko, Maďarsko a Slovensko. Řada úseků, po kterých vlak jel, prošla velkou modernizací, další úpravy čekají. Turecko například získalo od EU dotaci 275 milionů eura na zlepšení tratě z Halkalı (předměstí Istanbulu) do Kapıkule na turecko-bulharské hranici.

První přímý vlak z Číny do Česka dorazil v září 2017 severní trasou přes Rusko, Bělorusko a Polsko.

Tagy přeprava zboží Evropa - Čína železniční spojení Čína - Evropa
44 komentářů