Dopravci Železnice

Místo lodí vlakem. Porsche zahájilo přepravu aut do Číny po železnici

Vozidla Porsche před nakládkou do kontejneru pro cestu do Číny. Foto: Porsche
Vozidla Porsche před nakládkou do kontejneru pro cestu do Číny. Foto: Porsche

Automobilka Porsche úspěšně dokončila testování přepravy nových aut ze svých evropských závodů do Číny vlakem a rozhodla se pro část přeprav začít používat železnici. Čína je pro Porsche největším odbytištěm, kam ročně dodá přes 80 tisíc vozidel, tedy téměř třetinu všech prodaných.

Cesta po takzvané Nové hedvábné stezce je vychází Porsche podle tiskové zprávy automobilky rychleji než přeprava po moři. Zatímco s cestou do přístavu a po lodi trvá dodávka nového auta 50 dní, vlakem cesta trvá 20 dní. Porsche nový způsob přepravy oznámilo v tiskové zprávě.

Vlak jede přes Polsko, Bělorusko, Rusko a Kazachstán do Číny do města Čchung-čching na jihozápadě Číny, odkud se pak auta rozváží dál k jednotlivým prodejcům. Auta se vozí v kontejnerech. Cesta vlakem je dlouhá zhruba 11 tisíc kilometrů.  Většinu aut do Číny bude zatím firma převážet stále lodí, po kolejích má do Číny putovat zhruba desetina vozidel pro Čínu.

Přeprava vlaků po železnici mezi Evropou a Čínou není novinkou, opačným směrem dováží například automobilka Volvo auta z Číny do Evropy.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
DRABADURA
Host
DRABADURA

Pane Sůra, tento článek se Vám moc nepovedl. Prosím znovu přečíst před uveřejněním.
Např. ve větě „Cesta po takzvané Nové hedvábné stezce je vychází Porsche podle tiskové zprávy automobilky rychleji než přeprava po moři.“ NECHÁPU buď je tam navíc JE nebo tam mělo být po vychází navíc LEVNĚJI či DRÁŽE.
No a nakonec jste se vytáhl: „Přeprava vlaků po železnici mezi Evropou a Čínou není novinkou, opačným směrem dováží například automobilka Volvo auta z Číny do Evropy.“ Jesti jste nechtěl původně napsat PŘEPRAVA LODÍ PO ŽELEZNICI :))))

Martin V.
Host
Martin V.

Takže se jedná spíš o doplňkový způsob přepravy do čínského vnitrozemí než o náhradu námořní přepravy? Třeba Maersk nasazuje na linku AE12 mezi Čínou a severním Jadranem čím dál větší lodě. Na cestě z Asie jsou aktuálně lodě třídy Maersk H-class o kapacitě přes 15 000 TEU https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:5499458/mmsi:563053300/vessel:MAERSK%20HAMBURG

Mišin
Host
Mišin
liberal shark
Host
liberal shark

Ještě že ta auta jezdí v kontejnerech, jinak by nedorazila ani na Ural :-).

Petr Šimral
Host
Petr Šimral

Myslím, že jeden vlak týdně dokážou uhlídat i tam 🙂

Martin V.
Host
Martin V.

Ten váš TRAXX číslo 40 je focený v Kopru, nebo je to ilustrační obrázek z Uhříněvsi?
https://container-news.com/block-train-service-austria-koper/

F. K.
Host
F. K.

Proč?

Partneři



CSCARGO