Místo lodí vlakem. Porsche zahájilo přepravu aut do Číny po železnici

Vozidla Porsche před nakládkou do kontejneru pro cestu do Číny. Foto: PorscheVozidla Porsche před nakládkou do kontejneru pro cestu do Číny. Foto: Porsche

Automobilka Porsche úspěšně dokončila testování přepravy nových aut ze svých evropských závodů do Číny vlakem a rozhodla se pro část

Automobilka Porsche úspěšně dokončila testování přepravy nových aut ze svých evropských závodů do Číny vlakem a rozhodla se pro část přeprav začít používat železnici. Čína je pro Porsche největším odbytištěm, kam ročně dodá přes 80 tisíc vozidel, tedy téměř třetinu všech prodaných.

Cesta po takzvané Nové hedvábné stezce je vychází Porsche podle tiskové zprávy automobilky rychleji než přeprava po moři. Zatímco s cestou do přístavu a po lodi trvá dodávka nového auta 50 dní, vlakem cesta trvá 20 dní. Porsche nový způsob přepravy oznámilo v tiskové zprávě.

Vlak jede přes Polsko, Bělorusko, Rusko a Kazachstán do Číny do města Čchung-čching na jihozápadě Číny, odkud se pak auta rozváží dál k jednotlivým prodejcům. Auta se vozí v kontejnerech. Cesta vlakem je dlouhá zhruba 11 tisíc kilometrů.  Většinu aut do Číny bude zatím firma převážet stále lodí, po kolejích má do Číny putovat zhruba desetina vozidel pro Čínu.

Přeprava vlaků po železnici mezi Evropou a Čínou není novinkou, opačným směrem dováží například automobilka Volvo auta z Číny do Evropy.

Tagy Nová hedvábná stezka porsche přeprava zboží Evropa - Čína
7 komentářů