Vlak u Karlových Varů najel do hromady kamení, RegioPanter je poškozen

Nové elektrické jednotky 650.2 RegioPanter pro provoz spěšných vlaků Plzeň - Karlovy Vary. Foto: České dráhyNové elektrické jednotky 650.2 RegioPanter pro provoz spěšných vlaků Plzeň - Karlovy Vary. Foto: České dráhy

Nikdo nebyl při události zraněn.

102 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Aleš

Já žasnu.V tom novém spěšném vlaku jen 6 lidí !…“Náš“ spěšný vlak z Prahy do Kolína je zcela zaplněn a má staré, téměř historické vagóny s porouchaným topením.

Vojtaano

Co si kraj objedná, to má. Nevím jestli ty sp Vrchlice objednává kraj nebo pid to teď nemam tušení. Ale stěžujete si na nesprávnym místě.

Leinad

Platí to kraj, PID žádné vlastní peníze mnevydělává.
IDSK+ROPID to akorát koordinují. Stěžovat si jim by mělo smysl, kdybys měl stížnost která nezvýší cenu, nebo prachy na zvýšení objednávky.

HHonza

Nevím, nakolik znáte místní situaci. Já docela ano, tak bych ji rád osvětlil. Před 2. sv. válkou žilo na území dnešního kraje zhruba 500 tis. lidí, v roce 1950 už to byla sotva polovina. Poválečného vrcholu bylo dosaženo v roce 2008 (308 tis.), od té doby populace opět poměrně rychle klesá, v roce 2022 to bylo oficiálně 283 tis., reálně rozhodně méně, neboť spousta hlavně mladých lidí má v kraji trvalé bydliště, ačkoliv ve skutečnosti žijí v pražských nebo jiných podnájmech. Uspokojivě byla po válce dosídlena jen největší města kraje (Vary, Cheb), někde se počet obyvatel dokonce zvýšil (Ostrov, Chodov,… Číst vice »

HHonza

Srovnáváte nesrovnatelné, metropolitní oblast hlavního města a vylidněné pohraničí.

Elb

To vylidněné pohraniční má mnohem větší hustotu osídlení než Vysočina, Jižní Čechy, Plzeňský kraj…

HHonza

Nevím, nakolik znáte místní situaci. Já docela ano, tak bych ji rád osvětlil. Před 2. sv. válkou žilo na území dnešního kraje zhruba 500 tis. lidí, v roce 1950 už to byla sotva polovina. Poválečného vrcholu bylo dosaženo v roce 2008 (308 tis.), od té doby populace opět poměrně rychle klesá, v roce 2022 to bylo oficiálně 283 tis., reálně rozhodně méně, neboť spousta hlavně mladých lidí má v kraji trvalé bydliště, ačkoliv ve skutečnosti žijí v pražských nebo jiných podnájmech. Uspokojivě byla po válce dosídlena jen největší města kraje (Vary, Cheb), někde se počet obyvatel dokonce zvýšil (Ostrov, Chodov,… Číst vice »

Martin H.

Nevěřím vlastním očím. Když někdo ohrozil bezpečnost na Moldavě bylo to tady plné odsuzujících komentářů, ale když se úplně to samé stane jinde, tak jen proto, že je to vlak ČD, tak se řeší počet cestujících? Kde jste všichni vy uřvaní obhájci bezpečnosti. Je to přece úplně to samé a je úplně jedno, kdo to udělal. Ubožáci…

kix

třeba protože se ještě ani neví, zda to byla nehoda či úmysl? Ale vy už vedete závěry..

Jarda

proč tady polovina komentářů chybí? 😀

Jelen

Vážně si tolik zde přítomných z článku vytáhlo pouze informaci, že ve vlaku jelo 6 lidí a víc už je nezajímá? A navrhnout zrušit celou trať z Chebu do ÚnL a postavit místo ní cyklostezku byste náhodou nechtěli? Jak může být někdo takový ***, že podle jednoho jediného vlaku hned dělá závěry o jejich zbytečnosti? Pokud chcete posuzovat smysluplnost, tak je nutné sčítat cestující v místě maximálního profilu a ne někde náhodně na trati. Osobně tyto Sp vlaky vidím velmi často v Chebu a ani na jednu stranu rozhodně nejezdí prázdné ani poloprázdné, i když samozřejmě mezi Plzní a Chebem… Číst vice »

Kolecko

Asi někdo vzal drezínu z Oseka a dojel tam udělat mohylu. Jak nedávno psala jedna blondýna z teplicka k podobne události na Moldavské.

Fira79@seznam.cz

Píši poprvé a moc nechápu?,jak řešíte počet cestujících a plácáte blbosti…..v tom vlaku jsem jel ,bylo jich tam víc než třicet ,na trati v délce 3 metrů kameny na obou kolejnicích,navíc v oblouku a strašná mlha!!!Žádné náhodné sesunutí kamenů!!!A prosím ať se hasiči nevyjadřují k počtu cestujících,kolik jich bylo ve vlaku,ale kolik jich tam po hodině zbylo a potřebovali evakuovat. Kdo mohl vystoupil ,tomu se zabránit nedá,strojvedoucí si musí otevřít dveře a jit podívat na stav HV a místo ,kde se událost stala,,aby mohl nahlásit přesné místo mimořádné události .Jinak rány to byly pořádné ,všichni se po sobě koukali co… Číst vice »

Pavel Skládaný

Počet cestujících není vše, ještě nepochybně bude s velkou pompou publikována další relevantní informace pro analytiky nehod, že vliv alkoholu u strojvedoucího byl dechovou zkouškou vyloučen.

Leinad

Čas od doby kdy měl strojvedoucí průser před očima do nárazu taky DI často zajímá 😀
Najetí do Mostu ve Studénce – blbé brzdící procenta, nepoužiti mg, šlo do něj najet pomaleji.
Sejmutí auta v Golčově Jeníkově – nejenom že nedodržel Op, ale navíc brzdit začal až nějakou dobu po nárazu.

Granja

Tak v tom Jeníkově byl nalitej a Studénka se odehrála tak rychle že říkat co šlo a nešlo je podobné jako tvrdit, že Waterloo šlo vyhrát.

xyz

A o pár hodin později jiná nehoda o kus dále + opět s poškozením Panteru – viz srážka s autem u Nebanic.

Gajda

Odnesl to jen ten jeden nebo oba? Protože jeden měl odhodit auto na druhou kolej, kde ale bohužel o chvilku později jel další vlak…

Jiří Kocurek

Takové jsou nejhorší… ping-pong s autem. 🙁

Je to tenhle přejezd? https://mapy.cz/s/hutumepaca

Závora by padala za zády, přední kolo v průjezdném profilu a na trať mnoho sester vidět, nadává, zatížen povinností rozhlédnout se, jestli se neblíží vlak, pokud nebliká pozitivka. Na kterou už taky !#%^&*, když ji má za prdelí.

To je tak na přeložku té cesty kolem trati, přejezd zrušit případně ponechat jako přechod pro pěší… Má to cenu lidského života? Nejspíš ano a je to na století…

Princ Krason

Co to melete Kelisova 🙈

Ketchup1970

Tak snad to nebyl zaměstnanec CD ..:-)

Ondra L.

Ne, byl to zamestnanec railway capital – aby se pomstil.

Jan Sova

A nelze zcela vyloučit zaměstnance kamenolomu, co si tam ukryl proviant.

Petr

To se mi líbí.Nekdo ohrozil lidské životy,o způsobené škodě nemluvě a tady se řeší,že jelo 6 lidí… smutné.

Jiří Kocurek

6 jich evakuvali. Nepíše se, jestli někteří vystoupili na vlastní riziko a kolik jich bylo.

xyz

V situaci, kdy se to stalo mimo nástupiště, by vlakový doprovod neměl nic takového připustit.

Tím spíše u vozů s centrálním blokováním dveří.

Péťa

Neměl připustit jak?
Může maximálně poučit o rizicích co mu hrozí ale zadržet nikoho nemůže.

Greta

Jako že strojvedoucí místo řešení nehody bude věznit kaštany a nahánět je zpět do vlaku? Jste normální?

Jan Sova

Hele tak pojedeme někdy spolu po nějaké trati. Já si vezmu kvalitní obuv a při první mimořádné události dáme závod. Jestli mě zadržíte jo ?

David

Byl to vlastně ten ctyrvozovy regiopanter pro 333 sedících a nebo ten kratší pro 146? Ptám se pro kamaráda.

Měl tam někdo kolo?

Apollo 17

Na západě Čech jezdí jen krátké.

Roman Čadek

„Ve vlaku bylo šest lidí.“ aneb jak hloupě propálit peníze daňových poplatníků za drážní dotace. O plýtvání dotovanou energií ani nemluvě.

Pavel

Vřele doporučuji se třeba v ranní špicce podívat na obsazenost vlaků směrem z Prahy.

Tam těch lidí není o moc víc.

xyz

To není zdaleka totéž.

Ze Sokolova do K. Varů v pracovní školní den po 17. h bych čekal lidí více. A ani nejde o vyloženě protišpičkový směr.

A cožpak když byly takto zavedeny v přímé trase Plzeň – K. Vary – tím víc bych čekal nějaký tranzit od Plzně.

Pavel

Jeden vlak na jedné trase může obsluhovat různou frekvenci.

Že jede z Plzně do Varů je asi celkem nepodstatné.

Haha

Jsou jarní prázdniny.

xyz

Na trase Plzeň – Karlovy Vary jsou tento týden prázdniny pouze v Plzni a přilehlých okresech Plzeň-sever a Plzeň-jih, viz https://www.jarni-prazdniny-2023.cz/#2023

Ne však v okresech Tachov, Cheb, Sokolov ani Karlovy Vary.

xyz

Pro mě to je vcelku podstatné – protože jestli se láme frekvence např. v Chebu, pak příliš nedává logiku jej vést takto krátce po rychlíku.

Snad jediným důvodem jej takto vést je právě přímé pokračování od Plzně bez prostoje v Chebu.

Apollo 17

Ten Sp staví z Chebu do K. Varů ve všech stanicích a zastávkách. Takže po rychlíku obslouží ostatní cestující, podobně jako Os. vlak.

Aleš

Odpoledne je sp.vlak Vrchlice narvaný a má velmi staré poruchové vagóny.

Premek

I kdyby jel jen fíra, jde o obecné ohrožení.

Jiří Kocurek

Přesně, ikdyby to byl lokomotivní vlak…

HHonza

Vlaky v KV kraji jsou obecně méně vytížené než jinde v republice. Je to dáno zejména nevhodnou polohou nádraží ve většině měst (KV, Chodov, Sokolov nebo Ostrov), od nichž je nutné použít MHD nebo šlapat notný kus pěšky. Oproti tomu autobusy zastavují blíže osídlení, navíc podstatnou část cesty jedou po dálnici, takže jsou stejně rychlé nebo i rychlejší než vlaky. Většina cestujících proto logicky upřednostňuje autobus. Kromě toho je neustálý úbytek cestujících způsoben i tím, že se celý KV kraj dost brutálně vylidňuje.

Jan Sova

jj, bavory táhnou. Akorát za pandemie se museli dobří rodáci vrátit.

HHonza

Táhne především Praha a Plzeň. Znám ovšem i dost původem Karlovaráků, kteří se usídlili v jižních Čechách nebo i na Moravě. Takže v podstatě táhne jakákoliv oblast, která nabízí lepší vyhlídky na pracovní uplatnění a kvalitu života, což je v rámci ČR skoro každá.

mgr.pavel

Baldovi bylo úplně jedno, na jaký vlak pokácí strom..

CP1

Zajímavé, zde pan autor nepíše, že to byl zaměstnanec dopravce a neodvolává se na JPP.

Pavel

a proč by to měl psát?

CP1

Bez uveřejnění důkazů to psal i o zaměstnanci ČD ( vyjádřením JPP).
Což ukazuje na objektivnost tohoto média.

Pavel

Bez důkazů? A na to jste přišel jak?

CP1

Píšu bez uveřejnění důkazů.

Pavel

A co byste si jako ten důkaz představoval?

Zdroj byl podložený, tak co chcete víc?

CP1

Předpokládal jsem, že jakožto medium by jste měl být nestranný, ale vaše antipatie čiší na všechny strany. U Moldavy jste se odvolával pouze na anonymní zdroj.

Kubrt

Bez používání anonymních zdrojů by z žurnalistiky zbylo kopírování oficiálních tiskových zpráv.

Kdo já

Už jste mohl pochopit že nemůžete kritizovat práci majitele tohoto webu. Má tady těžkou cenzuru na toto. Pokud nesouhlasíte s ním, jste zablokován.
Mám to stejně, ale nějak mi to nevadí🙂

Jediný kdo to bude číst, bude asi majitel, nemajitel , tohoto webu, čímž ho zdravím, a přeji mu ,ať se nad sebou zamyslí.
(Čímž neříkám že s názory CP1 souhlasím)

noerf

To byl šotouš, kterému vadilo, že místo lokomotivy s vagóny, tam jezdí moderní regiopanter.
Nyní vážně, jsem zvědav, jaká je možnost, že se uvolnilo kamení z nějaké okolní skály (neznám místní situaci). Tedy zda nedošlo k selhání prevence při úpravě okolí tratě.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

6 cestujících…

Granja

Večerní vlaky v Kyjově zcela běžně.

Jiří Kocurek

A proto platí: Jedno měření, žádné měření.

Celodenní vytížení v obou směrech se z jednoho vlaku vydedukovat nedá. Kéž by všechny kraje uveřejňovaly průměry ze sčítání, jak to dělá ŘSD. Nebo alespoň jak to dělá PID – tabulky v .pdf

babilon

Jsme to ale bohatá země, když vypravujeme vlaky pro 6 lidí.

Jan

To je posledních pár zastávek, tam už moc lidí večer asi nepojede https://www.cd.cz/vlak/1668/14.2.2023/5473275/15.07/5475875/17.30/

TrBus

Ten vlak vyjíždí z Plzně v 15:07 hod. a Chodov je předposlední stanice před konečnou (Karlovy Vary, příj. 17:30 hod.), tím se celkem vysvětluje ten nízký počet cestujících v koncovém úseku. Silně pochybuji, že z Plzně jelo po celou dobu šest lidí, naopak to bude narvaný min. až do Mariánek

Twix

Ano z Plzně to jezdí plné, navíc bych čekal v Chodově ještě nějaké přístupy do KV a hlavně po obratu v KV to taky poveze víc než 6 lidí.

Kubrt

Já bych tedy čekal i nějakou odpolední frekvenci z Chebu a Sokolova směr KV, ne jen z Plzně. 6 lidi ve všední den v odpolední špičce je tristní.

Twix

Z Chebu a Sokolova tu frekvenci asi pobere rychlík co jede o 14 minut dříve (ale tomuto Sp v Chebu ujede). Z tohoto hlediska jsou polohy Sp trochu nešťastné a vlaky jsou za Chebem opravdu spíš pro místní obsluhu (mimo jiné se na ně váže Loket).

Laborec425

Prostě v tom kraji (stejně jako v jihočeském) se vlakama moc nejezdí. Když je to špatně zorganizované, je to logické.
Žil jsem od malička v UL a fakt jsem netušil, že po přestěhování do ČB je tak propastný rozdíl ve veřejné dopravě, kterou od malička používám. V JČ kraji nepoužitelné.

starší pán

10 km před krajským městem snad není žádný koncový úsek.

Jiří Kocurek

To sice ano, ale jede proti špičce, většina lidí odpoledne míří z práce (z města) domů.

jfp

Z Plz do ML to plné jezdí, a hrozen čeká většinou i v ML dál, takže problém bude až někde v úseku Sockolov – Karlovovy Varoje.

HHonza

Mariánky přirozeně spádují do Plzně mnohem víc než do Varů. Ačkoliv je to do Plzně o něco dál, časově je to kratší a jízdné díky plzeňskému krajskému tarifu vychází levněji.

David

6 lidí ve vlaku … Taky to mohly být jen 4 cestující. I fira a průvodčí je člověk!

libor

a a další 3 zaměstnanci ČD

UN1230

Neztrapňuj se…

David

Tak mohli jet vlakem protože režijka 🙂

Pavel

Takže doporučujete ho ukončit v polích …. a do cílové stanice dojet strojně? Nebo jak?

To, že v opačným směru bude třeba plný, už Vás nezajímá?

Kubrt

To ne, ale na hlavní trati, spojující prakticky všechna významná sídla regionu, ve špičce, 6 lidí? Je fajn že ty vlaky jezdí, ale není toto podnět k zamyšlení? Je fajn, že ty vlaky jzedí, kraj je platí, jezdí tam nové soupravy. Jedná se o chudý kraj. Co třeba nějaká propagace, nemohly by ty počty být lepší?

Pavel

Došlo k tomu pozdě odpoledne .. nebude v tuto dobu spíš víc cestujících ve vlaku z Varů, než do Varů?

V Praze nemáme ve “spatném směru” ve špičce elefanty podobně prázdné

Kubrt

To tedy nemáme.

Pavel

Ale máme. Koukám na ně každý den ráno, když jedu do práce a čekám na svůj vlak.

Elefanty směrem na kolín komplet prázdné.

HHonza

Především by se hodil funkční IDS, možnost použít jednu jízdenku na vlak i MHD. Pokud nejste místní, možná se budete divit, ale jsou místa, kam tato vymoženost ani v roce 2023 ještě nedorazila. Sousední Ústecký kraj je podobně chudý, ale IDS už řadu let má a na počtech cestujících je to znát.

Pavel

Troufám si tvrdit, že špička neznamená, že je vlak plný v obou směrech.

Jsem přesvědčen (ale
nejsem místní, mohu se mýlit), že odpoledne je sice špička, ale špičkovým směrem bude směr z Karlových Varů, nikoli do Karlových Varů.

HHonza

Obecně mi KV kraj v organizaci dopravy připadá jako jeden z nejhorších v republice. Na jedné straně sice udržuje při životě lokálky do Merklína, Hranic a Žlutic, které by všude jinde dojezdily už přinejmenším před 10 lety, na druhou stranu doposud neexistuje krajský IDS, jízdné je jedno z nejvyšších v zemi, takt je tu v regionální dopravě téměř sprosté slovo, v mnohých relacích jezdí duplicitně vlaky a autobusy ve stejnách časových polohách, jízdní řád Varské MHD po všech optimalizacích vypadá jak noty na buben… Prostě nabídka naprosto neodpovídající potřebám člověka v 21. století, takže není divu, že tím skoro nikdo… Číst vice »

Laborec425

Přesně tak. Občas do KV kraje zajíždím a vždycky nechápu, jak se ty vlaky vyprázdní. A bylo to už před lety, je to i dnes.
Stejně tak u nás v JČ kraji, tady např. v práci mají všichni režijky a vlakem v životě nejeli (když to trochu přeženu). A proč? Protože není takt, a když je tak po čtyřech hodinách (extrémní příklad, ale je to tak).

Jan Sova

No osobně jim (KV kraj) to nezávidím tu optimalizaci. Celý ten region je jakýsi „netradiční“, zejména hustota osídlení je jak na Sibiři. Z toho my plyne obecně malý počet dojíždějících a tedy naplnění špiček. Pochopitelně je to složitější na náhled u spojů prodloužených z jiných krajů.

Petr

Dobře…a operovat a zachraňovat lidí v nemocnicích budeme jen u hromadných nehod…u jednotlivce se to nevyplatí.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Okamžitě vyhledejte specialistu!

jal

To si taky říkám na lyžařské lanovce, kde naproti jezdí všechno prázdné. Děsné plýtvání.

Juraj

V řadě chudších zemí se to řeší tak, že maršrutka čeká, až se naplní, a pak teprve vyrazí na cestu.
Je to mj. jeden z důvodů, proč jsou ty země chudší, protože spolehlivá a dostupná mobilita je klíčovým faktorem pro ekonomický rozvoj.

watslaw

Tak ony ty maršrutky docela (mezi městy) spolehlivé jsou, a naplní se celkem rychle. Z vesnic je to trochu horší (ale to i u nás). A v těchto chudých zemích se jich dočkáte dříve, než vlaku (který jede třeba jen dvakrát za den) a sednete si tam narozdíl od vlaku.

Jan T.

Jak kde. Ve špičce spoj seženete, to jo (aspoň z počáteční zastávky). Ale pokud chcet provádět nějaké další přestupy tak je to složitější, spoje nenavazují podle jízdního řádu. Pokud chcete jet brzo ráno nebo pozdě večer tak si musíme vzít taxi, pokud to náhodou není svoz zaměstnanců do práce, jinak máte smůlu. Nebo když je spoj naplněný tak se klidně stane že v dalších zastávkách už nebere cestující a ti co už jedou tak musí stát. Stačí když někde přistoupí jedna rodina navíc, se kterou se běžně nepočítá, a už je přeplněno. Osobní zkušenost.

Petr Frýdlant

A teď si představte že v tech dalších dvou co sundali to auto v Tršnici jich bylo evakuováno 17….tragédie co?

Jiří Kocurek

Kdokoliv, kdo nenávidí cokoliv nového a ztratil už soudnost?

Martin

Jak víte, že to byla hromada kamení?

BND 30

Jak víte, že to nebyla hromada kamení?

Martin

Třeba, že u toho jsem?

mgr.pavel

A co to tedy je, když u toho jste a máte pochybnosti, že to byla hromada kamení?

Jiří 3

Hromada kamení narazila do Vlaku, to je přece jasné.

Jan Sova

Teď začíná být v kurzu znovu UFO. Tak stačí to trochu naklonit, ne….

Pája

Neměl byste Prosím nějaké foto?

Jiří 24

Píšou to tak i ČD.