Vlak Českých drah vykolejil dvakrát za sebou, příčiny se vyšetřují
Vůz řady BDtax. Foto: České dráhy
K druhému vykolejení došlo u stejné soupravy při stažení vlaku do Tábora.
K druhému vykolejení došlo u stejné soupravy při stažení vlaku do Tábora.
Myslel jsem, že se vyšetřuje teprve po třetím vykolejení.
Proč by se to nemohlo stát, buď může být závada na nápravě, která se při kontrole přehlédla a není vidět a nebo závada na kolejovém svršku. Ale proč by měli dávat strojvedoucímu dávat foukat? Copak ten za to může že za ním vykolejí vůz? To samé by Vám mohla dát fouknout policie, když uděláš defekt. Lidi, kdo z Vás pracuje u železnice?
že by neměřili dvojkolí..??
Proč by měli dávat strojvedoucímu dávat foukat? Protože je to při mimořádnosti zkrátka standardní postup vyloučit požití alkoholu zodpovědné osoby. U bouračky na silnici taky dostanou dýchnout automaticky všichni a nejen ten kdo to očividně zavinil zatímco ostatní jen seděli v autě a měly vypnutý motor.
Tak vykoľajil vlak alebo šukafon? Lebo považovať šukafon za vlak môže iba chronicky chorý optimista.
Vykolejil vůz 010, šukafon tam nejezdí.
(A chronicky chorý nechci říkat ani co v roce 2021 objednává vlaky vedené 2×010)
A tú 010 ťahala snáď bardotka? 🙂
Ne, žehlička řady 113.
To je čo za súprava? To bežne jazdí?
Ano, tyto soupravy jezdí zcela běžně.
A co udělat CTRL+ALT+DELETE a ukončit životní procesy těchto souprav? Své už mají za sebou…
Velká klasika s čtyřnápravovými vozy už tam také vykolejila několikrát.
A proč by to nemohlo vyskočit dvakrát? Sme jenom lidi a ty dělají chyby asi bylo něco špatně. Ale to se přeci vyšetří kdo co udělal špatně. A proč by tam ty panteři nemohli jezdit vy už výte jak dopadly ty skoušky? Já si tam pamatuju dokonce nasazený modrý patra krátký balmy.
To je tím, že jeli pomalu. Kdyby to vzali fofrem, tak to vykolejit nestihne
Klasika, se Roco zasekla kinematika a vyhodilo to v oblouku lehký vůz….
Tohle dělají i Tilligovy zázraky -)
jak by to mohlo dopadnout jinak, než že za to může strojvedoucí ?
Měli mu dát dýchnout…😉
Bezpochyby mu dýchnout dali. A to kvůli jeho pozdější ochraně, aby nikdo nemohl třeba za rok začít spekulovat, jestli náhodou nebyl opilý a proč mu hned dýchnout nedali.
Vždy za všechno může strojvedoucí, pokud tomu tak náhodou není, tak platí pravidlo číslo jedna.
Bohužel…
Kde jinde by se povedlo, aby vás stejný vagón vozil do školy i pak k doktorovi, až budete v důchodu? Jen u nás.
mno, to je tady taková hezká tradice. první 4napravove vozy KFNB z 40.let 19.století doslouzili údajně až za Velké války…a to byly v zásadě dřevěné vozy…
Takhle staré vlaky zdaleka nejezdí jen „u nás“ (budu předpokládat, že tím myslíte Česko). Nechápu, jak si může někdo něco takového myslet. Akorát to vypovídá o tom, že o dané problematice nevíte vůbec nic.
Pravda. Na Kubu jsem zapomněl.
Takové vlaky jezdí všude možně po světě. Rozhodně to nejsou jen 2 státy. V Evropě je méně států, kde takové vlaky nejezdí, než těch, ve kterých ano. Nechápu, proč tady šíříte lži.
A je na tom něco závadného pokud je v dobrém technickém stavu a službu splní? A ti důchodci co jezdí stejnými vlaky jako za mlada si paradoxně na nic nestěžují.
M 152.0 a přívěšáky byla závadná už z výroby, natož téměř 50 let poté. A nespraví to ani případná wifina.
Zanedbaná údržba, jako ve všem.
A to víte jako jak? Vy to vyšetřujete? Nebo jste u toho byl a viděl něco, co to jednoznačně dokazuje?
jestli v tom oblouku kousek před nádražím nejeli moc rychle….krokem je tam ta správná rychlost, jak navrhnul pan Křižík
Osm lidí ve voze? Slovy 8? A pak, že by taxi nebylo levnější.
No ono zas na takové trati v době úplného lockdownu nelze čekat zázraky 🙂
Reálná obsazenost bez lockdownu (a celkově covidu) může být úplně jinde.
V době karantény a proti špičce.
Nejezdí tam jen jeden vůz, v ostatních vozech mohlo být víc cestujících…
Jezdí dva (:
A ty cestující v ostatních vozech tam podle vás nechali???
Proti směru špičky?
Osm cestujících ve (dvouvagonovém) „vlaku“ – „Osm cestujících bylo evakuováno z vlaku“.
Takhle přeplněná jezdí minimálně polovina českých vlaků.
Proč prosím Vás dáváte na titulní stránku o takovéto ptákovině motorka Moravskoslezského kraje, když to vykolejil v Jižních Čechách. To fakt nemáte pár normálních fotek?…
Jde o stejný typ vozu, který vykolejil. Na snímku je BDtax, ne motorka:)
Motorka nebo ponorka, to je jedno, hlavně že si pan mohl rýpnout.
Aspoň je vidět, co vám kraj objednal za poklady 🙂
To jsem zvědav, jak tam budou jezdit ty Regiopantery. Si budou vozit jeřáb s sebou.
Panter má otočné dvounápravové podvozky. To má i Žehlička a jeřáb si fakt běžně nevozí.
Panteři tam jezdit nebudou, protože neprošli testama, kdyby jeli prázdný tak by vykolejil
To už je definitivní? Ještě jsem o výsledkách neslyšel a mají být až v dubnu…
Příčiny dvojího vykolejení jsou zcela jasné. Vagon byl prokletý. Nutno zavolat vymítače ďábla!
Jolanda to taky říkala. ,, Vidím velký špatný”.
🙂
Ať si vezme hořák a plyn.bomby.
A to je krásná souprava pro 21. století. A uvnitř smrdí naftové spaliny, které ze 40 let starého naftového topení unikají do prostoru pro cestující…
Ikdyž jsou tyto Bafíky moje mládí, i teda stále ještě současnost a mám je rád, občas se u nás stane, že se celý vůz tak trochu dost zadýmí..
jinými slovy: máme tady takový nešvar..
U vozu 010 a jejich klonů je problém s topením že naftový bufik má výfuk zplodin hoření kousek nad koleji a nad bufikem v bočnici je žaluzie kde saje vzduch který ohřívá. Tak když při spuštění zakouri nebo hůř spaluje, tak to pěkně nasaje do interiéru.
Snad neprozradím vojenské tajemství, že bafíky mají jako ochranu pro případ války zadýmování, aby se mohli diverzní jednotky nepozorovaně dostat do týlu nepřítele. Ostatně, stejný způsob ochrany se praktikuje i u tankového vojska.
Takže si nestěžujte, je to pro vaše dobro. 😄
Jen pro upřesnění: není to popis nějakého nepřejícníka ČD, ale zážitek z cesty vykonané možná právě tímto vozem předminulý víkend.
A to ti to tam zakourila ta elektricka 113?
Vykolejení po vykolejení, není při likvidaci nehod nic až tak vzácného..
Toš, když se daří, tak sa daří.
Takze hattrick uz asi nebude..
Třeba bude…třeba mezi Jaroměří a Libercem…😂
Myslím, že to je dost běžná událost, při odtahu poškozené soupravy. Bývá omezená rychlost, pracovníci bývají zvyklí.
…a tak krásnej šukafón to je….
Je ten obrázek skutečná fotka, nebo render?
Skutečná fotka, soupravy pro MSK.
Ale fotka není mimo, jezdí tam žehlička se dvěma vozy 010.
Teoreticky je to správná fotka, protože sedí vůz, ale desing soupravy je čistě pro MSK a v čechách je to možné vidět jen jako soupravu jedoucí do MSK.
Fotka.
Tohle tam jezdi https://imgur.com/a/3SKMP3A
V lednu jezdily obě krabičky polomáčený červenobílé.
To je mozny, ze to ruzne mixujou. Ta nove natrena zehlicka je taky jen jedna, zbyle 2 jsou ve starem zeleno-bilem nateru.
Vyměnit soupravu , pokud tuším správně tak se jedná o žehličku a bezmotorovou parodii 810 . Nebo dopravce , toto přece nemůže jezdit jinde než na víkendových retrojízdách . Kéž by ta snad podepsaná Pesa byl nejhorší vlak
Vyměnit ano, ale možná tak minibusem. Přepravovat 100 tun železa kvůli max. osmi cestujícím je zvěrstvo jak z pohledu ekologického, tak ekonomického.
V regiošuku jsem jich předloni viděl víc, tak 12-15.
Samozřejmě autobus by byl flexibilnější a levnější . Na druhou stranu v tomto šrotu osm lidí mimo špičku a době necestování by byl s vhodným vlakem ve standartní době potenciál tak pro padesát lidí . A to je přeplněný bus nebo pohodlný vlak. Jako cestující volím vlak , ale vlak typu desira , žraloka atd , nikoli tuto parodii
Zkrátka v nejlepším roce by cestující zaplnili asi tak polovinu kapacity malého auto(elektro)busu… https://en.wikipedia.org/wiki/Solaris_Urbino_8,9_LE_electric
Trať Tábor-Bechyně je kulturní a technická památka!!! Proto musí být v provozu,i kdyby se na ní mělo doplácet zlatem!!!
Památka to určitě bude i když tam za pár let bude střídavana že?
Jestli výměna napájecího napětí znamená, že trať už není těch.památka,pak už jí není desítky let. 😀 Vemte si jenom,jak barbarsky demontovali jednu trolej nad tratí, a brutálně zničili původní elektrickou výzbroj Křižíkova motorového vozu.
Teď už je vše ztraceno,ať si tam dají třeba vodík….
A současná měnírna je po repasu a má krásnou novou fasádu…..
Co se týče spotřeby, tak vyjádřeno ekonomicky, jezdí žehlička za cca 1,5 Kč/kWh (cena trakční elektřiny), zatím co nafta přes spalovací motor udělá kolem 7 až 8 Kč/kWh.
Z hlediska nákladů na energii proto vychází kombinace 113+2xBDtax (94 t, elektricky) skoro stejně jako sólo jedoucí 810 (20 t, nafta).
Je pravda, že lehčí elektrický vůz, nejlépe schopný rekuperace, by měl ještě menší spotřebu. Třeba předělávka 843 na napájení z troleje (místo naftových motorů) by mohla být dost zajímavá.
Maličko to upravte. Elektrika je za 2 Kč/kWh, plus ztráty ve vedení (na 1500 V docela velké i při malém výkonu).
Navíc regina nemusí sama sebe objíždět, tj. výhoda při ostrých obratech.
Pravděpodobně jsem našel zastaralý údaj ceny, za to se omlouvám.
Co se regionovy týče, tak je pravda, že odpadá objíždění soupravy, ale zase je to už 40 t těžká jednotka, takže na spotřebu to také není žádný zázrak.
Stejně, i kdyby měla regionova spotřebu litr nafty na kilometr, tak za cenu pořízení nové Pesy (90 mil.) je dost nafty na nějakých 20 let ježdění (při 400 km denně). Bohužel, to je důvod proč ten, kdo doufá ve zlepšení vozového parku na lokálkách, si nejspíš hodně dlouho počká.
Jen aby tam nebyl zakázán kromě dlouhých vozů i provoz dvounápravových. To by se musely zase vzkřísit „fazole“ (Btx763), což by bylo nejen hodně šoto, ale také pro běžné cestující dosti nechutné. 🙂
I s tím drátěným přechodem mezi vozy 🙂
Já jsem měl Btx763 rád 🙂 Sice to v nich strašně cukalo, že člověk lítal ze strany na stranu, ale na sedačky jsem byl zvyklý z tramvají a sedět v tom krajním oddílu na konci vozu v poslední řadě u okna byl pěkný výhled 😉
Ještě tu jsou vozy ex-043. Ty jsou kratší a čtyřnápravové.
A není to málo, Antone Pavloviči?
Těd tady byl 🙂
Se neomrzí
https://www.youtube.com/watch?v=UhkXO3lAuak