Letectví

Vládní Airbus A340 za cenu Audi Q7. Francie prodává dva kusy ze své letky

Airbus A340-200 v barvách francouzské vládní letky. Foto: https://encheres-domaine.gouv.fr
Airbus A340-200 v barvách francouzské vládní letky. Foto: https://encheres-domaine.gouv.fr
Francie prodává letadla v online aukci.

Nezvyklou nabídku zveřejnila na svých stránkách francouzská vláda. Rozhodla se rozprodat dva letouny A340-200, které létají pro francouzské vzdušné letecké síly Armée de l’air et de l’espace.

Prodej souvisí s obměnou vládní flotily: místo A340 pořídila první Airbus A330, brzy má převzít druhý.

Letadla míří do online aukce, ve které rozhodne nejvyšší nabídka. Vyvolávací cena obou letadel je na 80 tisících eurech, tedy zhruba 2,1 milionu korun. To je cena, za kterou lze v Česku pořídit například automobil Audi Q7.

Jde o téměř 26 let stará letadla, která jsou v majetku Francie od roku 2006. Nejdříve létala u Austrian Airlines. V ceně každého letadla jsou i všechny čtyři motory.

Letadla registrací F-RAJA a F-RAJB používala vláda a armáda zejména pro přepravu vojáků na zahraniční mise nebo pro evakuaci francouzských občanů.

Airbus A340 zažívá v posledních letech sérii vyřazování z flotil leteckých společností. Důvodem je především vysoká spotřeba a odklon od čtyřmotorových letadel. Celkem se za dvacet let vyrobilo 380 kusů, produkce skončila v roce 2011.

14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ketchup1970

Ta 380 je nešťastné číslo asi jak 13….:-)

Prádelník

Jak ten čas letí. V devadesátkách se lítalo na misi v A 310 a v DC 8.

Já, kdo jiný

Legionáři?

Vlk

Já ten jeden koupím, počkejte, jenom musím dát stranou popelnici aby se to sem vešlo……

jenicek54

naše vláda koupí oba za výhodnou cenu. Frantíci si za to koupí 4 nové

Milan

Tak já osobně bych si radši koupil tu Q7, než A340ku. 🙂

Lukáš F.

Za ty 2M by se to snad AČR i vyplatilo. Z jedné 340ky se vytěží 4 náhradní motory pro A319, zbytek rozebrat a sešrotovat.

Johny

Motory z A340 pro A319? Tak ten byl dobrej 😀

P.M

Oba mohou mít CFM56-5

Roman

Ale A320family má CFM56-5B a A340 CFM56-5C. Nejsem jsi jist, že jsou zaměnitelné.

Mata

Tak oni i kdyby ty motory se nedaly použít u A319 tak aktualní prodej s leteckými motory zažívá narozdíl od prodeje letadel dobré chvíle.

Y.K.

Myslím, že je rozdíl v průměru dmychadel. CFM56-5C v A340 má o chlup větší. Koukám teď ještě na Wiki, že má o jeden disk navíc na nízkotlaké turbíně a „mixed-exhaust nozzle“, to nevím jestli má jméno v češtině, něco jako společná výstupní tryska.

markt

CFM 56-5C ma 5 stupnovy LPC nizkotlaky kompresor cize o jeden viac ako CFM56-5A,B a o jeden stupen naviac LPT nizkotlakovej turbiny takisto iny programng na tah cize sptrebu paliva

Ketchup1970

Mohli by těmi turbínami foukat pryč sníh z runwaye

Partneři

Škoda transportation