Vláda zvažuje, že by stát znovu vstoupil do Českých aerolinií a pomohl Smartwings
První Boeing 737-800 v barvách ČSA registrace OK-TST. Foto: Marek Horák
Jen pár let poté, co se stát zbavil podílu v Českých aeroliniích by mohl být tuzemský letecký dopravce opět státní.
Dobrý den, myslím si, že by bylo moc zajimavé přečíst si o této situaci rozhovor s Miroslavem Kůlou. Určitě by to sklidilo velký úspěch pane Sůro. 🙂
At jim pomůžou Čínané. Mají x akcií, zatím místo peněz poslali vir.
Co mám informace, tak do příchodu pana Jurána a zneuznaných odborníku z ČSA cca.2006-08 byl TVS dobrá letecká společnost. Od 2013 jde odborná úroveň této společnosti z kopce na všech odděleních.
Dva krát vykrást jednu firmu, to může vymyslet jenom stát. Poprvé ČSA a teď se nacpou prachy Smartům a skončí kde? V něčí kapse jako obvykle 🙁
Tragédií je , že po té co se SWG zberchal z propadu MAX, tak přišel korona, který bude mít daleko větší dopady, protože to zasáhlo všechna odvětví a finanční dispozice zde budou pro spoustu lidí naprosto nepostačující, protože budou řešit jiné problémy než kam letos poletí na dovolenou. A navíc pokud budou zavřené hranice po zbytek roku, tak SWG nemá šanci přežít a padne tak jako padne spousta menších a středních firem.
Zajimalo by mne, kde se tu bere ta zast vuci smartum… vetsina lidi jim tu preje krach, objevuji se tu myslenkove “ekonomicke uzasnosti” jako ze krach sw/csa povede ke snizeni cen letenek a kdesi cosi.
zajimalo by me, co komu udelali? kazdorocne odvozi vetsinu ceskych koupaku, letenky csa na jejich destinacich jaou dlouhodobe nejlevnejsi (kdyz nebudu pocitat lowcosty) apos.
co vam komu udelali? je to uspesna aerolink, ktera prezila leccos, dokazala prezit i v narocnych podminkach …
Jako nezaujatý pozorovatel se připojuji k vašemu příspěvku, nezaujatě a objektivně lze souhlasit, že přes všechny jimi nezaviněné potíže je tato letecká společnost úspěšná. Charaktery vedení společnosti nehodnotím, pro mě je důležitější to, že jako celek fungují více než dobře. Mají spoustu dobrých zaměstnanců, pilotů, stewardů, kteří mají svou práci rádi, je pro ně jako droga. Ne všichni chtějí pracovat na zahraničních bázích, SW a ČSA je pro ně dobrá volba. Tedy, pokud mají práci … Přeju jim, aby ji zase co nejdříve měli, ať jim k tomu dopomůže třeba vláda (jako ostatně i v jiných zemích). K haterům už… Číst vice »
Dávám ti plně za pravdu, ale jestli si nezaregistroval tak SWG/ČSA není státní firma, ale soukromý subjekt a proč tedy potom nezachraňovat všechny soukromé podniky, cestovky, restaurace, penziony, hotely, atd. atd., ale to by byl socialismus.
ale dobrý den paní Dufková!
Ne ne, opravdu nejsem pani Dufkova. Ale to uz je takova vase hra … pohled z jineho uhlu zkratka neprijmete.
Dobré rozhodnutí, než sanovat cizí vlastnictví, je lepší nacionalizace. V tomto vláda rozhodla racionálně. Hlavně by bylo dobré získat kontrolní podíl v Unipetrolu a vodárnach.
jen pro informace SW jsou z poloviny vlastněny čínskou vládní agenturou CITIC. Proč by měl stát pomáhat zrovna téhle firmě? Tenhle podílník nehnul za celou dobu vlastnictví podílu ani prstem .
Protoze jinak prijde o praci 2 tisice zamestnancu plus 30 tisic navazanych v cestovkach.
Zase tak černě bych to neviděl. V momentě kdy by opravdu ukončili činnost tak na trh vstoupí jina společnost a jejich zaměstnance přebere, minimálně značnou část. 30 tisíc zaměstnanců z cestovek určitě kvůli krachu SW nepřijde o práci, protože cestovky (pokud přežiju všechna ta storna) nakontraktují jiného dodavatele, nejsou životně závislé na SW, pro je to stále jen dodavatel, cestovky živí SW, ne naopak
Aerolinky,navíc když téměř polovina patří číňanům,nejsou pro stát velikosti Česka životně důležitá infrastruktura,a cpát do toho v současné situaci peníze daňových poplatníků je totéž jako je vyházet z okna!
Trochu OT: EASA schválila přepravu nákladu na sedačkách pro A320.
A bude taky návrat Luftjardy do ČSA/Smrtwings coby odměny za „dobré vztahy“ s ČLR?
Myslím, že mám o noční můru na dnešek vystaráno.
Smartwings, člen skupiny AGROFERT, a.s. 😉
Jediný smysl by měl vstup do SmartWings, získat aspoň 51 % hlasovacích práv a konečně se zbavit Šimáně s Vikem. Jinak to nedává vůbec smysl a jsou to vyhozené peníze daňových poplatníků.
primárně se zbavit číňanů, až sekundárně primárně Š+V 🙂
Nejlepší je, že všichni co tu frflají v tom smyslu, že by bylo lepší nechat to celý krachnout jsou právě ti, co každej rok lítaj s OK/QS na dovolenou.. Laskavě si uvědomte, že v tomhle koncernu pracují tisíce lidí – velká část z nich s vysokou kvalifikací a tihle lidi přijdou o práci. A jsou to tihle lidi, co repatriujou naše spoluobčany a dováží zdravotnický materiál atp. Tak se laskavě broberte!!!
Mýlíte se, já s nimi nelítám.
To je odpověď asi jako: Nechme zkrachovat MHD. Já do práce totiž jezdím autem..
jak známo, tak mezi prostým lidem se MHD říká „socka“… Tudíž MHD je pro tuto vrstvu předurčena, létání ovšem nikoli. Létání pro „socky“ nikdy nebylo, je až neuvěřitelné, jak se to všemožným způsobem podporuje (letenka Praha – Bergamo 260 Kč ??? na začátku března ), ty společnosti jsou osvobozeny od daně za palivo apod. Mezitím plebs nemůže dostat benzinové automobily se 4 válci (když jo tak za mastný příplatek, tudíž na to plebs nedosáhne), protože jakože ekologie apod…. Létání bylo a mělo by být jen pro zazobané klienty, tudíž za extra příplatky (včetně palivových), tj. tak, aby nám to tu… Číst vice »
Pěkná sbírka předsuků, jen co je pravda. Pochopil jsem to správně, že smrdět vaším autem je správně a omezují vás hnusnými ekonormami a smrdět letadlem je špatně a „smrt létání“?
Celá generace aut v mojí rodině (pokolení) nikdy nezpůsobí takovou ekologickou katastrofu jako provozování jednoho letadla, stačí ?…. Letadlo kromě smrdění dělá mnohonásobně více škod v atmosféře než „pouhý“ spalovák v automobilu. A jaké pak předsudky, to jsou všeobecně známá fakta o provozu letadel, nebo to popíráte ?? V poslední době je totiž popírání trend šířící se rychleji než Korona…
Hele tyhle „popíráte“ pokusy si nechte pro sousedy do hospody. Nic jako „pouhý spalovák neexistuje. Protože těch pouhých spalováků jsou na zeměkouli miliardy. Vliv se počítá na přepravní práci a tu má automobil zlomkovou proti jednomu letadlu (1 cestující vs 150 – 400) a kterých je proti autům v provozu jen malý zlomek. Čísly auta produkují skoro 40 % znečištění, nákladka 34 %, lodě 11 %, letadla 11 %, vlaky 4 %. Takže letadla nejsou zlatíčka zelená, ale kam se hrabou na automobilismus.
O tom se tu celou dobu snažím bavit, že letadla převezou 150-400 cestujících, z nichž většina jede jen tak z plezíru na výlet za 250 Kč po Evropě. To má někdo dotovat ???
Repatriujou a dováží proto, že si je vláda objednala, ačkoliv si mohla vybrat z tísíců jiných společností a kdyby nebyl vyhlášen krizový stav, musela by udělat veřejnou zakázku. Ale příslušníci StB jsou zvyklí si pomáhat i v čase demokracie.
a repatriujou za peníze naprosto šílené, inu ze státního se krásně sosá. Ty repatriační lety se daly pořídit mnohem mnohem levněji.
Aha. A prosim Vas od koho? Komu byste je zadal prosim Vas? Od Lufthansy treba? No jasne dame to Lufthanse a Nemecko bude mit aspon vic penez na neco co nam vsem hodne pomuze. Treba na uprchliky nebo tak. Proc bychom davali penize tuzemske spolecnosti? Ona by pak treba musela zisky nedej boze zdanit v Cechach a to se nam nelibi ze ano? Dejme radeji vydelat cizim, to je preci lepsi. Ja bych treba vyrobu Skodovek presunul do Nemecka co vy na to? Zda se ze tam bude hodne levne pracovni sily a auta by se tak mohla zlevnit.. co… Číst vice »
tisíce lidí tam rozhodně nepracují. Smartwings group není Lufthansa. Tisíce lidí pracují v mnoha oborech, které jsou zasaženy úplně stejně..myslím si, že vládu bude z těch „pomocí“ ještě brnět hlava…
Kladenská Poldovka zaměstnávala daleko víc lidí než celá SW Group a dneska po ní neštěkne pes.
Nevím, proč bych měl mlátit hlavou o podlahu zrovna kvůli krachu tohohle „vekslspolku“.
nelítám. a nebudu. ani na dovolenou ani služebně. s těmito tragédy jsem naposled letěl tuším 2012 ze Stockholmu a od té doby naštěstí už ne. i při nákupu letenek si dávám velký pozor, abych s nimi neletěl…
Přesně tak to dělám já už delší dobu. Ten jejich slavný věrnostní program jsem už dávno zrušil a přišel ke KLM
Jedině co si tahle společnost zaslouží je krach a nic jiného a převzetí linek jinými zahraničními dopravci. Ať ti zaměstnanci kteří přijdou SmartWings o práci, jednoduše získají u dopravců kteří budou lítat na místo teto svoloče.
Půjčku možná, i když by mě zajímalo jak by nastavili garance, ale vstupovat do firmy mi přijde přes čáru. Ostatně teď ve vládě vedou velké řečí, ale až jim dojde, že když firmy stojí, že daně nepřitékají a výdaje jsou enormní, asi jim s tím státním pomáháním trochu ztuhne úsměv.
Hamáček si přibral do týmu Luftjardu Tvrdíka. Tak že by mu dal druhou šanci na likvidaci letectví v ČR ?
Třeba se už Luftjarda poučil, nabral zkušenosti a vedl by si o trochu lépe… 🙂
Není on zástupcem či zaměstnancem CITIC pro ČR?
Říkejte si co chcete, ale celé mi to zavání tím, že posléze by Agrofert za pár korun odkoupil státní podíl, založil leteckou divizi a Bureš se pasoval do role zachránce letecké dopravy u nás.
Tak zrovna tahle úvaha je mimo, vzhledem k tomu, že (čeští) majitelé, jak Vik, tak Šimáně mají velmi blízko k Andreji Babišovi. Spíše půjde o to pumpnout stát (=nás všechny) o nějaký cash, prototože koronavirus
Nic co se týká Andreje není mimo . Ostatně letadla už opravuje ve velkém , takže dokoupit pár levných strojů není úplně od věci .Sám uznává ucelený řetězec výkonů jak v potravinářství tak i v chemii .
To už je trošku hysterie, ne? Vzhledem k tomu, že jsou velmi dobří kamarádi, tak jde o něco trošku jiné (ten zmíněný cash 😉 než nějaké začleňování do AnoHoldingu
Celé to poslal Tvrdík, kdyby nebylo Tvrdíka tak je ČSA na tom jak Lot.
Ohledně obratu a zisku na velikost flotily jsou na tom obě firmy podobně, podívejte se do fin. výkazů , a že má LOT B 787 no a co?
A skupina co vlastní LOT, Condor zatím kupovat nebude, chce záruky po Německu, které Condor pravděpodobně zestatní…
Tzn. všechny státy EU budou nějakým způsobem zachraňovat „své“ aerolinky….
LOT je na tom úplně jinak než ČSA
Pokud by je vláda nechala padnout, tak se vůbec nic neděje a pokud má někdo strach, že by na dovolenou jel opět Karosou, tak zde bude dost zahraničních společností, které se toho chopí za podstatně levnější letenky než současný SWG/ČSA.
Obavam se ze dost zahranicnich spolecnosti bude mit nejakou dobu co delat sama se sebou a posledni co je bude zajimat bude to, ze by mohli 6x denne levne odvezt koupaky z CR do Hurghady
Já si myslím, že o koupáky se budou letecký společnosti prát a budou se podbízet cenou, protože těch koupáků nebude tolik aby je nestíhali odvozit.
Těch společností co na to budou mít kapacitu taky nebude mnoho
Asi by bylo lepší, kdyby OK/QS krachli.. vydělá na tom stát i cestující.. jako např tehdy Malev v Maďarsku, teď tam lítá Wizzair za pár korun po Evropě.. a přípoje na dalkovky obstará LH, KL, LO, AF
Aha pane Jardo.. A jak na tom prosim Vas stat vydela? Ze bude dane cizi spolecnost odvadet do „sve“ zeme? Že zahranicni cestovky budou platit dane v zahraci? Takhle na tom vydela?
Tak když vezmeme třeba nejbližší Slovensko, ta to taky už drahná léta nemá tzv. „národního dopravce“ a pokud vím, tak se sebevědomí slováků nezhroutilo, a dokonce i Země se prý točí dál. A ČSA je již dnes čistě soukromá společnost, kdy z její bývalé slávy již zůstaly „jen odlupující se kousky laku na letadlech s nápisem ČSA“…..
Slovensko asi opravdu není v tomto případě příklad hodný následování…. Na Slovensku se z letecké dopravy stalo politikum a neexistuje shoda o tom, jak vlastně dál… A není to otázka národního dopravce, to je zavádějící termín, který pochopitelně irituje… ale jde o dopravce, který by měl na Slovensku základnu a zajišťoval základní obslužnost v tomto sektoru dopravy. Což je to, co QS/OK pro ČR zajišťuje a buďme za to rádi, jakkoliv se nám tato společnost nemusí líbit. Ostatně, uvidíme, jak se bude situace na Slovensku vyvíjet, výhledy moc optimistické nejsou. Jejich absolutní závislost na cizích dopravcích je mimo jiné i… Číst vice »
a to dokonce na Slovensku by i vnitrostátní linka docela dávala smysl, na rozdíl od ČR…
Problém je, že vnitrostátní linka by se sama o sobě neuživila, resp. ceny letenek by byly tak vysoké, že by si je málokdo mohl dovolit. Ale jinak, i tato možnost se diskutovala, když skončilo ČSA na lince BTS/KSC… Jenže by to vyžadovalo cca 1000000 EUR ročně podpory formou PSO a to právě vzhledem k rozdílným politickým postojům v rámci neprošlo. Takže není nic.
takže 20 centů na každého obyvatele ročně? aha, tragická částka… za to by šlo postavit kolik metrů dálnice? 😀
Jediný trochu rozumný argument by byla ochrana pozice státního Letiště VH Praha. Ale ČSA uz snad ani není největší dopravce, takže to na nich nestojí. A pro koupáky vždycky někdo přiletí, na to SW nepotřebujeme.
Pokud je nebo má být nějaký státní zájem vlastnit letadla tak si stát může koupit 5 až 10 nových , vlastních , pro zachování značky s tradicí čsa udělat cza / czech airlines a mohou být spokojeni všichni. Tedy až na obyč lidi . Ti to zase zaplatí. Jinak stávající ČSA podle mě nemá cenu ani zachraňovat a ani se tím nějak více zabývat .
Tak ono by nebylo špatné vyvést ČSA z toho spolku a opět udělat státní aerolinie a zbytek SWG ať si pomůže sám.
Nevidím jediný důvod. Značkou ČSA tak akorát neschopové s čínskou lůzou vydírají jakoby patrioty tyjící ze státního .
A čemu by to pomohlo. Státní aerolinie se proztrátovali do téměř bankrotu, vedení byla dobře placená místečka pro papaláše, nikdy více. Holt když to SW nedá, tak vezme s sebou do propadliště dějin i ČSA, nebo si někdo koupí značku, i když mimo ČR nemá moc hodnotu.
Jojo, koupit jen zdravou část firmy, létat jen s Maxi, až bude povoleno a firmu přejmenovat na Agro Travel Service 🙂
Jestli nejde zejména o pomoc podílníkům Číňanům a odměnu Tvrdíkovi za angažovanost se zdr. materiálem , to by byl hnus odporný.
Existuje očistná krize, kdy nefunkční zkrachuje a funkční posílí. Problém ve většině evropy je, jistá uzavřenost sebe sama. Například Al Italia byla ve ztrátě, i když byli ostatní v zisku, takže její záchrana bude stát italskou vládu obrovské množství peněz, které by mohla použít například na zlepšení zdravotnických služeb. Bohužel scestná představa, že když soukromý subjekt má potíže, tak ho stát zachrání, protože to umí lépe je velký omyl.
Alitalia vláda zachraňuje téměř každý měsíc.
Každý měsíc ale již několik let . A stejně to nemá žádný valný smysl . Vyjma zarytých příznivců a aero šotoušů . Tak by si fotili ryan , wizz , lot ……
tam už to je takový folklór…
Číňanům patří tuším okolo 65% ČSA/SW, není to jen přímo vlastněná necelá polovina. V těch dalších českých akcionářích totiž také drží podíl, takže z případné dividendy by do Číny odešlo kolem 65%.
Číňanům patří 49,9 %
Ne, je to minoritní podíl pod 50 %.
Pane doktor, prozatím jsem neviděl a neslyšel žádného dalšího českého miliardáře, který by si stěžoval/skučel jako vy. Vás je slyšet, co týden. Už jednou jsem tady napsal a nejenom já. Máte dostatek majetku a aktivity jiné povahy (developerské projekty, prodej alkoholu, duty free shops, síť Hoby Marektů, vlastníte dům na Václavském nám.), tak se nejdříve rozhodněte, co chcete dělat a v případě, že chcete dělat airline business, tak si to své konsorcium zachraňujte nejdříve z prostředků utržených za prodej výše uvedeného business/aktiv. Chápu, že jste kamarád s Andrejem, ale nezlobte se, když bylo ČSA státní a mělo potíže a stát… Číst vice »
A hlavně se zapomíná, jak a jakým způsobem si po revoluci „nahrabal“ na Duty free shopech na pozemních hranicích do doby Schengenu. A ne, opravdu mu to nezávidím, ale Šiméně a Vik, opravdu nejsou sestry Boromejky…..
Naprosto perfektne napsane, tenhle „pribeh“ znam dosti podrobne a lepe to nikdo nenapsal.Aneb estebaci sobe.Ale pevne verim, ze ted ne.
Státní pomoc pro „své“ aerolinky chystá i Německo, Británie, Holandsko, Finsko, Belgie, Norsko, Dánsko, o USA ani nemluvě…Téměř všechny státy, ve kterých sídlí nějaká aerolinka, něco podobného chystají. Proč by ČR neměla? Opravdu chceme další tuzemské odvětví přenechat zahraničním hráčům, za kterými jejich státy stojí?
Jinak nesrovnávejte prosím situaci, kdy ČSA v době rekordního růstu letecké dopravy prodělávaly miliardy svojí neschopností, s největším globálním kolapsem od války. To není fér.
Víte, kdy bylo rekordní období pro airline business za posledních 15 let z pohledu revenue ? Byl to rok 2018 a 2019, kdy v roce 2018 bylo revenue 561 Mld US$ a v roce 2019 bylo revenue 576 Mld US$ (zdroj: Statista). Tak si prozatím porovnejte hospodářské výsledky SW vs. ČSA aspoň v roce 2018, když 2019 není k dispozici. A podívejte se na výsledky ostatních airline v tomto období v porovnání s SW a ČSA. Takže Thisway.
a nebude to tím, že v těch letech ČSA prodalo vše co mohlo? Proto ten kladný hospodářský výsledek
V případě ČSA se jedná pouze již o ohlodanou kost. A ohlodalo ji hlavně vedení SW na čele s Romanem a ekonomickým guru s policejní minulostí Jirkou. Jako občan ČR a daňoví poplatník, souhlasím s pomocí, a to pouze ČSA, nechť stát odkoupí od SW akciový podíl ČSA a SW prodejní sumu okamžitě vrátí ČSA jako odškodnění za to, co vše v ČSA napáchalo a kam ČSA za poslední cca 3 roky přivedlo.
Spojenectví TVS a SW s čínskou společností mělo jenom jeden cíl, který sledovalo vedení TVS/SW, najít s prominutím vola, který zaplatí nákup MAXů.
Ekonomický guru Jirka má opravdu bohatou minulost. Policejni vyšetřovatel, přepážka Komerční banky v Broumově a pak raketový start Česká konsolidační agentura. Půl miliardy korun, které postrádá Česká konsolidační agentura, zlomilo vaz dvěma členům představenstva. Vláda na středečním zasedání odvolala Mojmíra Hampla a Jiřího Juráněho, a to právě kvůli chybějícím pěti stem milionům.Hampl a Juráně navíc přímo působili v dozorčí radě dceřiné společnosti IMOB, která spravuje firmu Galileo Real. To je dceřiná společnost ČKA a právě odtud mělo 500 milionů zmizet.Dále kandidát do EU parlamentu za ČSSD, krátce v dozorčí radě ČSA a odtud šup do Travel Service a kruh se… Číst vice »
Jste zlatej, Jirik Juran me stal trochu nervu, ale me kdo kdy v zivote ublizil, nebylo jich moc, tak se mu to vratilo.A tenhle pan se narodil proto, aby ublizoval.
Na LinkedIn má uveden titul MBA, ten si koupil, opsal nebo získal legálně?
Ale jeho profil tam je dost omezený, jen CFO… TVS, on bude asi dost mág přes finance že 🙂
Tak MBA si dnes koupíš všude, to je něco jako dříve VUML.
Tak on je opravdu vzácný člověk.
Koronavirus, na komplikace nímž způsobené chronicky nemocným nezemřelo ještě ani sto lidí, už je vhodným zástupným důvodem pro sviňárny za stovky miliónů…
No vzhledem k tomu, že se prakticky zakázalo cestovat a řada podniků se úplně zastavila…
Nepříjde mi to úplně jako zástupný důvod….
Bohužel, kdyby v ČR nežilo tolik hloupých a lehce ovlivnitelných lidí, tak tu nemáme takového neschopného premiéra a ani prezidenta… Na pár kliků na netu, by všichni potřební v době koronaviru do druhého dne dostali peníze na účet, třeba jako ve Švýcarsku….
Toto mě vadí daleko více než miliardy korun které se utrácí za platy zbytečných a neschopných úředníků nebo za sanaci podniků.
takže nejdřív státem vlastněné čsa řízeně přivedou na pokraj krachu, aby je Šimáně mohl koupit za hubičku, a ted jem bude zase odkupovat aby je“zachránil“. No to je teda něco.(dodnes nebyla zveřejněna cena za kolik TVS tehdy ten podíl státu ergo nás občanů koupil) A pomáhat ze státního aerolinkám, kde půlku vlastní Čínani je tak slušný joke.:))
Cena byla zveřejněna, stačí jen hledat.
Něco kolem 500 Mio, tedy za hubičku :))))).
Jo a zapomněl jsem, že z dostupných finančních výkazů je vidět, že ČSA mělo v tom okamžiku odkupu (v tom roce) provozní HV někde kolem 500 Mio a CASH pozici někde kolem 1 – 1,2 Mld. (likvidní prostředky – peníze na účtu). Někdo tady někde psal, že si SW z těch 1 – 1,2 Mld. okamžitě vzal cca 800 Mio na financování svých potřeb (evidováno ve finančních výkazech jako půjčka za ovládanou osobou, :))))))))) ). Tedy si vlastně TVS/SW, přesněji pán doktor a Románek koupili ČSA za 0. Vážení za absolutní NULU !!!!!!!!!!!!!!!!!
5,2 mld. neuhrazených ztrát, 1,6 mld. krátkodobých závazků, úplnej zlatej důl…
A nelžete, žádná půjčka 1 mld. za ovládanou neexistuje, k 31.12.2018 je tam jen pohledávka 250 mil. z cash-poolingu.
Pockejte, chcete rict ze prispevatel RHood lze a siri nepravdy? Myslel jsem,ze ma pristup k internim informacim, takze jsem jeho prispevky bral jako neoddiskutovatelny fakt. A ted zjistim ze v diskuzich akorat lze, kyda spinu a vymysli si aby byl zajimavy.
Pane prodejce, vy neznáte adresu http://www.justice.cz a neznáte zákon o účetnictví, který Vám nařizuje povinnost zveřejňovat finanční výsledky společnosti. Jste mě trochu překvapil. Taky asi nevlastníte/nespoluvlastníte žádnou a.s. nebo jinou firmu jako já. Jste mě vážně pobavil.
Vzdyt Vam to jkjk vyvratil. Zda se ze obhajujete neobhajitelne. Z toho mi plyne, ze spis nez odbornik budete obycejny troll a siritel fake news. Nejsem si jist jestli je vhodne aby Vas tu tolerovali. Opravdu jsem myslel ze ve svych prispevcich uvadite fakta, nikoliv bludy a famy
Pravdu máte napsanou níže. Jak jsem napsal, zdroj: http://www.justice.cz, zbirka listín, veřejnĕ přístupné. A nesnižím se Vás k nĕčemu přiovnávat.
Nemyslím si, že má pan RHood přístup k interním informacím, a pokud ano, tak už jen z druhé ruky. Tipuji ho spíše na zneuznaného bývalého zaměstnance, který má trvalou potřebu plivat jed. Běžný člověk, který neměl v minulosti profesní vazbu na TVS/ČSA/SW, nenazývá současného ředitele pohrdlivě Románkem, z jeho příspěvků čiší až posedlost a nezvládnutá frustrace. Takových je na tomto fóru ostatně více … Běžný člověk cestovatel za vším nehledá jen špínu, běžný člověk cestovatel jen smutní při pohledu na nuceně uzemněná letadla a neřeší, kdo a jak jim pomůže opět vzlétnout.
Uf, paní Dušková tu dlouho nebyla.
Tak urciteee pan Juran a Simane spasitele starych poradku! Pokud nejste jeden z nich, tak byste byl do tehle „Svate trojky“ jak delanej.Nechci se uplne Romana Vika zastavat, ale je z nich (rozumej mezi slepymi jednooky kralem) nejvice zbytkove moralni.Alespon jako jediny mel k letectvi vztah.
přesně naopak! Vik je cholerik, pro kterého zaměstnanci jsou jen povl, a cestující chodící kreditky. plus několikrát rozbitá kancelář při jeho výbuších vzteku, když věci nejdou podle něho, by mohla vyprávět. :))
Cholerik je proti němu sangvinik.
Jo jo, máte pravdu. Je to špatný. Tak se na to podíváme. Stav k 31.12.2017: SW aktiva 4,3 Mld, celkové závazky 3,8 Mld z toho 2,7 Mld krátkodobých, cizí zdroje (závazky + rezerva) 3,8 Mld + 0,02 Mld = 3,82 Mld. ČSA aktiva 4,5 Mld, Závazky 1,7 Mld z toho 1,7Mld krátkodobých, , cizí zdroje (závazky + rezerva) 1,7 Mld + 1,3 Mld = 3 Mld. Ještě něco k zlatému dolu ? A otázka kumulované ztráty. Vážený, ztráta je věc daného účetního období a podle dostupných finančních výkazů byla pokryta prodejem majetku společnosti a. Tak tady nehledejte žádnou pompéznost a… Číst vice »
S pomocí aerolinkám je to těžké. Aerolinky v evropě většinou operují na hranici ziskovosti, takže se nedá moc čekat, že by to byl nějaký ziskový obchod ani z dlouhodobého hlediska pro stát.
Na druhou stranu je třeba zmínit to, že jiné státy se aerolinky zachrňují. A kdyby ČR nechala své potopit, tak by to bylo trochu hloupé. A nemít tu žádnou ani trochu větší aerolinku by taky do budoucna nemuselo být dobré super…
No.. je to těžké…
Jen do toho 🔥❤️
Za mě určitě rozumný krok v případě, že by sw hrozil krach. V tom případě „odkoupit“ čsa výrazně nad cenou. Na sw by pak bylo ze zisku přežít. Ať se ovšem děje cokoliv, čsa musí přežít, i kdyby to mělo stát miliardy a mělo jim zůstat jedno letadlo.
osobně nevidím důvod, proč má ČSA přežít za každou cenu…
Stačí jedno, národní letecká společnost s letos již 97 let trvající tradicí, jedna z pěti nejstarších stále fungujících leteckých společností vůbec. Celý svět bude zachraňovat své tradiční dopravce, nezaslouží si skončit kvůli krizi, kterou nezavinili.
Tato společnost si nezaslouží existovat. Před coronavirus to byli vyčurani hajzlici
Já jako zaměstnanec SW jsem vyčuraný hajzlík? A přes papulu nechceš?
Slovo společnost, jako entita ty troubiku.
Tak hele troubíku, ta tvoje entita je co? Nějaké kolektivní vědomí?
Do problémů se kvůli koronaviru dostane mnoho podniků – pohostinství, výroba, maloobchod… má stát zachraňovat každý z nich? Nebo jen SW, protože v nich zrovna pracujete vy?
Stát má pomoci každému komu v důsledku omezení vyhlášené státem vznikly problémy. Tak třeba pohostinství, výroba, malooobchod. A no jo, on stát uzavřel hranice.
Vás bych uspokojil tím, že by stát měl v konkurzním řízení koupit značku ČSA, kterou v budoucnu může zapůjčit nejvyšší nabídce. Jinak se domnívám, ze bychom měli využít nasi geografickou polohu a aerolinky nezachraňovat, protože stát je nepotřebuje. Nejsme v situaci Lotyšska, kde stát usoudil, ze pro podporu obchodu potřebuje přímá spojení po Evropě. To podle me prostě neplatí. Spousta linek po Evropě tu bude díky turismu tak jako tak. A dálkové linky se dají pořešit z větších letišť jako Mnichov, Berlín a Vídeň, kam by stát měl podporovat zrychlení spojení.
výrazně nad cenou?důvod? A prodávalo se výrazně pod cenou. Takže podojit stát jak to jen jde, koukám.
Zisky si nechali, ale když jsou ve ztrátě, tak chtějí zachraňovat. To by pak chtěl zachránit každý.
Privatizace zisků, socializace ztrát.
A ještě se může Tvrdík vrátit jako prezident ČSA!
o má být pomoc, né hřebíček do rakve 😀
pokud se vrátí, tak všichni zaměstnanci,než sloužit pod tím kreténem, dají dobrovolně výpověď… Tvrdík byla největší zkáza českého letectví…
LuftJarda 🙂