Vláda zrušila modré zóny, servisy mohou fungovat. Pro pomůcky do Číny poletí Smartwings
Elektrická jednotka 471 CityElefant v Kolíně. Foto: České dráhy
Majitelé vozidel mohou od zítřka se svým vozem do autoservisu. Vláda dnes v sérii usnesení schválila z dřívějšího zákazu některých
Ještě by vláda měla vyhlásit celostátní „prázdniny“. Snad se podaří tu hydru brzy zkrotit.
V pražské MHD ale pouze s hadrem přez ksicht. Hidžáby vyhovují. Pražští radní opět osvědčili své odborné schopnosti rozhodování, rouška totiž nositele neochrání, pouze tlumí exhalaci nakažených. Filtry zachycující patogeny velikosti virů běžné rouška ani šátky nemají a totuto schopností nedisponují. Stačí ztravý životní styl a důsledná prevence.
Jen dodám, že pouze respirátory třídy FFP3 mají schopnost filtrace virů. Ten palec dolů svědčí o neinformovanosti.
Pane, ten Váš „hadr přes ksicht“ neslouží pro Vaši ochranu před viry, ale slouží k tomu, abyste Vy neprskal na ostatní.
Ani FFP3 neochrání stoprocentně – stačí když vám někdo prskne do oka, když se rukou podrbete pod maskou, když si masku sundáte během jídla/pití… Těch 99% ochrany je jen marketingový blábol výrobců.
I u lidí s rouškou je menší riziko, že to chytnou. A hlavní účel roušek je tlumení exhalace, protože se předpokládá že v populaci je pár lidí mimo karanrénu, bez příznaků a bez vědomého styku s nakaženým.
Neví někdo, proč jsou otevřeny autoservisy, když do nich nelze zajet? Aspoň mezi výjimkami pro cestování uvedeny nejsou.
On někdo zatarasil příjezdy do servisů???
Ano. Vládní nařízení o karanténě, které uvádí seznam výjimek a tam servisy tam nejsou.
STK jsou otevřené, protože některým autům se blíží konec platnosti. Že dělají jenom prodloužení papírů podle zákona a ne odložitelné tunerské úpravy nevadí.
Rozumné opatření, zrušení těch modrých zón. Kéž by to bylo natrvalo.
To by se na magistratu posrali, by nemeli z ceho dojit 😂😂
Obávám se, že máte pravdu.
A hlavně ti co tam bydlí (ať už opravdu nebo jen na oko).
Kde je teď A330 pronajatý od Korejců? Nebylo by rychlejší a hospodárnější použít toto letadlo místo několika menších? Samosebou za předpokladu že je v Praze a nebránily by tomu dohody s Korejci.
stojí na kanále, kde by byl.
Údajně něco s motorem.
Při střídání u vlaku 604 mi kolega z větší vzdálenosti oznámil,ať z lokomotivy odejdu a on pak nastoupí,že mu není dobře, má teplotu a nechce mě nakazit.A taky že má požádáno o vystřídání.Po tel.rozhovoru s lok.dispečerem mi to bylo potvrzeno.Žádal jsem ho o preventivní desinfekci lokomotivy.To bylo přislíbeno,ale jestli byli i provedeno nevím.Jinak na nástupním místě v Praha Jih již desinfekce a možnost rukavic.Bude se tohle řešit i u nás? Děkuji za odpověď
Jsem lehce zmatený z toho, jestli můžu jet normálně vlakem po ČR za jiným účelem než cestou do práce. Rád bych se dostal na druhý byt v jiném městě, na kterém ale nemám trvalé bydliště.
Záleží na účelu takové cesty. Nezbytné cesty za rodinou nebo blízkými jsou povoleny.
Jde o to, že tam mám nájemní smlouvu, ale ne trvalé bydliště které je v občance. A cesty do místa bydliště jsou povoleny, tak mi není jasné, jestli se najemni byt který nemám v občance počítá jako místo bydliště a můžu do něj jet
Cesty do/ze zaměstnání a bydlištěm jsou povoleny (tj. není stanoveno, že se má jednat o místo trvalého pobytu).
Nemůžete. Jiné účely než cestu do práce si snad zvládnete v tom usneseni o čtyřech bodech přečíst.
Tak. A ve vládním nařízení se hovoří jen o cestách do práce, nikoli o cestách z práce 🙂 Sice je tam cosi o nezbytných cestách za rodinou, ale pokud rodinu nemá, má smůlu… 🙂
Je tam i bod i) cest zpět do místa svého bydliště,
Asi by si to vládní nařízení chtělo přečíst.
Pokud je to nezbytné, např. proto, že do toho druhého bytu jede „domů“, nebo je v tom bytě nějaký problém a mohla by tam vzniknout škoda, apod. ať jede. Pokud to je zbytná cesta, bylo by vhodnější ji odložit na jindy.
Vzhledem k tomu, že odhadem několik % populace reálně bydlí jinde, než má v občance (včetně zkrachovalcu na obecních úřadech), nějaká míra tolerance bude nezbytná. Krom toto nemám dojem, že by se realizovaly nějaké plošné kontroly pohybu obyvatelstva.
V tomto máte naprostou pravdu.
Vy jste mi ale „šíml, úřední, blbý, kožený jeden“. Cituji jeden nápis ve vlaku ČSD onehdá.
Jestli máte v tom bytě podezření na únik vody nebo jinou havárii, tak pro zamezení větších škod by vám cesta a vstup do bytu měla být umožněna, tzn. je-li to nezbytně nutné 🙂
Když vás zstaví policajt, tak mu řeknete, že jedete do svého bytu. Ano, bydlíte tam. Nic víc ho nemusí zajímat. Právo přístupu k vlastní/pronajaté nemovitosti způsobem obvyklým nebylo omezeno.
To by neměl být problém, protože jde o cestu osobně nezbytnou k přespání v izolaci nebo k vyzvednutí osobních věcí, což namátkové kontroly snadno zjistí. Můj známý se má stěhovat, pro toho to platí také, že to lze. Chce to používat selský rozum a ne se pokoušet se vyznat v současné regulaci. Zrušení modrých zón je logické a žádoucí, pokud jde o možnost dopravy zdravých lidí auty. A propos desinfekce klimatizace!
Finanční injekce od státu pro Babišovu oblíbenou leteckou společnost Smartwings. Kterými cargostroji s dlouhým doletem to chtějí provést?
Dobry den, znate nejakou jinou leteckou spolecnost z CR, ktera disponuje minimalne stejne B737, ci vetsim typem? Myslim si, ze lepsi je podporit ceskeho dopravce, kteremu by letadla stejne stala na zemi, nez platit cizimu cargo dopravci mozna o neco mene
Nadto je problém ve vzájemném zadržování ochranných prostředků mezi státy, proto by to měla být česká registrace. Navíc na zdravotnický materiál to nemusí snad být cargo stroj.
Od čeho potom máme dva vládní airbusy? Ty mají výrazně delší dolet než B737 SW
No nevím, vzhledem k tomu, že ty 737 nepovezou žádnou zásadní zátěž, tak můžou vzít paliva co uvezou, odhaduji že to uletí na jeden zátah a v kabině určitě bude mnohem více místa na krabice z poloviny plné vzduchu než v krátké a salonně upravené A319. Dolet je totiž standardně udáván podle konfigurace s cestujícími a ti tam nebudou.
120t materiálu není trovna málo i na 7 letadel
To ne, to máte pravdu. Nevím jaké vezmou verze, 737-900 pobere 29666 l paliva tj cca 24 t, prázdná hmotnost je 44 677 kg (44,6t + 24t = 68,6 t). MTOW je 85 t (85 – 68,6 = 16,4 t). 120 t materiálu / 7 = 17 t. Tak to je fakt plus minus spočítané úplně přesně (s tím, že hmotnost nákladu je udaná nepřesně). Ale devítistovky mají jen dvě. Takže jsem možná s těmi plnými nádržemi přestřelil.
Přesně, nebo točit 3x dva vládní speciály?
Ono teda 3x otočit, to není jako párkrát zajet do krámu. Tam 9 – 10 h, zpět 9 – 10 h, vykládka, nakládka, posádky potřebují odpočinek, nevím kolik má armáda pilotů pro tohle letadlo.
čsa má A330..:)
Pasažéři ve vlacích Českých drah si nebudou muset kupovat jízdenku ve vlaku. Cílem je zamezit kontaktu mezi cestujícími a průvodčími, uvedl mimistr Havlíček.
Už to tak i funguje, průvodčí včera nevybíral nic.
V rámci PID v neděli kontrola beze změny – kartička z ruky do ruky, čímž mohlo dojít ke kontaminaci mojí Lítačky:(
Z dnešní tiskovky jsem si vzal následující:
1, Andrej je naštvanej na Uber. Ostatní taxíkáři jsou pořád kámoši.
2, Vlaky teď jezdí zdarma.
3, Platí režim „do práce, do obchodu, domů, na zdravotní procházku a ještě asi dalších 100 výjimek“.
4, Babiš je strašnej brepta. S každým dalším vystoupením mám pocit, že neumřu na koronavirus ale na ty jeho tiskovky.
Hodně zdraví všem!
1. Jde o to, aby nemohl každý vozit všude lidi, ale aby to bylo nějako zregulováno.
2. Ne vlaky nejezdí zdarma a je normální koupit si jízdenku. Já bych si ji třeba koupil. Vy snad kradete u samoobslužně pokladny v Tescu?
3. Ne, těch víjimek je jen pár a jsou sepsány v usnesení vlády č. 215. Celé usnesení nemá ani 3 stránky.
4. Tak tiskovky nesledujte.
Uf výjimek. Omlouvám se všem zdejším jazykovědcům.
Je fakt, že ať mluví kdokoli z těch vládních a krizových činitelů – toto je moje pořadí od nejlepšího po nejhoršího (Havlíček, Prymula, Hamáček, Schillerová, Vojtěch) , tak to je rychlé, stručné, zřejmé na první poslech, co chtějí říct, ale jak spustí ten Matla a Blábolista z Agrofertu, tak nejsem schopen zjistit nic – kdyby se raději řídil tím co napsal úředník a neříkal to vlastními slovy. I ten introvert Petříček, který říká za každým třetím slovem „é“ je více poslouchatelný, než Andy st. ….
Normálně smýšlející člověk co si alespoň trochu váží svého zdraví by v těchto dnech do socky vůbec nevlezl.
Virus lidstvo přežije, ovšem co nás zabije budou ty smrady co jdou z tvého vraku, kterým denně překážíš na ulicích.
Tak tenhle blábol zkus jít halekat teď do Itálie, Španělska atp….. Tam by tě teď ,,uctívali,, s tímhle názorem.
Dneska jsem pouzil socku trikrat.
1/ jeden clovek vzdalen asi dva metry, jeden na druhym konci vagonu a jeden deb*l co pobihal po vagone asi aby to od nej vsichni chytli (TIMTO DEKUJI TEM CO TAK TLACI VELKOPROSOTORY)
2/ prazdny kupe
3/ prazdny kupe
Takze jezdit se da jenom bacha na debi*ly.
Potíž je v tom, že právě v těchto dnes se chce můj těžce zkoušený zaměstnavatel potěšit mojí přítomností na pracovišti, což, vzhledem k dosud platné pracovní smlouvě, mu nemohu odepřít. Pokud jste ovšem dítě školou povinné a odložil jste své šotovýpravy, pak je to chvályhodné.
Pointa byla zřejmě v tom, že si (konečně) máte koupit a provozovat auto. 😉
Co se týče „úspěchů“ v počtu mrtvých a vážných škod na zdraví, vede jasně automobilismus před koronavirem.
A čo si predstavítě, Kefalín, pod takým slovom automobilismus?
Například: silniční dopravu a ostatní aktivity spojené s provozem aut. Zkuste slovník.
Až na to, že ten automobilismus ti priveze jídlo, léky, materiál ATP. Chtěl bych vidět to zásobování, rychlou pomoc atp pomocí MHD. Kecy fanatiků jenom toto.
Problém je v tom, že zřejmě neexistuje automobil, který by Vás poučil, že život, včetně dopravy, je složitější než výkřiky typu: „kecy fanatiků“. Jsou situace a souvislosti, pro které je vhodnější MHD, jsou situace a souvislosti pro které jsou vhodnější auta, a jsou zase úplně jiné situace a jiné souvislosti. Vážně Vám to doma neřekli a místo toho Vás naučili, že jiné názory jsou kecy fanatiků? To je politováníhodné.
to už je holt daň za jeho přínosy. jaké přínosy má koronavirus?
Jojo, televizi můžete sledovat i při svíčkách a pro chleba si dojdete do obchodu. Takže vlastně nepotřebujete ani elektrýrny, ani silnice.
Ovšem pouze za předpokladu, že máte televizor na petrolej či dřevoplyn.
Přesně tak! Act your age. get a car.
https://www.youtube.com/watch?v=SUlPEz92M3o
A opravdu si před nástupem do auta umyjete ruce mýdlem a proudem vody a desinfikujete? Telefon taky? Protože jestli ne, tak to co máte na rukou jen pěkně rozmatláte po volantu a ovládání a pochybuji, že si dáváte pozor kam pak ruce strkáte (obličej). Takový falešný pocit bezpečí. V MHD si lidi více dávají pozor a jsou ostražitější. Je tam větší riziko kontaminace, ale zase lidi to přesně tak vnímají a dávají si více bacha co zrovna činí. Navíc jsem si nevšiml, že by se třeba v Praze náhle zlepšila situace s parkováním, takže ta auta (pro každého člena rodiny)… Číst vice »
Doufám, že nechodíte do obchodů.
České dráhy přestanou prodávat jízdenky ve vlaku. Cestující, který nastoupí bez jízdenky bude i bez ní přepraven;)
Takže v podstatě přeprava zdarma, protože kdo toto slyšel, tak si tu jízdenku záměrně nekoupí.
je mimořádná situace, která si holt žádá své oběti… ale stále jsou v zaměstnaneckém poměru u ČD tzv. revizoři, kteří se mohou ve vlaku klidně objevit i v této situaci a zkontrolovat, jestli si tu jízdenku cestující obstaral
nicméně od teď těch lidí bude cestovat veřejnou dopravou minimálně a ještě z nějakého důvodu, tito přemýšlející cestující si jízdenku dokáží obstarat různými prodejními kanály a většinou si ji i obstarají
takže dá se říct, že prodej jízdenek ve vlaku v tuto chvíli postrádá i jakýkoli smysl
11 z 10 bezdomovců děkuje
takže od dnes sleva 100% a pro všechny? dobře ta naše vláda 😉
Osobně bych se cítil dosti trapně, měl-li bych se vymlouvat, že jsem neměl možnost jízdenku koupit. S výjimkou přepravy kola, kdy v aplikaci Můj vlak nelze samostatnou jízdenku pro kolo zakoupit (umožňuje dosti krkolomně pouze webová verze eshopu).
V taxíku ty dva metry nikdo nedá.:-(
U nas jezdi dodavka v te ty dva metry budou. A u mensich vozu holt pojedete na kouli.
Zákaz sdílené taxislužby – jakože virus skočí na řidiče UBERu, ale normálního řidiče s taxametrem se lekne? 🙂
Navíc člověka, který si zastaví klasický taxík, nemusíte dohledat…
To je hloupe, UBER lze lehce vysledovat. Jak budou trasovat lidi co si taxik zastavi na ulici?
V takovém množství nakažených, kdy počet nakažených stoupne ze dne na den o třetinu, inkubaci 14 dnů to stejně nemá nikdo šanci dohledat.
Trasování je možné cca do stovky nakažených. Teď už to nikdo nedá dohromady.
UBER lze možná vysledovat, pokud k tomu provozovatel poskytne náležitou součinnost. Dle zkušenosti toto zřejmě nefungovalo a proto platí pro UBER zákaz.
Především je pojem „sdílená taxislužba“ paskvil.