Vláda zřejmě omezí slevy na jízdném pro žáky a studenty

Cestující na pražském hlavním nádraží. Foto: Jan SůraCestující na pražském hlavním nádraží. Foto: Jan Sůra

Ministerstvo financí zruší kvůli boji s koronavirem účtenkovou loterii k elektronické evidenci tržeb (EET). České televizi (ČT) to řekla ministryně

151 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
liposh

Onehdá mi manželka vyčítala, že doma jenom nadávám, ale nic nedělám. Takže veřejně vyhlašuji, že tohle bude první věc, kterou si vezmu na starost. A já kompromisy nedělám a zajatce neberu. Jestli to budou chtít prosadit tak, že slevy zruší mladým, ale nechají penzistům, tak Schillerová doschillerovala. Máte mé slovo.

-TR-

Tak to jsem teda zvědavý, zda se vám to podaří. Zaplnili jste Letnou. A stejně nic…

liposh

Ano, toho fiaska s Letnou jsem si všiml. Ale vím, proč nastalo. Nechci jako samolibě říkat, že kdybych to organizoval, že by se to nestalo, ale narozdíl od sluníčkářů já takový neúspěch umím zanalyzovat a vím, co udělat jinak.

-TR-

A máte na to peníze? 😀

liposh

Narozdíl od těch z Letné mám NEJEN peníze, ale i mozek a kontakty, v tom je má výhoda. 😀

-TR-

Nu dobrá, nechám se překvapit. Ale třeba Michael Bloomberg, přestože měl nejdražší kampaň, v amerických primárkách u Demokratů pohořel.

Vbb

Myslím, že vaše výhoda skončí v okamžiku, kdy vám skončí vycházka 🙂 .
Příště raději jděte na ústavní zahradu místo sezení u počítače, venku je krásně!

Honza

Haf, 🐶 haf to se to štěká za vysokým plotem

Alda

Ať zruší všechny slevy,jak pro studenty tak pro penzisty…..a hlavně ať v senátu a vládě mají na 60 procent platy,jako každý druhý normální člověk…..

Eduard

Osobně bych teď zrušil veškeré slevy na jízdném, aby lidé co nejméně cestovali, aby hezky byli doma. Ideální by bylo, kdyby se vyhlásili celostátní „prázdniny“. Aby lidé, kteří opravdu nemusí v práci mohli být doma a nešířit nákazu.

Petr

Kdyby došlo ke zrušení veškerých slev na jízdném, tak by to bylo poprvé od dob Rakouska-Uherska.

Eduard

A proč ne. Nyní by lidé opravdu měli sedět doma a nikam necestovat. Osobně jsem pro aby důchodci i školní mládež měla slevu na jizdném, ale ne teď. Teď je důležité za každou cenu zastavit šíření viru, aby se tato epidemie dotkla pokud možno co nejmenšího počtu lidí.

Solorger z Hradce Králové

Sám jsem studentem a nezbývá než souhlasit, lidé nikam nemají chodit, tak proč by měly mít slevy?

Eduard

Přesně tak. To nejlepší co můžeme udělat pro sebe i pro své blízké, tak nikam nejezdit, nechodit mezi lidi a dodržovat, všechny hygienická opatření. V lese nebo na louce daleko od lidí se korona virus nešíří.

jva

Přesně podle hesla „dítě není volič“.

Jerry

A… Jo došly prachy už je to tady.zruste slevy hlavně důchodcům.

Bob

Víc se ušetří na dětech – musí jezdit do školy každý den a navíc nemají ještě většinou volební právo.

Dáda

Slevy stávající zrušit, študákům nechat „průkazku“ na dojíždění do školy (tj adresnou z/do konkrétnho místa) důchopdcům přiznat slevy jak byly před tímto blbizmem.

Jakub

Přesně tak. Slevy 50% slevy důchodcům a studentům klidně dotovat víc, třeba 90%, ovšem pouze v relaci dle platné studentské průkazky potvrzené školou. Není jediný důvod studentům poskytovat výrazně levnější jízdné kamkoliv v ČR a tím je připravovat na to, že s nástupem do práce přesednou do auta z důvodu skokové nevýhodnosti jízd hromadnou dopravou za plné jízdné. Ať už teď mají při jízdě do Ostravy výběr mezi spolujízdou autem nebo komfortnějším ale trochu dražším vlakem (stále si mohou hlídat včasnou jízdenku). Takto slýchám jen „jedu sockou RJ, protože ušetřim kilo oproti spolujízdě s kámošem díky babišslevě“, to není vyloženě… Číst vice »

Jiří Kocurek

Mno a vy si myslíte, že když bude mít student 90% slevu na jízdy do školy, tak pak nesedne do auta, až bude za cestu do práce platit ne 1/10 ceny, ale 10/10 ceny jízdného?

tormen

Zruší se slevy, ale zároveň vyhlásí, že se jezdí zadarmo, to má logiku….

Jan Sůra

Nikdo nevyhlásil, že se jezdí zadarmo.

tormen

Průvodčí neprodávají jízdenky, a ze zastávek, kde se neprodávají jízdenky, se jezdí zadarmo.

Pečlivý pozorovatel

Dle nařízení vlády by ale zároveň měli cestovat jen lidé kteří jedou do a nebo z práce a pod. Nikdo jiný. A pak to je logické takto udělat. Dává to smysl.

Martin

No dle odpovědi na dotaz novináře na včerejší tiskovce sice nepadlo, že se jezdí zadarmo, ale že „Pokud cestující nastoupí a nebudou mít jízdenku, tak si ji nemusí kupovat a bude dovezen na svou cílovou stanici“. Což v podstatě znamená cestování zadarmo.

Jan Sůra

Z neobsazených stanic.

Ondřej

Což můžu říct vždycky, že jedu z neobsazené stanice…

Jiří Kocurek

Ano, to je na vašem vlastním svědomí. No někdo je malý podvodníček a někdo to dotáhl až dotačním podvodům a do vlády.

Jirka

Ve výchozí stanici s prodejem jízdenek těžko.

Lukáš

Přestup z jiného vlaku, třeba. 😉

nowas

Naopak teď to meli dát mladejm a důchodcům za dvojnásobek , aby nikam zbytečně nejezdili.

PetrB

Pasažéři ve vlacích Českých drah si nebudou muset kupovat jízdenku ve vlaku. Cílem je zamezit kontaktu mezi cestujícími a průvodčími, uvedl ministr Havlíček.

-TR-

Asi takhle: Babiš sám má zájem na zvládnutí epidemie koronaviru. Důvod je prostý. Když to zvládne s co nejmenšími ztrátami na životech a majetku, má v kapse drtivé vítězství ve volbách.

Samozřejmě, že ze začátku nefunguje všechno. Ale to je v každé zemi na světě, že v krizových situacích rozhodování a logistika vázne a dělají se chyby. O konečném výsledku rozhoduje to, kolik chyb se nadělá a jak jsou ty chyby závažné. To je otázkou dalších dní.

Aleš

Bureš má drtivé vítězství ve volbách v kapse i kdyby zapřičinil že tu na nás z nebe začnou padat hovna s háčkama. Bohužel…

Dáda

Babiš má už jasno – může za to všecko Kalousek!!!

Petr Šimral

Čekal jsem, kdy dojde na Kalouska. A už je to tady.
To, co se děje nyní by nedokázal ani Kalousek se svými pomocníky …

dada

Náhodou, Kalousek je velmi rafinovaný!!!

Stit

Buresovi je uplne jedno kolik lidí pochcipa. Jde mu jen o to, aby se udržel u koryta.

Jiří Kocurek

Kdyby mohl… Tak by klidně zlikvidoval všechny ži… vnostníky do posledního holiče. On z toho nic nemá a to je pro něj důvod k tomu, aby něco takového přestalo existovat.

-TR-

Chápete, že když to nedopadne dobře, může prohrát ve volbách, které se budou konat příští rok?

Marian

Tady jde o to, aby nevyhrál virus. Jenže místním chvilkařům a kavárníkům záleží na tom, hejtovat všechno, co udělá Babiš a jeho vláda, i kdyby to mělo stát životy všech lidí na planetě.

Lukáš

S úmrtnostní 1% bych to tak nehrotil. Spíš je větší problém, že občané nedodržují nařízení karantény a vlády.
Plus to vláda posrala, že nikde nejsou roušky a respiračních nemluvě.

MlB

Ono to spolu ale souvisí. Jeho voliči jsou z velké části právě ve skupině nejvíc ohrožené virem 😉

Ten_z_Biliny

Musím říct, že když z ní vypadlo, že ta buzerační blbost stala 65mil ročně!!!, tak mi spadla huba. Teď si vemte, že tu je něco, co nepřineslo vůbec nic. Jediné co, tak se podnikatele a živnostníci třásly, jestli je náhodou někdo nenabonzuje za blbě vydanou stvrzenku. A to celý za 65mil. 65 mega. Dokážete si představit, co vše by za to bylo?

Olda

65 mega jsou provozní drobný v optice toho na co je cíleno přes EET. Fakt drobný…

Ten_z_Bíliny

Ono pokud se ke všemu přistupuje tak, že to jsou drobné, tak se nedivím, že chybí miliardy

ketchup1970

Za 65 mega ani jedna lokomotiva … , cca půl Vectronu … nebo dva Bmz od OBB …

petr766

Takže výsledek bude jaký? Že děti budou platit 100% jízdného místo dříve 50%?

Pravdepodobnost

Nevim co je „drive“, ale studenti do 26 let plati aktualne 25% jizdneho. Vazne nechapu na co maji slevu na trajdani kdyz nemaji zbytecne trajdat. Aby zajeli babicce na nakup? Tahle sleva je aktualne uplne kontraproduktivni. Kdyby bylo drahy docasne cestovat nemuselo se cestovani zakazovat. Prvni co se melo udelat pred zakazanim vsech moznych podniku UVALIT 1000% DAN Z PRIDANE HODNOTY na vsechny druhy jizdneho vcetne benzinu. Cesta do prace a preprava nakladu by byla osvobozena podobne jako je osvobozena zelena nafta pro zemedelce. Samozrejme by se s tim podvadelo. Ale veskery ohniska by se omezily na nekolik mest a… Číst vice »

Ondřej

Jasn, v současné situaci je úplně nejjednodušší opatření udělat hypersložité daně s možností masivních daňových podvodů. To je taková blbost, že by to Babiš se Schillerovou mohl opravdu udělat.

Jiří Kocurek

Jemu jde o to někomu nasekat, někoho seřezat. Někomu podrazit nohy a ještě ho kopnout do krku. On totiž bude asi nenávidět vzdělané lidi. A podnikatele. Přesně tak, jak ho to soudruh Gottwald naučil.

Jiří 2

Momentálně je platba jízdného ve vlacích ČD de facto dobrovolná (kdo si nekoupí, ve vlaku platit nebude) a než tu slevu zruší, ještě to asi chvíli potrvá (pochybuji, že to bude z hodiny na hodinu jako nynější uzavírání obchodů a plošná karanténa). A pak věřím, že minimálně dopravci s nějakou slevou přijdou (až se situace uklidní, teď na to vážně není čas), i kdyby měla být jen na komerční riziko dopravce (jako bývala dříve u ČD sleva pro důchodce)

Honza

No aspoň má Bureš možnost ze slev vycouvat s „výmluvou“ na koronavirus.

Y.K.

To by v této situaci měla být samozřejmost. Školy jsou zavřené, cestování nedoporučené, tak jaképak copak. Výjimku by měli dostat ti studenti co dostanou „povolávák“ na sociální služby. Ti by měli jet naopak zcela zdarma.

dopravák

A kolik peněz by tím „v této situaci“ podle vás „stát“ ušetřil?
Jel jste někdy v posledních dnech nějakou veřejnou dopravou – a pokud ano, jaký podíl tvořili cestující jedoucí na jízdenky pro jednotlivé jízdné nebo s jednodenní jízdenkou za zlevněné jízdné na celkovém počtu cestujících?
Rušit slevy s odkazem na „karanténu“ by byl jen hloupý populistický krok, který by žádný významný finanční přínos neměl – a po obnovení normálního fungování společnosti by bylo „politicky neúnosné“ slevy opět neobnovit, takže celé by to bylo jen zbytečné „plácnutí do vody“, ať se to zdejším „učeným disputujícím“ líbí nebo ne.

J.K.

No sláva…

Anonymas

Tahle blbost hlavně neměla být v první řadě ani zavedena.

PetrN

Ok, takže žáci a studenti dojíždějící do školy slevy mít nebudou, ale důchodci, kteří nikam jezdit nepotřebují, těm budeme platit výlety a cestování nikam, ve stylu oblíbeného hesla „v neděli a svátky, do pr..le a zpátky“.Bud tenhle nesmysl zrušit úplně, nebo nechat studentům na cesty do školy, jako to bylo dřív, klidně i se současnou slevou 75 procent a důchodcům na cesty do města k lékaři, a zbytek zrušit…

Pravdepodobnost

Zaci a studenti do skoly ted nejezdi, protozeskoly jsou zavrene. Navic uz pul hodiny nesmi (nemaji) ani vychazet bez nejakyho duvodu. Takze na co ty slevy ted maj? Na cesty za nakupem?

Na jizdne by se naopak mela uvalid docasne dan z pridane hodnoty 1000% a bylo by po problemu se zbytecnym trajdanim (cesty do prace by se vracely stejne jako se vraci zemedelcum nafta).

Moza14

Jo. A důchodci, jakožto nejzranitelnější skupina cestovat mohou, že?
Je to logické… Zaplatíme jim slevu, aby se mohli nakazit, abychom jim posléze mohli platit léčbu na JIP…

Halamus

Bureš není blbec, děti a studenti nemají volební právo, a pár těch, co volit můžou, zpravidla nevolí ANO. U důchodců je to jinak, u nich má velkou podporu, ty si je nemůže rozházet rušením slevy.

Mirek Zv.

Ty taky nejsi blbec, jak vidím.

Rossec

Tak pokud by vláda zrušila slevy, mělo by to jednu nespornou výhodu, lhář Babiš by už nemohl být premiérem, protože jak kdysi do televize nalhal, že dokud on bude premiér, tak se slevy rušit nebudou.

Anonymas

Jako kdyby ho to trápilo, že lhal… Co je ale horší, že jsi mu uvěřil.

Dushan

Slevy se mají údajně omezit, ale nikoli zrušit.

Tomáš

Omezit tím že zůstanou jen pro seniory

petr766

Což je jen populismus, protože důchodci volí. Děti, kde by slevy měly smysl (do určitého věku), nevolí, tak se jim to zruší.

Halamus

Starší studenti volí, ale „špatně“.

Dushan

Starší studenti dle jejich prohlášení slevy hlavně nechtěli, tedy bude vyslyšeno jejich přání. Stát ušetří, studenti budou spokojení. Ideální win-win situace.

Jiří 2

250 nakažených. Jeden na mimotělním oběhu. Za hranicemi už na to lidi i umírají. Riziko jako pr… A tady se řeší slib, že dokud bude premiérem, slevy budou. Byl v té době koronavirus vůbec ve světě, když ne v Evropě?

Umělec

Za Itálií máme zpoždění asi 10 dnů (21. února Itálie poprvé / 1. března ČR poprvé) takže uvidíme kolik nakažených či mrtvých u nás bude k 27. březnu. Doufám že u nás bude méně postižených, také proto že jsme se od nich poučili.

Moza14

Umělec: Sice je to OT, ale neodpustím si to. Itálie měla 10 dnů zpátky 50 000 otestovaných. My máme zhruba v podobné fázi 4 000 otestovaných. Tak ať mi tu nikdo nevykládá, že se poučujeme z chyb.

Vbb

Italů je asi 60 milionů, čili relativní protestovanost je u nás zhruba poloviční.

ketchup1970

No nic to nevypovídá o tom, zda testujeme hypochondry, kteří si namlouvají něco a spotřebovávají testovací soupravy těm, kde by to mělo smysl a nebo opravdu ty potřebné.

Rossec

Tak pokud chcete ke špatné současné situaci… , kde jsou roušky a respirátory co nedávno sliboval!!! ?

Mirvald

To není dobrý nápad. Nad tímto by se měli pánové z vlády zamyslet.

Soukromý kůň

Zvážil bych i omezení lokálek. Jejich provoz také stojí ne zrovna malé prostředky. Kdyby se zastavily hned, tak lidé přejdou do bezpečnějších automobilů (riziko nákazy minimální, pokud nepovezou cizí lidi a ohrožují tam lidé jen sami sebe). Po opadnutí epidemie by se pak ukázalo, kolik lokálek už vůbec není potřeba. pro lidi bez auta pak nasadit autobus. Fanouškové lokálek tvrdí, že bus je neatraktivní a lidé přejdou raději do auta, což je myslím přesně to, co dnes chceme – minimalizovat kontakty. Busy s 5 lidmi jsou rozhodně menší riziko než vlaky se 20. A ještě výrazně levnější.

Dominik

Jistě, rozhodně je lepší jet 40 minut autobusem, jak 20 minut vlakem.

Soukromý kůň

nebo 10min autem

Dominik

Pardon, ale ne každý to auto má.

Soukromý kůň

V tom případě by měl být rád, že mu stát zajistí aspoň bus, protože i to mu platí hlavně ti, co to auto mají.

Dominik

A co je lepšího natom jet 40 minut busem s 10 lidmi, místo vlakem 20 minut s 20 lidmi?

Soukromý kůň

Pro daňové poplatníky je lepší dotovat výrazně levnější autobus, když už musí něco dotovat.

-TR-

Víte co? Nebylo by lepší, kdybychom si mohli určit, na co půjdou daně každého z nás? Vy byste pak svoje peníze na dráhu nemusel dát, já bych je dal rád.

Pravdepodobnost

Je zajimavy ze resenim koronaviru je pro drtivou vetsinu lidi to co uz davno chteli. A to bez ohledu na to jestli to situaci nahodou neshorsi.

TAK TOHLE JE REALITA VESNICE: pokud zakazete mhd, tak lidi budou jezdit dohromady autem do mesta. Vzdycky se domluvi a jeden veme plny auto lidi co potrebuji stejnym smerem.

Takze misto jednoho dotovanyho vagonu kde jsem dneska jel v kupe uplne sam pojede narvany auto. Hlavne ze to nebudete muset dotovat.

-TR-

Tak pardon, ale já bych za současné situace nikoho cizího do svého auta nepustil. A to právě proto, abych se náhodou od někoho nenakazil koronavirem.

Ještě před vyhlášením karantény jsem se snažil cestování minimalizovat, protože sám mám z této nákazy obavu. To, že na to umírají pouze důchodci, je mýtus.

-mi-

Jenom malý dotaz – kolik máte v práci kolegů? Rodinná firma?

-TR-

A to Vás zajímá proč?

Jirka

U mě je to krásně při dojíždění vidět první práce autobus 16 minut, vlak 7 minut a auto 8 minut + problémy s parkováním druhá práce autobus 29 minut, vlak 16 minut a auto 14 minut + problémy s parkováním Při cestách ze směny a na směny se používají i řazení 810+2BDtax (nějaký rok zpět i 2×810+2BDtax) což se určitě lidem nelíbí a chtěli by něco lepšího, ale i přesto to volí, protože je to nejlevnější a nejrychlejší způsob do práce. Pokud byste chtěl nějaké takové řazení nahradit autobusem kolik byste jich použil? Tři? No najednou ta ekonomika rázně padne… Číst vice »

asdfr

No vidite. U mna to bolo presne opacne. Od dvery ku dveram.
Auto 40 minut.
Verejnou dopravou MHD, vlak, MHD . 1 hod 20 min. A to mi nesmel ten vlak meskat, co sa mu stavalo pravidelne tak raz do tyzdna. V tom pripade sa cesta verejnou dopravou natiahla minimalne o dalsich 30 minut.

Druha praca.
Autom od dveri ku dveram 50 minut.
Autobus – od jednej zastavky ku druhej podla CP 50 minut + minimalne 20 minut kym sa dostanem na zastavku a zo zastavky do prace.

Vlak – zo zastavky na zastavku 1h : 45 min.

-TR-

Však to píšu výše – případ od případu.

Umělec

Čím kratší doba kontaktu, tím menší šance se nakazit. Takže lepší je těch 20 minut. Neb šance že bude někdo nakažený (z 20 nebo z 10) je zhruba stejná. Máme 300 nakažených na 10 milionů obyvatel.

Mirek Zv.

Ty jsi, sobče, úplně mimo. Co, a kolik, už museli ti, co se individuálního automobilismu zdržují, zaplatit na tvoje autíčka, to se skoro nedá vyčíslit (a to je právě ten problém, že ty si ve své zaslepenosti vždycky budeš myslet, že ty doplácíš na ně).

Dáda

těch pár jedinců bych sem neplet….

petr766

No, ono je to ve většině případů naopak, že…

ondra

Můžete uvést nějaký takový případ?/s výjímkou Prahy/ Pan Soukromý kůn zminuje regionální tratě,nikoliv spojení třebas Praha -Ostrava,kde vlak jakoukoliv jinou dopravu jednoznačně válcuje/časově/.

-TR-

Např. úsek Plasy – Žihle. Os tento úsek zvládne za 23 minut, autobus to zvládne za 41 minut. Vlak je tedy dvakrát rychlejší, a to je mj. i důvod, proč se tam nějaké Os zachovaly (kromě R).

-TR-

Takhle se to posuzovat nedá. Je třeba přihlížet ke konkrétním podmínkám v daném místě. V některých případech by to mohlo nadělat víc škody než užitku a úspora by byla značně pofidérní.

Soukromý kůň

Jet autem není bezpečnější pro vás i okolí (kdybyste byl nakažen)? Sundejte si šotobrýle a vyndejte mozek. Že bude vedlejším efektem odnaučení lidí jezdit zbytnými lokálkami a možnost je zavřít, bude pro rozpočet jen dobře.

-TR-

Dle stejné logiky bychom mohli natrvalo uzavřít knihovny, sportoviště nebo divadla. Během epidemie koronaviru tato zařízení pochopitelně nemohou fungovat. V normální situaci ale mají svůj význam, přestože si na svou činnost nikdy nemohou vydělat.

Soukromý kůň

Srovnat knihovnu a lokálky, co vozí 100 lidí denně ,může asi opravdu jen šotouš. Vlak v klidu dokáže nahradit autobus, co nahradí knihovnu či sportoviště či divadlo?

-TR-

Do knihovny v malém městě taky nepřijde víc než 100 lidí denně. A jak už jsem psal, nahrazovat vlak autobusem nelze plošně, je třeba posoudit konkrétní situaci. V některých případech to může znamenat výrazné zhoršení, často právě co se týče jízdních dob. Někdy to ani nemusí být výhodné ekonomicky (pokud silnice vede delší trasou). Podívejte se na Dolní Slezsko (region v Polsku). Masové rušení tratí se ukázalo jako obrovská chyba a v současné době se již některé zrušené tratě obnovují nebo se připravují projekty obnovy. Pochopitelně, že se nebude obnovovat všechno, některé úseky bylo správné zrušit. Chybou bylo právě bezhlavé… Číst vice »

Marian

Já bych spíše srovnával nick Soukromý kůň – Spravedlnost – Souprava > Marek Matiášek, známý troll a neúspěšný frustrovaný člověk v praktickém životě.

provokatér

Televize a internet – a třeba v hospodách, to bude mít efekt aspoň ve vyšších příjmech ze spotřební daně za alkohol!

Moza14

(Psáno logikou soukromého koně). Sportoviště nahradí vlastní zahrada s workoutovými prvky. Na divadlo se můžete podívat na YT ve svém počítači. Místo do knihovny choďte do knihkupectví, knihy si kupujte za vlastní. Já nebudu pár knihomolům platit jejich volnočasové aktivity…

-TR-

Ohledně knihoven zapomínáte na školní mládež, která má za domácí úkol povinnou četbu knih (v předmětu český jazyk). Proč by si žáci základních a středních škol měli knihy kupovat, když si je můžou půjčit a po přečtení vrátit?

Takže už i kvůli nim musí knihovny fungovat.

Umělec

neexistuje e-kniha? klasiku někdy půjčují knihovny elektronicky

-TR-

Zvlášť u dětí a mládeže je důležité nepodporovat digitální demenci. Pravda, může se to ode mě zdát jako pokrytecké, ale řada odborníků se na tom shoduje.

Dáda

mohou si je půjčovat ve škoole od starších, nebo po přečtení s mírnou slevou prodat do nižšího ročníku.

pamětník

-TR-: Bývaly doby, kdy i školy mívaly své vlastní knihovny – ale to už teď asi neplatí …

Dáda

Uděláme knuhov lak…. kinovlak tu už byl.

Dáda

jakej?

Mirek Zv.

Směšný oslí můstek. I když…k smíchu to není.

Ondřej

Až všichni osmdesátiletí sednou za volant, protože jim nepojede lokálka, to bude všude teprv bezpečno 😀

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

A těch 3 400 mrtvých v autech každý den budem ignorovat protože se na to nehodí do agendy.

Jiří Kocurek

He? Proč sem taháte celosvětové počty? Ona snad ČR může nařizovat celému světu? Jinak teda v ČR jezdí autem asi 2/3 lidí. Vychází to na 1 mrtvého na 60.000 řidičů, vč. cyklistů usmrcených vlastním zaviněním.

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Prozradíte mi co je špatného na tom srovnávat u dvou příčin smrti celosvětové počty?

A jinak nevím co berete jako ježdění autem, ale podle mé definice bych to tipnul aspoň na 99,9 % populace.

xyz

Ti lidi můžou do auta přesednout (pokud to už neudělali) z bezpečnostních/preventivních důvodů už teď. Nepotřebují k tomu „motivaci“ v podobě zrušení vlakového/autobusového spoje.

Petr

Slevy na jízdném…takový nesmyslný výdaj, to určitě zavedl Kalósek.

GPGP

Na Slovensku od úterý zastavují výrobu aut VV. Zdroj ČT a jeho zpravodaj. Divil bych se, že u nás by se vesele vyrábělo cokoliv dál. Když se na 10 dní téměř vše vypne, tak virus sám zmizí, když lidi budou doma. je to sice radikální ale účinné řešení 🙂

Mirek Zv.

To není ani potřeba nařizovat, to do 14 dnů stejně skončí samo, protože lidi budou mít půl roku jiné myšlenky, než koupit auto. A česká ekonomika bude v háji.
(Ve vztahu k aktuální situaci je ten začátek v nadsázce: taky myslím, že výroba kromě krátkodobě nezbytné, se radši měla taky na 14 dnů zastavit.)

xyz

„To není ani potřeba nařizovat, to do 14 dnů stejně skončí samo“
Hlavně stačí byť jeden nakažený na konkrétním pracovišti a pracoviště jde do karantény.

Tomáš

Jako že mám 13.ti letého syna, který si za tu dobu projel vlakem téměř všechny tratě u nás jsem pro.
Momentálně cestujte jen když opravdu musíte.
Aktuální info z Südtiroll, vlaky vozí vzduch. Pá 250, so 190, ne 368. Ta čísla už vás opravdu udrží doma. Autobusy otevírají všechny dveře kromě těch u řidiče. všichni dodržují metrový odstup, 80%lidi mají roušky. Jsme opravdu v drsné karanténě. Naštěstí tenhle region nemá tolik červených čísel nových úmrtí. Pro pobavení: V Bolzanu dostali pokutu 100€ dva důchodci na lavičce v parku, nedodrželi metrový odstup.
Píši jen fakta ověřená v tisku a na webech.

Aleš

A jak víte, že jsou ty fakta v tisku a na webech ověřená? Že to tam napsali, že jsou ověřená

Dáda

spojení slova fakt a tisk a web mi přijde mírně komické.

Jan

Jsem student, podle mě slevy na jízdném nejsou blbost. Mnoha lidem to pomůže po finanční stránce. Nehledě na to že to podporuje cestování veřejnou dopravou, lidé pojedou radši vlakem než autem, četně mě. Když už tak bych je zrušil max. na pár měsíců, v této době.

Anonymas

Hele Voliči, mě jako pracujícímu by to taky po finanční stránce pomohlo. Studuješ zadarmo, tak věřím, že na tu jízdenku si i študák dokáže za měsíc vydělat, kdo ne ať si dodělá VŠ při zaměstnání.

GreenBitch

Sleva na jízdné do škol, proč ne, souhlasím. Sleva na kratochvilné ježdění, nesouhlasím.
Mimoto mávnutím kouzelného proutku byly tyto slevy zavedeny, aniž se jakkoliv navýšila kapacita spojů. Výsledkem jsou ve špičkách (neřeknu přeplněné, protože většina je již místenkových) téměř nedostupné vlaky.

Milan

Byl jsem student a není to tak dávno, sedm let zpátky. Slevy na vlak byly (na oranžovou průkazku), ale jenom na trasu mezi domovem a školou a jenom ve výši nějakých 30% (jestli si dobře pamatuju). Přišlo nám to OK a absolutně nechápu, proč by dnešní studenti měli mít slevu 75%? Jsou snad chudší, než než byli studenti před deseti lety?

Původní Pražák

Víte, on každý státní výdaj někomu zlepší finanční situaci – jenže současně ji někomu jinému zase zhorší. Takže si prosím vždycky vzpomeňte na mě, jak bych taky mohl s radostí cestovat, kdyby mi stát měsíčně v součtu všech daní nesebral víc než půlku toho, co vydělám, abyste si mohl vesele cestovat vy.

Já osobně bych byl spíš pro příspěvek pro sociálně slabé studenty na cesty do a že školy, a to ještě podmíněně studijním výsledky. Stávající vyhazování peněz za plošné slevy je neudržitelné a Babiš bude rád, ze zrušení bude moct hodit na virus.

Dáda

však jo, slevy cílený nechat – z bydliště do školy a zpět, kalsika jak bývávalo.

Tonda

Děti a študáci tyhle … nevolej.

Dushan

Tato skupina slevy údajně ani nechtěla, tak vláda jim prakticky splní jejich přání, tedy ke spokojenosti;)

lalabamba

Slevy na dopravu mi budou platit namachrovany lyžaři z itálie, pokud se kvuli nim tahle sleva zrusi. Diky nim se tu vir objevil. Nechapu, proc by se mely rusit. Tesim se 😀

GreenBitch

Je naivní si myslet, že nebýt lyžařů z Itálie, tak by se sem virus nedostal. Dostal, dříve nebo později.

Vales8881

Asi tak, tohle jsou jen zamidrakovaní lidé, kteří neměli na to jet na zimní dovolenou, tak házejí všechnu vinu na ty kteří to měli.
Možná je i dobre, že to sem přitáhli, protože by to tu bylo dřív nebo později, a dle mě, je lepší se s tím začít vypořádávat dříve, protože je alespoň nějaká šance na pohodové léto.

lalabamba

Vy budete určitě lyžař 😀 „kteří neměli na to jet na zimní dovolenou“ smeju se 😀

Anonymas

Neměl no, měl jsem peníze jenom na tři čtrnácti denní dovolené v létě 🙁

Dáda

na zimní i letní dovolený jezdím do Beskyd nebo do Jeseníků.
Snažím se dávat „vydělat“ domácím a ne „vyvážet“ svý peníze špagetožroutům.
Jednou nás tohel cestování „za keždou cenu“ zničí. pak se nemaj šířit choroby….
Furt musí lidi zbůhdarma trajdat po světě.
Tohle je varování….

Dushan

Je pravděpodobné, že by se sem nákaza sice dostala, ale rozhodně ne s takovou razancí, právě kvůli které se v posledních dnech zavádí relativně tvrdá omezení. Takže miliardy, které nás to bude stát, způsobila právě ta horda potenciálně nakažených šmejdů, kteří si užili dva týdny „super“ lyžovačky v Itálii, jakožto evropském epicentru virové nákazy.

GreenBitch

Asi vás zklamu. Miliardy nás to bude stát tak či onak. Na to opravdu lyžaři z Itálie mají opravdu nicotný vliv. Ostatně podívejte se do Evropy, ne všichni si chtěli užít levnou lyžovačku v Itálii. Ze svého okolí znám případ, kdy nyní nakažený přicestoval z doposud „bezpečné“ země, bohužel zřejmě chytil virus zřejmě někde na cestě, u nás prošel normálně kontrolou, ani nebyl v karanténě. Jenže se mu po týdnu přitížilo a tak se nechal testovat. Výsledek byl pozitivní. Mezitím samozřejmě přišel do styku s jinými lidmi. Takže asi tak je s těmi vašimi lyžaři. Nepopírám, že od nich se… Číst vice »

Dushan

Z nakažené oblasti přijelo během dvou týdnů několik desítek tisíc lidí, tedy potenciálně nakažených. Pokud by se jednalo o jednotlivé cestovatale a nikoli zmíněnou tlupu, jejich izolace by byla snazší a rozhodně by zde nedošlo k takto lavinovitému šíření nákazy, jak se děje.

ondra

U nás se nic lavinovitě nešíří,ale mimo jiné jsem vyslechl rozhovor s jednou primářkou,která tvrdila,že po nalezení vakcíny na koronavirus často volají ti,jež své potomky začasté odmítají nechat očkovat na dávno vymýcené nemoci…

Soukromý kůň

Kdy jsem studoval já, tak žádné 75% slevy nebyly. Určitě ne na courání mladých po výletech.

pozorovatel

A o to víc jim to teď musíte závidět: dobře vám tak, zalkněte se tou závistí!

Soukromý kůň

Lepší než koblihou, jako vy.

pozorovatel

Když vám chutná závist víc než kobliha, tak k tomu nemám co dodat. Já si raději zaplatím v pekařství tu koblihu a studentům tu slevu závidět nepotřebuji.

Ondřej

V té době totiž za ceny co dnes studenti jezdili všichni…

Moza14

Lalabamba:
Ad namachrovaný lyžaři z Itálie. V době, kdy začínal tuším předposlední turnus jarních prázdnin 2-6. března byly v Itálii regiony, kde bylo na počet obyvatel méně nakažených, než např. v Ústeckém kraji. Srov. Lazio (vč.Říma) – 6,5 mil obyv., 1 nakažený. Ústecký kraj, 0,8 mil obyv, 3 nakažení. Ano, byli to lyžaři z Itálie, kteří se vrátili před vypuknutím epidemie, tudíž jim není možné cokoli vyčítat…

JaJeČ

Chudák Leošek. Takhle mu kazit jeho byznys…

Haha

Přece vláda neškrtne slevy hlavní skupině svých voličů.