Vláda vyměnila hlídače Správy železnic. Správní radu povede Červíček, dvě místa zůstávají volná

Nový podchod na Žižkov. Pramen: Správa železnicNový podchod na Žižkov. Pramen: Správa železnic

Ve správní radě skončil exministr dopravy Dan Ťok nebo obdivovatel Ruska Jaroslav Foldyna. Zůstal zástupce ANO.

51 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
David

Drahotský je IVO. 🙂

Martin.K

Tak schválně, jestli začnou být programy a zápisy ze zasedání Správní rady SŽ veřejné… podle mě je to u mnohamiliardové státní organizace základ.

Pepan

Ono je to jedno,kdo tam je.Příští vláda si tam dosadí svoje lidi a tak to jde dokola.

Jan

Jedno to není. I do vedení NASA se dosazují lidé podle vítězné strany prezidenta, který se volí po 4 letech. Když si odmyslíme SLS, tak mají za sebou velmi dobré výsledky.

Milan alias Skeptik

Klobouk dolů před výkonností pana Červíčka – být zároveň hejtmanem, senátorem a předsedou správní rady Správy Železnic je obdivuhodné. Přeji mu hodně úspěchů a těším se na realizaci železničních projektů, které pomohou rozvoji východočeského regionu. Jmenovitě Kanínská a Vysokovská spojka, dvoukolejka z Velkého Oseka do Chocně, elektrizace trati z Jaroměře do Trutnova. Kdy se můžeme těšit?

David

Vždyť je to policajt,ne?

Nyvlt

Sběratel metálů a funkcí ? 🤣

Luboš Beneš

To se asi moc nevyspí… tolik funkcí na jednoho člověka…

Jakub

Stačí litry kofeinu, problém je pak fyzické zdraví a v důchodu i mentální.

Znalec

Tyhle zázračný lidí sedící jednou prdelí na čtyřech židlích jsou všude platný jak mrtvýmu kabàt

NightmareFreddy

A já si naivně myslel, že jen Míša Hašek je takový superman a on to každý politik. Mají můj upřímný obdiv, většina lidí přijde z práce unavená a oni ne, oni to zvládají za 10 lidí, to jsou alespoň makančata. Ani Chuck Norris toho nestihne tolik, co naši politici 😀

Karl vB.

Nechcete snad naznačit, že priority české železniční sítě se nacházejí pouze ve východočeském regionu?
Nebo předpokládáte, že SŽ postaví panu Červíčkovi ve VČ nějakou tu spojku, aby si ho ihned na začátku „ochočila“?
Pokud by se nechal takto levně „koupit“, stal by se potom zcela neškodným a dál by se už jelo podle léty zaběhlého schématu.

Richard

Kdy bude odvolán pán Svoboda?

David

2035

XYYY

Někdo bezmezně obdivuje Rusko, jiný obdivuje Ukrajinu, další pak Švýcarsko ….

Vtvt

Osobně mě překvapuje, že do SŽDC nebyl navržen Faltýnek.

Asi v Hnutí ANO ví proč faktického ministra železnic nahradil pan Kolovratník. Asi bude prodlouženou Faltýnkovou rukou.

Marty

To bude asi tím že žádné SŽDC již neexistuje

Vojta

Hezký den, několik diskutujících zde chvíli volbu p. Červíčka? V čem konkrétně jsou jeho klady? Jen se ptám😀

XYYY

EXPONENT ODS ….

Pája

Má jich spoustu. Třeba…. si zrovna nemůžu vzpomenout 😀

Jozef Sec
Jozef Sec

Umí dobře kritizovat. Sedí na tolika židlích, tak ví od všeho něco

Anonym

Bůh žehnej

Koloťuk

Kolovratník někde leštil kliky, protože odbornost předvedl nulovou.

Pája

Kdyby nulovou – on dokázal, že může mít i zápornou hodnotu.

Pája

Škodič Kolomajzlík – pardon „odborník“ Kolovratník zůstává? JAK TO?

asdfsadfasd

Vždyť je to tam vysvětlné proč.

Pája

To neberu jako vysvětlení, ale trapnou výmluvu.

Lukáš Chytil

Musíte myslet politicky, Kefalín.

Dom

Co to je za tanečky s tím Pirátem? To nemohli nominovat někoho, kdo tam zůstane?

jkjk

Ještě před měsícem to asi vypadalo, že být v dozorčí radě DPP není zas tak náročné, ale poslední dobou se to tam trochu dramatizuje.

Jan

Proč by tam nemohl zůstat? Je to alespoň někdo, kdo se dopravě věnuje a u Pirátu se spolupodílel na programovém bodu doprava.

Radek Vičík

No právě…

Gwann

Že by se blyskalo na lepší časy?

Znalec

Budete zklamán, ostatně jako vždy.

Michal82

Červíček je z Náchoda. Takže by se otevřela malá šance pro Vysokovskou spojku?:-)

Jofrey

Spíš jde o to že by měla dopravní politika trošku delší výhled. A to si od Červička slibuji, že prosadí se koncept na delší období než 4roky. Navíc kraje by měli mít zpracovanou koncepci. Někdy mě to přijde že čím vyšší nezaměstnanost tak tím horší veřejná doprava

Karl vB.

Můžete prosím uvést jeden argument, proč podle vás právě pan Červíček (na rozdíl od ostatních) disponuje schopností „prosadit koncept na delší období než 4roky“?

Greta

Že tam tak dlouho chrochtal u koryta ten dobytek Foldyna je neskutečná ostuda.

Karel

Také podle toho ta SŽ tak funguje.

Daniel

Vynikající zpráva, zejména Červíček.

Vojtěch Suchan

Červíček i Čížek jsou velmi pozitivní jména. Snad tam s nimi přijde i trochu snahy tu organizaci skutečně měnit.

Petr David

Změnit by se měla dopravní politika státu, SŽ je jen vykonavatel. Fiala už vyslal jasné signály, že ho železnice nezajímá.

K.S.

Upřímně s tím co se v poslední době děje a co železnice tak nějak předvádí, nemít rád vlaky už od děcka, by mne taky už nezajímala. Navíc vláda má teď na starosti mnohem důležitější věci než Mšenku a Kozinu. Nevím co by se muselo změnit, ale obávám se že s myšlením a přístupem SŽ není možné dopravní politiku změnit nějak zásadně, respektive se nedá realizovat nějaký přechod od silnic (ale pozor, zdaleka nemáme hotovou potřebnou silniční infrastrukturu dálnice a státních silnic) na koleje. Pole mne by měla do jisté míry být SŽ mnohem aktivnější v hledání možných zlepšení a ta… Číst vice »

Petr David

Tak to jsem teda nepochopil, začínat odzadu. Tedy alespoň já, když jsem třeba opravoval dům, tak jsem se nejprve rozhodl, co se bude dělat a pak jsem hledal řemeslníka. V dopravě to vidím tak, že je taky potřeba určit směr, ten určuje politik, ať se nám to líbí, nebo ne, jenom ten má mandát od lidí. A na zàkladě mandátu a s penězi, které rozděluje on, si najde odborníka na vykonání stavby. Není to dokonale, ale lepší způsob alespoň já neznám. 30 roku cpe politik prachy do silnic, stejnou dobu mluví o převodu velké části dopravy na koleje. I to… Číst vice »

K.S.

Teoreticky máte pravdu, prakticky narážíte na realitu českého postsocialismu. Když zůstanu u domu, tak teď jsme v situaci že stavební firma má bagr ze kterého někdo ukradl hadice, v jeřábu prasklo lano, řemeslníci sedí v hospodě a vedoucímu se nedovoláte a když ano, tak řekne že toho má moc a jste na řadě za dvacet let. Nebo ještě jinak s rozbitým pluhem a chromým koněm toho moc nezoráte. První je potřeba dát dohromady SŽ aby byla s to efektivně pracovat. A zároveň musí být s to poskytovat ministerstvu náležité podklady a být s to si tam i něco vydupat a… Číst vice »

Petr David

Proboha, proč by si SŽ něco vydupavala? Od toho vydupávání je tady jen a jenom cestující a ten, kdo chce něco někam dostat! K tomu si volí zástupce a ti pak rozdělují prachy a dávají požadavky na infra. Netvrdím, že to funguje supr, ale v demokracii jiný způsob prostě není možný. Úřad SŽ je jen vykonavatel. To,co do obslužnosti regionů.
Na celostátní ůrovni rozhoduje kolik toho bude na kolejích a kolik na silnici-vláda, tedy ministři a premiér. O pět SŹ vůbec nic nemůže vydupávat. SŽ z principu nemůže znát potřeby regionů.

Jan Schmidt

Podle mě i tím koho na to MD posadil

Jiří Kocurek

„SŽ je jen vykonavatel“

My nic. Tu Kozinu nám nařídili neudržovat. My nic. Ten předpis nám nařídili vydat dva dny před začátkem platnosti. My nic.

Petr David

Nebudu se vyjadřovat k regionu o kterém vím málo, ale zase vím o něm to, že má své zastupitelé a taky vím, že v mém regionu lidí remcají, ale připomínky ne, a ne dát. Provoz bez politika neobnovíte, ať se nám to líbí, nebo ne.
SŽ je správce, nic víc, dopravní politiku ve státě určuje vláda, v regionech kraj. Tuto vládu nemusím, ale respektují.

Znalec

Mohu Vám už teď říci, že se nezmění vůbec nic a Vaše předpoklady nezapadají do reálného rámce