V návrhu je věta, že se může žádat dopravce, který provozuje dopravu převážně na území ČR. Tak doufám, že utřou firmy jako Vega, Rubeš, Planet a další, pro které jsou třeba české školy póvl a dávají najevo, že je živí Asie, takovým způsobem že řidič ani nepotřebuje výplatu. Česku nic moc nepřinesou, maximálně tu žádají o vrátky DPH.
S tím bych nepočítal.. K tomu lze přidat např. RegioJet a všechny městské dopravní podniky, které vlastní své zájezdové autobusy. To vše je nepravidelná doprava (mimo linku).
Jaaaa
4 let
Kolikpak „takydopravců“ se starými vrakosami se přihlásí?
MLB
4 let
Kdo podpoří stát, až po všech těch podporách všem a všemu nebude na základní věci?
Michal Jaroš
4 let
Tohle jednotlivé podporování jen vybraných odvětví je z mého pohledu nesystémové. Co komerční linky/dopravci na železnici? Co letečtí dopravci? Proč stát podporuje zrovna pouze jeden dopravní segment?
Cestovní kanceláře si mohly například ponechat vybrané peníze. Kdežto autobusoví dopravci nedostanou dopředu nic, cestovky je ještě pojebou, určí si, kolik chtějí vlastně za dopravu dopravci dát a zbylou almužnu ještě drží třeba dva měsíce po odjetí zájezdu, zatímco oni mají třeba půl roku předem od účastníků vše zaplaceno. Tak to tu chodí. Čest výjimkám.
To je o přístupu dopravců. Někteří jsou ochotni opravdu přistoupit na ceny opravdu „pod čárou“, někteří dopravci zase naopak odráží cestovní kanceláře opravdu neadekvátními cenami. Problém pak bývá, když má jedna CK cenově pak dorovnávat jinou CK, která dopravce škrtí na cenách.
CK je podnikání, na kterém tolik nezáleží, protože vstup do tohoto odvětví je velmi snadný, a stejně i mimoto probíhá rychlá fúze malých do největších CK, které žádnou pomoc nepotřebují. Přeci jen ty nalýzované autobusy jsou větší hrozba. Ale vzhledem k tomu, že stejně rozumný člověk cestovat autobusem v době covidu na zájezdy nebude, sedačkovné jim nepomůže. Ale i to je odvětví se snadným vstupem, mohou být rychle nahrazeni. Sedačkovné stejně bylo docela unáhlené.
Žabák
4 let
„Sedačkovné“ by mělo být zastropováno. Například tak že dopravce/majitel dostane maximálně 50k za měsíc. Majitel může mít minimální mzdu (ta je stanovená zákonem), a zbytkem by financoval fixní náklady.
xyz
4 let
Pořád prakticky ta samá vláda, která tyto zájezdové dopravce poškodila zavedením 75% slev ve veřejné dopravě (kdy o to více skupin důchodců či dětí/studentů od té doby použije pravidelné spoje namísto toho, aby si objednali zájezdový autobus), nyní tyto dopravce finančně podpoří.
Ragan žil a prezidentoval v 80. letech minulého století. Je úplně nesmyslné ohánět se jeho výroky, od tě doby se globální svět zcela změnil, změnily se vztahy levice a pravice. Regan uzbrojil SSSR, to byly jeho celá činnost, a tm vstoupil do historie.
Experti dnes považují za 1.důležité učit se, ale 2. ještě užitečnější je zapomínat.
Já tedy jsem důchodce, letos jsem nejel nikam a vloni 2x autobusem, ale zájezdový jsem si pro sebe neobjednal, to mne nenapadlo. Příští ro, pokud přežiji covid, si objednám zájezdový.
To zadlužování je neskutečné, úroky v budoucnu budou velká částka, která bude rozpočet omezovat. Můžeme zapomenout na nové dálnice nebo železnice. Část teda sežere inflace, ale zase chudáci ti, kteří mají třeba penzijní spoření.
Jirko, na toto téma je několik lidí na diskusích a jsou jako flašinet. Prostě se nemohou této myšlenky zbavit. Celý svět žije na obrovský dluh, proti kterému je náš skoro nic, a splácí se to vždy dalších dluhem.
Takže nemusíte mít žádné obavy. Ovšem má to meze v tom, že musíme mít efektivní a vysoce výkonnou ekonomiku, to je důležitější, v tom mějte strach a velký, protože to prozatím nemáme. Ale věřím, že generace po nás už jmi vybuduje.
Josef Petrák
4 let
A v mezičase tu máme druhý lockdown a krajské úřady komerčním dopravcům pomáhají tak, že některým zamítají škrty v JŘ, protože se přece nic neděje a nevadí, když pojedou prázdní. 🙂 Doprava je po gastru druhý sektor, který si to letos totálně odsere…
Já myslím, že zrovna v těchto dvou případech neuškodí trochu té přirozené čistky. Je to tak, jak se říká v dělnické třídě – kdo nemá na to, aby podnikal, ať jde za pás.
Zdeva
4 let
Kdo to tam dá(ty peníze)…
Jan P
4 let
A zase dostává velké peníze malá skupina, která z hlediska hospodářství nemá žádný význam. Zájezdoví autodopravci nezajišťují dopravní obslužnost. Neslouží veřejnosti, jen svým firemním zákazníkům. Navíc jim nikdo nic nezakázal (na rozdíl od divadel či restaurací), „jen“ jim nepřišli zákazníci. Každé koruny pro ně je škoda.
Nic bych jim nedal, ale co čekat od byznys-projektu ANO…asi druhová solidarita
Pavel
4 let
Za me jedine palec nahoru! Komercni chartery nejsou korporace a dosud na ne bylo kaleno! Az se segment ozivi, nebude kde brat. Tak at jich co nejvice prezije! 👍
Taky si to holky a kluci poradne prectete. Podpora zajezdovym dopravcum, ne nasmlouvanym dopravcum od kraju, kteri preziji z eraru. Vlacky a CSAD muzou jezdit tam a zpatky prazdny, nad tim si sotodeti vyhoni, ale podnikatelum v doprave nikdo nepomohl. Diky cau.
Můžou, pokud mají brutto smlouvy… Jinak ti dopravci taky mají zájem o škrty. A ty kraje si už taky přepočítaly tržby a škrtají hned jak to jde. I ty vláčky…
Na tom nezáleží,. jak píšu výše, je to sektor do kterého se velice snadno vstupuje, nevyžaduje ani kvallifikované lidi, ani výzkum, prostě nic. Takže púři zkachování těch starých tady budou okamžitě noví zájezdáři:>)
notfake
4 let
Takže to dostanou také dopravci x desítkami autobusů, kde nikdy neseděl žádný Čech, kromě řidiče a jezdí pouze a jenom pro zahraniční klientelu? Nevidím důvod takové dopravce dotovat… ale asi silné lobby
„Rušily se školy v přírodě, školní výlety, firemní akce, zájezdy, objem těchto objednávek se v období jara limitně blížil nule“ např, že nesloužil k nějaké formě dopravní obslužnosti…
Je to podpopra těch podnikatelů, jejich firem. Nemám na to úplně vyhraněný názor, jestli je to dobře nebo ne (a obdivuju ty, co na takhle složitou a nejednoznačnou otázku mají jasnou odpověď). Nicméně – ty autobusy vozily zákazníky hotelů, restaurací, obchodů – byly součástí cestovního ruchu, který živil značné kvantum lidí i české národnosti. Etnicita zákazníků s tím nemá co dělat.
v pořádku a nezměníte názor, když se dozvíte, že ty autobusy z drtivé většiny vůbec po ČR nejezdili? Tudíž živili cestovní ruch západní, či severní Evropy? Živili max. řidiče, který ale vůbec nemusel mít českou národnost… Takže přidaná hodnota pro ČR je 1x ročně STK, mýto z/do Rozvadova a pár korun spotřební daně z nafty, pokud tady vůbec tankoval a možná dispečer.
popsaní dopravci na tu podporu, bohužel, dosáhnou a dostanou největších kompenzací (na bus a troufám říci i absolutně) – proto můj příspěvek. Děkuji za diskuzi.
Bože, bydlím nedaleko hotelu v ČB, kde ubytovávají cizince směřující do Č. Krumlova, nebo na Prahu. Nevěřil byste, že mezi přepravci převažují Maďaři, záleží kterým směrem se jede. Prostě je to všechno v rámci EU, a je jedno, kdo je veze. Takže tito Maďaři žií zase naše mýto a benzinky A Hlavně hotely.
Hele a jaký vlastně vliv osobně má na mě nebo tebe to, jestli má stát dluh 5 miliard nebo 500 miliard? Myslím že nám běžným občanům to může být úplně jedno. I kdyby byl stát v plusu, menší daně stejně nebudou.
V návrhu je věta, že se může žádat dopravce, který provozuje dopravu převážně na území ČR. Tak doufám, že utřou firmy jako Vega, Rubeš, Planet a další, pro které jsou třeba české školy póvl a dávají najevo, že je živí Asie, takovým způsobem že řidič ani nepotřebuje výplatu. Česku nic moc nepřinesou, maximálně tu žádají o vrátky DPH.
S tím bych nepočítal.. K tomu lze přidat např. RegioJet a všechny městské dopravní podniky, které vlastní své zájezdové autobusy. To vše je nepravidelná doprava (mimo linku).
Kolikpak „takydopravců“ se starými vrakosami se přihlásí?
Kdo podpoří stát, až po všech těch podporách všem a všemu nebude na základní věci?
Tohle jednotlivé podporování jen vybraných odvětví je z mého pohledu nesystémové. Co komerční linky/dopravci na železnici? Co letečtí dopravci? Proč stát podporuje zrovna pouze jeden dopravní segment?
Stejně tak se zapomíná i na cestovní kanceláře a agentury.
Cestovní kanceláře si mohly například ponechat vybrané peníze. Kdežto autobusoví dopravci nedostanou dopředu nic, cestovky je ještě pojebou, určí si, kolik chtějí vlastně za dopravu dopravci dát a zbylou almužnu ještě drží třeba dva měsíce po odjetí zájezdu, zatímco oni mají třeba půl roku předem od účastníků vše zaplaceno. Tak to tu chodí. Čest výjimkám.
To je o přístupu dopravců. Někteří jsou ochotni opravdu přistoupit na ceny opravdu „pod čárou“, někteří dopravci zase naopak odráží cestovní kanceláře opravdu neadekvátními cenami. Problém pak bývá, když má jedna CK cenově pak dorovnávat jinou CK, která dopravce škrtí na cenách.
CK je podnikání, na kterém tolik nezáleží, protože vstup do tohoto odvětví je velmi snadný, a stejně i mimoto probíhá rychlá fúze malých do největších CK, které žádnou pomoc nepotřebují. Přeci jen ty nalýzované autobusy jsou větší hrozba. Ale vzhledem k tomu, že stejně rozumný člověk cestovat autobusem v době covidu na zájezdy nebude, sedačkovné jim nepomůže. Ale i to je odvětví se snadným vstupem, mohou být rychle nahrazeni. Sedačkovné stejně bylo docela unáhlené.
„Sedačkovné“ by mělo být zastropováno. Například tak že dopravce/majitel dostane maximálně 50k za měsíc. Majitel může mít minimální mzdu (ta je stanovená zákonem), a zbytkem by financoval fixní náklady.
Pořád prakticky ta samá vláda, která tyto zájezdové dopravce poškodila zavedením 75% slev ve veřejné dopravě (kdy o to více skupin důchodců či dětí/studentů od té doby použije pravidelné spoje namísto toho, aby si objednali zájezdový autobus), nyní tyto dopravce finančně podpoří.
Zajímavý rozpor.
Hýbe se to? Tak to zdaň. Pořád se to hýbe? Zdaň to ještě více. Už se to nehýbe? Tak to začni dotovat. R. Reagan o levici.
„Život jakéhokoliv jediného člověka na světě je cennější než všechen majetek nejbohatšího muže planety.“ Che Guevara.
Žádné peníze dopravcům, jsou to peníze lidí, vy brané z daní, a určené třeba právě na zdravotnictví 🙂
Ragan žil a prezidentoval v 80. letech minulého století. Je úplně nesmyslné ohánět se jeho výroky, od tě doby se globální svět zcela změnil, změnily se vztahy levice a pravice. Regan uzbrojil SSSR, to byly jeho celá činnost, a tm vstoupil do historie.
Experti dnes považují za 1.důležité učit se, ale 2. ještě užitečnější je zapomínat.
Já tedy jsem důchodce, letos jsem nejel nikam a vloni 2x autobusem, ale zájezdový jsem si pro sebe neobjednal, to mne nenapadlo. Příští ro, pokud přežiji covid, si objednám zájezdový.
A kdy bude „mrizovne“ pro cleny vlady?
Hned po volbách!
To zadlužování je neskutečné, úroky v budoucnu budou velká částka, která bude rozpočet omezovat. Můžeme zapomenout na nové dálnice nebo železnice. Část teda sežere inflace, ale zase chudáci ti, kteří mají třeba penzijní spoření.
Jirko, na toto téma je několik lidí na diskusích a jsou jako flašinet. Prostě se nemohou této myšlenky zbavit. Celý svět žije na obrovský dluh, proti kterému je náš skoro nic, a splácí se to vždy dalších dluhem.
Takže nemusíte mít žádné obavy. Ovšem má to meze v tom, že musíme mít efektivní a vysoce výkonnou ekonomiku, to je důležitější, v tom mějte strach a velký, protože to prozatím nemáme. Ale věřím, že generace po nás už jmi vybuduje.
A v mezičase tu máme druhý lockdown a krajské úřady komerčním dopravcům pomáhají tak, že některým zamítají škrty v JŘ, protože se přece nic neděje a nevadí, když pojedou prázdní. 🙂 Doprava je po gastru druhý sektor, který si to letos totálně odsere…
Naštěstí oba tyto sektory jsou… Přeplněné?
Já myslím, že zrovna v těchto dvou případech neuškodí trochu té přirozené čistky. Je to tak, jak se říká v dělnické třídě – kdo nemá na to, aby podnikal, ať jde za pás.
Kdo to tam dá(ty peníze)…
A zase dostává velké peníze malá skupina, která z hlediska hospodářství nemá žádný význam. Zájezdoví autodopravci nezajišťují dopravní obslužnost. Neslouží veřejnosti, jen svým firemním zákazníkům. Navíc jim nikdo nic nezakázal (na rozdíl od divadel či restaurací), „jen“ jim nepřišli zákazníci. Každé koruny pro ně je škoda.
Nic bych jim nedal, ale co čekat od byznys-projektu ANO…asi druhová solidarita
Za me jedine palec nahoru! Komercni chartery nejsou korporace a dosud na ne bylo kaleno! Az se segment ozivi, nebude kde brat. Tak at jich co nejvice prezije! 👍
Taky si to holky a kluci poradne prectete. Podpora zajezdovym dopravcum, ne nasmlouvanym dopravcum od kraju, kteri preziji z eraru. Vlacky a CSAD muzou jezdit tam a zpatky prazdny, nad tim si sotodeti vyhoni, ale podnikatelum v doprave nikdo nepomohl. Diky cau.
Můžou, pokud mají brutto smlouvy… Jinak ti dopravci taky mají zájem o škrty. A ty kraje si už taky přepočítaly tržby a škrtají hned jak to jde. I ty vláčky…
Na tom nezáleží,. jak píšu výše, je to sektor do kterého se velice snadno vstupuje, nevyžaduje ani kvallifikované lidi, ani výzkum, prostě nic. Takže púři zkachování těch starých tady budou okamžitě noví zájezdáři:>)
Takže to dostanou také dopravci x desítkami autobusů, kde nikdy neseděl žádný Čech, kromě řidiče a jezdí pouze a jenom pro zahraniční klientelu? Nevidím důvod takové dopravce dotovat… ale asi silné lobby
Jakou roli v tomto kontextu hraje to, jestli autobus vozil Čechy nebo cizince?
„Rušily se školy v přírodě, školní výlety, firemní akce, zájezdy, objem těchto objednávek se v období jara limitně blížil nule“ např, že nesloužil k nějaké formě dopravní obslužnosti…
To není odpověď na mojí otázku.
Jde o program na podporu provozovatelů nepravidelné dopravy, takže nějaká participace na ZDO je irelevantní.
protože pokud by ten dopravce (autobus) neexistoval, tak by to občan ČR ani nepoznal, ale bude to platit ze svých daní… myslíte, že je to ok? Já ne…
Je to podpopra těch podnikatelů, jejich firem. Nemám na to úplně vyhraněný názor, jestli je to dobře nebo ne (a obdivuju ty, co na takhle složitou a nejednoznačnou otázku mají jasnou odpověď). Nicméně – ty autobusy vozily zákazníky hotelů, restaurací, obchodů – byly součástí cestovního ruchu, který živil značné kvantum lidí i české národnosti. Etnicita zákazníků s tím nemá co dělat.
v pořádku a nezměníte názor, když se dozvíte, že ty autobusy z drtivé většiny vůbec po ČR nejezdili? Tudíž živili cestovní ruch západní, či severní Evropy? Živili max. řidiče, který ale vůbec nemusel mít českou národnost… Takže přidaná hodnota pro ČR je 1x ročně STK, mýto z/do Rozvadova a pár korun spotřební daně z nafty, pokud tady vůbec tankoval a možná dispečer.
Nevím, jaké jsou podmínky toho programu, kdo na něj „dosáhne“. S podporou autobusů, které mají českou SPZ a tím jejich vztah k ČR končí, nesouhlasím.
popsaní dopravci na tu podporu, bohužel, dosáhnou a dostanou největších kompenzací (na bus a troufám říci i absolutně) – proto můj příspěvek. Děkuji za diskuzi.
Bože, bydlím nedaleko hotelu v ČB, kde ubytovávají cizince směřující do Č. Krumlova, nebo na Prahu. Nevěřil byste, že mezi přepravci převažují Maďaři, záleží kterým směrem se jede. Prostě je to všechno v rámci EU, a je jedno, kdo je veze. Takže tito Maďaři žií zase naše mýto a benzinky A Hlavně hotely.
Rozdíl není žádný.
Alespoň ubylo nehod autobusů s dětmi, předtím byly děti více v autobusu než ve škole.
Máš na mysli třeba vykořisťovatelský Vegatour? 😬
Jako ale kde na to stát vezme? Už teď máme dluh půl bilionu, kde se to zastaví?
Hele a jaký vlastně vliv osobně má na mě nebo tebe to, jestli má stát dluh 5 miliard nebo 500 miliard? Myslím že nám běžným občanům to může být úplně jedno. I kdyby byl stát v plusu, menší daně stejně nebudou.
Roli to má značnou, protože se z toho platí úroky.
A ty úroky snad platíte vy osobně?
Já úplně nevím, jestli nejsem oběť nějaké skryté kamery, jestli tohle je míněno vážně, ale – ano, jako daňový poplatník ty úroky platím.
A myslíš že pokud by dluh byl menší nebo žádný, tak budou menší daně? Ne, nebudou, jen bude víc co rozkrádat.
Ty peníze se dají použít i na něco jiného, než na „dluhovou službu“.
Pokud jste z Polska tak tam to asi funguje jinak. Tady u nás si zaplatíme všichni všechno a ještě něco navíc.
https://www.penize.cz/15896-hyperinflace-v-nemecku-1923
Jak víš, že Kamui není běžný občan?