Vláda schválila rekordní rozpočet fondu dopravy ve výši 128 miliard
Stavba křižovatky Rádelský Mlýn. Foto: ŘSD
Aktuálně je ve výstavbě 259,7 km dálnic a silnic I. třídy.
Aktuálně je ve výstavbě 259,7 km dálnic a silnic I. třídy.
No dobrý. Tak pro názornou představu, kolik se toho za takto navýšené peníze postaví, si uveďme několik příkladů staveb DSŽ, které byly CK MD schváleny v letošním roce. První částka představuje původní investiční náklady v I.Q roku 2019, druhá částka pak ta, kterou DSŽ po „kouzlení“ předložila na CK MD ke schválení (uvádím zjednodušené názvy staveb): Výpravní budova ŽST Pardubice: 0,98 mld. -> 1,7 mld. Kč; Bezděčínská spojka: 2,5 mld. -> 6,7 mld. Kč; Optimalizace tratě Odb. Berounka – Karlštejn: 3,7 -> 7,9 mld. Kč; Brno – Přerov, 2. stavba Blažovice – Vyškov: 10,3 mld. (I.Q/2018) -> 26,3 mld. ->… Číst vice »
Lze někde dohledat veřejně ty původní rozpočty?
Jestli rozpočty myslíte oceněné soupisy prací ze soutěží, tak ty samozřejmě veřejně i neveřejně dohledatelné nejsou, protože je DSŽ a ŘSD nelegálně považují za „obchodní tajemství“ a v tomto zpraseném státě není výkonné moci, která by tyto státní firmy donutila dodržovat literu zákona. Oceněné soupisy prací uveřejňují zejména obce. Z železničních staveb mohu uvést příklad elektrizace tratě Šumperk – Kouty nad Desnou. Pokud jimi myslíte celkové částky nákladů, tak toho je na internetu docela dost, např.: http://web.opd.cz/wp-content/uploads/2017/03/SZDC_final.pdf (většina z popisovaných staveb) https://www.pardubice.eu/urad/radnice/pro-media/tiskove-zpravy/mesto-pardubice-koordinuje-sve-stavebni-aktivity-se-szdc/ (Kolovratník uvádí částku na rekonstrukci budovy, byť v textu je to trochu zmatečný) https://boleslavsky.denik.cz/zpravy_region/doprave-na-mladoboleslavsku-pomuze-7-5-miliardy-korun-20181022.html (zde o bezděčínské spojce)… Číst vice »
Ševětín – Nemanice klesl na 11 miliard., výstavba 23 – 29. Letos se teprve vypisovala soutěž na projektanta za 450 mil. Takže stačí dát do plánu 0.450 miliard.
Jenže díky tragické přípravě není tolik projektů připravených.
tok matl kroupa.. vyhazet to vse
127,7 km rozestavěných dálnic? Uniklo mi něco?
Ano.
na stránkách ceskedalnice.cz najdete všechny rozestavěné úseky a jejich přesně 127,7 Km
Za ty prachy alespoň D35 nebo D3 vcelku ne?
D35 se ještě nezačaly vykupovat pozemky – takže rozhodně ne. D3 k hranicím ano, středočeská D3 ne.
No, v Dopravní Sektorové Strategii II (DSS2) se navrhovalo minimální cash-flow do infrastruktury 120 mld, aby byla do roku 2030 jádrově kompletní. Je tok 2020 a konečně máme rozpočet přes 100 mld 🙂
Neumím zhodnotit jestli je to málo nebo moc, ale jsem rád že se na investice do infrastruktury dalo aspoň stejně jako letos. Investice do něčeho, co nám tady bude stát ještě desítky let a bude to sloužit všem jsou nanejvýš potřebné a jsou jedním z hlavních úkolů státu. Malé plus pro vládu. Ještě investovat do vzdělání, digitalizace, podpory moderních technologií a snad se pomalu přesunem od montoven výše ke znalostní ekonomice.
Ne každý se uživí hlavou. Někdo holt nemá na to pracovat na vývoji SW. Vůbec by mi nevadilo, kdyby v Dražicích zůstala výroba bojlerů (aka montovna), podobně Škodovka v Boleslavi (aka montovna), nebo výroba zabezpečovacích systémů a jejich montáž (aka montovna).
Naděje, že i poslední lopata bude pracovat na vývoji SW, ikdyž umí jenom *ck a *it, je lichá. A ne každému se chce sedět celý život v kanclu.
Tak ono je otázkou, co si každý představuje pod pojmem montovna. Např. Škoda Auto to nejspíše dle mnohých definic není, protože tam existuje komplexní řetězec činností včetně těch s vysokou přidanou hodnotou (něco je koncernové, ale v MB je toho dost). Montovnami mohou být různí výrobci autodílů, kde není žádný vývoj ale čistě jen linky. Tzn. je určitě záhodné, aby výroba zůstala, ale spíše těch produktů s přidanou hodnotou. Určitě nikdo netouží po tom, aby tu každý vyvíjel SW, to by asi bylo i společensky na zabití :-).
Pokud jde Škoda Auto, tak hlavní přidaná hodnota ohledně technologií se tvoří a zůstává v Německu a v jejich vývojovém a výzkumném řetězci.
„Přidaná hodnota“ Škody Auto je hlavně levná práce.
Škoda jako člen koncernu určitě využila (a využívá) know-how Volkswagenu a platí za to určitou cenu, ale napsat, že hlavní přidaná hodnota se TVOŘÍ v Německu, když tam má jen jeden z více jak tuctu svých závodů, je tedy dost mimo
https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek/prumerna-mzda-ve-skode-auto-stoupne-na-53-775-korun-40275241
Máte je? Já ne.
No, nebo to v té podobě bude ještě strašit a škodit desítky let. Podle toho, jak se to pojme. 😉 Rozhodně by investice neměly jít jen do jediného způsobu obživy, navíc závislého na jiných. Spíše by to chtělo pestřejší mozaiku vzájemně se doplňujících činností, kde najdou uplatnění různé typy lidí, aniž by se musely stěhovat do dálek, odkud budeme jejich potřebné výstupy o nižší výkupní ceně vozit zase o to dráže zpět.
259km dalnic? a kde? diky neustalemu zpozdeni vystavby budeme mit v roce 2022 400km ale nebude to umet kdo dokoncit
ve výstavbě 259,7 km dálnic a silnic I. třídy
a to je vc. rekonstrukci na D1, ne? nebo jsou zapocteny oba smery…
nově stavěných dálnic je 128 km
oba smery ala Dani Tok
D6 Krušky, D7 Louny, 27 Přeštice… Jen jako intro. Pak je tam D3 u Budějic, D11 Jaroměř, D35 od Opatovic, D48 u Frýdku. A na závěr tam je D55 u Otrokovic a Uherského Hradiště.
Spíš bych se ptal, kam je ještě budeme cpát…