Vláda chce zakázat kamiony v neděli, Česmad mluví o likvidaci moravských dopravců
Kamiony, dálnice, ilustrační foto. Pramen: MDČR
Vláda chce legislativně zakázat jízdu kamionů v neděli od půlnoci do 22:00, podobně jako je to jinde v Evropě. Teď
„Ministři se kamionovou dopravou začali více zabývat po loňských problémech na opravované dálnici D1, kdy ji při prosincových kalamitách nákladní vozidla několikrát zablokovala.“
Fajn, tak ještě zařídit, aby sněhová kalamita byla jenom v neděli a zákaz jízdy v neděli to vyřeší.
No tak se udelaj fiktivni papiry s mistem vykladky Rozvadov a je to.
Po ČR jezdím hodně. A rok od roku je to horší. Méně kamionů je jenom dobře. Mají silnice sloužit obyvatelům, nebo pár dopravcům?
Jsou známy případy, kdy se vezly potraviny z Portugalska do Lotyška a pak se vykládaly v pražské Bille.
jedním z řešení tedy jsou lokální potraviny, i kdyby to bylo zpočátku jen o 5 % – 10%.
Jinak to řešení žádné nemá, a moc se omlouvám dopravcům.
Druhou možností je zakázat zahraniční logistická centra, která neobsluhuj ek. ak. ČR. To také třeba bude jen 5%. Řešit příčiny a ne až důsledky. Za další, stavíme dálnici D35 KH – Uničov (Olomouc) a vsadil bych se , že to bude zase čtyřpruh. Podobně D1 se při opravách měla rozšiřovat. ( za peníze, co jsme rozdali fotovoltaickým baronům – ta by na to pohodlně stačily). A pak se tady zbytečně debatuje o věcech, jako je likvidace Moravy, která dobrá řešení už prostě žádné nemají. To je pk už jen ztráta času. ČESMAD se měl probudit dříve. Nicméně stáhnout kamióny jen… Číst vice »
Na jedné straně rozumně ubírat zátěž a na druhé přidávat do budoucna kapacitu moc smyslu nedává. S tím prvním souhlasím, ale kapacita pro dálkovou dopravu včetně skladů pro místní zásobování věcmi z dálkové dopravy by měla být vytvořena především na kolejích, jinak se nehneme.
Nevím, ale musím vám oponovat. Přes den skoro nic po železnici neprevezete, koridory jsou totálně vytížené osobní dopravu, náklady jezdí v noci z velké části cca 70% přeprav se tak děje. Se zaváděním evropského zabezpečovače ETSC se ještě sníží přípustnost koridorů, bude se jezdit tvz. Mezistanične. Kamionová doprava by měla zůstat bez omezení, železnice tu zátěž není schopná převzít. Jezdím u soukromého dopravce na železnici a to v nákladní dopravě, tak že si opravdu nic nevymýšlím. Nechat kamiónovou dopravu tak, jak je a nezasahovat do ní, to je můj názor.
Pardon, ale vozit melouny z Maďarska vlakem do Prahy fakt nejde a v okolí Prahy je nevypěstuejte. A když ano, tak nebudou zdaleka tak dobré jako ze Znojma. A ze Znojma vlakem do Prahy to potrvá ještě dýl než z Maďarska.
Striktní zákaz se mi nelíbí. Raději bych proměnné mýtné (ve špičkách a když se provoz nechce dražší)
V USA mají (=zkoušejí) střídavé pruhy, vždyť dálnice je často v jednom směru skoro prázdná. Ale to si nedovedu ani představit.
Ale doufam ze vite ze si to zaplatite ve zbozi, a kamiony taky nejezdi kdy chteji ale kdy je pousti karta
To bych zaplatil i striktní zákaz jízdy v neděli, který by stál více.
Dnešní zkušenost z D8: Z Řehlovic na Lovosice jedou v třípruhovém úseku tři kamiony vedle sebe. Děkuji nechci.
D5 Každodenní klasika…
Ted vam to reknu trochu z pohledu jineho
Doted sem zejel treba v nedeli dopoledne na nakladku nalozit a nechal ridici auto na zakladne a on si v pondeli s klidnou hlavou rano vystartoval a v 6rano nez zacal provoz tak byl na vykladce v brne rani spicka se uklidnila a opn jel nazpet slozenej. Po novu pojede v pondeli nalozit na 6 a okolo 8 se bude motat po brne mezi ostatnima.
Je lepsi ted a nebo po zmene?
vlada chce, tak je to dobrý …
Zavést vse a čím dříve tím lépe. Pomale předjíždění kamionů lze podle mne pokutovat již dnes. Zakázat jim předjíždět všude s výjimkou úseků kde je to třeba (stoupani) a tvrdě pokutovat nedodržování.
Tak zrovna to pomalé předjíždění, které vadí u kamionu nejvíce, dělá nespočet řidičů osobáků také, jen při rychlostech o něco vyšších, třeba 115 km/hod. a 117 km/hod., nebo klidně 128 km/hod a 130 km/hod., bohužel řidič kamionu jede na omezovač a rychleji jet nemůže, kdežto řidič osobáku přidat plyn může! Výjimkou není ani bezdůvodná souběžná jízda na dálnici o třech pruzích v prostředním a levém pruhu. Bohužel si někteří řidiči pletou jízdu po dálnici s vyhlídkovou jízdou po krásách českých.
Počkejte, až přijdou Rumuni ve 100% zastoupení. To se budete škrábat na hlavě, že šikana našich řidičů se nevyplatila. Protože jim jsou předpisy ukradený a až je „myšknete“ před sjezdem, tak vás bez bždění převálcují. A to není zaujatost, řidičák mám pouze na osobák.
A kdy jindy je čas na likvidaci neefektivních firem, než v době rekordní nezaměstnanosti?
Pripomenu vam to pristi rokjak bude stat nahanet dotace na nezamestnane
Ocenil bych v článku tabulku se situací v sousedních zemích. Kdy se nejezdí u nich. Ať víme, jak se hraje za humny.
Nářky pana mluvčího toto srovnání postrádají. Stejně tak nevidím v jeho sdělení radu, co bude dělat chudák Rumun nebo Bulhar, který přes nás k Německu taky neprojede. Asi bude dál tábořit na odpočívadlech po Evropě, jako to dělá nyní.
Německo zákaz neděle a svátky 0-22hod, Itálie 7-22,Francie od 22 hod předchozího dne do 22 dne,kdy je zákaz (neděle a svátky). Rakousko zákaz od soboty 15hod do neděle 22hod,svátky mají 0-22hod.Naproti tomu nemají žádné prázdninové sobotní zákazy,prostě celoročně od soboty 15 hod do neděle 22hod.Mimochodem,onen páteční několikahodinový,prázdninový zákaz,to je rarita,která je pouze u nás, částečně mají něco na ten způsob pouze v Itálie,tam se jedná o dva pátky během prázdnin, většinou poslední červencový a první srpnový,kdy se čekají největší návaly turistů,což u nás nehrozí,takže v tomto smyslu jsme exoti.Ve Švýcarsku jsou noční zákazy jízd,tam kamiony nesmí na silnice žádný den… Číst vice »
Jo jen ti polaci maji par zakazu pres prazdniny ale stejne to uplne nehlidaj
O to víc jich bude jezdit v jiných dnech v týdnu.
Zakázat veškerý kamionový tranzit přes ČR.
Jaky je podíl toho tranzitu a jízd majících start nebo cíl v ČR?
Jo, a naši sousedé udělají totéž. A najednou si nekoupíte mobil. Ani novou braterku do Nokie 3310, protože jinak než tranzitně ji do ČR nedostanete. Možná letecky… Super!
Prodlužku si přece vyrobíme i tady, kdo by se pozastavoval nad tím, že je na to potřeba měď a ta …. no tak letecky by to bylo ###va drahé.
Ano spravne a to co tranzituje pres jine zeme k nam zakazeme taky a vsechno bude slunickove
Mluvčí sdružení Martin Felix odmítá zákaz jízdy, ačkoli v Německu tento zákaz platí, takže se jedná o sjednocení pravidel, o kterém Felix nechce slyšet. Na druhou stranu dává za vzor německý způsob proměnného značení. Prostě by nejraději vybral jen co se přesně hodí tomuto lobbistickému sdružení a nebere ohled na ostatní účastníky.
Hodně lidí má v této době krátkou paměť.Cca 15 let zpátky jsem dělal na expedici ve fabrice na jihovýchodě Moravy.V tu dobu zákaz nedělních jízd normálně platil,od nedělní půlnoci do desíti hodin do večera.Stejně tak i ve svátek.Až potom někdo začal lobovat a změnilo se to.A nepamatuju si že by firma která pro nás jezdila zkrachovala.A hlavně řidiči sváděli o víkendy boj,k mému překvapení nejvíc o velikonoce 🙂
Jo a taky by stacila stavka kamionu na 48hodin a on by vas ten humor presel.
Opravdu potrebujeme porad nekomu neco zakazovat omezova a prikazovat? Proc tady neni trochu volno? Dnes uz je toliko narizeni ze nemuzete nic jen poslouchate co musite
„Prostě by nejraději vybral jen co se přesně hodí tomuto lobbistickému sdružení“
…čili prostě dělá (dobře) svou práci.
Navic zamlcuje, ze nemecka cast dalnice od Berlina na Poznan ma skoro v cele delce trvale oznaceni zakaz predjizdeni kamionu. Delka toho zakazu je k 60km.
Proste co se hodi, to reknu, co se nehodi, zamlcim.
Na druhou stranu, koho chleba jis, toho pisen zpivej a on dela pro Cesmad.
zakázal bych to minimálně o celém víkendu !! je to jak MOR
Naprosto „geniální“ myšlenka. Zakázat provoz o víkendu, kdy je celkový provoz minimální, aby se o to více jezdilo v týdnu.
Ano ale kdyz zakaz celej vikend tak 100% zadne palivo zadne potraviny proste nic a to budete koukat co se bude dit v pondeli ale to nevadi proste zadnej populistickej zakaz ale uplne natvrdo
Je to pouze kosmetické opatření namísto skutečně systémového, tzn. nejlepší doprava = žádná doprava, a ten zbytek co nejšetrněji (dle předností pro dané případy koleje/voda/silnice). Jenže do toho se nikdo v celé Evropě nechce pustit, protože pohodlí. Tak se vymýšlejí obezličky. Důsledky jsou vidět – včera v ČT zpráva o neřízené jízdě vlaku, pak teprve titulek „doprava“ a následně už jen kamiony, kamiony, kamiony.
A když kamion s mraženým zbožím bude mít defekt, 6 hodin zdržení, tak prostě zboží shnije. A pak se vztekat nad tím, že se vyhodilo. Souvislosti nevidět, nařizovat, kázat, nad důsledky nemyslet. A zakázat šachy, aby se to nikdo nenaučil.
Protože si aktivisté chtějí vyjet na kole a k tomu je potřeba prázdná dálnice, jinak se z kanclu na Šumavu nedostanou. A protože mají volno, tak jim plebs nesmí zavazet. Ovšem pivo být musí jinak seřvou pinglici slovníkem ožralého dlaždiče, jak si to dovoluje, že nedovezli pivo.
Mno MOR je od středy do neděle a jen jednou do roka. Tak nevím, jak za 6 dnů odvozíte všechnu produkci Škodovky. Ještě teda budete mít jeden den v zimě. Hmm….