Vítr začíná ovlivňovat provoz na Ruzyni. Qatar Airways odklonily let do Vídně, devět letů je zrušeno
Letiště Praha. Pramen: Letiště Praha
Silný nárazový vítr začíná ovlivňovat provoz i na Letišti Václava Havla. Piloti Airbusu A320 společnosti Qatar Airways se po neúspěšném
Neví někdo co se děje v MUC? Všechno ruší nebo odklání jinam
A0771/20
Q) EDMM/QFALC/IV/NBO/A/000/999/4821N01147E005
A) EDDM
B) 2002101211 C) 2002101600
E) AD CLSD DUE TO LIMITED AIRPORT RAMP CAPACITY, EXC EMERGENCY.
Co znamená v překladu do češtiny? Jsem laik
Samozřejmě, pardon. Letiště uzavřeno z důvodu nedostatku stojánek, vyjma letadel v nouzi.
Odhaduju, že v tom vichru nezvládají odbavovat lety na zemi obvyklým tempem. Většina pozemní techniky má výrobcem předepsanou maximální rychlost větru, v kterém se smí používat (především schody pro cestující, pásové dopravníky a paletové nakladače pro letadla, týká se i provozu nástupních mostů terminál-letadlo). Takže jim tam trčí dost letadel, které zabírají místo a přílety by nebylo kam „ubytovat“.
*…a paletové nakladače pro zavazadla
Kolega na lince z LA dostal info ze mozna nebude departurovat v MUC. Asi vítr
Departurovat?))) to jsou skotské střiky?
to je nase hantýrka.. kapitánů 🙂
Kapitáne, departure je odjezd/odlet. Takže ta vaše věta je na hlavu postavená, kromě toho že má zábavný novotvar.
Chtěl jsem napsat Arivovat 🙂 blbne klávesnice -.-
Co je tohle zas😂
jo tyhle ukecaný klávesnice, to je mor. 😀
Koukám ten orkan pekne radi u nas v eu, ja ted v 36Kstop a left heading amor river richhtung fra 🙂
zvláštní … jediná lufthansa z tokya do frankfurtu je teď ve 32K stopách …. u chabarovska.
(a je to 747 … )
Už jsem vám jednou říkal ze letam na 3×7 a 747 😔
Na Flight Simulatoru? 🙂
B777 sdílí typovku (může sdílet) s B787, ale nikdy jsem neslyšel o tom, ani neviděl jakýkoli papír, že by to šlo 747/777.
Tak tak.
prece ale nikdo nerikal ze jde o sdilenou typovou kvalifikaci.
Jinou mít nemůžete.
Ano to jsem ja
ja už jenom čekám, kdy sem JS postne tvoji IP adresu 😀
Co ho takhle bloknout jak Petr31?
a co dělam spatne pane Adriane?
Ok, už nebudu reagovat, trolly se nemá krmit 🙂
to by byla škoda :))
vzdyt uz to vedi vsichni docela dlouho .. a je zabavne sledovat jeho fiktivní telefonáty a kamarády 😀
To je zbytečné. Samozřejmě česká 😀
A do Pardubic neslo udelat divert? 🙂
nikoliv
1) V PED s nejvyšší pravděpodobností podobné počasí a navíc letiště, které ta posádka zcela určitě nezná
2) QR v PED nemají prakticky žádné partnery, kteří by byli připraveni postarat se o cestující. Místní handling na to nemusí mít v danou chvíli dostatečné kapacity.
Do VIE určitě QR pravidelně létá, má tam své zastoupení. A dostat cestující z VIE do PRG je nakonec to nejmenší. Běžná věc.
souhlas od kapitana
tak ja dnes tocim tokyo-frankurt 🙂 zdravim a preji vsem klidne vzlety a pristani
Dlubale Dlubale..
Taky jsem byl dost překvapen, že po prvním Go Around to zamířili do Vídně. Celou dobu od hranic jsem je sledoval na Flight Radaru a čekal, že to zkusí znovu. Ale na liveatc.net byla slyšet komunikace, že prostě ta Vídeň 🙁
to fakt nekdo vysedava u flightradaru hodiny v kuse, a pak resi kazdou odchylku od toho, co si mysli, ze je normalni? 🙂
to jsou fanoušci jentaku! nepochopite
ne. to jsou cvoci .
ja tedy osobne sedim v kokpitu a cas od casu take prohlizim lightradar a cvok pry nejsem povidal zavodni lekar u luft..
tak urcite 🙂
Dobře, tak já jsem taky cvok. Čtyři hodiny asi ne, ale průběžně u FR24 taky vysedávám, někdy na pár minut někdy třeba na hodinu a sleduju provoz, obzvláště ve dnech, kdy to nelétá úplně normálně Jo a mimochodem, ten Katarec je už na cestě do Prahy.
A jakou imatrikulaci má ta 777 Lufthansa? D-BOHN?
🙂 velice vtipné, sedim dnes na 747 😀
Rozumím vašemu údivu. Smarti by to posadili, a když to netrefili na plochu, tak do trávy. Je to pojištěné a vyšlo by to levněji než náklady na přepravu z Vídně. Hold jiná štábní kultura u Katarců. Proto patří mezi jedny z nejlepších společností.
Panebože, Vy jste asi primitiv.
Hloupě plácáte. Celý rozdíl bude v tom, že katarci pravděpodobně neměli dost paliva na další pokus nebo vykružování holdingu než, se vítr trochu umoudří. Přeci jen je to dost dlouhý let na A320, ke všemu kus cesty silný protivítr.
odklonily … to je stejny paskvil, jako ranvej :)))
Odklonily je docela v pohodě, možná přesměrovaly by Ti bylo libozvučnější, ale fakt odklon je použitelný. Jinak ANO, ranvej je hrozný počeštění pojem, ale když napíšeš VPD, tak naprostá většina lidí nebude vědět o co jde. Je to Vzletová a Přistávací Dráha. To samý se všude používá kapitán letadla, další nesmysl, v češtině je správně velitel letadla, ale chápu, že pro některé by to bylo už asi moc 🙂
na vpd bych neztval 🙂
ceskym, a to dokonce uredne pouzivanym, prekladem je “draha”.
* – urednim ve smyslu, ze je soucasti ceske letecke frazeologie
S tou dráhou je to dvousečné. Dráha je i pojezdová, ta však slouží z cela jinému účelu. Avšak pokud někdo řekne dráha, většina lidí chápe správně RWY.
Ano, je pojezdova a treba i spojovaci, takze ciste draha je myslim spatne. Spravne je VPD 😉 Nebo anglicky RWY
fakt doporucuju se podivat do predpisu ceske frazeologie 🙂 pak nebudete myslet.
s drahou to vubec neni dvousecne, naopak je to zcela jasne. pojem draha je kodifikovan a ma svuj presne dany vyznam.
Z pohledu L 14 zcela určitě. Z pohledu letecké frazeologie také. Pro jednoznačnost termínu je ale zvykem uvádět jej i s identifikátorem.
Nechci dělat flame, jen se snažím upozornit na to, že tu někteří zbytečně brojí proti výrazu „ranvej“, který je sice neodborný, ale ve svém smyslu ničemu neodporuje, pokud je použit v neodborném textu určenému pro laickou veřejnost. To už mi fakt spíš vadí to „odklonění“ a další výrazy typu „dispečer“, „navigoval letadlo na přistání“ apod. To je často slyšet v televizi a dělá se mi mdlo 😀
jo .. ja uznavam, jsem cvok :)) ale na me „ranvej“ pusobí hrozne… blbe 🙂 holt se v letectví vyskytuju dvacet let … a tyhle novinářský patvary me lehce iritují 🙂
ano, odklonení.. dispečer… já ještě přidám „letiště odklonilo lety“ … tohle kdyz vidim, tak bych nejradeji ten počítač rozmlátil 😀
Jedinej paskvil jsi tu Ty!
Čeština je takových slov plná. Dost možná taková slova běžne používáte a ani to nevíte. Garáž je jedno z takových.
Ti Katarci mě dost překvapili. Když si vezmu, jak dlouho se včera vyčkávalo na Heathrow a kolik pokusů tam letadla vystřílela…a tady to vzdali hned napoprvé. Navíc ostatní letadla na Ruzyni až doteď dosedla.
lepsi zaletet do vidne, nez to rozbit, pokud si nejsou jisti. neda se tomu nic vytknout.
hrdinu jsou plne hrbitovy.
V tom rozhodně souhlasím, jen se divím, že to nezkusili víckrát, než se jali táhnout až do Vídně 🙂
Ona je dost otázka, jestli na „další pokus“ měli ještě dost paliva. Vzhledem k současnému proudění vzduchu lze očekávat, že mohli po cestě spálit o něco víc, než je obvyklé, a to už může být pro A320 poněkud omezující. Ve chvíli, kdy je dosaženo předem spočítaného množství paliva, je obvykle nutné divertovat na záložní letiště – v případě neúspěšného dalšího pokusu o přiblížení by na divert do VIE nemuselo vystačit. V takových případech jako dnes se běžně dělá (pokud na plánování sedí někdo rozumný), že se bere ještě extra palivo, plus si často posádka radši vezme kvůli počasí v destinaci… Číst vice »
Přesně. Také bych to viděl, že se zásobou paliva na divert + opakování na diverzním letišti + rezerva, by to už na A320 do Evropy se deroucí proti větru mohlo být tak tak, resp jen na jeden pokus v PRG.
qatarci nemaji cas na nejake krouzeni a vyckavani! viden se jim i dnes hodila. volal kolega…
a pak ses probudil …
Tak určitě…
tak určitě.