Vítr začíná ovlivňovat provoz na Ruzyni. Qatar Airways odklonily let do Vídně, devět letů je zrušeno

Letiště Praha. Pramen: Letiště PrahaLetiště Praha. Pramen: Letiště Praha

Silný nárazový vítr začíná ovlivňovat provoz i na Letišti Václava Havla. Piloti Airbusu A320 společnosti Qatar Airways se po neúspěšném

66 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
MUC

Neví někdo co se děje v MUC? Všechno ruší nebo odklání jinam

Malé stydlivé prasátko

A0771/20
Q) EDMM/QFALC/IV/NBO/A/000/999/4821N01147E005
A) EDDM
B) 2002101211 C) 2002101600
E) AD CLSD DUE TO LIMITED AIRPORT RAMP CAPACITY, EXC EMERGENCY.

MUC

Co znamená v překladu do češtiny? Jsem laik

Malé stydlivé prasátko

Samozřejmě, pardon. Letiště uzavřeno z důvodu nedostatku stojánek, vyjma letadel v nouzi.

Odhaduju, že v tom vichru nezvládají odbavovat lety na zemi obvyklým tempem. Většina pozemní techniky má výrobcem předepsanou maximální rychlost větru, v kterém se smí používat (především schody pro cestující, pásové dopravníky a paletové nakladače pro letadla, týká se i provozu nástupních mostů terminál-letadlo). Takže jim tam trčí dost letadel, které zabírají místo a přílety by nebylo kam „ubytovat“.

Malé stydlivé prasátko

*…a paletové nakladače pro zavazadla

Captain777

Kolega na lince z LA dostal info ze mozna nebude departurovat v MUC. Asi vítr

Captain777

to je nase hantýrka.. kapitánů 🙂

Y.K.

Kapitáne, departure je odjezd/odlet. Takže ta vaše věta je na hlavu postavená, kromě toho že má zábavný novotvar.

Captain777

Chtěl jsem napsat Arivovat 🙂 blbne klávesnice -.-

Butrusik

Co je tohle zas😂

Y.K.

jo tyhle ukecaný klávesnice, to je mor. 😀

Captain777

Koukám ten orkan pekne radi u nas v eu, ja ted v 36Kstop a left heading amor river richhtung fra 🙂

Jen tak

zvláštní … jediná lufthansa z tokya do frankfurtu je teď ve 32K stopách …. u chabarovska.

Jen tak

(a je to 747 … )

Captain777

Už jsem vám jednou říkal ze letam na 3×7 a 747 😔

Cestující LBC MHD

Na Flight Simulatoru? 🙂

Pzag

B777 sdílí typovku (může sdílet) s B787, ale nikdy jsem neslyšel o tom, ani neviděl jakýkoli papír, že by to šlo 747/777.

Y.K.

Tak tak.

Captain777

prece ale nikdo nerikal ze jde o sdilenou typovou kvalifikaci.

Y.K.

Jinou mít nemůžete.

Captain777

Ano to jsem ja

Jen tak

ja už jenom čekám, kdy sem JS postne tvoji IP adresu 😀

Adrian

Co ho takhle bloknout jak Petr31?

Captain777

a co dělam spatne pane Adriane?

Adrian

Ok, už nebudu reagovat, trolly se nemá krmit 🙂

Jen tak

to by byla škoda :))

vzdyt uz to vedi vsichni docela dlouho .. a je zabavne sledovat jeho fiktivní telefonáty a kamarády 😀

Richard P.

A do Pardubic neslo udelat divert? 🙂

Captain777

nikoliv

Malé stydlivé prasátko

1) V PED s nejvyšší pravděpodobností podobné počasí a navíc letiště, které ta posádka zcela určitě nezná
2) QR v PED nemají prakticky žádné partnery, kteří by byli připraveni postarat se o cestující. Místní handling na to nemusí mít v danou chvíli dostatečné kapacity.

Do VIE určitě QR pravidelně létá, má tam své zastoupení. A dostat cestující z VIE do PRG je nakonec to nejmenší. Běžná věc.

Captain777

souhlas od kapitana

Captain777

tak ja dnes tocim tokyo-frankurt 🙂 zdravim a preji vsem klidne vzlety a pristani

Filip

Dlubale Dlubale..

Honza

Taky jsem byl dost překvapen, že po prvním Go Around to zamířili do Vídně. Celou dobu od hranic jsem je sledoval na Flight Radaru a čekal, že to zkusí znovu. Ale na liveatc.net byla slyšet komunikace, že prostě ta Vídeň 🙁

Jen tak

to fakt nekdo vysedava u flightradaru hodiny v kuse, a pak resi kazdou odchylku od toho, co si mysli, ze je normalni? 🙂

Captain777

to jsou fanoušci jentaku! nepochopite

Jen tak

ne. to jsou cvoci .

Captain777

ja tedy osobne sedim v kokpitu a cas od casu take prohlizim lightradar a cvok pry nejsem povidal zavodni lekar u luft..

Jen tak

tak urcite 🙂

Lkprak

Dobře, tak já jsem taky cvok. Čtyři hodiny asi ne, ale průběžně u FR24 taky vysedávám, někdy na pár minut někdy třeba na hodinu a sleduju provoz, obzvláště ve dnech, kdy to nelétá úplně normálně Jo a mimochodem, ten Katarec je už na cestě do Prahy.

Captain777

🙂 velice vtipné, sedim dnes na 747 😀

Cestující LBC MHD

Rozumím vašemu údivu. Smarti by to posadili, a když to netrefili na plochu, tak do trávy. Je to pojištěné a vyšlo by to levněji než náklady na přepravu z Vídně. Hold jiná štábní kultura u Katarců. Proto patří mezi jedny z nejlepších společností.

Tom

Panebože, Vy jste asi primitiv.

Y.K.

Hloupě plácáte. Celý rozdíl bude v tom, že katarci pravděpodobně neměli dost paliva na další pokus nebo vykružování holdingu než, se vítr trochu umoudří. Přeci jen je to dost dlouhý let na A320, ke všemu kus cesty silný protivítr.

Jen tak

odklonily … to je stejny paskvil, jako ranvej :)))

Honza

Odklonily je docela v pohodě, možná přesměrovaly by Ti bylo libozvučnější, ale fakt odklon je použitelný. Jinak ANO, ranvej je hrozný počeštění pojem, ale když napíšeš VPD, tak naprostá většina lidí nebude vědět o co jde. Je to Vzletová a Přistávací Dráha. To samý se všude používá kapitán letadla, další nesmysl, v češtině je správně velitel letadla, ale chápu, že pro některé by to bylo už asi moc 🙂

Jen tak

na vpd bych neztval 🙂

ceskym, a to dokonce uredne pouzivanym, prekladem je “draha”.

* – urednim ve smyslu, ze je soucasti ceske letecke frazeologie

Malé stydlivé prasátko

S tou dráhou je to dvousečné. Dráha je i pojezdová, ta však slouží z cela jinému účelu. Avšak pokud někdo řekne dráha, většina lidí chápe správně RWY.

Honza

Ano, je pojezdova a treba i spojovaci, takze ciste draha je myslim spatne. Spravne je VPD 😉 Nebo anglicky RWY

Jen tak

fakt doporucuju se podivat do predpisu ceske frazeologie 🙂 pak nebudete myslet.

Jen tak

s drahou to vubec neni dvousecne, naopak je to zcela jasne. pojem draha je kodifikovan a ma svuj presne dany vyznam.

Malé stydlivé prasátko

Z pohledu L 14 zcela určitě. Z pohledu letecké frazeologie také. Pro jednoznačnost termínu je ale zvykem uvádět jej i s identifikátorem.
Nechci dělat flame, jen se snažím upozornit na to, že tu někteří zbytečně brojí proti výrazu „ranvej“, který je sice neodborný, ale ve svém smyslu ničemu neodporuje, pokud je použit v neodborném textu určenému pro laickou veřejnost. To už mi fakt spíš vadí to „odklonění“ a další výrazy typu „dispečer“, „navigoval letadlo na přistání“ apod. To je často slyšet v televizi a dělá se mi mdlo 😀

Jen tak

jo .. ja uznavam, jsem cvok :)) ale na me „ranvej“ pusobí hrozne… blbe 🙂 holt se v letectví vyskytuju dvacet let … a tyhle novinářský patvary me lehce iritují 🙂

ano, odklonení.. dispečer… já ještě přidám „letiště odklonilo lety“ … tohle kdyz vidim, tak bych nejradeji ten počítač rozmlátil 😀

Japak

Jedinej paskvil jsi tu Ty!

Jiří Kocurek

Čeština je takových slov plná. Dost možná taková slova běžne používáte a ani to nevíte. Garáž je jedno z takových.

Jenda

Ti Katarci mě dost překvapili. Když si vezmu, jak dlouho se včera vyčkávalo na Heathrow a kolik pokusů tam letadla vystřílela…a tady to vzdali hned napoprvé. Navíc ostatní letadla na Ruzyni až doteď dosedla.

Jen tak

lepsi zaletet do vidne, nez to rozbit, pokud si nejsou jisti. neda se tomu nic vytknout.

hrdinu jsou plne hrbitovy.

Jenda

V tom rozhodně souhlasím, jen se divím, že to nezkusili víckrát, než se jali táhnout až do Vídně 🙂

Malé stydlivé prasátko

Ona je dost otázka, jestli na „další pokus“ měli ještě dost paliva. Vzhledem k současnému proudění vzduchu lze očekávat, že mohli po cestě spálit o něco víc, než je obvyklé, a to už může být pro A320 poněkud omezující. Ve chvíli, kdy je dosaženo předem spočítaného množství paliva, je obvykle nutné divertovat na záložní letiště – v případě neúspěšného dalšího pokusu o přiblížení by na divert do VIE nemuselo vystačit. V takových případech jako dnes se běžně dělá (pokud na plánování sedí někdo rozumný), že se bere ještě extra palivo, plus si často posádka radši vezme kvůli počasí v destinaci… Číst vice »

Y.K.

Přesně. Také bych to viděl, že se zásobou paliva na divert + opakování na diverzním letišti + rezerva, by to už na A320 do Evropy se deroucí proti větru mohlo být tak tak, resp jen na jeden pokus v PRG.

Captain777

qatarci nemaji cas na nejake krouzeni a vyckavani! viden se jim i dnes hodila. volal kolega…

Jen tak

a pak ses probudil …

Adrian

Tak určitě…

Y.K.

tak určitě.