Vítr přerušil provoz na třech koridorech, u Hlinska vykolejil vlak
Popadané stromy na trati u Hlinska. Ilustrační foto: Drážní inspekce
Do dnešní 18. hodiny evidovala Správa železnic 141 mimořádných událostí, převážně popadaných stromů
Nevím proč zprávy nejsou kompletní.
O vykolejení vlaku u Hanušovic se nic nepíše a dokonce nebyla oficiálně vedená mimořádnost na stránkách cd.cz.
Proč?
Nezhorsuje se to?? https://ctrlv.cz/KZoE
Neuplynul ani měsíc, a Vindobony s Metropolitany opět jezdí odklonem přes Přerov:
https://youtu.be/nyIDcokjBAk
bylo to 30.1. doteď na tu romantiku ve sklennem vzpomínám…
Docela mne překvapuje, že mediální prostor zatím téměř nezachytil skutečnost, že přes Ždár nad S. se už přes osm hodin nejezdí a Ex3 musí přes Pce a Olc.
Teď prodloužili mimořádnost až do půlnoci…takže vlastně celý den se nedá rozumně jet mezi Brnem a Prahou.
Přesně tak, situace se celý den vyvíjí, na Vysočině se nejezdí skoro vůbec a tady je poslední aktualizace z 10:26.
Asi už to nikoho nezajímá, normální stav. Pravděpodobnost pádu stromu je prý zanedbatelná podle některých diskutujících, tak o co jde? Další větší vítr bude v sobotu ráno. A pak asi příští týden ve středu. Do té doby to můžou nechat tak. 🙂
Kdopak to pod článkem o kalamitě u Malacek psal, jak by to brejlovci zachránili, že těm žádné popadané stromy nevadí?
Když už, tak by mohl zkusit 781.
Těm by to při jejich šílené hmotnosti opravdu vadit nemuselo… 😀
chce to ale mít pluh před mašinou, případně mig 15 bez křídel na plosinaku
Plzeňsko, Budějovicko, Vysočina – to je lahůdka. Při každém větru jsou mimo provoz pořád stejné úseky. SŽ by se mohla nad tímto stavem alespoň zamyslet.
No jo…a konečně vysekat všechny stromy, které by mohly spadnout do kolejiště…
To byste chtěl od Dobré správy moc….myslet….
Hlavně byste museli v první řadě odstranit ekoteroristy, kteří brání každou větev.
no, víte, ono existuje něco mezi vyklucenim 100 metroveho pásu…a haluze mlátí do oken…
jenže dobrá správa umí jen extremy
To není o extrémech, ale i o tom, co kdo jak povolí.
Zažil jsem jedno kácení, kdy se povolali i drážní hasiči, protože se počítalo i s kácením větších stromů, a po dojezdu na místo se zjistilo, že obec povolila pokácet jen pár haluzí, navíc tak nízkých, že jejich případný pád by ve finále nic neohrozil.
Obzvlášť na koridorech nemají stromy v dopadové vzdálenosti od koleje co dělat. Každý by chtěl jezdit 160 a víc a neporazit u tratě ani strom. V tomto případě se musím Správy zastat, může dělat jen to, co jí různí ,,ochránci“ dovolí. Nejde jen o nemocné a suché stromy. Padne i zdravý, např když je podmáčená půda. Asi byste pak nechtěl sedět vepředu a řítit se na padesátiletý smrk.
Ale ona třeba i myslí, jen se hoši nechtějí nechat zavřít za porušení zákona o ochraně přírody a krajiny. Legálně pokácet strom je dnes obrovský ouřad.
Super, máme stejný jména
Bohužel většina stromů je na soukromém pozemku mimo trať. Jak chcete (nezákonně) soukromníkovi pokácet jeho stromy ? Dokud budou zákony naprd, bude se to opakovat a stát tratí (náklady na odstranění překážek) a lidi se nacpou do aut (což se děje) .
Podle zákona majitel „musí strpět.“
Ano, jenže nejdřív ho musíte vyzvat, pak čekat, zda se nějak ozve, nebo to sám pokácí, a až pak tam můžete jít něco kácet, ono to tak jednoduché není.
Zajímavé, že energetici s tím problém nemají.
Když se koukám na následky dnešní série tornád v Polsku, tak mi najednou několikahodinové zpoždění vlaku přijde úplně nepodstatné…
Série čeho?!
Poláci předběžně hlásí 5 tornád, finální potvrzení samozřejmě ještě není, ale škody nevypadají na „obyčejnou“ vichřici: https://www.facebook.com/lovcibourek/photos/a.592650817471244/4830673920335558/?type=3&theater
Už jsem si to také našel, díky, ale.
S tím počasím prostě něco je a celkem by mne zajímalo co, protože toto není normální už přece. ještě jsem chápal to u nás na jihu, ta oblast tomu že by tom mohla být tornáda odpovídá, jr tam takový jakoby trychtýř z kopců, ale takto v rovném Slezsku? Buď jsme tedy už totálně podělali klima že nic není jak bylo a nic nedává smysl, nebo má někdo fakt klimatickou zbraň.
Jó…to já slyšel, že za Karla IV. bylo tak teplo, že u Litoměřic pěstovali fíky…
Sakra…
mkweather. com/5-destructive-tornadoes-hit-poland-injured-people-and-destroyed-homes-the-strongest-should-have-the-power-of-ef2/
Kdokoliv hrajete to Sim City na kvantovém počítači, tak s tím přestaňte, už to fakt není vtipné! 🙂
Na jakým že počítači?
Jediné kvantum které já znám, je tohle 😀 :
https://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Wanamaker_Organ
cs. wikipedia. org/wiki/Kvantový_počítač
Díky Bohu, že tam u Hlinska zrovna nejel 810! To by bylo 5 mrtvých. Fíra, průvodčí, jedna místní babka a dva šotouši.
Jen čtyři. Místní babka jela autobusem, nemusí šplhat do tolika schodů.
Jste trapny. 🙂 To bylo z hodne spatneho soudku…
jinak máš vyhoukáno v kedlubně vid
S kým mluvíš, že neklečíš?!!
Docela by pomohlo, kdyby Správa umožnila na neelektrizovaných tratích mohli obyčejní nedrážní hasiči zasahovat stejně jako na silnici. A nemuselo se čekat, až se do Hraničního Městce po dvou hodinách propašují drážní hasiči z krajského sídla Správy.
Nedrážní hasiči tam stejně zasahovat mohou (dokonce musejí) v případě ohrožení zdraví nebo života.
Jo, dokonce si myslím, že by nebylo od věci v takových situacích jako dnes tam toho hasiče s pilou dát do vlaku preventivně, ono kolikrát jednotlivý strom pořezat a odklidit je věc pár minut a nemuselo by se čekat než přijede celé auto atd, a kdyby nestačil, tak muže hned na místě posoudit nutnost či rozsah zásahu a líp koordinovat kdo s čím by měl přijet..
Zažil jsem poblíž Kubovky situaci, kdy hasiči z Vimperka dorazili, vyšplhali se s plnou výbavou k trati a nakonec odjeli s nepořízenou. Čekali jsme 2 hodiny na drážní hasiče z Budějovic.
On je asi hlavní problém v tom, že kdyby místní hasiči zasahovali při problémech na dráze, někdo by mohl zjistit, že drážní hasiči jsou vlastně úplně zbyteční.
Ne nutně úplně. Přecijen mají techniku, která se může hodit na velkých nádražích, kam by se silniční dostávala obtížně. Na ADR/RID věci bývají ve velkých podnicích podnikoví hasiči. Ať si nechají pod sebou zásahy v měnírnách, na velkých nádražích, síť TEN-T apod, prostě odborné věci. Což není nošení polen na lokálce, to pod dozorem strojvedoucího (má vysílačku, je ve spojení s výpravčím, zabezpečuje tak akci) zvládne prakticky kdokoliv.
To by tedy stačilo, aby taková jednotka drážních hasičů byla jen ve vybraných uzlových stanicích a jen tam taky zasahovali…
Oni tam také nyní jsou. Jen je holt posílají třeba na přeříznutí jednoho stromu do míst, kde jsou okolo desítky místních hasičů a zvládli by to podstatně rychleji.
Teď by to šlo hravě.
Ale za takových 50 let bude nejméně 80% elektrifikovaných…
Jo, protože 2/3 vytrháme, že není na údržbu a nejsou lidi.
Tak a už se zastavil HavlBrod, prý do 16:00 :-E
A Jihlava po železnici odříznutá ze všech tří stran.
Za větru stojí Jihlava snad vždycky.
Jestli měl fíra ten alibistický foukací rozkaz SŽ tak je v háji. My nic! To on !
Jako výpravčí také nechápu tyhle rozkazy.
To jako není rozumné za rizikového počasí snížit rychlost a tím rizika??
V principu ano, ale s vlakem jsou jiná hlediska než s autobusem…
neměl.
To vy? Bude video? 🙂
I kdyby měl, tak v háji není.. za předpokladu určitých podmínek
Jednoduché řešení…“Jel jsem opatrně, ale strom mi spadl přímo před vlak“.
Podle rychloměru se pozná, jak jel opatrně. By mě zajímalo, jestli by tohle obstalo, pokud by jel za tmy tratovou rychlosti. A to takovi sebevrazi jsou, že s rozkazem v noci ve vetrnem počasí tratovou rychlosti opravdu jedou.
Obstojí to. Měl jsem to taky tak a nejsem jediný co vím. Pokud to spadne přímo před vás, tak je to ok. Je to ochrana proti alibistickému článku z D1.
Bože, to zase budou tirády nesmyslů od různých exotů, co by Zákon o dráze nejraději nadřadili snad i Ústavě…
Ani nevhodným přirovnáním se lež nestane pravdou.
Asi je dost nevhodné ukládat povinosti majitelům lesa drážním zákonem. Aby pak nemusel Drážní zákon studovat i chodec před vstupem na přejezd. Má či nemá povinnost překontrolovat fukci PZZ?
Místní pošuci jsou schopni tahat na pranýř i majitele přilehlých domu(ů) za nehodu na železničním přejezdu, dle zvrácené logiky: „Nebýt jejich vesnice, nebyl by přejezd, můžou za to oni.“
No…já se od jisté doby rozhlížím i na přejezdu se závorami…
Ale to je špatně na jakémkoli přejezdu je říct i chodec povinen se rozhlížet a poslouchat vždy. A platiti již sto a více let.
Já nic nepřirovnávám, já jen suše konstatuju holý fakt.
No…chybami se člověk učí…v příští Ústavě na to jistě bude pamatováno… 😀
Připadal jsem si jako Jára Cimrman, který po desetihodinovém letu z Prahy do Štutgartu přistál nedaleko Varšavy, tak i já po pouhé tříhodinové jízdě ve směru Beroun-Kyje (přes Rudnou) jsem se octl v Praze na hlavním ve vlaku (podle hlášení i na tabulích směr Český Brod), který odjel zpět na Beroun. Nejde ani tak o ten průšvih s větrem, jako o nedostatek informací ve směru k cestujícím. Např. v Berouně sice hlásili, že je možno jet přes Rudnou (cca 7:20, pravidelný odjezd směr Rudná 7:17), ale tak, že kdybych už jako zkušený cestující nebyl v podchodu, tak mi před nosem… Číst vice »
Bude foukat silný vítr, seďte na prdeli doma, ne aby vás napadlo jezdit vlakem, stejně by jste nikam nedojeli. Přeci kvůli tomu nebudeme kácet stromy v ochranném pásmu dráhy, které ohrožují bezpečnost dopravy. Nějak takto by mohlo znít varování dobré správy. A nebo z důvodů bezpečnosti rovnou preventivně zastaví provoz a cestující můžou jít pěšky.
Brečite na špatném hrobě. Správa by kácela, ale eko spolky a obce nechtějí…
Kolik % z těch spadlých stromů zrovna bylo v jednání?
To je irelevantní poznámka. Problém je systémový…
To je naprosto k věci
Pokud SprŽel dala žádost a čekala na úřad, tak by šla vína za úřadem. Jenže ve skutečnosti se havarijní kácení nemusí schvalovat.
Nemusí, ale musíte vědět, že ten strom provoz bezprostředně ohrožuje, je uschlý, naklání se, apod… (Protože přeci zdravé stromy za větru spadnout nemůžou), což se dá prokázat jen dendrologickým posudkem, což zas není levná záležitost.
„Správa je povinna provádět nezbytné zásahy, majitel lesa je povinen toto strpět“
Tolik v duchu zákona o lesích. Co potřebuejte víc? Energetici jedou podle téhož zákona.
Zas tak jednoduché to není. Kdy, kdo a za co se to bude provádět ?
Energetici ,,jedou,, samozřejmě podle úplně jiného zákona , řečeno vašimi slovy. U Velimi spadly solitérní stromy , na ty také platí zákon o lesích? Je to trochu složitější a zjednodušeně , energetici mají v těchto případech ( preventivní prořez, apod) mnohem větší možnosti konání. Proč nema i SŽ je možná vhodná otázka. Ovšem v situaci kdy desetiletí řeší tři vložené návěstidla v síti celorepublikovým předpisem, se asi není čemu divit.
Ano…že je na názory ekologických spolků brán sebemenší zřetel, stejně jako obcí, kterým po tom nic není (železniční doprava není agenda obcí!)…
Bezpečně vysekat ochranné pásmo kolem železnic a silnic by bylo na mnoha místech barbarství. A pokud skutečně fouká, vítr přinese větve i cokoli z jakékoli vzdálenosti. Lepší je prostě nějaká přiměřenost, a počítat s určitými riziky za určitého počasí.
Mohli by ve Velimi vyzkoušet, jak silnou větev vlak prorazí – a jaká už poškodí čelo lokomotivy/vozu…
Němci v Německu to tak dělají běžně.
Pokaždé když zafouká, dopadne to takhle. Proč je přípustné, aby v okolí dráhy rostly stromy, které při pádu zasáhnou do průjezdného profilu? Není od tohohle náhodou ochranné pásmo dráhy?
Ne, není
Všetkých stromov treba popilit. Jste jak major Terazky.
Kdeapak. V případě tohohle magora se nekácí, ale střílí.
Všechny ne…jen ty, co by mohly ohrozit dopravu…
Ono se to možná z tepla bytu nezdá, ale leckde vede trať hustým vzrostlým porostem, navíc třeba docela ve svahu, s nejrůznějšími vlastníky, uplně striktně všude vykácet nějaké pásmo podél tratě ve stylu koridoru pro dálnice je prostě naprostá utopie.. kdyby to SŽ chtěla opravdu udělat, vykoupit všechny pozemky a ošetřit to (a do budoucna stále ošetřovat), tak to bude snad draží než všechny ty dálnice (i přes případný výnos z prodeje dřeva..).
Já myslel že na těch pozemkách okolo dráhy je věcné břemeno, a majitel to na žádost provozovatele dráhy musí vykácet (a poikud to nšudělá, může to na jeho náklady majitel vykácet sám).
No schválně jsem se ještě podíval do katastru a není. Mluvím totiž z vlastní zkušenosti, jsem spolumajitel lesa v bezprostřední blízkosti dráhy, je to ve svahu i když v dolíku, takže spíš než vítr hrozí nějaký třeba sesuv nebo vývrat. Měli jsme k tomu i jednání na místě se SŽ (z naší iniciativy, prostě abysme v tom měli jasno co a jak atd.), SŽ po nás nic nechtěla, jen jsme to prošli, na jeden konkrétní strom že se podívají (na našem pozemku, s naším povolením), plus se dělají pravidelné obchůzky tratí, takže nějaké přímé hrozící nebezpečí by snad bylo včas… Číst vice »
Jen ještě doplním, třeba sem se namátkou díval na trať kolem Branné do Jeseníku, podle vrstevnic v mapě je tam na 50 „vodorovných“ metrech převýšení 25 metrů, tam těžkou techniku vůbec nemusíte dostat, nehledě na to že nejbližší lesní cesta zhora je dalších asi 80-100 výškových metrů.. samozřejmě ne všude je to takto extrémní, ale ono to prostě není všude jen přijít, uřezat strom, odvézt a zase v klidu odejít..
Nikoliv na náklady majitele. Herdek tak si ten zákon přečtete!
https://www.zakonyprolidi.cz/cs/1995-289#p22
Bezpečnost osob a majetku
(1) Vlastníci nemovitostí nebo investoři staveb a zařízení jsou povinni provést na svůj náklad nezbytně nutná opatření… Vlastník pozemků určených k plnění funkcí lesa je povinen provedení opatření strpět.‘
————————————————————–
Tudíž Správa železnic na vlastní náklad. Když pak za někým doleze takoýhle „znalec“ a začne vyhrožovat „na tvoje náklady to uděláme, když to neuděláš sám“, tak se nesmí divit, že narazí. Ale problém je ve „znalcově“ hlavě, ne v zákoně.
No jo, když ta formule „nezbytně nutná opatření“ evidentně nezahrnuje preventivní vykácení všech dřevin (jinak by tam nebylo to nezbytně. Právníci by nad tím jistě strávili moc pěkné výkladové odpoledne.
…no…a měli jistě syžet na nějakou disertaci…
Když fouká, vadí stromy. Když je sucho, vadí tráva. Když prší, vadí voda. Ten svět je tak nefér… Běžte si jezdit do metra, tam…. né počkat, tam jsou taky lidi.
Tak naštěstí dobra správa už koná a na hodně místech stromy kolem trati mizí. Bohužel počasí se zblaznilo a fouká čím dál častěji, tak se budou muset stromy kolem trati vykácet.
vy jste magor, že?
No…elektrickému vlaku ta tráva snad tolik nevadí…
Takže tím, jak bude zapracováno na elektrifikaci…
Nechápu, proč se dřeviny nezlikvidují cca minimálně 20 m od kolejiště
Protože je to pitomost.
Není, pokud by se podél koridorů a hlavních tratí systematicky udržoval porost křovin a stromů malého vzrůstu, prospělo by to všem…
Něco jiného jsou vedlejší tratě v hlubokých lesích…tam by měl dostat přednost zdravý les.
Takže jinými slovy sám uznáváte, že to pitomost je.
Výpadek na 171 přímo pod Tetínem v 6:35 jsem viděl na vlastní oči, když jsem jel z Berouna na Hostím po silnici. Najednou po pravé straně u kolejí opakovaná obrovská záře, jiskry a vše se odráželo od tetínských skal, velmi slušná podívaná… A to jsem byl podle mapy cca 900m daleko.
Fouká vítr s vláhou
poráží stromy, škodí lidem cestujícím s dráhou …..
Škody jsou a ještě budou. Snad se to dnes obejde bez zranění. Kdo cestujete, dávejte dnes na sebe pozor nebo raději cestu odložte.
Hezky řekne, hůř udělá … omluvou absence v zaměstnání není „foukal“vítr, ale při zpoždění zpožděnka, i kdyby měla znít na 480 minut …..
Já jsem před mnoha lety přinesl“zpožděnku“ na letadlo zpožděné 2 dny … dostat se ze SSSR jinak nešlo ….
To je škoda, mohls tam zůstat napořád
V SSSR?!
Nesjízdných dálnic a silnic 1. třídy je kolik? 🙂
(Ptám se zejména pro srovnání co do spolehlivosti železnice a vůbec dávného sloganu „auta stojí, vlaky jedou 🙂 )
To je právě to smutné no. Že železnice je bohužel na všechny tyhle výkyvy u nás daleko náchylnější. Budu se opakovat, ale nechápu, proč alespoň kolem těch tranzitních koridorů není to ochranné pásmo dávno vykácené. Chápu že spadne strom na trať někde v Toužimi nebo ve Starém Městě pod Sněžníkem, ale jak se tohle může stávat na koridoru z Prahy do Kolína pořád dokola…
to by mě zajímalo, jak byste chtěl sakumprásk vykácet ochranný pásmo mezi Berounem a Karlštejnem…
Nebyla predloni nejaka debata ve snemovne, ze to chce vykacet na sirku podle vysky porostu kolem trati? Jakoze by teoreticky nic nespadlo do profilu? A pak se to zamitlo, ponevadz by to bylo moc prace a taky poradnej lesa kus?
To je úplně irelevantní. Mířím spíše k tomu, že tyhle vlhký šotosny o totálně vyčištěným ochranným pásmu tak nějak kolidují s realitou. A zrovna úsek mezi Karlovým Týnem a Berounem je krásnou ukázkou, že šedivá je torie, leč zelený strom života. Jestli to tam znáte, není třeba nic fdál vysvětlovat, pokud ne, zajeďte se tam podívat.
A to ještě u toho Karlštejna údajně spadlo vedení VN, takže ne všechno jsou stromy.
To už je jen takovej detail. Tady jde spíše o to, že někteří duševně ne zcela dostateční jedinci by zákon o drahách nejraději nadřadili i ústavě.
Ještěže máme vás, vy duševně dostatečný jedinče, jinak by železnice vůbec nevěděla co má dělat.
Ještěže máme, díky bohu, vás, vy duševně dostatečný jedinče, jinak by celá železnice nevěděla o má dělat b byla by úplně v řiti.
No…ale kdo říká, že Ústava nemůže být změněna, nebo vůbec vyměněna?
Jen ve 20.století jich bylo…
Normálně. Křovinořezem, motorovou pilou, tree harvesterem (jsem líný googlit český název) atd. Nebo je tam nějaké magické pole, v němž tyto stroje nefungují?
Jenže reálnej svět funguje trošku složitěji než váš vysněný šotofašismus.
Jistě, doslovně správná odpověď na doslovně branou otázku, ti na těch méně přístupných místech funguje motorová pila v rukou na laně zavěšeného pracovníka … ale spíš jde o tu příšernou spoušť po vykácení …
Zumbajšpíl: svah , vysoký , jehož horní hrana je půdorysně od koleje třeba 20 metrů. . Celý zarostlý stromy . Padne-li strom o výšce 30 metrů až nahoře určitě bude na kolejích. Takže podle některých názorů se vyklučí vše od kolejí až po místo kde roste něco co může dopadnout na koleje . Reálně se odlesni ohromné množství ploch , které začne podléhat erozi.odplavena zemina bude několik let zanášet drenáže , v horším případě drážní těleso. Až bude odplaveny vrstva humusu , začnou se uvolňovat obnažené kameny . Zároveň bude holina napadena rychle rostoucí vegetací , která do pár let… Číst vice »
Tak nějak podobně, jako to ta samá Správa dělá kolem Řeže…
Špatně. Zkuste se ještě jednou podívat do mapy a třeba přijdete na jeden dosti podstatný rozdíl mezi oběma lokalitami. A pokud ne, nemá stejně smysl vám cokoli vysvětlovat, neb to stejně nebudete schopen pochopit.
Těžko neb CHKO a jedna PR a NPR. Doufám že plánované zasítování skal v tomto úseku neprojde nebo v hodně omezené variantě.
Mě to povídat nemusíte, já takové ty věci jako legislativní rámec chápu naprosto jasně. To jsou tu jiní adepti, kteří by v ochranném pásmu dráhy ignorovali cokoli od vlastnických práv jiných majitelů po existenci zvlášť chráněných území… Leč těm nejde vysvětlit zhola nic, protože jsou to většinou lidé až politováníhodně hloupí a žijící si ve svém vlastním smutném a pustém duševním světě.
A co to je za skálu?
Čedič, břidlice…?
Copak myslíte že je za skály v
CHKO Český kras.
CaCO3
Tak to jo…
I naši potomci budou potřebovat vápno…
Po jistých legislativních úpravách spočívajících v zániku CHKO Český kras 😀
A teď ještě, když počítáte ročně k vytěžení 8m3 dřeva na hektar lesa… ;-D
Jisté snahy byly CHKO Český kras
Jisté snahy byly zrušit CHKO Český kras a sloučit ho s CHKO Křivoklátsko.
Stává se to v Německu i jinde, není důvod proč by se to nemělo stávat ausgerechnet u Kolína.
?
Fakt, a co Ťokův průsmyk? 😀
To je hodně blbé přirovnání. Už z toho titulu, že by měl stát letos už podruhé a to i v místech, kde neprobíhají stavební práce.
Granja.combo@seznam.cz
Prosím redakci o smazání mého předchozího příspěvku. Děkuji.
D1 63 km a nějaké ty silnice na západě Čech také.
Spadlý strom je i na I/3 u Benešova
Prý, že na dálnicích nepadají stromy 🙂 https://www.novinky.cz/krimi/clanek/pred-auta-na-dalnici-d1-popadaly-stromy-natocila-to-kamera-40387518#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&dop_req_id=QKO2eTeJGFM-202202171444&dop_id=40387518&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=abtest188_skryvani_boxiku_varC&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
No…na D5 je stromů asi tolik jako důchodců na PedF…
A přímo před okny sice stromy mám, ale do silnice nespadlo nic…
nejezdí se ani na IV. koridoru mezi Střezimíří a Heřmaničkami
Podle webu ČD i GRAPPu je to mezi Chotovinami a Střezimíří
Popisují oba stejnou událost?