Vítr komplikuje další den provoz na železnici, vlaky omezuje na dvaceti tratích
Popadané stromy na železnici. Foto: Správa železnic
Provoz na české železnici druhým dnem komplikuje silný vítr. Kvůli němu stojí provoz aktuálně na zhruba dvaceti tratích. Kromě úseků,
Raději jsem dnes z Norimberka do Prahy použil Flixbus N84. Patrová Setra to sice schytávala od poryvů větru, ale dojeli jsme včas. Díky..
Šumava:
– provoz zastaven Kájov – Černý Kříž (zavedena NAD Kájov – Volary)
– provoz zastaven Prachatice – Volary (zavedena NAD)
– provoz zastaven Vimperk – Volary (zavedena NAD)
– provoz zastaven Volary – Nové Údolí (není zavedena NAD – nelze z bezpečnostních důvodů zavést)
– provoz zastaven Rybník – Lipno nad Vltavou (zavedena NAD do 12. února)
Zajímavé je, že byla a je uzavřena hromada úseků silnic i dálnic. Neslyšel jsem ale nikde skuhrat jediného motoristu, že nemůže jet, nebo to trvá atp. Prostě měli volbu, bud byli doma nebo vyjeli s rizikem. Tady ,,rádobydrážní,, zblblíci umí jen udílet moudra co a jak by se mělo a musí a má to jízdní řád tak to tak prostě pojede. Tu dopravu zajištují také jenom lidi a kvůli pár pacientům si rozhodně nechtějí nechat namlátit hubu. Hrdinů jsou plné hřbitovy, takže mudrcové od compů mohou vyrazit směle do terénu.
Ve spojení s počasím mělo Ředitelství silnic a dálnic nahlášené dva spadlé stromy na dálnicích D4 a D10. „Stromy jsme co nejrychleji odstranili a udrželi provoz na dálnicích bez omezení,“ uvedl mluvčí Jan Rýdl.
Aktuálně ještě řeší spadlý strom na 245. kilometru dálnice D35 ve směru na Olomouc.
Takže na těch dálnicích to většinou neí na takové čekací doby, pokud vůbec na nějaké.
Neslyšel jsem ale nikde skuhrat jediného motoristu zato když napadnou tři centimetry sněhu to je zpravodajství plné stesků od motoristů
A není to také tím, že většina sillnic má hned vedle nějakou další silnici. Takže autem se dá uzavřené místo poměrně jednoduše objet. To je vidět i při uzavírkách při nehodě. Silniční doprava se odloní jinudy, jeli uzavírka úplná. Źelezniční síť (hlavně ta elektrifikovaná) je o poznání řidší než síť silniční, tedy odlony jsou o podstatně delších vzdálenostích (tedy ovlivní to kapacitu železnice na více místech).
No a o tom to je. Často se tady čte, jak je potřeba zachovat každou lokálku a klidně vybudovat další lokálky. Ale je vidět, jak je ten vlak v jistých ohledech nedokonalý. Stačí málo a prostě nejede, padlý strom neobjede po jiné koleji (jako třeba BUS to vezme jinudy, má sice zpoždění, ale pořád pokračuje…). A možnosti odstranit spadlý strom jsou taky jiné někde na běžné silnici a železnici. Ano, železnice má určitě význam, ale opět vidíme, jaké to je držet každou lokálku ve funkčním stavu….
Ani možnost SŽ kácet stromy nějak nestačí. Chtělo by to rozšířit i na Šumavu, Boubín,…. a hlavně si dal nevšímát nahnilich stromů nakloněných nad kolej.
Že by jsme třeba vykáceli půl republiky, jen aby mašinky mohli v pohodě jezdit. Prostě je vítr a člověk se tomu přizpůsobí, ale rozhodně ne počasí nám. Autem taky pojedete jak idiot v tomhle vichru? Nebo preventivně vyřežeme všechny aleje podel cest?
Orkan neni běžný větřík.. Nemuzeme kacet všechno..
Dnes žádný orkán není(ostatně nebyl ani včera, pokud jde o ten přesný výraz), jen silnější vítr. A zase se mnohde nejezdí.
Po včerejší vichřici byla spousta stromů načatých a dnešní silnější vítr dílo dokonal, co víc k tomu dodat.
U nás dnes v noci foukalo nárazově skoro stejně jako včera (z neděle na pondělí). Takře asi záleží jak kde byl (je) nárazový vítr silný.
Pánové, myslím, že šlo o sarkasmus…
Chtěl jsem říct, že SŽ by mohla lépe resit okolí trati, kácet stromy hrozící pádem.
Co je důležité? Nějaký strom nebo bezpečnost cestujících a vlak. Personálu.
Obojí. Proto má být v případě nebezpečného počasí zastaven provoz jako v Německu.
Tak to se i děje.Na jihu Čech vlaky stojí,stromy těsně u kolejí nestojí a jezdí NAD.Když budou koleje lemovány statným stromořadím,bude problém a nespolehlivost železnice při každé bouřce,větru,silném dešti a sněžení,na podzim zase spadaným listím.
Silniční doprava bude mnohem spolehlivější,protože problémová místa se dají jednoduše objet.