Vítězství Prahy: Šéf antimonopolního úřadu zamítl námitky Eurovie proti tendru na metro D
Stanice Olbrachtova. Pramen: IPR Praha
Rozhodnutí předsedy ÚOHS znamená pro Prahu vítězství na cestě k zahájení stavby. Zbývá získat stavební povolení.
Držím palce, aby to nebylo Pyrrhovo vítězství. Je to mimořádně obtížný úsek a podmínky smlouvy jemně řečeno nevyvážené. To obvykle nevede k dobrému výsledku.
Mezi Olbrachtovou a Pankrácem? To jako že postaví 2 stanice a sleva nic, sprava nic??
To je první část, která se začne stavět, navazující část Olbrachtova – Nové Dvory i samotné tunely až do Písnice budou stavěné současně.
Stejně je otřesné, že trvá přes rok, než padne jakýkoliv výsledek ze strany ÚOHS.
Dle Facebooku radního Scheinherra zároveň ministerstvo zamítlo námitku podjatosti vůči stavebnímu řízení, což je možná ještě důležitější.
Opravdové vítězství bude, až to bude v provozu …. Zatím to jsou jen dílčí úspěchy …
Tyhle „dílčí úspěchy“ jsou rozhodující a v dnešní době trvají déle než samotná stavba.
Radši nebudu domýšlet, jak by to řešil Rafaj…
Pokud vím tak povrchové mají být 2 stanice. Nádraží Krč a Depo Písnice
Nevíte někdo proč jsou navrženy jen 4 vozové soupravy?
Tipuju, že to odpovídá předpokládané poptávce.
Pricemz nastupiste budou afaik na petivozove soupravy, takze kdyz poptavka naroste, melo by byt mozne je prodlouzit.
Protože je pro cestující výhodnější když jsou kratší soupravy a také kratší intervaly. Zároveň asi nikdo nepředpokládá stejné vytížení jako na linkách vedoucích skrze centrum, kde i minutový interval s pěti vozy je někdy příliš dlouhý.
Podle toho jestli je vstup na nástupiště uprostřed nebo z kraje a ještě s dlouhou docházkou. U železnice taky není problém mít šestivozové příměstské vlaky. Ale brzo to povede do centru, když už ne přímo přes centrum. A pak už bude poptávka slušná.
Jenže železnice (zatím) není autonomní a tak jednak vlaky nemohou jezdit v tak krátkých intervalech, a druhak musíte u každého vlaku zaplatit navíc strojvedoucího (+ v Česku ještě vlakvedoucího). Nevěřím, že by mohla být taková poptávka, že 4 vozové soupravy třeba s minutovým intervalem na této trase do budoucna nestačili. Nicméně to je jen má domněnka a tak budou prý nástupiště připravena na 5 vozové soupravy.
Podle materiálu který byl teď na zastupitelstvu se již od počátku provozu počítá s pětivozovými soupravami, hlavně proto že budou průchozí a tedy těžko rozpojitelné. Zahajující interval má být 3:30 min. v ranní špičce, což bude dvojnásobek Céčka po modernizaci zabezpečovače.
To je škoda, přijde mi, že udělat modulární jednotku, co by šla prodloužit o jeden dva vozy by neměl být takový problém. Osobně bych se přikláněl klidně k třívozovým soupravám s polovičním intervalem.
To byla jedna z věcí, která mě hodně zajímala, jestli budou soupravy průchozí. Tak ještě, že někdo myslel hlavou.
Ono se to řešilo už když se kupovaly soupravy pro Céčko. Údajně to byl požadavek hasičů mít ty vozy oddělené, viděl jsem to i v nějaké dobové reportáži na YouTube.
Výsledkem bude že na trase C budou z Pankráce do centra jezdit na střídačku poloprázdné a narvané vlaky
Ty poloprázdné budou, prosím, které?
Eurovia má nyní D4, tak asi nebude dlouho nikde nic namítat. 🙂
Proč by nenamítala? Naopak.