Vítězství Prahy: Šéf antimonopolního úřadu zamítl námitky Eurovie proti tendru na metro D

Stanice Olbrachtova. Pramen: IPR PrahaStanice Olbrachtova. Pramen: IPR Praha

Rozhodnutí předsedy ÚOHS znamená pro Prahu vítězství na cestě k zahájení stavby. Zbývá získat stavební povolení.

23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
TomasVladik

Držím palce, aby to nebylo Pyrrhovo vítězství. Je to mimořádně obtížný úsek a podmínky smlouvy jemně řečeno nevyvážené. To obvykle nevede k dobrému výsledku.

Dávid

Mezi Olbrachtovou a Pankrácem? To jako že postaví 2 stanice a sleva nic, sprava nic??

mirek

To je první část, která se začne stavět, navazující část Olbrachtova – Nové Dvory i samotné tunely až do Písnice budou stavěné současně.

Pody

Stejně je otřesné, že trvá přes rok, než padne jakýkoliv výsledek ze strany ÚOHS.

Radek

Dle Facebooku radního Scheinherra zároveň ministerstvo zamítlo námitku podjatosti vůči stavebnímu řízení, což je možná ještě důležitější.

Medvěd075

Opravdové vítězství bude, až to bude v provozu …. Zatím to jsou jen dílčí úspěchy …

mirek

Tyhle „dílčí úspěchy“ jsou rozhodující a v dnešní době trvají déle než samotná stavba.

Pražec

Radši nebudu domýšlet, jak by to řešil Rafaj…

vašek

Pokud vím tak povrchové mají být 2 stanice. Nádraží Krč a Depo Písnice

michal

Nevíte někdo proč jsou navrženy jen 4 vozové soupravy?

Lkprak

Tipuju, že to odpovídá předpokládané poptávce.

Jakub P

Pricemz nastupiste budou afaik na petivozove soupravy, takze kdyz poptavka naroste, melo by byt mozne je prodlouzit.

David

Protože je pro cestující výhodnější když jsou kratší soupravy a také kratší intervaly. Zároveň asi nikdo nepředpokládá stejné vytížení jako na linkách vedoucích skrze centrum, kde i minutový interval s pěti vozy je někdy příliš dlouhý.

Jan

Podle toho jestli je vstup na nástupiště uprostřed nebo z kraje a ještě s dlouhou docházkou. U železnice taky není problém mít šestivozové příměstské vlaky. Ale brzo to povede do centru, když už ne přímo přes centrum. A pak už bude poptávka slušná.

David

Jenže železnice (zatím) není autonomní a tak jednak vlaky nemohou jezdit v tak krátkých intervalech, a druhak musíte u každého vlaku zaplatit navíc strojvedoucího (+ v Česku ještě vlakvedoucího). Nevěřím, že by mohla být taková poptávka, že 4 vozové soupravy třeba s minutovým intervalem na této trase do budoucna nestačili. Nicméně to je jen má domněnka a tak budou prý nástupiště připravena na 5 vozové soupravy.

Jakluk

Podle materiálu který byl teď na zastupitelstvu se již od počátku provozu počítá s pětivozovými soupravami, hlavně proto že budou průchozí a tedy těžko rozpojitelné. Zahajující interval má být 3:30 min. v ranní špičce, což bude dvojnásobek Céčka po modernizaci zabezpečovače.

David

To je škoda, přijde mi, že udělat modulární jednotku, co by šla prodloužit o jeden dva vozy by neměl být takový problém. Osobně bych se přikláněl klidně k třívozovým soupravám s polovičním intervalem.

Roman Soudný

To byla jedna z věcí, která mě hodně zajímala, jestli budou soupravy průchozí. Tak ještě, že někdo myslel hlavou.

SaulGoodman

Ono se to řešilo už když se kupovaly soupravy pro Céčko. Údajně to byl požadavek hasičů mít ty vozy oddělené, viděl jsem to i v nějaké dobové reportáži na YouTube.

vašek

Výsledkem bude že na trase C budou z Pankráce do centra jezdit na střídačku poloprázdné a narvané vlaky

A. Mikulka

Ty poloprázdné budou, prosím, které?

Démon

Eurovia má nyní D4, tak asi nebude dlouho nikde nic namítat. 🙂

Jaaaa

Proč by nenamítala? Naopak.