Virtuální věž. Provoz na letišti v Budějovicích se bude řídit na dálku z Ostravy
Virtuální řídící věž, pro mnohé budoucnost letectví. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Ostrava skýtá podle ŘLP pro zavedení nové služby potřebné zázemí a lidské zdroje.
Nebylo by nějaké ještě vzdálenější místo? Co třeba Madrid. Ten je ještě dál a určitě má lepší vybavení než Ostrava.
Josef Švejk International Airport with remote controll. To tu ještě nebylo
Bylo by nejlepší i celé letiště JCL přebudovat na virtuální a ušetřené peníze použít někde jinde.
Blahopřeji. Určitě budou v Českých Budějovicích navádět letadla přímo přes centrum města, ve dne i v noci, přesně jak mají ve zvyku v Ostravě.
Tak určitě… Beztak řídící říkají: když nemůžu spát na šichtě já, tak 300 000 lidí taky prostě nebude! A to by bylo, aby to nebylo!
Dráha na Mošnově je oboustranná pro přistání i pro vzlet. Navíc je 20km daleko od města. Oni letadla těžká letadla nejen navádějí na přistání ze severu, a nechávají je vlétat na sever, oni je i nechávají kroužit přímo nad městem, klidně jen 1 kilometr vysoko. V ŽÁDNÉM městě nad 100 tisíc obyvatel jsem to v životě neviděl, a to mají mnohá letiště blíže. Je to lenost, neschopnost, nebo arogance.
vite, vy oboustranna draho, smer pristani se neodviji od zoho, co je na zemi, ale od toho, jak fouka vitr. a pokud fouka jizni vitr, tak ta letadla musi pristavat od severu at jsou sebetezsi. to je fyzika, s tom RLP nic neudela no, a kde je maji podle vas nechat “krouzit”? sice nejde o krouzeni (ale budiz, neznalost vam opustime) ale o priblizeni a posledni zatacku na finale do kurzu drahy, a k tomu proste (opet zaklady fyziky) dochazi kolem 15 km od letiste, coz vychazi presne nad ostravu. to jste toho moc nevidel – podobny cirkus mame v… Číst vice »
Vzhledem k délce přistávací dráhy v Mošnově není pravda, že těžká letadla musí přistávat z jednoho směru. Na Mošnov nelétá NIC, co by nemohlo přistávat z jihu, nezávisle na větru.
Kroužit mohou na jihu od letiště, ne na severu.
Prosím, neztrapnujte se a ušetřete nás těch nesmyslů.
– ne, žádný takový typ, který by „někde mohl přistávat bez ohgledu na směr větru“ neexistuje. letadla prostě přistávají proti větru. tečka. povolená složka zadního větru je u všech typu letadel dost malá. tečka.
– ne, na jihu kroužit nemůžou. krom toho, už jsem se vám snažil vysvětlit jednou, že oni tam nekrouží. a pokud přístávají od severu, tak nemohou točit zatáčku na kurz dráhy od jihu. tečka.
“ V ŽÁDNÉM městě nad 100 tisíc obyvatel jsem to v životě neviděl“
V ostravě jsem to teda neviděl. A jestli myslíš Uzbeka tak si to zkus zklesat od Karviné z FL100 na finále RWY 22.
Ja myslim, ze by chtel, aby se RWY vyuzivala na sirku.
Nejsou žádné linky a žádná komerční letadla, která by musela v Mošnově přistávat ze severu. Všechna se bez problémů vejdou z jihu.
to není nic o tom, že se někam vejde. to je prostě o směru větru – letadla vždy přistávají proti větru. a povolený limit na zadní složku větru je dost malý – kolem 10kts. a to i vpřípadě velkých letadel (s velikostí letadla tento limit vesměs nestoupá).
krom toho, směr od severu na jih je v ostravě „hlavním přistávací“ směr, je to jediný směr, který je v ostravě vybaven zařízením ILS
Ty seš prostě hloupej a místo fyziky jsi měl asi gender studies, co? Letadla musejí prostě přistávat proti větru. That is it.
to neni o nejakem zvyku. ale o tom, jak jsou v ostrave namalovane priblizovaci trate. a ty holt jinak v ostrave namalovat nejdou.
tak a ted muzete mudrovat.
Tak ještě Vary a Pardubice.
V Pardubiciach to nezabezpečuje armáda?
Jo přesně tak .
„V Českých Budějovicích by chtěl být každý… kromě ŘLP teda…“ :))
CDP v leteckém provedení :-).
Rozdil je v tom, ze abyste mohl delat na RLP, vam nestaci znat malou nasobilku jak na CDP.
A nebo počítat do pěti, jako k ježdění za pákama… 😉
Nevím jak jsou na tom další adepti na dálkové řízení, ale držet trvalé osazenstvo ŘLP na věži v ČB pro 3 přílety/odlety za týden se opravdu nevyplatí.
A pohyb malých letadel a general aviation ta věž neřídí?
Az tam bude, tak v dobe aktivace, ano ridi (v tuto chvili je tam jen AFIS, ktery ale neni rizeni letoveho provozu a provoz neridi).
Nicmene on ani ten GA provoz tam neni takovy, ze z toho potreboval delat rizene letiste se skutecnym rizenim letoveho provozu.
Na XXX letištích v Norsku je to běžná záležitost a to tam létá několik letů s pax denně. ŘLP na takových letištích jako CB nebo KV v místě je naprosté vyhazování peněz z okna
Stejne jako cele letiste, jeden velky cesky nesmysl.