Virtuální věž. Provoz na letišti v Budějovicích se bude řídit na dálku z Ostravy

Virtuální řídící věž, pro mnohé budoucnost letectví. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářVirtuální řídící věž, pro mnohé budoucnost letectví. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Ostrava skýtá podle ŘLP pro zavedení nové služby potřebné zázemí a lidské zdroje.

27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
ScoutX

Nebylo by nějaké ještě vzdálenější místo? Co třeba Madrid. Ten je ještě dál a určitě má lepší vybavení než Ostrava.

Petr 2

Josef Švejk International Airport with remote controll. To tu ještě nebylo

Roman osobně

Bylo by nejlepší i celé letiště JCL přebudovat na virtuální a ušetřené peníze použít někde jinde.

Gouda

Blahopřeji. Určitě budou v Českých Budějovicích navádět letadla přímo přes centrum města, ve dne i v noci, přesně jak mají ve zvyku v Ostravě.

Radovdh

Tak určitě… Beztak řídící říkají: když nemůžu spát na šichtě já, tak 300 000 lidí taky prostě nebude! A to by bylo, aby to nebylo!

Gouda

Dráha na Mošnově je oboustranná pro přistání i pro vzlet. Navíc je 20km daleko od města. Oni letadla těžká letadla nejen navádějí na přistání ze severu, a nechávají je vlétat na sever, oni je i nechávají kroužit přímo nad městem, klidně jen 1 kilometr vysoko. V ŽÁDNÉM městě nad 100 tisíc obyvatel jsem to v životě neviděl, a to mají mnohá letiště blíže. Je to lenost, neschopnost, nebo arogance.

Tomas

vite, vy oboustranna draho, smer pristani se neodviji od zoho, co je na zemi, ale od toho, jak fouka vitr. a pokud fouka jizni vitr, tak ta letadla musi pristavat od severu at jsou sebetezsi. to je fyzika, s tom RLP nic neudela no, a kde je maji podle vas nechat “krouzit”? sice nejde o krouzeni (ale budiz, neznalost vam opustime) ale o priblizeni a posledni zatacku na finale do kurzu drahy, a k tomu proste (opet zaklady fyziky) dochazi kolem 15 km od letiste, coz vychazi presne nad ostravu. to jste toho moc nevidel – podobny cirkus mame v… Číst vice »

Gouda

Vzhledem k délce přistávací dráhy v Mošnově není pravda, že těžká letadla musí přistávat z jednoho směru. Na Mošnov nelétá NIC, co by nemohlo přistávat z jihu, nezávisle na větru.

Kroužit mohou na jihu od letiště, ne na severu.

Tomas

Prosím, neztrapnujte se a ušetřete nás těch nesmyslů.

– ne, žádný takový typ, který by „někde mohl přistávat bez ohgledu na směr větru“ neexistuje. letadla prostě přistávají proti větru. tečka. povolená složka zadního větru je u všech typu letadel dost malá. tečka.

– ne, na jihu kroužit nemůžou. krom toho, už jsem se vám snažil vysvětlit jednou, že oni tam nekrouží. a pokud přístávají od severu, tak nemohou točit zatáčku na kurz dráhy od jihu. tečka.

tgurecky

“ V ŽÁDNÉM městě nad 100 tisíc obyvatel jsem to v životě neviděl“
V ostravě jsem to teda neviděl. A jestli myslíš Uzbeka tak si to zkus zklesat od Karviné z FL100 na finále RWY 22.

Nemyslis, zaplatis

Ja myslim, ze by chtel, aby se RWY vyuzivala na sirku.

Gouda

Nejsou žádné linky a žádná komerční letadla, která by musela v Mošnově přistávat ze severu. Všechna se bez problémů vejdou z jihu.

Tomas

to není nic o tom, že se někam vejde. to je prostě o směru větru – letadla vždy přistávají proti větru. a povolený limit na zadní složku větru je dost malý – kolem 10kts. a to i vpřípadě velkých letadel (s velikostí letadla tento limit vesměs nestoupá).

krom toho, směr od severu na jih je v ostravě „hlavním přistávací“ směr, je to jediný směr, který je v ostravě vybaven zařízením ILS

Petr

Ty seš prostě hloupej a místo fyziky jsi měl asi gender studies, co? Letadla musejí prostě přistávat proti větru. That is it.

Tomas

to neni o nejakem zvyku. ale o tom, jak jsou v ostrave namalovane priblizovaci trate. a ty holt jinak v ostrave namalovat nejdou.

tak a ted muzete mudrovat.

František

Tak ještě Vary a Pardubice.

Patrick

V Pardubiciach to nezabezpečuje armáda?

Pavel Toušovský

Jo přesně tak .

Ondra

„V Českých Budějovicích by chtěl být každý… kromě ŘLP teda…“ :))

Bram

CDP v leteckém provedení :-).

Nemyslis, zaplatis

Rozdil je v tom, ze abyste mohl delat na RLP, vam nestaci znat malou nasobilku jak na CDP.

Fdl

A nebo počítat do pěti, jako k ježdění za pákama… 😉

Pako

Nevím jak jsou na tom další adepti na dálkové řízení, ale držet trvalé osazenstvo ŘLP na věži v ČB pro 3 přílety/odlety za týden se opravdu nevyplatí.

Sch

A pohyb malých letadel a general aviation ta věž neřídí?

Tomas

Az tam bude, tak v dobe aktivace, ano ridi (v tuto chvili je tam jen AFIS, ktery ale neni rizeni letoveho provozu a provoz neridi).

Nicmene on ani ten GA provoz tam neni takovy, ze z toho potreboval delat rizene letiste se skutecnym rizenim letoveho provozu.

Tonik

Na XXX letištích v Norsku je to běžná záležitost a to tam létá několik letů s pax denně. ŘLP na takových letištích jako CB nebo KV v místě je naprosté vyhazování peněz z okna

David

Stejne jako cele letiste, jeden velky cesky nesmysl.