Vinohradskou čeká dlouhá tramvajová výluka, DPP se pustí do rekonstrukce tratě
Vizualizace rekonstrukce tramvajové trati na Vinohradské ulici. Foto: DPP
V dolní části pražské Vinohradské třídy utichne od soboty 9. března na čtyři měsíce tramvajový provoz. A částečně i automobilový.
zmenšenie dopadov? takže miesto jednej dlhsej vyluky kedy by sa spravilo vsetko to radšej rozkuskuju co beztak znepríjemní život po celej dlzke…
Dopravně rozhodující je ten úsek, co už udělali loni. Pro tramvajovou dopravu. Jsou tam vedeny linky 10, 16, 5, 15, 11 a 13. Přičemž 10 a 16 patří mezi nejvytíženější linky. Část od Flory po muzeum je méně vytížená, v horní části po Náměstí Jiřího z Poděbrad je o dva bloky alternativa na Korunní (právě ty linky 10 a 16), na Jiřáku je metro. Problém může být pouze část pod Jiřákem směrem k Riegráčům, jinak je tramvaj na Vinohradské bez napojení na Václavák trochu navíc. Což je jasně vidět na tom, že tam např. ani nejezdí noční tram.
Noční linka tam nejezdí především proto, že se z Vinohradské ulice nedostane rozumně na centrální přestupní zastávku „Lazarská“ – chybí čtvrtý oblouk na křižovatce na „Tyláku“. Bude-li někdy zase TT na Václavském náměstí, i po Vinohradské ulici noční tramvaje nepochybně zase jezdit budou.
Bude zároveň provedeno napojení přes magistrálu na nový kus kolejí u muzea?
V rámci této akce nebude.
Takže příští rok zase křižovatku překopat, to není chování dobrého hospodáře. Aspoň výhybku, místo prostého oblouku, by teď osadit mohli.
Křižovatka se nepochybně nechá bez rekonstrukce, max. se vymění sjeté kolejnice. Ono dát tam teď výhybku, tak za chvíli musíte měnit aspoň jazyky.
Spíš je škoda, že se rekonstrukci nepovedlo udělat už loni – kvůli nezvládnutým dopravním opatřením v Husitské.
Maslí-li současné vedení Prahy vybudování TT na Václavském náměstí skutečně vážně, tak by to předstihové vložení „maxima nyní možného“ i za to jednostranné ojetí jazyků výměn asi stálo …